Instax camera

maandag 6 december 2021 om 10:30
Hi allen,
Wat is jullie ervaring met zo'n instax mini cameraatje? Je kan dan direct de foto's afdrukken. Ik ben benieuwd of zo'n camera direct afdrukt, of dat je een paar foto's maakt, je kan uitzoeken welke je leuk vindt en dan er een uitkiest om af te drukken.
We denken eraan dochter deze voor haar verjaardag te geven, maar een beetje zonde als ze in een kwartier het hele rolletje erdoorheen heeft gejaagd
Wat is jullie ervaring met zo'n instax mini cameraatje? Je kan dan direct de foto's afdrukken. Ik ben benieuwd of zo'n camera direct afdrukt, of dat je een paar foto's maakt, je kan uitzoeken welke je leuk vindt en dan er een uitkiest om af te drukken.
We denken eraan dochter deze voor haar verjaardag te geven, maar een beetje zonde als ze in een kwartier het hele rolletje erdoorheen heeft gejaagd
anoniem_6788d3cd39d90 wijzigde dit bericht op 06-12-2021 10:31
Reden: Het gaat om de instax mini
Reden: Het gaat om de instax mini
0.59% gewijzigd

maandag 6 december 2021 om 10:42
Mijn dochter heeft er 1 en het is echt hartstikke leuk. Ze heeft al een hele verzameling van die foto’s boven haar bed hangen.
Het is klikken en dan drukt ie de foto meteen af. Je kunt er dus niet een aantal maken en er dan 1 kiezen om af te drukken.
Ik weet niet hoe oud jouw dochter wordt. Die van mij is 17 en heeft ‘m nu 2 jaar.
Zij maakt er echt heel bewust foto’s mee.
Voor een jong kind dat maar in het wilde weg loopt te klikken, zou ik er niet voor kiezen.
Het is klikken en dan drukt ie de foto meteen af. Je kunt er dus niet een aantal maken en er dan 1 kiezen om af te drukken.
Ik weet niet hoe oud jouw dochter wordt. Die van mij is 17 en heeft ‘m nu 2 jaar.
Zij maakt er echt heel bewust foto’s mee.
Voor een jong kind dat maar in het wilde weg loopt te klikken, zou ik er niet voor kiezen.

maandag 6 december 2021 om 10:50
Dat herken ik dan weer niet. Uitstapjes, feestjes, vakanties etc etc etc Er hangt een prachtige collectie van al deze dingen op haar kamer.FitsSprits schreef: ↑06-12-2021 10:47Leuk hebbedingetje, maar hier ligt het alweer 2 jaar in de la. Als er 40 foto's mee zijn geschoten is het al veel.
maandag 6 december 2021 om 10:55
Ik wilde er graag een en heb dit kado gehad voor de babyshower haha.
Gebruik het heel intensief voor onze baby. Ik houd namelijk alles van haar bij in een boekje en plak de foto’s er gelijk bij. Dus hier heel blij mee!
De camera valt mee qua prijs, maar de “fotorollen” zijn wel prijzig. Vooral jammer bij mislukte foto’s, maar goed heb het er wel voor over.
Je hebt ook een polaroid camera waarbij je kunt kiezen welke je uitprint, maar weet even niet hoe dat heet. Het idee dat je spontanere en minder gemaakte foto’s eruit krijgt vind ik juist leuk eraan.
Gebruik het heel intensief voor onze baby. Ik houd namelijk alles van haar bij in een boekje en plak de foto’s er gelijk bij. Dus hier heel blij mee!
De camera valt mee qua prijs, maar de “fotorollen” zijn wel prijzig. Vooral jammer bij mislukte foto’s, maar goed heb het er wel voor over.
Je hebt ook een polaroid camera waarbij je kunt kiezen welke je uitprint, maar weet even niet hoe dat heet. Het idee dat je spontanere en minder gemaakte foto’s eruit krijgt vind ik juist leuk eraan.
maandag 6 december 2021 om 10:57

maandag 6 december 2021 om 10:57
Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je kind is. Zo stelde ik het me ook voor. Maakte me meer zorgen om vriendjes en vriendinnetjes die de hele voorraad erdoorheen jassen. Plus dat ze het gewoon leuk vindt om veel foto's te maken, dus die wens is er wel, ook al kan ze zich goed inhouden.
Maar ik vond nu iets op bol.com, een 4 in 1 digitale kindercamera met printfunctie (maar print niet direct). Je krijgt dan geen foto's maar zwart/wit printjes van je foto's. Kan je inkleuren. Klinkt ook leuk.

maandag 6 december 2021 om 11:02
Bedankt voor de tip, maar ik wil haar nog ff van de mobiele telefoons afhouden. Die wil ze ook heel graagBint-el-nas schreef: ↑06-12-2021 10:57Je zou ook een mini fotoprinter kunnen kopen voor haar die je aan je smartphone kunt koppelen. Maakt dezelfde soort prints, alleen kan je ze dus wel vanaf je telefoon kiezen en worden ze niet direct geprint. Heb goede ervaring met de HP Sprocket.
maandag 6 december 2021 om 11:05
NoPepsiPlease schreef: ↑06-12-2021 10:57Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je kind is. Zo stelde ik het me ook voor. Maakte me meer zorgen om vriendjes en vriendinnetjes die de hele voorraad erdoorheen jassen. Plus dat ze het gewoon leuk vindt om veel foto's te maken, dus die wens is er wel, ook al kan ze zich goed inhouden.
Maar ik vond nu iets op bol.com, een 4 in 1 digitale kindercamera met printfunctie (maar print niet direct). Je krijgt dan geen foto's maar zwart/wit printjes van je foto's. Kan je inkleuren. Klinkt ook leuk.
Hoe leuk blijft dat? Een foto maken en hem dan nog zelf in moeten kleuren?
himalaya wijzigde dit bericht op 06-12-2021 11:07
0.08% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 6 december 2021 om 11:06
Blijven die foto's wel lang mooi Bellocci? Ik weet dat mijn vader vroeger 'gewone' foto's maakte en polaroids, en die polaroids zijn allemaal verbleekt en verkleurd, dat ziet er echt niet meer uit (wel nostalgisch, maar niet meer dan dat). Lijkt me zonde als je veel werk steekt in een scrapbook van de baby en de foto's blijven niet mooi.Bellocci schreef: ↑06-12-2021 10:55Ik wilde er graag een en heb dit kado gehad voor de babyshower haha.
Wat eten we vanavond?

maandag 6 december 2021 om 11:12
Heeft ze een tablet of telefoon? Dan is een instax printer ook wel een optie. Zoals sommigen al noemen.
Die kleine foto’s zijn namelijk echt wel leuk.
Je kunt dan alle foto’s die je al digitaal hebt, uitprinten.
De sprocket vond ik leuk omdat het stickers zijn alleen tot 3 keer toe een nieuwe gekregen omdat de kleuren niet goed zijn.
De instax printer van de Hema is ook wel leuk.
De foto’s zijn niet van super kwaliteit.
En rolletjes zijn wel duur.
De sprocket vond ik leuk omdat het stickers zijn alleen tot 3 keer toe een nieuwe gekregen omdat de kleuren niet goed zijn.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.

maandag 6 december 2021 om 11:15
Nee, ze heeft geen tablet of telefoon.mrs.lamaze schreef: ↑06-12-2021 11:12Heeft ze een tablet of telefoon? Dan is een instax printer ook wel een optie. Zoals sommigen al noemen.

maandag 6 december 2021 om 11:43
NoPepsiPlease schreef: ↑06-12-2021 10:48Ah kijk, daar was ik al bang voor. Het is een hele serieuze 9-jarige, dus ze zal er niet mee in de wilde weg klikken, maar dat wil ze natuurlijk wel gewoon. Dacht leuk, kan ze er daarna scrapbookpagina's van maken. Helaas...
Dat kan hoor, maar ze kan ze niet kiezen.
Misschien is een goedkope digitale camera of oude telefoon met een sprocket dan leuk als ze dat wel wil :

maandag 6 december 2021 om 11:49
Ik denk dat het wel geschikt is voor haar als je inderdaad weet dat ze niet zomaar in het wildeweg klikt. De foto's die ik gemaakt heb zijn ook na jaren nog mooi. Zelf vergeet ik hem tegenwoordig vaak mee te nemen, maar heb er geen spijt van dat ik hem heb. De foto's komen volgens mij neer op 1 euro per foto dus heel goedkoop is het niet.

maandag 6 december 2021 om 12:07
Ken heel veel mensen met zo’n ding. Wordt ook vaak meegenomen met uitgaan (zijn wel kleinere foto’s dan van die mannetjes die ook altijd rondlopen met een polaroid voor de verkoop).
Ja, dochter moet wel weten dat het niet hetzelfde is als digitaal. Maar er zit juist een leuk wachtproces bij dat misschien voorkomt dat ze alles opmaakt. Je kunt niet kiezen, dat is juist het leuke eraan. Altijd weer een verrassing. En je kunt ze makkelijk meteen meegeven aan mensen.
Ja, dochter moet wel weten dat het niet hetzelfde is als digitaal. Maar er zit juist een leuk wachtproces bij dat misschien voorkomt dat ze alles opmaakt. Je kunt niet kiezen, dat is juist het leuke eraan. Altijd weer een verrassing. En je kunt ze makkelijk meteen meegeven aan mensen.
maandag 6 december 2021 om 12:11
Hahaha, een vriend van dochter wilde ook steeds zo maar een foto maken. Ze had meerdere keren gezegd dat ze dat niet wilde. Uiteindelijk deed hij het toch. Zei ze dat ze hem gewaarschuwd had en stuurde hem een tikkie voor wat 1 zo’n foto kost.NoPepsiPlease schreef: ↑06-12-2021 10:57Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je kind is. Zo stelde ik het me ook voor. Maakte me meer zorgen om vriendjes en vriendinnetjes die de hele voorraad erdoorheen jassen. Plus dat ze het gewoon leuk vindt om veel foto's te maken, dus die wens is er wel, ook al kan ze zich goed inhouden.

maandag 6 december 2021 om 12:31
Ik ben me nu in die sprocket printer aan het verdiepen, maar dat fotopapier is net zo duur als dat instax fotopapier. Zo'n sprocket is ook aardig aan de prijs.FeeLucifer01 schreef: ↑06-12-2021 12:12Maar waarom koop je dan niet een 2ehands cameraatje en zo'n printertje erbij?