Fijne noise cancelling oordopjes

07-12-2021 07:41 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg gevoelig voor geluid, voornamelijk dat van de buren, en ik vroeg me af of noise cancelling oordopjes wat voor mij zijn. Hoe werken die dingen en dempen ze ook omgevingsgeluid als ik niet naar muziek luister? Zijn ze ook geschikt om mee te slapen?
En tot slot: welke kunnen jullie mij aanbevelen?
Alvast bedankt.
Ik heb Airpods Pro, bevallen erg goed maar je kunt er niet mee slapen want de batterij is na 4 uur leeg. Nu heb ik 2 van die doosjes maar dan nog.... om te slapen zou ik Ohropax of Macks oordopjes aanraden.

Ze dempen overigens behoorlijk omgevingsgeluid maar niet alles. Wat voor soort geluiden wil je filteren?

Ik heb ook nog een Sony XM4, dat zijn dan geen dopjes maar de noise cancelling is fantastisch. Ik kan dat ding de hele dag ophebben zonder dat het oncomfortabel is. Bij mij wordt nu al maanden aan alle kanten verbouwd en de enige reden dat ik nog niet gillend gek ben geworden is dankzij die Sony.

Beiden filteren behoorlijk goed, ook zonder muziek maar met een klein beetje muziek hoor ik helemaal niets van de verbouwing, ook al lopen ze over mijn dak.
De dingen van Sony (actief NC) die ik geprobeerd had waren in elk geval niet geschikt om mee te slapen.
Er zit toch een een vrij groot elektronisch gedeelte aan, waardoor je er niet mee op je zij kunt liggen.
Het NC effect vond ik ook maar zozo. Maar ik ben ongeveer vastgegroeid met m’n over-ear koptelefoon en dat is natuurlijk altijd beter.

Verder heb ik de earplugs van Loop (niet actief NC) waar veel mensen enthousiast over zijn, maar die gaan bij mij in no-time irriteren. Zal wel aan mijn oren liggen, want gewone herriestoppers of wasbolletjes kan ik ook niet verdragen.
Lady_Day schreef:
07-12-2021 07:46
Ik heb Airpods Pro, bevallen erg goed maar je kunt er niet mee slapen want de batterij is na 4 uur leeg. Nu heb ik 2 van die doosjes maar dan nog.... om te slapen zou ik Ohropax of Macks oordopjes aanraden.

Ze dempen overigens behoorlijk omgevingsgeluid maar niet alles. Wat voor soort geluiden wil je filteren?

Ik heb ook nog een Sony XM4, dat zijn dan geen dopjes maar de noise cancelling is fantastisch. Ik kan dat ding de hele dag ophebben zonder dat het oncomfortabel is. Bij mij wordt nu al maanden aan alle kanten verbouwd en de enige reden dat ik nog niet gillend gek ben geworden is dankzij die Sony.

Beiden filteren behoorlijk goed, ook zonder muziek maar met een klein beetje muziek hoor ik helemaal niets van de verbouwing, ook al lopen ze over mijn dak.

Exact dit. Ik heb de XM3, maar zonder had ik de onderbuurman, z’n bezoek en tv al lang en breed gesloopt vanwege geluidsoverlast.
Ook de Sony XM3. Zowel de dopjes als de koptelefoon
Ik heb de Sony XM4 oordopjes en een Sennheiser mm 450x. De noise cancelling van de Sony is nog beter dan van de Sennheiser, vooral white noise wordt heel goed weggefilterd. Toch geef ik de voorkeur aan mijn Sennheiser, omdat ik over ear comfortabeler vindt zitten. En de Sennheiser filtert geluiden in het OV beter weg.
Ik heb ze van Bose. Voor overdag de Bose Quitcomfort Earbuds.
Voor 's nachts heb ik ze ook van Bose, de Sleepbuds II. Deze zijn bedoelt om mee te slapen. Nadeel (vind ik) is dat er een bepaald aantal soorten geluiden op zitten en je niet de mogelijkheid hebt om je eigen muziek oid erop te zetten.
Mocht je toch je naar eigen muziek of luisterboek willen luistern dan is een SleepPhone een suggestie. Is niet noise cancelling maar je kunt wel luisteren naar wat je wil. Ik wissel geregeld af.

Bose is wel aan de prijs. Voordeel van Bose is dat je ze 90 dagen vrijblijvend kunt testen. Bevalt het je niet, kun je ze zonder opgaaf van reden terug sturen en krijg je je geld terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven