Zwanger worden vanaf november 2021

30-10-2021 15:41 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Er is al een oktober/november topic maar die is al aardig vol en druk. Vandaar een nieuw topic. Zijn er vrouwen hier die net als ik vanaf komende maand gaan proberen zwanger te worden? Het lijkt me leuk om daar samen over te schrijven.

Groetjes :)
Zijn jullie mannen er ook veel minder mee bezig dan jullie zelf?
Mijn man is er wel heel erg mee bezig en wilt het ook heel graag. Ik ben er nóg meer mee bezig, maar zou dit eigenlijk echt niet moeten. Ik merk ook dat ik mezelf de hele tijd symptomen aan het aanpraten ben, heel vervelend! Hebben jullie dat ook?

Ik moet nu nog 1,5 a 2 weken wachten om een test te doen, maar heb zo'n gevoel dat het deze maand niet gelukt is :(
Die van mij is er amper mee bezig. Wil het wel, maar heeft nu nog de instelling dat we het wel gaan zien. Hij had het ook niet erg gevonden als we nog een jaartje hadden gewacht. Hij weet wel dat ik heel graag wil. Maar ik push hem niet.

Dat symptomen aanpraten theeleuten herken ik heel goed. Ik durf het amper nog tegen iemand te zeggen als ik wat voel.
Peony schreef:
22-11-2021 09:59
Zijn jullie mannen er ook veel minder mee bezig dan jullie zelf?
Ja, herken ik wel. Mijn vriend wil graag kinderen en is er klaar voor, maar hij is absoluut niet bezig met welke dagen het meest kansrijk zijn, wanneer ik ongesteld moet worden et cetera.
Sunnyside26 schreef:
22-11-2021 12:09
Die van mij is er amper mee bezig. Wil het wel, maar heeft nu nog de instelling dat we het wel gaan zien. Hij had het ook niet erg gevonden als we nog een jaartje hadden gewacht. Hij weet wel dat ik heel graag wil. Maar ik push hem niet.

Dat symptomen aanpraten theeleuten herken ik heel goed. Ik durf het amper nog tegen iemand te zeggen als ik wat voel.
Echt exact dit bovenste had ik kunnen schrijven. :hihi:
Ik gebruik dus zo'n app om mijn cyclus bij te houden en ik kwam ineens een pagina tegen waarin iedereen memes deelt over het hele zwanger worden. Ik ga helemaal stuk! Hoe voeg je hier foto's toe, dan laat ik ze zien hahahahaha
theeleuten schreef:
23-11-2021 11:29
Ik gebruik dus zo'n app om mijn cyclus bij te houden en ik kwam ineens een pagina tegen waarin iedereen memes deelt over het hele zwanger worden. Ik ga helemaal stuk! Hoe voeg je hier foto's toe, dan laat ik ze zien hahahahaha
Haha welke app is dat?
Peony schreef:
23-11-2021 15:37
Haha welke app is dat?
Hij heet flow. Eigenlijk gebruik ik er 2 hahaha, flow en ladytimer. Ze geven beiden ook elke keer iets anders aan. Ik merk dat ladytimer wat meer accuraat is maar ik vind flow een leukere app :-D
Ik weet niet hoe je foto's moet toevoegen helaas! Ik gebruik ook een app, maar ik kijk er niet zo vaak op. Eigenlijk is de eisprong bij mij redelijk precies. In dit geval zou dat aankomende zaterdag moeten zijn. Ik ben deze maand wel wat minder 'obsessief'. Met het oog op de feestdagen, vind ik het minder erg als het niet raak is. Klinkt misschien een beetje dom :).
@theeleut: Ik gebruik ook Flow, maar blijkbaar nooit zo goed in de app gekeken. :idee:

@Sunnyside: Opzich wel lekker toch? Lekker genieten van de feestdagen! En wel zien hoe het loopt.

Ik heb 11 december mijn eerste NOD, maar geloof nooit dat het dan al raak is. Denk dat het besef ook pas over een tijdje komt dat we nu echt bezig zijn. :D
Hi iedereen! Is er ondertussen al iemand preggers?
Ik heb vandaag mijn eerste nod, maar heb ook erge bruikkrampen en pijnlijke borsten dus ik denk dat ik zo ongesteld word :(
Ik heb 10 december mijn NOD. Dus nog even afwachten. Spannend nog even theeleuten dus. Laat even weten wat het is!
Sunnyside26 schreef:
02-12-2021 13:44
Ik heb 10 december mijn NOD. Dus nog even afwachten. Spannend nog even theeleuten dus. Laat even weten wat het is!
Spannend Sunny! Ik heb mijn fingers crossed voor je :heart:
*Meldt zich ook weer* :proud:

Ik merk dat ik er tussen menstruatie en ovulatie iets minder mee bezig ben dan andersom. Wel weer begonnen met ovulatietesten vanaf afgelopen weekend. Vandaag dag 16 en tot gisteren nog geen positieve test. Verwacht dat ook pas ergens dit weekend.

Peony en Sunnyside nog een weekje wachten dus.. spannend zeg! Hoe gaat het bij jou vandaag Theeleuten? Al een menstruatie in zicht of getest?
Satchiko schreef:
03-12-2021 08:50
*Meldt zich ook weer* :proud:

Ik merk dat ik er tussen menstruatie en ovulatie iets minder mee bezig ben dan andersom. Wel weer begonnen met ovulatietesten vanaf afgelopen weekend. Vandaag dag 16 en tot gisteren nog geen positieve test. Verwacht dat ook pas ergens dit weekend.

Peony en Sunnyside nog een weekje wachten dus.. spannend zeg! Hoe gaat het bij jou vandaag Theeleuten? Al een menstruatie in zicht of getest?
Hiii Satchiko! Ik ben er tussen menstruatie en ovulatie ook minder mee bezig, maar daarna word ik echt obessed. Moet ik mezelf echt afleren!
Ik ben (nog) niet ongesteld geworden, mijn krampen zijn nu ook weg. Wel nog super gevoelige borsten. Ik mag van mezelf zondag pas testen, want ik heb altijd een hele onregelmatige cyclus. Het zou dus niet de eerste keer zijn als ik gewoon een paar dagen later mijn menstruatie krijg.
Ik ben in shock. Vanochtend snel naar de winkel gegaan om een test te halen want ik kon het gewoon niet meer aan. 2 dikke strepen!! Ben zo blij!! :hello: Maar meteen ook bang dat het niet goed gaat…

Vandaag zie ik mijn man niet, pas vannacht weer. Ik ga het hem morgen vertellen. Ik heb de test al ingepakt en die ga ik dus mooi als sint cadeau geven :heart:
Wauw! :cheer: Van harte gefeliciteerd Theeleuten! Wat spannend dat je het nu in je eentje weet. Hoe voel je je?
Hoe reageerde je man Theeleuten? :)

Hier vanochtend een knalpositieve ovulatietest nadat ik het al wat zag oplopen de afgelopen dagen. Ik heb ook pijn in mijn lies, wat ik vaker heb bij mijn eisprong. NOD is daarmee zoals verwacht op 16 December.

Hoe doen jullie het eigenlijk op het wachtbankje met drinken? Ik heb vorige maand gewoon wel een wijntje genomen zo nu en dan. Maar ergens knaagt het toch. Aan de andere kant: voor hetzelfde geld duurt het een jaar en dan moet je steeds opnieuwe een halve maand excuses verzinnen voor de omgeving.
Hii! Nou ik voel me eigenlijk wel goed! Soms wat krampjes in mn buik maar heb toch het meeste last van mijn borsten want die doen piiijjjjn! En ik ben wat sneller moe.

Ik heb het gisteren tegen mijn man gezegd. Had de test ingepakt als cadeautje en dan ''voor sinterklaas'' gegeven. Hij was echt verrast en heel blij! We willen het met kerst aan onze ouders en broers en zussen vertellen.

Over het wachtbankje met drinken; wij dronken allebei eigenlijk al een aantal maanden niet meer. We hebben ook tegen de omgeving gezegd dat wij wel een kinderwens hebben, dus ze kijken er ook niet raar van op als we de drank afwijzen.

Heeft toch z'n vruchten afgeworpen want ben meteen zwanger geworden! Nu hopen dat alles goed gaat, want dat is nu weer een hele nieuwe angst :(
OOOOOOH WAUUUW gefeliciteerd theeleuten! Wat super voor jou :)! Ik hoop zo dat het ons allemaal snel gegund is. Ik vind het zooooooooooo moeilijk om niet gewoon een test te doen. Donderdag zou ik ongesteld moeten worden, dus veel te vroef, maar moet mij echt inhouden.

Tijdens het wachtbankje neem ik gewoon een borrel als ik dat wil. Ik stop daar wel per direct mee zodra ik weet dat ik zwanger ben.

Echt super leuk voor je theeleuten! Ik snap dat er nu evengoed een spannende tijd aanbreekt. Dit was dus de eerste ronde. Mag ik vragen hoe oud jij bent?
Oh en waar ik ook benieuwd naar ben. Wanneer begon je last te krijgen van jouw borsten?? Hoeveel dagen na jouw ovulatie?
Hi Sunny!!

haha het is zo moeilijk om je in te houden! Ik had mezelf voorgenomen om zondag pas een test te doen, maar dat werd uiteindelijk ook zaterdag hahaha! Ik moest eigenlijk begin vorige week ongesteld worden.

En tuurlijk mag je vragen hoe oud ik ben :) Ik ben 25 jaar

Ik begon een paar dagen voordat ik ongesteld moest worden last te krijgen van mijn borsten. Dit heb ik altijd wel vlak voor mijn menstruatie dus dacht er niets raars bij. Ze doen nu wel echt een stuk meer pijn dan normaal hahaha. Maar nu vind ik het totaal niet erg!
We hebben trouwens net een keuze gemaakt voor een verloskundige en gebeld. Meteen een goed gevoel erbij en de eerste afspraak staat ingepland op 22 december. Hopelijk is alles goed, dan gaan we het de familie vertellen met kerst :)
Ik kom even inbreken uit het oktober/november topic.

Gefeliciteerd Theeleuten ik denk dat wij gelijk opgaan. Vrijdag positieve test gehad en 21 december een vroege echo. Ben wel op en top zwanger. Ben jij ook al misselijk?
Flowerpower21 schreef:
06-12-2021 16:06
Ik kom even inbreken uit het oktober/november topic.

Gefeliciteerd Theeleuten ik denk dat wij gelijk opgaan. Vrijdag positieve test gehad en 21 december een vroege echo. Ben wel op en top zwanger. Ben jij ook al misselijk?
Hii flowerpower! Wat leuk, gefeliciteerd :) Ook geinig dat we inderdaad gelijk opgaan. Ik ben eigenlijk nog helemaal niet misselijk. Wat me opvalt is dat ik sneller trek heb dan normaal en dan ook wel weer snel vol zit. Maar helemaal niet erg! Wat ik het meeste merk zijn echt gevoelige borsten en dat ik toch wel snel moe wordt. En jij?

oh, en wat was jouw eerste ongesteldsheidsdag van je laatste menstruatie als ik vragen was? Mijne was 30 oktober. Ben ik wel benieuwd naar aangezien we zo gelijk gaan haha!
theeleuten wijzigde dit bericht op 06-12-2021 16:12
Reden: toevoeging
11.82% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven