Twijfel naam zoontje
dinsdag 7 december 2021 om 14:26
Hoi!
Momenteel ben ik ruim 36 weken zwanger van een zoontje. Sinds ongeveer week 28 zijn we erover uit hoe hij gaat heten; Koos. We vinden dit beiden een hele leuke, vrolijke naam. Ik blijf alleen maar twijfelen over alle rijmwoorden en associaties die eventueel met deze naam samenhangen. En dan bedoel ik met name; Koos kansloos/werkloos/vriendloos. Manlief geeft aan dat er op iedere naam wel iets rijmt, maar nu het einde van de zwangerschap nadert ben ik bang mijn kind op te zadelen met een naam waar hij potentieel mee geplaagd/gepest zou kunnen worden (hormonen ja). Wat is het eerste waar jullie aan denken bij Koos? Of hebben jullie iemand in jullie omgeving met deze naam? Of ben ik de compleet irreëele zwangere aan het uithangen?
Momenteel ben ik ruim 36 weken zwanger van een zoontje. Sinds ongeveer week 28 zijn we erover uit hoe hij gaat heten; Koos. We vinden dit beiden een hele leuke, vrolijke naam. Ik blijf alleen maar twijfelen over alle rijmwoorden en associaties die eventueel met deze naam samenhangen. En dan bedoel ik met name; Koos kansloos/werkloos/vriendloos. Manlief geeft aan dat er op iedere naam wel iets rijmt, maar nu het einde van de zwangerschap nadert ben ik bang mijn kind op te zadelen met een naam waar hij potentieel mee geplaagd/gepest zou kunnen worden (hormonen ja). Wat is het eerste waar jullie aan denken bij Koos? Of hebben jullie iemand in jullie omgeving met deze naam? Of ben ik de compleet irreëele zwangere aan het uithangen?

dinsdag 7 december 2021 om 14:30
Precies de woorden die jij zegt denk ik aan als je zou gaan rijmen. Al zit het niet in mijn aard om zoiets te doen.
Maar snap je bedenkingen. Kinderen onderling kunnen erg hard zijn.
Zelf vind het een leuke naam, maar vanwege dezelfde redenen die jij opgeeft zal ik die naam niet geven.
Maar snap je bedenkingen. Kinderen onderling kunnen erg hard zijn.
Zelf vind het een leuke naam, maar vanwege dezelfde redenen die jij opgeeft zal ik die naam niet geven.
ginnyy wijzigde dit bericht op 07-12-2021 14:31
22.13% gewijzigd
dinsdag 7 december 2021 om 14:30
Bij Koos denk ik aan
https://www.transfermarkt.nl/koos-kalf/ ... iner/86540
Jeugdscout voor Feyenoord
https://www.transfermarkt.nl/koos-kalf/ ... iner/86540
Jeugdscout voor Feyenoord

dinsdag 7 december 2021 om 14:34
Echt ik zou me daar niet druk om maken… het is wat je man zegt.. op iedere naam valt wel wat te bedenken..
mijn meisjesnaam was ook voer voor pesterijen met de rijmwoorden.. dat gebeurde in de plagende versie maar verder echt zelden…
mijn meisjesnaam was ook voer voor pesterijen met de rijmwoorden.. dat gebeurde in de plagende versie maar verder echt zelden…
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

dinsdag 7 december 2021 om 14:35
Als kinderen willen pesten/plagen dan vinden ze wel iets, als het niet de naam is dan wel iets anders als bv uiterlijk . Ik zou me daar dus niet door laten weerhouden.
Mijn kind heeft ook een naam waarmee je makkelijk stom kan rijmen trouwens. Maar die bijt zo van zich af dat anderen dat inmiddels wel laten.
Mijn kind heeft ook een naam waarmee je makkelijk stom kan rijmen trouwens. Maar die bijt zo van zich af dat anderen dat inmiddels wel laten.
dinsdag 7 december 2021 om 14:36
Rimme?Chica-1983 schreef: ↑07-12-2021 14:35Als kinderen willen pesten/plagen dan vinden ze wel iets, als het niet de naam is dan wel iets anders als bv uiterlijk . Ik zou me daar dus niet door laten weerhouden.
dinsdag 7 december 2021 om 14:37
Ik vind het een leuke naam. Had zelf vroeger een klasgenoot die Koos heette en er zijn nooit grapjes gemaakt over z’n naam.
Of je kind later gepest gaat worden heeft weinig met zijn naam te maken (of het moet echt iets idioots zijn). Op bijna elke naam valt wel iets geks te rijmen. En anders maken ze wel grappen over z’n haar, eventuele bril, kleren, etc.
Of je kind later gepest gaat worden heeft weinig met zijn naam te maken (of het moet echt iets idioots zijn). Op bijna elke naam valt wel iets geks te rijmen. En anders maken ze wel grappen over z’n haar, eventuele bril, kleren, etc.
dinsdag 7 december 2021 om 14:46
Hmm ik vind het vooral een heel ouderwetse naam, persoonlijk doet t me denken aan een oude man met een sigaar ofzo
Koos werkeloos enzo zeg ik ook wel eens, maar daar zou ik minder moeite mee hebben denk ik. Verder, gewoon doen als je t tof vindt, er is altijd wel iets te verzinnen en niet iedereen dgaat de naam mooi vinden, wat je ook bedenkt!