Advies what to do

28-11-2021 22:45 388 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik had hier al topic over onzekerheid en stress tijdens daten, dit vooral omdat hij (ineens) minder liet horen & ik het heel eng vind na aantal nare ervaringen mezelf open te stellen en risico te lopen op een gebroken hart. Waardoor ik heel veel nadenk en analyseer etc.

Maar, de man in kwestie is geweldig, matchen goed, liggen op 1 lijn, willen hetzelfde in het leven, hebben alles op de rit etc.

Nu liet dir afgelopen week minder horen.. kreeg vrijdags appjes met vele excuses en waarom etc. Hij is die avond nog naar mij gekomen.
Het was weer zoals alle dates, en genoten.

Ik ben het gesprek met hem aangegaan, gezegd dat ik het niet heel leuk vond helemaal niks te horen, en dat een bijvoorbeeld 1 appje einde van de dag wel fijn zou zijn. Gewoon om even over je dag te hebben.

Hij begreep het, en snapte mij.. hij was echt serieus met mij, en wil nog het liefst heel lang met mij zijn..

Maar dan. Hij verrekt vrijdag, krijg een ik ben thuis met hartjes etc.

Sindsdien niks! Heb hem zaterdag nog 2 appjes gestuurd, 1 x heel vroeg 1 begin van de avond.
Hij heeft dit gelezen, is vandaag ook online op social media.
Ik stuur half uur geleden toch nog een hey.. en ook die wordt genegeerd

Ik vind het eigenlijk echt niet fijn op deze manier, als je iets op wil bouwen vind ik wat meer contact wel fijn, en dat hoeft niet 24/7 te zijn, en ook niet de hele dag door.. maar heel weekend gewoon niks terwijl je schijnbaar wel tijd hebt voor social media.

Aan de ene kant wil ik niet weer over beginnen hij weet wat ik denk en vind, maar ik wil eigenlijk ook niet over mijn grenzen gaan, hoe fijn het ook is met deze man. Ik krijg hier het gevoel bij alsof het toch maar mooie praatjes of iets zijn..

(Social media is die overgens niet actief in dingen plaatsen al 3 jaar niet), maar ja.. hoe kan ik dit nu het beste doen zodat ik me niet zo dom voel, het voelt alsof er gewoon niet gedacht wordt aan mij, en wat ik zou willen..

Of ben ik nou onnozel aan het doen?
Sorry, maar ik vind sommige reacties hier erg hard en gevoelloos
En alleen maar vanaf de zijlijn kritiek geven is makkelijk en vind ik weer heel erg sneu...
Yep schreef:
03-12-2021 11:52
En alleen maar vanaf de zijlijn kritiek geven is makkelijk en vind ik weer heel erg sneu...
Vind ik ook. Sneu. Geen wonder dat zoveel TO’s hun OP’s verwijderen... Jeez.

Goed bezig, TO! Geniet van je weekend straks 😉
Veritas vos liberabit
Het is toch juist goed dat TO weg is op de tijd van de date?
Stel dat hij wel zou komen opdagen, je weet maar nooit.
Omdat hij zin heeft is seks.
Dan hoeft ze hem niet af te poeien of kans dat ze zwicht.
Maar je gaat toch in een gebouw naast zijn werk werken, TO?
Wat ga je doen als je hem daar tegenkomt?
Heb je een deurbelcamera, TO?
Dan kan je kijken of hij wel is komen opdagen.

(6)
Zoiets sluit je toch af. Gezien ik niets meer van je hoor, wil ik het contact graag hierbij laten en afsluiten. Een groet, Mira en dan blokkeren.

Die rare wens om de ander pijn te doen, terwijl het zo vooral vervelend blijft voor jezelf. Afsluiten is ook verwerken en verder kunnen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Yep schreef:
03-12-2021 11:52
Ik geef toe, ik ben ook harder en gevoellozer op dit vlak. Ik denk dat iedereen weleens een paar maanden met een toch-niet-zo-aardig persoon heeft gedate. En opeens niets of weinig meer van iemand horen is de meesten ook niet onbekend. Vervelend, maar ook weer geen drama. Het is geen huwelijk dat uit elkaar valt.

Nou ja, ik zal wel een afgestompte koele kikker aan de zijlijn zijn, maar ik ben in vergelijkbare situaties vrij snel over zoiets heengestapt. Even in perspectief plaatsen en relativeren kan iemand ook helpen. Gelukkig niet té veel in hem geïnvesteerd.
Alle tijd die je er aan besteed, ook met wraakgevoelens van straks staat ie voor mijn dichte deur is tijdsverspilling en tijd die niet alleen leuke mensen besteed. Het is prima om je even zo te voelen na 2 maanden daten, maar wanneer dit je weken erge pijn bezorgt dan is het misschien toch eens tijd om hulp te zoeken voor de zaken die je niet verwerkt hebt. Er zijn zoveel mensen die na een paar weken daten er achter komen dat de ander het toch niet is en die het niet recht in iemands gezicht durven te zeggen, omdat de ander afwijzing uit zijn verband rukt alsof er een misdaad tegen ze wordt gepleegd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nou ja, ik denk dat de meesten meer dan weleens zoiets hebben meegemaakt en ik denk dat je het een beetje kan vergelijken met een stapel die dan steeds hoger wordt. Elke keer als je zoiets meemaakt blijft er een berg kots liggen waar je overheen moet stappen, die bij de volgende keer weer wat hoger is, waardoor het steeds weer een beetje moeilijker is. Verder heb je gelijk hoor, het hoeft verder geen drama te zijn en ik vind ook ze het gewoon moet laten zitten verder.
Het waren maar twee maanden en het was maar gewoon een vent die toch achteraf gezien niet aardig blijkt te zijn. Dus inderdaad in perspectief plaatsen en relativeren.
En ik zou je ook adviseren voor later in het proces niet zo te focussen op het negatieve, je kunt er ook voor kiezen om het positieve te herinneren. Ik begrijp dat je nu focust op het einde, maar je kunt er daarna voor kiezen om de mooie herinneringen te onthouden. Waarom alleen herinneren dat hij een sneuneus is? Jullie hebben toch veel leuke momenten gehad? Zijn die nu opeens niks meer waard? Zo zonde. Ik heb eens een maand met iemand gedate en ben daarna 'gedumpt'. Natuurlijk voelde ik me daarna verdrietig en afgewezen en nu nog steeds denk ik bij sommige liedjes op de radio he kut, maar ik heb die herinnering uiteindelijk wel als voornamelijk positief opgeborgen. Ik heb besloten de focus te leggen op de maand die we samen hebben doorgebracht, niet op het einde. Veel mensen denken alleen maar aan het einde, aan de verlating, aan de afwijzing, aan het gedumpt zijn. Wat een rotzak. Ik vind dat zo zonde. Als je in dezelfde herinnering kan kiezen uit het licht en het donker, waarom zou je dan kiezen voor het donker? Ik vind dat vaak zo onbegrijpelijk. Niet dat ik nou zo tjakka ben verder hoor, want een valkuil voor die levenshouding is dat je gaat vermijden en dat heeft weer andere gevolgen die niet zo constructief zijn, maar ik denk dat het wel belangrijk is om op positieve manieren te denken.
Voor jou niet voor nu hoor TO, ik snap echt wel dat je nu nog niet gaat denken oh wat een fijne twee maanden. Het hoort ook bij de fases dat je nu eerst nog denkt wat een rotzak, maar ik denk wel dat het zonde zou zijn als je hierdoor die twee maanden gaat wegvegen als het was niet echt.
viva-amber schreef:
03-12-2021 09:13
Hard ja, gevoelloos nee.
Als ze geen kinderen had zou ik zeggen hier heb je een knuffel, wees gerust een wandelend cliché en neem rustig je tijd om het allemaal te ontdekken, komt goed.

Maar dit is een alleenstaande moeder. Ik zou willen dat ze meer verantwoordelijkheid neemt voor haar gedrag. Alles is de schuld van een ander, laat zich nergens op aanspreken, kan niet incasseren, kan niet met onzekerheid omgaan. Ze ziet haar eigen patroon niet en wil er ook niet naar kijken. Ondertussen groeit weer een kind op met een moeder die niet van zichzelf houdt en dus niet het goede voorbeeld kan geven.
cleo schreef:
03-12-2021 12:26
Ik geef toe, ik ben ook harder en gevoellozer op dit vlak. Ik denk dat iedereen weleens een paar maanden met een toch-niet-zo-aardig persoon heeft gedate. En opeens niets of weinig meer van iemand horen is de meesten ook niet onbekend. Vervelend, maar ook weer geen drama. Het is geen huwelijk dat uit elkaar valt.

Nou ja, ik zal wel een afgestompte koele kikker aan de zijlijn zijn, maar ik ben in vergelijkbare situaties vrij snel over zoiets heengestapt. Even in perspectief plaatsen en relativeren kan iemand ook helpen. Gelukkig niet té veel in hem geïnvesteerd.
Op een gegeven moment is het wel klaar idd.

Ik heb ook zo'n vriendin: lieve vrouw, maar ze blijft maar hangen in het verleden.
Ze heeft weinig relaties gehad (geeft niet) maar dan heeft ze het nu nog over iemand waar ze 20 jaar geleden een oogje op had (niet eens iets mee gehad) en dat hij zo raar deed en zij zich schaamt voor hoe ze toen deed.

En een andere vriendin was ook zo. Die bleef maar doorgaan over haar 1e relatie die het uitgemaakt had. Was ook al 10 jaar geleden.
Waarom er zo in blijven hangen?
Voor iedereen die zegt dat ik kinderachtig en sneu ben, jullie lezen echt zo hard tussen de regels door.

1. Ik plaats altijd foto's op social media, ik doe dat ongeveer 2 a 3 x in de maand ligt er maar net aan of ik zin heb gehad me is leuk op te tutten en een foto te maken.
Nu kwam de drive vooral voort uit, ik mag er wezen ook al dump jij me op deze manier. En ja dan geeft het een boost als je leuke reactie krijgt op je post. Ik heb hem de dag erna van social media afgegooid, waardoor hij het niet eens kan zien meer. Dus nee het is niet om hem uit de tent te lokken.

2. Het is niet dat ik zozeer stuk om hem ben. Ja ik vind het echt rot en dacht dat we een hele goede match waren en hebben inderdaad veel hele leuke fijne moment gehad. En op die momenten liet hij me enorm fijn en geliefd voelen.

Wat juist nu het probleem is. Dit was voor nu even mijn laatste druppel. Ik heb veel dingen meegemaakt doe steeds een deuk in mijn vertrouwen gaven in mannen/daten/relaties

Ik was bij deze man dan ook heel erg voorzichtig, omdat alles zo goed ging dat ik bijna niet durfde te denken. Maar het ging een tijdje zo goed en fijn dat ik het durfde om mij weer kwetsbaar op te stellen.

Die laatste deuk heeft nu even iets kapot gemaakt en dat moet ik repareren. En dat ligt niet alleen aan dit, of aan maar 2 maanden daten of perse aan deze man. Het ligt aan de ervaringen

En dat het nu alleen over mijn gevoel gaat.. tja, hij is er vandoor.. dus hoef met hem niet echt rekening te houden ofzo.

En nee hij hoort en doet nog steeds helemaal niks van mij. Ik heb 0 bericht 0 gedaan, wat hem betreft ben ik dus ook vertrokken.

En met dat appje sturen en blokkeren nee wil ik niet dat die allerlei andere manieren vind km toch te contacten ik wil het dan gewoon voor mezelf allemaal uit mijn systeem hebben.

En ik wil hem niet bewust pijn doen, en ik denk ook niet dat ik dat kan. Ik zou hem graag willen laten weten dat dit echt zo respectloos etc is.
Maarja wat meerdere zeggen.. daar trekt die zich toch waarschijnlijk niks van aan.. want (hopelijk) weet hij dondersgoed wat hij doet

Ik heb helaas geen video deurbel, zou wel een mooie zijn ja 😂.
Dus ik zou dan helemaal van niks weten ( tenzij de buren ineens mij bellen😂😂)

Ik heb voor nu minimaal komende 2 maanden even me time, sportschool, zoontje, nieuwe baan. En veel richten op positieve mindset😊

Oh en als ik hem per ongeluk tegen kom op werk ( echt hoe krijg je het verzonnen zoveel plekken in NL), dan negeer ik hem gewoon, of zeg een hoi terug als hij iets zegt.
Het zal misschien mijn hart laten racen, maar dat verdiend deze man niet om dat te weten 😊
Nou ja 'op een gegeven moment...' het is nog geen week geleden dat ze gedumpt is, ze mag toch wel even wat tijd krijgen?
Tja, hoe harder jij alles tegenspreekt hoe meer ik denk dat we een gevoelige snaar raken...
Is oké hoor, liefdesverdriet is gewoon zwaar kut.
Una noche loca
Ik raad je het boek Hotel Hartzeer aan, dat behandelt de verschillende fases. Dat werkt ook voor hartzeer na kortere relaties of datefases of vriendschappelijke relaties, het is erg breed inzetbaar, en niets om je voor te schamen. Je hoeft helemaal niet door een huwelijk van een halve eeuw heen te hoeven gaan om recht te hebben op het verdriet van zulke hartzeer en het doorstaan van die fases.
Het mag er zijn. Maar zwelg er niet in.
Avage schreef:
03-12-2021 12:53
Hard ja, gevoelloos nee.
Als ze geen kinderen had zou ik zeggen hier heb je een knuffel, wees gerust een wandelend cliché en neem rustig je tijd om het allemaal te ontdekken, komt goed.

Maar dit is een alleenstaande moeder. Ik zou willen dat ze meer verantwoordelijkheid neemt voor haar gedrag. Alles is de schuld van een ander, laat zich nergens op aanspreken, kan niet incasseren, kan niet met onzekerheid omgaan. Ze ziet haar eigen patroon niet en wil er ook niet naar kijken. Ondertussen groeit weer een kind op met een moeder die niet van zichzelf houdt en dus niet het goede voorbeeld kan geven.
Wat fijn dat je me zo ontzettend goed kent, en op basis van een topic hier waar je niet mijn hele leven kent kan oordelen hoe ik mijn kind opvoed en wat ik hem meegeef😉

Zo fijn!

Ik hoef mij niet te verdedigen, maar als je wist wat ik allemaal mee heb gemaakt, en nee dat ga ik hier niet allemaal noemen. En nee niet alles is op liefdesvlak

Dan zou je respect hebben voor de enorm sterke vrouw die ik ben, waar haar kind op nummer 1 staat en hem alle normen en waarden bij brengt.
Die zorgt dat haar kind zich enorm geliefd voelt en nooit aanzichzelf zou hoeven twijfelen.
Ik voed een prachtig liefdevol en sterk kind op.

Dat ik nog op de wereld sta, met een huis, een baan en een kledingkast voor kleren en bakken vol speelgoed elke dag goed eten op de plank.
Is voor waar ik vandaan kom, bijna niet te bevatten.

Dus oordeel niet, op basis van iemand die hier zijn hart lucht wat op dit moment een grote knauw heeft gehad, waardoor ik een paar dagen( ja paar dagen want gaat alweer beter), even mij heel rot voelde.
Op hoe iemand verder in het leven staat en wat diegene allemaal doet om het zover te schoppen.
Dina1980 schreef:
03-12-2021 13:12
Ik raad je het boek Hotel Hartzeer aan, dat behandelt de verschillende fases. Dat werkt ook voor hartzeer na kortere relaties of datefases of vriendschappelijke relaties, het is erg breed inzetbaar, en niets om je voor te schamen. Je hoeft helemaal niet door een huwelijk van een halve eeuw heen te hoeven gaan om recht te hebben op het verdriet van zulke hartzeer en het doorstaan van die fases.
Het mag er zijn. Maar zwelg er niet in.
Bedankt voor al je lieve reacties!!

Ik ga er is naar kijken, ben ook al begonnen in liefdesverslaafd.
En probeer meer met mindset bezig te zijn zodat ik inderdaad dingen ook meer positief kan zien, of kan omdenken.

Alleen soms zijn die dingen zo confronterend dat ik er beetje langzaam doorheen kom haha, maar kom er wel.

Het gaat nu al wel wat beter, echt echte hartzeer is wel weg. Maar die deuk in het vertrouwen is wel een flinke. Want inderdaad ik zie nu die 2 maanden als niet echt.

Maar we gaan er zeker aan werken 😊
Je hoeft je niet te verdedigen. Je weet zelf waar je vandaan komt. Neem de tijd om dit te verwerken. Het is begrijpelijk dat dit je een knauw geeft na wat je allemaal al hebt meegemaakt. Natuurlijk komt dit bovenop wat je al hebt meegmaakt en is dit voor jou niet gewoon een losstaande situatie. Als je verder geen wankel verleden had dan was dit voor jou gewoon een vrijblijven daten geweest wat jammer genoeg niets was geworden en had je gewoon je schouders opgehaald. Nu zit er veel meer lading op door wat eronder ligt. Dat is logisch.
Miirraa917 schreef:
03-12-2021 13:13
Wat fijn dat je me zo ontzettend goed kent, en op basis van een topic hier waar je niet mijn hele leven kent kan oordelen hoe ik mijn kind opvoed en wat ik hem meegeef😉

Zo fijn!

Ik hoef mij niet te verdedigen, maar als je wist wat ik allemaal mee heb gemaakt, en nee dat ga ik hier niet allemaal noemen. En nee niet alles is op liefdesvlak

Dan zou je respect hebben voor de enorm sterke vrouw die ik ben, waar haar kind op nummer 1 staat en hem alle normen en waarden bij brengt.
Die zorgt dat haar kind zich enorm geliefd voelt en nooit aanzichzelf zou hoeven twijfelen.
Ik voed een prachtig liefdevol en sterk kind op.

Dat ik nog op de wereld sta, met een huis, een baan en een kledingkast voor kleren en bakken vol speelgoed elke dag goed eten op de plank.
Is voor waar ik vandaan kom, bijna niet te bevatten.

Dus oordeel niet, op basis van iemand die hier zijn hart lucht wat op dit moment een grote knauw heeft gehad, waardoor ik een paar dagen( ja paar dagen want gaat alweer beter), even mij heel rot voelde.
Op hoe iemand verder in het leven staat en wat diegene allemaal doet om het zover te schoppen.
Dat zijn vooral woorden. En nu plaats je wederom alles buiten jezelf, kijk wat ik heb meegemaakt enz.

Ik kijk naar jouw gedrag. En dan zie ik geen sterke vrouw.

Je maakt jezelf te afhankelijk van anderen, likes op social media, een man die je amper kent geef je veel te veel macht over hoe je je voelt. Omdat je hem al helemaal had opgehemeld, jullie zouden helemaal op één lijn zitten en vervolgens stelt hij je teleur. Dan zet je dus niet je kind op de eerste plaats, en ook niet jezelf, maar laat je je meeslepen door een illusie.
Ik zie wel een sterke vrouw!

Volgens mij hebben sommige die hier zo hard en gevoelloos reageren nog nooit echt liefdesverdriet gehad...
Als je echt gek op iemand bent geweest, echt verliefd, zoals TO, dan lukt je dit niet om zo maar even van de ene op de andere dag de knop om te draaien en door te gaan alsof er niets gebeurd is. Of je moet emotieloze hardzak zijn...
Nee, dat kost TIJD..
En dat mag!

Er wordt door sommigen net gedaan of TO al maandenlang zit je janken van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Dat is toch helemaal niet het geval?!
Jeetjemina, hou eens op met TO onderuit proberen te halen!

TO, trek het je niet aan; je doet het supergoed!
viva-amber schreef:
03-12-2021 12:25
Zoiets sluit je toch af. Gezien ik niets meer van je hoor, wil ik het contact graag hierbij laten en afsluiten. Een groet, Mira en dan blokkeren.

Die rare wens om de ander pijn te doen, terwijl het zo vooral vervelend blijft voor jezelf. Afsluiten is ook verwerken en verder kunnen.
Helemaal mee eens
Avage schreef:
03-12-2021 12:53
Hard ja, gevoelloos nee.

Pfff...Ik vind dat je wel heel erg met de vinger wijst en dingen invult. Ik snap to haar teleurstelling wel en ik zie verder ook niet wat er zo bijzonder disfunctioneel is aan haar gedrag. Ze is gekwetst en teleurgesteld, mag ze even?. Voor iemand die zo hamert op zelfreflectie en naar je eigen aandeel kijken, mag jij ook wel even kijken of jouw boodschap op deze chagrijnige manier optimaal wordt uitgezonden.
Yep schreef:
03-12-2021 14:33
Er wordt door sommigen net gedaan of TO al maandenlang zit je janken van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Dat is toch helemaal niet het geval?!
Inderdaad ja. Het gaat hier om nog geen week. Even in tijdsperspectief plaatsen.

Bij een heftige verliefdheid gaat dat niet 1-2-3 over. TO heeft haar issues maar hoe je het ook went of keert, het is een lompe actie van de ander en goed dat ze dat nu weet.

Fijn weekend TO. Je zinnen verzetten en goed voor jezelf zorgen.
En toch zou het stiekem spannend zijn als ze wel een deurbelcamera had en we konden zien of hij toch op zou komen dagen.

:popcorn:
Lilywashere schreef:
03-12-2021 15:44
Inderdaad ja. Het gaat hier om nog geen week. Even in tijdsperspectief plaatsen.

Bij een heftige verliefdheid gaat dat niet 1-2-3 over. TO heeft haar issues maar hoe je het ook went of keert, het is een lompe actie van de ander en goed dat ze dat nu weet.

Fijn weekend TO. Je zinnen verzetten en goed voor jezelf zorgen.
Een vent die ze twee maanden kent. Tweede topic over onzekerheid bij het daten van die man.
Ik heb echt in precies dezelfde situatie gezeten, ik was echt over de maan verliefd en had gewoon keihard liefdesverdriet (had ik hier ook een topic over).
Dus tijd zegt niet zoveel hoor.
Inmiddels zijn die date en ik al weer een paar maand samen, dat dan weer wel :biggrin:
Una noche loca

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven