Advies what to do
zondag 28 november 2021 om 22:45
Hey,
Ik had hier al topic over onzekerheid en stress tijdens daten, dit vooral omdat hij (ineens) minder liet horen & ik het heel eng vind na aantal nare ervaringen mezelf open te stellen en risico te lopen op een gebroken hart. Waardoor ik heel veel nadenk en analyseer etc.
Maar, de man in kwestie is geweldig, matchen goed, liggen op 1 lijn, willen hetzelfde in het leven, hebben alles op de rit etc.
Nu liet dir afgelopen week minder horen.. kreeg vrijdags appjes met vele excuses en waarom etc. Hij is die avond nog naar mij gekomen.
Het was weer zoals alle dates, en genoten.
Ik ben het gesprek met hem aangegaan, gezegd dat ik het niet heel leuk vond helemaal niks te horen, en dat een bijvoorbeeld 1 appje einde van de dag wel fijn zou zijn. Gewoon om even over je dag te hebben.
Hij begreep het, en snapte mij.. hij was echt serieus met mij, en wil nog het liefst heel lang met mij zijn..
Maar dan. Hij verrekt vrijdag, krijg een ik ben thuis met hartjes etc.
Sindsdien niks! Heb hem zaterdag nog 2 appjes gestuurd, 1 x heel vroeg 1 begin van de avond.
Hij heeft dit gelezen, is vandaag ook online op social media.
Ik stuur half uur geleden toch nog een hey.. en ook die wordt genegeerd
Ik vind het eigenlijk echt niet fijn op deze manier, als je iets op wil bouwen vind ik wat meer contact wel fijn, en dat hoeft niet 24/7 te zijn, en ook niet de hele dag door.. maar heel weekend gewoon niks terwijl je schijnbaar wel tijd hebt voor social media.
Aan de ene kant wil ik niet weer over beginnen hij weet wat ik denk en vind, maar ik wil eigenlijk ook niet over mijn grenzen gaan, hoe fijn het ook is met deze man. Ik krijg hier het gevoel bij alsof het toch maar mooie praatjes of iets zijn..
(Social media is die overgens niet actief in dingen plaatsen al 3 jaar niet), maar ja.. hoe kan ik dit nu het beste doen zodat ik me niet zo dom voel, het voelt alsof er gewoon niet gedacht wordt aan mij, en wat ik zou willen..
Of ben ik nou onnozel aan het doen?
Ik had hier al topic over onzekerheid en stress tijdens daten, dit vooral omdat hij (ineens) minder liet horen & ik het heel eng vind na aantal nare ervaringen mezelf open te stellen en risico te lopen op een gebroken hart. Waardoor ik heel veel nadenk en analyseer etc.
Maar, de man in kwestie is geweldig, matchen goed, liggen op 1 lijn, willen hetzelfde in het leven, hebben alles op de rit etc.
Nu liet dir afgelopen week minder horen.. kreeg vrijdags appjes met vele excuses en waarom etc. Hij is die avond nog naar mij gekomen.
Het was weer zoals alle dates, en genoten.
Ik ben het gesprek met hem aangegaan, gezegd dat ik het niet heel leuk vond helemaal niks te horen, en dat een bijvoorbeeld 1 appje einde van de dag wel fijn zou zijn. Gewoon om even over je dag te hebben.
Hij begreep het, en snapte mij.. hij was echt serieus met mij, en wil nog het liefst heel lang met mij zijn..
Maar dan. Hij verrekt vrijdag, krijg een ik ben thuis met hartjes etc.
Sindsdien niks! Heb hem zaterdag nog 2 appjes gestuurd, 1 x heel vroeg 1 begin van de avond.
Hij heeft dit gelezen, is vandaag ook online op social media.
Ik stuur half uur geleden toch nog een hey.. en ook die wordt genegeerd
Ik vind het eigenlijk echt niet fijn op deze manier, als je iets op wil bouwen vind ik wat meer contact wel fijn, en dat hoeft niet 24/7 te zijn, en ook niet de hele dag door.. maar heel weekend gewoon niks terwijl je schijnbaar wel tijd hebt voor social media.
Aan de ene kant wil ik niet weer over beginnen hij weet wat ik denk en vind, maar ik wil eigenlijk ook niet over mijn grenzen gaan, hoe fijn het ook is met deze man. Ik krijg hier het gevoel bij alsof het toch maar mooie praatjes of iets zijn..
(Social media is die overgens niet actief in dingen plaatsen al 3 jaar niet), maar ja.. hoe kan ik dit nu het beste doen zodat ik me niet zo dom voel, het voelt alsof er gewoon niet gedacht wordt aan mij, en wat ik zou willen..
Of ben ik nou onnozel aan het doen?
vrijdag 3 december 2021 om 17:23
Helemaal mee eens,
Een beetje hard zijn om dingen te kunnen relativeren, à la, maar sommigen doen alsof ze de situatie beter kennen dan TO zelf,
TO, als ik alleen al zie hoe je hier reageert, dan zie ik ook een sterke vrouw.
Je bent niet van steen, je mag best even verdrietig zijn, en het gaat nu al wat beter met je.
Kop op! je kunt het !
vrijdag 3 december 2021 om 18:19
Daarover verschillen we dan van mening.Honingdropje2 schreef: ↑03-12-2021 15:26Pfff...Ik vind dat je wel heel erg met de vinger wijst en dingen invult. Ik snap to haar teleurstelling wel en ik zie verder ook niet wat er zo bijzonder disfunctioneel is aan haar gedrag. Ze is gekwetst en teleurgesteld, mag ze even?. Voor iemand die zo hamert op zelfreflectie en naar je eigen aandeel kijken, mag jij ook wel even kijken of jouw boodschap op deze chagrijnige manier optimaal wordt uitgezonden.
Dit is een persoon die al vaak in slechte relaties is terechtgekomen en vaker bedrogen en geghost is.
Die in dit contact wederom is gaan handelen uit angst en onzekerheid en daarmee een claim legt op de ander.
Is een heel aantal keren benoemd in dit topic maar TO stapt daar overheen en spreekt zichzelf continu tegen.
Haar onzekerheid was eerst het probleem (zie OP) maar daarna was die ineens logisch gezien het verleden en helemaal geen belemmering in dit contact, apps waren enkel vanuit zijn initiatief dus ze was heus niet claimend, en selfies plaatst ze sowieso al dus was niet om hem iets te laten voelen, een appje na sturen zou ze heus geen verwachtingen van hebben. Als ik de OP lees heeft ze meneer nogal lopen ophemelen in die paar weken dat ze hem kent maar dat mag ook al niet gezegd worden.
Ik zie vooralsnog niet in de toekomst een mooie liefdevolle relatie ontstaan op deze manier, met zo'n gedragspatroon en zo weinig kritische zelfreflectie. Daarom denk ik wel dat het een disfunctioneel patroon is.
vrijdag 3 december 2021 om 18:32
Loslaten is helen. Het zet ook weer deuren open, misschien nog niet nu, maar wel over een klein tijdje. Daarom zou ik dit soort korte date ervaring juist wel afsluiten en niet op een boze manier. De deur dicht doen is verwerken en verder gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 3 december 2021 om 18:41
Het is inderdaad een disfunctioneel patroon, maar tegelijk is het ook een pijnlijke situatie die nog maar 6 dagen geleden defintief werd, en dat zijn twee dingen die we, naar mijn mening, wel los van elkaar moeten zien.
Ik vind dat TO inderdaad wel refelectief zou moeten kijken naar haar patroon hierin, want daar kan ze haar voordeel mee doen in de toekomst, maar ik vind ook dat ze nu wel echt even haar verdriet mag nemen. Ze hoeft hier toch niet meteen overheen te stappen? Sommigen zeggen het was maar een korte periode, maar je kan in twee maanden toch best wat gevoelens opbouwen en tijd is relatief: een seconde kan als een eeuwigheid voelen als je in de ogen kijkt van iemand waar je van houd en een seconde kan als niets voelen als je gedachtenloos naar je werk fietst.
Ik vind dat TO inderdaad wel refelectief zou moeten kijken naar haar patroon hierin, want daar kan ze haar voordeel mee doen in de toekomst, maar ik vind ook dat ze nu wel echt even haar verdriet mag nemen. Ze hoeft hier toch niet meteen overheen te stappen? Sommigen zeggen het was maar een korte periode, maar je kan in twee maanden toch best wat gevoelens opbouwen en tijd is relatief: een seconde kan als een eeuwigheid voelen als je in de ogen kijkt van iemand waar je van houd en een seconde kan als niets voelen als je gedachtenloos naar je werk fietst.

vrijdag 3 december 2021 om 19:01
Eens met Dina1980 en de analyse van Avage snijdt natuurlijk hout.
Het claimende zie ik ook. Wat dat betreft zou TO er goed aan doen om heel goed bij zichzelf naar binnen te kijken als het gaat om zelfliefde/eigenwaarde, anders komt ze steeds in dezelfde soort relaties terecht waarin ze zichzelf bevestigd, een soort onbewuste selffulfilling prophecy.
Los daarvan kan ik me haar verdriet en teleurstelling voorstellen. Dat verwerkt iedereen op zijn eigen snelheid.
Het claimende zie ik ook. Wat dat betreft zou TO er goed aan doen om heel goed bij zichzelf naar binnen te kijken als het gaat om zelfliefde/eigenwaarde, anders komt ze steeds in dezelfde soort relaties terecht waarin ze zichzelf bevestigd, een soort onbewuste selffulfilling prophecy.
Los daarvan kan ik me haar verdriet en teleurstelling voorstellen. Dat verwerkt iedereen op zijn eigen snelheid.
vrijdag 3 december 2021 om 19:33
Nee juist niet. Verdriet nemen: juist wel.Dina1980 schreef: ↑03-12-2021 18:41Het is inderdaad een disfunctioneel patroon, maar tegelijk is het ook een pijnlijke situatie die nog maar 6 dagen geleden defintief werd, en dat zijn twee dingen die we, naar mijn mening, wel los van elkaar moeten zien.
Daarom snap ik dat gedoe niet met badass selfies posten en expres zaterdag gaan borrelen zodat gozer voor een dichte deur zou staan. Leidt alleen maar weer af van jezelf.
Maargoed ik las dat Mira begonnen was in Jan Geurtz dat is positief

vrijdag 3 december 2021 om 19:45
Ja ik kan soms onzeker zijn, dat klopt dat is iets waar ik al heel veel jaren keihard aan werk.
Maar als het allemaal al zo uitgelegd moet worden, en er mensen zijn die schijnbaar door wat berichten precies weten hoe ik in elkaar steek.
Mijn ouders hebben mij verstoten, en ben 10 jaar lang mishandeld door mijn stiefvader fysiek, maar ook heel erg mentaal.
En oh ja nu is het natuurlijk is schuif het allemaal op andere af.. allemaal anderen hun schuld
Nee ik weet en ken mijn gebreken, en daar werk ik ook altijd aan. Maar helaas zijn bepaalde dingen niet of amper te helen.
En ja ik was jaren lang heel claimend, oh ik was toch altijd bang dat iemand net als mijn ouders mij zo aan de kant zouden zetten, want ja.. als je eigen ouders dat al doen waarom zou een random man dat niet doen?
Maar in de afgelopen jaren ben ik al enorm gegroeid, als ik aangeef aan een man dat ik het erg fijn zou vinden om elke dag heel even te spreken is dat alweer gelijk claimend.
Precies 1 week geleden heb ik hem gezien, ik heb welgeteld 3 appjes gestuurd sinds die avond, hoe is dat claimend?
Vroeger ja, dan had ik al veel vaker geappt, maar wat ik zei ik ben gegroeid en leer altijd nog.
En ja tuurlijk is het leuk om even een foto te posten waar je je goed bij voelt en war leuk zou zijn als die die zou zien en denken stupid me. Maar nee daar zit verder niks achter, dan dat en dat ook de fijne reacties even erg fijn waren op dit punt.
Maar de laatste 4 dates die ik heb gehad, op serieuzere termijnen hebben me bedrogen of geghost, en guess what.. ik liet ze allemaal zelf doen en zelf contact opnemen, stuurde bijv 1 appje hoe was je dag of iets, kreeg ik geen antwoord..kreeg ik geen antwoord.
Je kent de situatie nu enigzins van deze date, de verhalen van de andere ken je niet.
En hoezo ophemelen, als ik terug denk dat wist hij gewoon precies wat te zeggen, misschien voelde hij ze wel zo, misschien niet ik zal het niet meer weten. Dus niks ophemelen hij heeft zichzelf zo opgewerkt en mij laten voelen.
En nee, het heeft geen belemmering in contact gegeven want qls we appte, wacht ik altijd tot reactie voor ik wat stuurde. Dus nee ik was totaal niet claimend bezig, en ik vind het niet claimend als je aangeeft dat je het fijn vind elke dag gewoon heel even wat te horen. Wat trouwens ook 2 maanden lang zo ging
Toen het ineens veranderde kreeg ik het welbekende onderbuikgevoel wat ik van mezelf eerst wilde en moest negeren, na een hele fijne avond en goed gesprek maakte ik me nergens zorgen over.
Dus nogmaals ik geef niemand de schuld van hoe ik ben, maar op basis van wat je van me weet, is je oordeel nogal naar en slaat eigenlijk nergens op, want wat weet je nu echt van mij?
Daarnaast vind ik het heel erg onzinnig om over mijn moederschap te beginnen, je hebt totaal geen idee wat voor moeder ik ben en hoe hard ik voor mijn zoontje strijd en doe, en er alles aan doe om hem de liefde te geven doe ik niet heb gehad.
Dus ja, ik weet wat mijn gebreken zijn ik ken ze zelfs heel goed. Daarom lik ik nu ook mijn wonden, en kijk ik naar hoe ik mezelf kan helen in vertrouwen en openstellen.
Ik heb ook goede ervaringen met liefde, thank God!
Maar echt, de aannames die je doet, kunnen echt niet.
Verder iedereen bedankt voor de support
, tijd heelt inderdaad, en kom er wel weer en kijk heel erg uit naar de nieuwe baan, die het gevoel geeft alsof ik een nieuw leven start ( ineens geen weekenden meer werken na 9 jaar),
Dus dat doet goed
Maar als het allemaal al zo uitgelegd moet worden, en er mensen zijn die schijnbaar door wat berichten precies weten hoe ik in elkaar steek.
Mijn ouders hebben mij verstoten, en ben 10 jaar lang mishandeld door mijn stiefvader fysiek, maar ook heel erg mentaal.
En oh ja nu is het natuurlijk is schuif het allemaal op andere af.. allemaal anderen hun schuld
Nee ik weet en ken mijn gebreken, en daar werk ik ook altijd aan. Maar helaas zijn bepaalde dingen niet of amper te helen.
En ja ik was jaren lang heel claimend, oh ik was toch altijd bang dat iemand net als mijn ouders mij zo aan de kant zouden zetten, want ja.. als je eigen ouders dat al doen waarom zou een random man dat niet doen?
Maar in de afgelopen jaren ben ik al enorm gegroeid, als ik aangeef aan een man dat ik het erg fijn zou vinden om elke dag heel even te spreken is dat alweer gelijk claimend.
Precies 1 week geleden heb ik hem gezien, ik heb welgeteld 3 appjes gestuurd sinds die avond, hoe is dat claimend?
Vroeger ja, dan had ik al veel vaker geappt, maar wat ik zei ik ben gegroeid en leer altijd nog.
En ja tuurlijk is het leuk om even een foto te posten waar je je goed bij voelt en war leuk zou zijn als die die zou zien en denken stupid me. Maar nee daar zit verder niks achter, dan dat en dat ook de fijne reacties even erg fijn waren op dit punt.
Maar de laatste 4 dates die ik heb gehad, op serieuzere termijnen hebben me bedrogen of geghost, en guess what.. ik liet ze allemaal zelf doen en zelf contact opnemen, stuurde bijv 1 appje hoe was je dag of iets, kreeg ik geen antwoord..kreeg ik geen antwoord.
Je kent de situatie nu enigzins van deze date, de verhalen van de andere ken je niet.
En hoezo ophemelen, als ik terug denk dat wist hij gewoon precies wat te zeggen, misschien voelde hij ze wel zo, misschien niet ik zal het niet meer weten. Dus niks ophemelen hij heeft zichzelf zo opgewerkt en mij laten voelen.
En nee, het heeft geen belemmering in contact gegeven want qls we appte, wacht ik altijd tot reactie voor ik wat stuurde. Dus nee ik was totaal niet claimend bezig, en ik vind het niet claimend als je aangeeft dat je het fijn vind elke dag gewoon heel even wat te horen. Wat trouwens ook 2 maanden lang zo ging
Toen het ineens veranderde kreeg ik het welbekende onderbuikgevoel wat ik van mezelf eerst wilde en moest negeren, na een hele fijne avond en goed gesprek maakte ik me nergens zorgen over.
Dus nogmaals ik geef niemand de schuld van hoe ik ben, maar op basis van wat je van me weet, is je oordeel nogal naar en slaat eigenlijk nergens op, want wat weet je nu echt van mij?
Daarnaast vind ik het heel erg onzinnig om over mijn moederschap te beginnen, je hebt totaal geen idee wat voor moeder ik ben en hoe hard ik voor mijn zoontje strijd en doe, en er alles aan doe om hem de liefde te geven doe ik niet heb gehad.
Dus ja, ik weet wat mijn gebreken zijn ik ken ze zelfs heel goed. Daarom lik ik nu ook mijn wonden, en kijk ik naar hoe ik mezelf kan helen in vertrouwen en openstellen.
Ik heb ook goede ervaringen met liefde, thank God!
Maar echt, de aannames die je doet, kunnen echt niet.
Verder iedereen bedankt voor de support
Dus dat doet goed
vrijdag 3 december 2021 om 19:48
En hoezo weg zijn zodat hij voor een dichte deur staat, waar haal je dat in godsnaam vandaan?
Ik ga weg, omdat ik eigenlijk een date met hem had staan, ik keek daar naar uit.
Ik ga weg omdat ik niet alleen thuis wil zitten, en dekende goh dit was anders gepland.
En ik had er niet eens overna gedacht dat die voor de deur zou staan, want dat doet die echt niet en zo wel, dan wil ik juist niet thuis zijn, want ik wil het achter me laten.
Ik ga weg omdat ik heel goed met die vriend erover kan praten en zijn relatie net 2 weken over is, en we gewoon samen gaan borrelen zodat we lekker kunnen kletsen en praten
Dus please draai niet alles zo om dat het allemaal ergens anders om gaat, ik heb de plannen voor morgen puur voor mezelf gemaakt zodat ik er lekker op uit zou zijn en me dat goed doet !
Ik ga weg, omdat ik eigenlijk een date met hem had staan, ik keek daar naar uit.
Ik ga weg omdat ik niet alleen thuis wil zitten, en dekende goh dit was anders gepland.
En ik had er niet eens overna gedacht dat die voor de deur zou staan, want dat doet die echt niet en zo wel, dan wil ik juist niet thuis zijn, want ik wil het achter me laten.
Ik ga weg omdat ik heel goed met die vriend erover kan praten en zijn relatie net 2 weken over is, en we gewoon samen gaan borrelen zodat we lekker kunnen kletsen en praten
Dus please draai niet alles zo om dat het allemaal ergens anders om gaat, ik heb de plannen voor morgen puur voor mezelf gemaakt zodat ik er lekker op uit zou zijn en me dat goed doet !

vrijdag 3 december 2021 om 20:53
Gewoon uit je eigen post 2 pagina's eerder...Miirraa917 schreef: ↑03-12-2021 19:48En hoezo weg zijn zodat hij voor een dichte deur staat, waar haal je dat in godsnaam vandaan?

Voor zaterdag was nog niet concreet afgesproken hoe en waar.. alleen dat we zaterdagavond zouden afspreken en de zondag op pad zouden gaan..
Ben zelf zaterdagavond nu niet thuis, ga met een vriend borrelen, dus dan kan die lekker voor de deur staan haha. Gewoon lekker andere plannen gemaakt
Beetje onhouden wat je allemaal tikt, wel zo handig.
vrijdag 3 december 2021 om 20:54
Miirraa917 schreef: ↑03-12-2021 19:48En hoezo weg zijn zodat hij voor een dichte deur staat, waar haal je dat in godsnaam vandaan?
Miirraa917 schreef: ↑03-12-2021 09:03Ben zelf zaterdagavond nu niet thuis, ga met een vriend borrelen, dus dan kan die lekker voor de deur staan haha.
Ik zal je andere quotes over hoe het precies verliep met het appcontact er niet helemaal bij gaan zoeken. Want daarin heb je jezelf ook al tegengesproken.
Je hebt inmiddels alles wat je hier schreef over je eigen gedrag, gevoelens en motieven later ontkend, ontkracht en verdraaid, zodat het allemaal onmogelijk aan jou kan liggen hoe de dingen zijn verlopen. Vind je dat te confronterend?
Je zal dit overlevingsgedrag wel ergens voor nodig hebben denk ik dan maar.
vrijdag 3 december 2021 om 21:27
FeeLucifer01 schreef: ↑03-12-2021 20:53Gewoon uit je eigen post 2 pagina's eerder...![]()
Voor zaterdag was nog niet concreet afgesproken hoe en waar.. alleen dat we zaterdagavond zouden afspreken en de zondag op pad zouden gaan..
Ben zelf zaterdagavond nu niet thuis, ga met een vriend borrelen, dus dan kan die lekker voor de deur staan haha. Gewoon lekker andere plannen gemaakt.
Beetje onhouden wat je allemaal tikt, wel zo handig.
Dat was een reactie op dina, die vroeg of we iets concreets hadden afgesproken, en dat die als we bij mij hadden afgesproken wel eens voor de deur kon staan.
Waarop ik dus reageerde dat ik weg ben en iets gepland heb, dus dat die dat dan maar lekker kan doen.
Dus wel alles lezen en niet selectief svp
vrijdag 3 december 2021 om 21:34
Nee hoor, je leest echt super selectief en aan hoe het voor jou passend kan zijn, ik heb heel veel dingen verder uitgelegd, maar je blijft dingen verdraaien zodat ze in jouw straatje passen.Avage schreef: ↑03-12-2021 20:54Ik zal je andere quotes over hoe het precies verliep met het appcontact er niet helemaal bij gaan zoeken. Want daarin heb je jezelf ook al tegengesproken.
Je hebt inmiddels alles wat je hier schreef over je eigen gedrag, gevoelens en motieven later ontkend, ontkracht en verdraaid, zodat het allemaal onmogelijk aan jou kan liggen hoe de dingen zijn verlopen. Vind je dat te confronterend?
Je zal dit overlevingsgedrag wel ergens voor nodig hebben denk ik dan maar.
Als ik zeg dat ik met een afsluitend appje en blokkeren niks wil uitlokken, dan wil ik dat ook niet.. maar jij kent mij toch zo goed, ik wil dat stiekem wel
Over appcontact ben ik altijd compleet eerlijk geweest hoeveel ik heb gestuurd en wat ik wil, zal ik het allemaal weer opnoemen? Of Nee wacht..je verdraait het toch in je eigen straatje
Jouw reacties zijn totaal niet confronterend, waarom niet? Omdat je echt grote onzin praat.
Zoals ik zei ik ken mijn gebreken en heb die ook zeker, en doe daar elke dag weer iets aan om daaraan te werken, maar goed, jij bent vast en zeker perfect.
Ik ben nu echt meer dan klaar met jouw reacties, want je maakt dingen die er niet zijn, je verdraait mijn antwoorden.
Vervolgens val je iemand aan op een moederschap wat ik echt not done vind, al helemaaaaal omdat je me niet kent. Dus alsjeblieft zeg, laat mijn topic lekker rusten.
Gelukkig heb ik aan alle andere reacties wel iets, ook 1 van de redenen waardoor ik de drang heb om wat te sturen minder is geworden, en misschien zelfs nog is verdwijnt ook.
Dus succes verder
vrijdag 3 december 2021 om 22:42
Trek je er niets van aan TO. Avage zou de situatie zelf ook niet fijn vinden als de erin zat, lekker makkelijk iemand kapot maken achter je schermpje.
Ik vind dat je niets raars hebt gedaan, sommige vrouwen zouden al 100x gebeld en geappt hebben. Jij gewoon twee leuke berichtjes en een hey omdat hij online was dat hij niet reageerd zegt meer iets over de man dan aan jou gedrag. Veel plezier met borrelen morgen. Dikke knuffel
Ik vind dat je niets raars hebt gedaan, sommige vrouwen zouden al 100x gebeld en geappt hebben. Jij gewoon twee leuke berichtjes en een hey omdat hij online was dat hij niet reageerd zegt meer iets over de man dan aan jou gedrag. Veel plezier met borrelen morgen. Dikke knuffel
zaterdag 4 december 2021 om 09:59
TO, sommigen weten schijnbaar beter dan jij hoe de situatie is, 'Not',
Ik zou het trouwens ook leuk vinden als ik op 'social media' een foto had geplaatst en ik kreeg daar veel 'likes' op.
Het lijkt er bij mij op dat ik nu ook in 'Ghosttown' gezet ben ná zes maanden. Ik moet zeggen dat een aantal reacties in dit topic me nu wel helpen. Het kwakkelde de laatste tijd al een beetje bij ons dus erg verrast ben ik niet.
Nu eerst maar van mijn weekend genieten,
'It is wat it is'
Ik zou het trouwens ook leuk vinden als ik op 'social media' een foto had geplaatst en ik kreeg daar veel 'likes' op.
Het lijkt er bij mij op dat ik nu ook in 'Ghosttown' gezet ben ná zes maanden. Ik moet zeggen dat een aantal reacties in dit topic me nu wel helpen. Het kwakkelde de laatste tijd al een beetje bij ons dus erg verrast ben ik niet.
Nu eerst maar van mijn weekend genieten,
'It is wat it is'

zaterdag 4 december 2021 om 10:06
Dat heb ik gedaan en meerdere met mij, vandaar dat ik ( en anderen) dit antwoord kon geven op de onjuiste bewering van jou eerder.Miirraa917 schreef: ↑03-12-2021 21:27Dat was een reactie op dina, die vroeg of we iets concreets hadden afgesproken, en dat die als we bij mij hadden afgesproken wel eens voor de deur kon staan.
Waarop ik dus reageerde dat ik weg ben en iets gepland heb, dus dat die dat dan maar lekker kan doen.
Dus wel alles lezen en niet selectief svp
Nogmaals, misschien zelf onthouden wat je allemaal tikt.

Succes verder met je drama, gewoon minder maken en meer genieten, lijkt me fijner voor je. Succes.
zaterdag 4 december 2021 om 11:04
Hoezo nu weer "bashes"? Er speelt duidelijk heel veel bij TO, maar alleen zij zelf kan daar iets aan doen. Ik denk niet dat ze hier gaat vinden wat ze nodig heeft. Iemand op een zachte manier een spiegel voorhouden, zeker als ze het niet zo goed ziet, is in geschreven taal nauwelijks te doen. Ze spreekt zichzelf voortdurend tegen, komt instabiel over. Daarin meegaan en het aanmoedigen is een slecht idee, maar haar daarop wijzen werkt ook niet echt.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
zaterdag 4 december 2021 om 11:10
Kan. Maar ik had het over jou en jouw manier van communiceren. Misschien zit er een kern van waarheid in je verhaal, maar als je wil dat die binnenkomt, dan lijkt het me beter om niet zo agressief en repetitief je boodschap te verkondigen. Mensen kunnen doorgaans beter met feedback overweg als die met enige empathie gebracht wordt.Avage schreef: ↑03-12-2021 18:19Daarover verschillen we dan van mening.
Dit is een persoon die al vaak in slechte relaties is terechtgekomen en vaker bedrogen en geghost is.
Die in dit contact wederom is gaan handelen uit angst en onzekerheid en daarmee een claim legt op de ander.
Is een heel aantal keren benoemd in dit topic maar TO stapt daar overheen en spreekt zichzelf continu tegen.
Haar onzekerheid was eerst het probleem (zie OP) maar daarna was die ineens logisch gezien het verleden en helemaal geen belemmering in dit contact, apps waren enkel vanuit zijn initiatief dus ze was heus niet claimend, en selfies plaatst ze sowieso al dus was niet om hem iets te laten voelen, een appje na sturen zou ze heus geen verwachtingen van hebben. Als ik de OP lees heeft ze meneer nogal lopen ophemelen in die paar weken dat ze hem kent maar dat mag ook al niet gezegd worden.
Ik zie vooralsnog niet in de toekomst een mooie liefdevolle relatie ontstaan op deze manier, met zo'n gedragspatroon en zo weinig kritische zelfreflectie. Daarom denk ik wel dat het een disfunctioneel patroon is.
En misschien ook oog hebben voor het feit dat to zich hier hartstikke kwetsbaar opstelt. Dan is het wel makkelijk oordelen vanaf je high horse.
zaterdag 4 december 2021 om 11:22
Er zijn mensen hier die keiharde ongezouten meningen neerpennen. Meningen. Geen feiten. Die dan lijken te verwachten dat TO direct alles laat vallen, en het direct zo gaat doen als zij voorstellen. Doet ze dat niet, zagen ze door en vaak steeds een beetje meer ongezouten. Dat zet ook geen zoden aan de dijk. Naarmate TO meer vertelt wordt duidelijk dat ze niet die claimende wanhopige is waarvoor sommigen haar lijken te verslijten. Waarbij die harde oordelen helemaal niks zeggen over TO, want haar kennen ze helemaal niet, maar wel over hun eigen kijk op zaken.Hexopbezemsteel schreef: ↑04-12-2021 11:04Hoezo nu weer "bashes"? Er speelt duidelijk heel veel bij TO, maar alleen zij zelf kan daar iets aan doen. Ik denk niet dat ze hier gaat vinden wat ze nodig heeft. Iemand op een zachte manier een spiegel voorhouden, zeker als ze het niet zo goed ziet, is in geschreven taal nauwelijks te doen. Ze spreekt zichzelf voortdurend tegen, komt instabiel over. Daarin meegaan en het aanmoedigen is een slecht idee, maar haar daarop wijzen werkt ook niet echt.

zaterdag 4 december 2021 om 11:25
Pot verwijt de ketel. Verbeter de wereld begin bij jezelf.BeauCis schreef: ↑04-12-2021 11:22Er zijn mensen hier die keiharde ongezouten meningen neerpennen. Meningen. Geen feiten. Die dan lijken te verwachten dat TO direct alles laat vallen, en het direct zo gaat doen als zij voorstellen. Doet ze dat niet, zagen ze door en vaak steeds een beetje meer ongezouten. Dat zet ook geen zoden aan de dijk. Naarmate TO meer vertelt wordt duidelijk dat ze niet die claimende wanhopige is waarvoor sommigen haar lijken te verslijten. Waarbij die harde oordelen helemaal niks zeggen over TO, want haar kennen ze helemaal niet, maar wel over hun eigen kijk op zaken.
zaterdag 4 december 2021 om 11:26
Zelf recentelijk al voorbij een spiegel gelopen?
zaterdag 4 december 2021 om 11:33
Vind je? Hoe meer ze schrijft, des te meer ze overkomt als iemand met issues en iemand die wel degelijk claimt, en dat zelf ook logisch vindt gezien haar verleden. En misschien is het dat ook.BeauCis schreef: ↑04-12-2021 11:22Er zijn mensen hier die keiharde ongezouten meningen neerpennen. Meningen. Geen feiten. Die dan lijken te verwachten dat TO direct alles laat vallen, en het direct zo gaat doen als zij voorstellen. Doet ze dat niet, zagen ze door en vaak steeds een beetje meer ongezouten. Dat zet ook geen zoden aan de dijk. Naarmate TO meer vertelt wordt duidelijk dat ze niet die claimende wanhopige is waarvoor sommigen haar lijken te verslijten. Waarbij die harde oordelen helemaal niks zeggen over TO, want haar kennen ze helemaal niet, maar wel over hun eigen kijk op zaken.
Het zou helpen als ze de patronen kon doorzien, maar dat ga je uiteraard niet bereiken op een anoniem forum. Wij kennen haar inderdaad niet, en zijn geen hulpverleners. (Nou ja, de meesten niet.)
Er worden best oprechte en goede adviezen gegeven, waarna TO terug komt en zegt dat het helemaal zo niet is, van alles ontkent hoewel ze het eerder wel schreef. Ook in dat patroon heeft ze zelf een aandeel.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)