Twijfel naam zoontje

07-12-2021 14:26 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Momenteel ben ik ruim 36 weken zwanger van een zoontje. Sinds ongeveer week 28 zijn we erover uit hoe hij gaat heten; Koos. We vinden dit beiden een hele leuke, vrolijke naam. Ik blijf alleen maar twijfelen over alle rijmwoorden en associaties die eventueel met deze naam samenhangen. En dan bedoel ik met name; Koos kansloos/werkloos/vriendloos. Manlief geeft aan dat er op iedere naam wel iets rijmt, maar nu het einde van de zwangerschap nadert ben ik bang mijn kind op te zadelen met een naam waar hij potentieel mee geplaagd/gepest zou kunnen worden (hormonen ja). Wat is het eerste waar jullie aan denken bij Koos? Of hebben jullie iemand in jullie omgeving met deze naam? Of ben ik de compleet irreëele zwangere aan het uithangen? :)
Volgens mij is het enige woord waar niks op rijmt twaalf. Dus op alle andere namen is echt wel iets lulligs te bedenken als pesters echt willen.
boos :-D

ik kende een Koos en vond hem fantastisch.
Ik vind het een hele leuke naam!
Precies de woorden die jij zegt denk ik aan als je zou gaan rijmen. Al zit het niet in mijn aard om zoiets te doen.
Maar snap je bedenkingen. Kinderen onderling kunnen erg hard zijn.
Zelf vind het een leuke naam, maar vanwege dezelfde redenen die jij opgeeft zal ik die naam niet geven.
ginnyy wijzigde dit bericht op 07-12-2021 14:31
22.13% gewijzigd
Bij Koos denk ik aan

https://www.transfermarkt.nl/koos-kalf/ ... iner/86540

Jeugdscout voor Feyenoord :-)
Op koos rijmt veel, voor mij wel een reden om mijn kind niet zo te noemen. Ook al zijn het maar woordgrapjes, is dat echt leuk om constant te horen?
Sorry, mijn associatie is Koos Werkloos.
Echt ik zou me daar niet druk om maken… het is wat je man zegt.. op iedere naam valt wel wat te bedenken..
mijn meisjesnaam was ook voer voor pesterijen met de rijmwoorden.. dat gebeurde in de plagende versie maar verder echt zelden…
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Joh, op zoveel namen kun je rijmen. En als het niet kan, dan noemen mensen je toch Sylvia-de-pylvia als ze echt stom zijn.
Ik vind Koos een geweldige naam.
Als kinderen willen pesten/plagen dan vinden ze wel iets, als het niet de naam is dan wel iets anders als bv uiterlijk . Ik zou me daar dus niet door laten weerhouden.

Mijn kind heeft ook een naam waarmee je makkelijk stom kan rijmen trouwens. Maar die bijt zo van zich af dat anderen dat inmiddels wel laten.
Ik heb er zeer positieve associaties mee!😃
Chica-1983 schreef:
07-12-2021 14:35
Als kinderen willen pesten/plagen dan vinden ze wel iets, als het niet de naam is dan wel iets anders als bv uiterlijk . Ik zou me daar dus niet door laten weerhouden.

Mijn kind heeft ook een naam waarmee je makkelijk stom kan rijmen trouwens. Maar die bijt zo van zich af dat anderen dat inmiddels wel laten.
Rimme?
Ik vind het een leuke naam. Had zelf vroeger een klasgenoot die Koos heette en er zijn nooit grapjes gemaakt over z’n naam.

Of je kind later gepest gaat worden heeft weinig met zijn naam te maken (of het moet echt iets idioots zijn). Op bijna elke naam valt wel iets geks te rijmen. En anders maken ze wel grappen over z’n haar, eventuele bril, kleren, etc.
Ik vind het een hele leuke naam!
Wat eten we vanavond?
Koos Konijn is mijn eerste associatie. En we hadden vroeger een bejaarde buurman die zo heette.
Leuke naam!
En Koos Werkeloos, nou ja, dan maak jij er toch Koos Grandioos van?
Geinige naam wel.
En eens met je man: kinderen pesten om van alles. Overal valt wel wat op te verzinnen. Gewoon de naam geven die jullie willen.
Koos Weergaloos :-D
Hmm ik vind het vooral een heel ouderwetse naam, persoonlijk doet t me denken aan een oude man met een sigaar ofzo 🙈 Koos werkeloos enzo zeg ik ook wel eens, maar daar zou ik minder moeite mee hebben denk ik. Verder, gewoon doen als je t tof vindt, er is altijd wel iets te verzinnen en niet iedereen dgaat de naam mooi vinden, wat je ook bedenkt!
Ik heb een naam waarop echt niet te rijmen valt en ook daar bedachten kinderen wel iets op.

Koos vind ik een hele leuke naam!
Vet leuk! De mijne heet al 7 jaar Moos, dezelfde rijmwoorden dus. Tot nu toe nooit gezeur mee gehad.

Ik ben bang dat pesten meer random, door pech of door gedrag gebeurt dan door je naam...
Koos! Leuk. Stoer en vrolijk tegelijk!
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Je wordt niet gepest omdat je naam leuk rijmt.

Je wordt zelfs met de perfecte rijmloze naam nog gepest, als er een pester in je omgeving is, die zijn ego wil opkrikken door jou te vernederen.

Gewoon lekker Koos doen.
Leuke naam Koos, verfrissend in deze tijd.
Zo vind ik Willem ook een leuke naam, kun je ook rijmen, maar ja..zo kun je elke keer wel iets bedenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven