Heel veel bloedverlies, positieve zwangerschapstest
zaterdag 4 december 2021 om 11:40
Hi dames,
Aangezien het weekend is, en de spoedpost aangaf dat ik tot maandag moest wachten en mijn gynaecoloog moest bellen, deel ik hier even mijn verhaal. Misschien kunnen jullie meedenken?
Ik was tot een week geleden ongesteld, en dit was heel zwaar, veel meer bloedverlies dan normaal.
Een week later (gisteravond) kreeg ik ineens enorme buikpijn, echt niet te harden. Vanochtend nog een beetje kramp en heel licht bloedverlies. Heb gelijk een test gedaan, hartstikke positief.
Als ik logisch nadenk ik dit gewoon een (vroege) miskraam en zitten de zwangerschapshormonen nog in mijn lijf.
Maar ja ik zit dus nu het hele weekend in onzekerheid dus ik dacht, even forummen en kijken hoe jullie erover denken
ik ben me ervan bewust dat jullie geen artsen zijn maar wel ervaringsdeskundigen!
Wat denken jullie ervan? Groetjes
Aangezien het weekend is, en de spoedpost aangaf dat ik tot maandag moest wachten en mijn gynaecoloog moest bellen, deel ik hier even mijn verhaal. Misschien kunnen jullie meedenken?
Ik was tot een week geleden ongesteld, en dit was heel zwaar, veel meer bloedverlies dan normaal.
Een week later (gisteravond) kreeg ik ineens enorme buikpijn, echt niet te harden. Vanochtend nog een beetje kramp en heel licht bloedverlies. Heb gelijk een test gedaan, hartstikke positief.
Als ik logisch nadenk ik dit gewoon een (vroege) miskraam en zitten de zwangerschapshormonen nog in mijn lijf.
Maar ja ik zit dus nu het hele weekend in onzekerheid dus ik dacht, even forummen en kijken hoe jullie erover denken
Wat denken jullie ervan? Groetjes
zondag 5 december 2021 om 12:04
Dat snap ik wel. Dit is gewoon kutattaquepanique schreef: ↑05-12-2021 00:55Nou nog steeds kramp en bloedverlies. Ben net thuis van een avondje bij familie, fijne afleiding (wisten ervan), en echt een enorme huilbui daarna thuis, ik kon gewoon niet stoppen. Geen idee waardoor, ik zit al de hele dag te janken als een gek bij het minste geringste

maandag 6 december 2021 om 08:51
Ik heb net gebeld en ik word zo terug gebeld door de gynaecoloog maar de assistente zei dat ik waarschijnlijk niet hoef langs te komen omdat ik geen koorts heb…
Heb gezegd dat ik veel bloed verlies, dat ik zonder pijnstiller niet kan lopen door de pijn, maar ze zei dat ze verwachtte dat de gynaecoloog zou zeggen dat ik het moet aankijken. Ik wil toch graag een echo, tips over wat ik kan zeggen of doen? Ben bijna geneigd om te liegen dat ik koorts heb maar dat vind ik ook weer zo wat
Heb gezegd dat ik veel bloed verlies, dat ik zonder pijnstiller niet kan lopen door de pijn, maar ze zei dat ze verwachtte dat de gynaecoloog zou zeggen dat ik het moet aankijken. Ik wil toch graag een echo, tips over wat ik kan zeggen of doen? Ben bijna geneigd om te liegen dat ik koorts heb maar dat vind ik ook weer zo wat

maandag 6 december 2021 om 14:19
maandag 6 december 2021 om 14:23
Wat naar, was je gevoel toch goed dat het helemaal niet goed zat. Sterkteattaquepanique schreef: ↑06-12-2021 14:19Update
Ben teruggebeld na overleg met gynaecoloog, ze wilden me toch graag zien. Na echo en bloedonderzoek bleek: buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Nu 48 uur afwachten of lichaam het zelf maar buiten werkt, anders operatie en eierstok verwijderen
![]()

maandag 6 december 2021 om 14:24
attaquepanique schreef: ↑06-12-2021 14:19Update
Ben teruggebeld na overleg met gynaecoloog, ze wilden me toch graag zien. Na echo en bloedonderzoek bleek: buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Nu 48 uur afwachten of lichaam het zelf maar buiten werkt, anders operatie en eierstok verwijderen
![]()
Oh, wat ontzettend ruk, ik hoopte zo dat het gewoon een miskraam was... Ik heb er twee gehad; bij mij is de eerste (rechts) uit zichzelf opgelost. Een half jaar later kreeg ik de tweede (links), die is operatief verwijderd. Ondanks die eerste bbz rechts ben ik met die eileider succesvol zwanger geraakt.
Maar voor nu: meld je alsjeblieft ziek als je dat nog niet gedaan hebt. Ga fijn op bed liggen met een kruik en een leuke serie. Heel veel sterkte en ik duim dat je lichaam het zelf oplost

maandag 6 december 2021 om 14:47
Aah wat naar voor jou. Wel goed dat je aan de bel hebt getrokken . Het is helaas toch een BBZ wat gezien je klachten er bij kon passen.
Wens je veel sterkte. Hoop dat je lichaam het zelf oplost/wegwerkt.
En er staan hier gelukkig ook positieve verhalen van een goede zwangerschap na een verwijdering van eileider.
En ik weet dat je daar op het moment niets aan hebt. Ik heb zelf 4 miskramen gehad. En op dat moment kon ik niets met die verhalen van toch een goede zwangerschap daarna. Ik was alleen maar heel verdrietig om het verlies van mijn kindje. Maar later gaf het me toch ook weer hoop.
Wens je veel sterkte. Hoop dat je lichaam het zelf oplost/wegwerkt.
En er staan hier gelukkig ook positieve verhalen van een goede zwangerschap na een verwijdering van eileider.
En ik weet dat je daar op het moment niets aan hebt. Ik heb zelf 4 miskramen gehad. En op dat moment kon ik niets met die verhalen van toch een goede zwangerschap daarna. Ik was alleen maar heel verdrietig om het verlies van mijn kindje. Maar later gaf het me toch ook weer hoop.
pippo4321 wijzigde dit bericht op 06-12-2021 19:02
31.00% gewijzigd
dinsdag 7 december 2021 om 23:01