Heel veel bloedverlies, positieve zwangerschapstest

04-12-2021 11:40 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Aangezien het weekend is, en de spoedpost aangaf dat ik tot maandag moest wachten en mijn gynaecoloog moest bellen, deel ik hier even mijn verhaal. Misschien kunnen jullie meedenken?

Ik was tot een week geleden ongesteld, en dit was heel zwaar, veel meer bloedverlies dan normaal.

Een week later (gisteravond) kreeg ik ineens enorme buikpijn, echt niet te harden. Vanochtend nog een beetje kramp en heel licht bloedverlies. Heb gelijk een test gedaan, hartstikke positief.

Als ik logisch nadenk ik dit gewoon een (vroege) miskraam en zitten de zwangerschapshormonen nog in mijn lijf.

Maar ja ik zit dus nu het hele weekend in onzekerheid dus ik dacht, even forummen en kijken hoe jullie erover denken 🙂 ik ben me ervan bewust dat jullie geen artsen zijn maar wel ervaringsdeskundigen!

Wat denken jullie ervan? Groetjes
Saivash schreef:
05-12-2021 01:23
Ja klopt zo is het ook, ik was zo bezig met die lichamelijke toestanden dat ik geen aandacht schonk aan het emotionele component 😭
Bedankt lieve dames ❤️❤️❤️ Jullie berichten doen me echt goed
attaquepanique schreef:
05-12-2021 00:55
Nou nog steeds kramp en bloedverlies. Ben net thuis van een avondje bij familie, fijne afleiding (wisten ervan), en echt een enorme huilbui daarna thuis, ik kon gewoon niet stoppen. Geen idee waardoor, ik zit al de hele dag te janken als een gek bij het minste geringste
Dat snap ik wel. Dit is gewoon kut :hug:
Ik heb net gebeld en ik word zo terug gebeld door de gynaecoloog maar de assistente zei dat ik waarschijnlijk niet hoef langs te komen omdat ik geen koorts heb…

Heb gezegd dat ik veel bloed verlies, dat ik zonder pijnstiller niet kan lopen door de pijn, maar ze zei dat ze verwachtte dat de gynaecoloog zou zeggen dat ik het moet aankijken. Ik wil toch graag een echo, tips over wat ik kan zeggen of doen? Ben bijna geneigd om te liegen dat ik koorts heb maar dat vind ik ook weer zo wat
Ik zou mij ook niet prettig voelen om te liegen, maar je kunt natuurlijk prima aandringen en zeggen dat je je ongerust maakt. Ben je bang voor een bbz? Dan zou ik dat zeker noemen!
En sterkte :hug:
Ik snap niet waarom je geen echo zou kunnen krijgen. Kleine moeite toch? Hier mocht ik gelukkig wel gewoon langskomen, ook al was ik heel pril zwanger en was het een vroege miskraam. Sterkte!
Ik zou even contact opnemen met een verloskundige praktijk en via daar een echo regelen.
Miek_ schreef:
06-12-2021 09:48
Ik zou even contact opnemen met een verloskundige praktijk en via daar een echo regelen.
Zou ik ook doen idd. Daar zijn ze vaak veel makkelijker.
Update

Ben teruggebeld na overleg met gynaecoloog, ze wilden me toch graag zien. Na echo en bloedonderzoek bleek: buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Nu 48 uur afwachten of lichaam het zelf maar buiten werkt, anders operatie en eierstok verwijderen

:cry:
Ach jeetje wat kut. Ik hoop dat je lichaam het zelf opruimt. Sterkte de komende dagen.
attaquepanique schreef:
06-12-2021 14:19
Update

Ben teruggebeld na overleg met gynaecoloog, ze wilden me toch graag zien. Na echo en bloedonderzoek bleek: buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Nu 48 uur afwachten of lichaam het zelf maar buiten werkt, anders operatie en eierstok verwijderen

Wat naar, was je gevoel toch goed dat het helemaal niet goed zat. Sterkte :hug: Gaan ze eventueel echt je eierstok verwijderen of je eileider? Ik "hoop" het tweede voor je want dat is een stuk minder zwaar dan een eierstok en heeft minder invloed op toekomstige zwangerschappen.
attaquepanique schreef:
06-12-2021 14:19
Update

Oh, wat ontzettend ruk, ik hoopte zo dat het gewoon een miskraam was... Ik heb er twee gehad; bij mij is de eerste (rechts) uit zichzelf opgelost. Een half jaar later kreeg ik de tweede (links), die is operatief verwijderd. Ondanks die eerste bbz rechts ben ik met die eileider succesvol zwanger geraakt.

Maar voor nu: meld je alsjeblieft ziek als je dat nog niet gedaan hebt. Ga fijn op bed liggen met een kruik en een leuke serie. Heel veel sterkte en ik duim dat je lichaam het zelf oplost :hug:
Aah wat naar voor jou. Wel goed dat je aan de bel hebt getrokken . Het is helaas toch een BBZ wat gezien je klachten er bij kon passen.
Wens je veel sterkte. Hoop dat je lichaam het zelf oplost/wegwerkt.
En er staan hier gelukkig ook positieve verhalen van een goede zwangerschap na een verwijdering van eileider.
En ik weet dat je daar op het moment niets aan hebt. Ik heb zelf 4 miskramen gehad. En op dat moment kon ik niets met die verhalen van toch een goede zwangerschap daarna. Ik was alleen maar heel verdrietig om het verlies van mijn kindje. Maar later gaf het me toch ook weer hoop.
pippo4321 wijzigde dit bericht op 06-12-2021 19:02
31.00% gewijzigd
Edit: mosterd na de maaltijd..
Seriously?
Wat verdrietig! Ik hoop dat je geen operatie nodig hebt. Heel veel sterkte! :redrose:
Ik hoop het ook zo! De pijn is minder, bloedverlies ook dus ik heb nog hoop dat m’n lichaam het zelf aan het fixen is. Nogmaals bedankt voor alle lieve steunbetuigingen ❤️
Wat rot TO! Hoop idd voor je dat je lichaam het vanzelf oplost! Bij mij is dat gelukkig wel gelukt, ik ga voor je duimen.
Wel heftig dat ze gelijk zeggen eileider verwijderen. Bij mij is het vruchtje er tussen weggehaald en de eileider weer aan elkaar gezet. Is wel microchirurgie.
Wat heftig TO, ik hoop dat ze je eileider niet hoeven te verwijderen en je lichaam het zelf oplost. Ik duim ook voor je. Echt rot dit, doe even niks wat je niet wil en neem je rust. Dit is niet niks!
Wat rot :hug:
Ach to wat rot. Veel sterkte :redrose:
Hoe is het nu, TO?
Nou ben de dag redelijk doorgekomen, ‘s avonds vele kleine angstaanvalletjes dat het niet goed zit (ook al zijn de klachten sinds gister minder erg). Nog beetje kramp en bloedverlies, morgenvroeg weer een echo en bloedprikken. Duim met me mee dat ik niet onder het mes hoef!
Hopelijk zakken de zwangerschapswaarden. HCG.
Ik duim heel hard met je mee, sterkte!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven