Moet ik hierover praten?

09-12-2021 20:56 93 berichten
Ik heb nu een tijdje een relatie die aan de oppervlakte wel goed gaat, we kunnen vrij veel 'hokjes afvinken'. Er staat alleen wel iets tussen ons in. Omdat ik weet dat een aantal vriendinnen hier ook wel eens leest wil ik het probleem liever niet specifiek benoemen, maar laten we het erop houden dat er vanuit mijn vriend iets moet veranderen voordat we echt samen een volgende stap kunnen zetten.

Nu kun je een ander niet veranderen, alleen jezelf, dus ik begin er eigenlijk niet meer over. Ook omdat er toch nooit een bevredigend gesprek uit volgt, mijn vriend heeft weinig zinnigs te zeggen, behalve dat ik geduld moet hebben. Waaruit ik vervolgens de conclusie trek dat hij niet echt met mij verder wil, maar dat moet ik dan zo niet zien. Ik heb ook zeker begrip voor zijn situatie, het is niet niks.

Op dit moment is voor hem alles prima. Maar hij merkt dat ik de laatste weken niet goed in mijn vel zit. En dat klopt, dat heeft ook met mijn eigen gezondheid, psychisch en lichamelijk, mijn familie en andere zorgen te maken. Daar weet hij vanaf. Maar ik merk ook dat ik langzaam wat meer afstandelijk doe vanwege 'de olifant in de kamer'. Niet eens zozeer omdat wij samen stilstaan (het is tenslotte Corona dus alles staat even stil), maar ook omdat we steeds minder tijd samen hebben. Is niet helemaal de schuld van zijn situatie, komt ook door andere zaken, maar de irritatie stapelt zich op bij mij.

En juist omdat we hier niet goed over kunnen praten, ga ik afstand nemen. Omdat ik geen andere oplossing zie dan mezelf te beschermen. En dat merkt hij nu. Deze week is een klein bommetje ontploft waarin hij boos is geworden en uiteindelijk in tranen gezegd heeft dat hij bang is dat ik hem niet meer hoef. Ik heb toen niet gezegd dat dit ook nog een groot probleem voor mij is.

Maar ja... niks zeggen leidt ook nergens toe en het lost zeker niks op. Ik weet alleen niet hoe ik hierover moet beginnen, en dan liefst ook nog zo dat er een zinnig gesprek uit volgt....
Ex met kinderen en omgang de nog niet geregeld is-geheel nog moeten scheiden-niet vaccineren-seksverslaafd-vreemdgaan-blowen/drugs/gokverslaafd?
Alle reacties Link kopieren
Blowen 4 sure
feow schreef:
09-12-2021 22:15
Ik heb een kijktip.
Bizar, maar niet eng of vies.
Wel heel bizar.

https://tvblik.nl/last-days/sulawesi-indonesie-2
Ik heb het gezien.
Indrukwekkend, he ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Is het een viruswapperT ?
Een PVV stemmerT ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kleppeboxx schreef:
09-12-2021 22:04
Als je met je vriend net zo praat zoals je hier op het forum schrijft......

Denk persoonlijk gewoon eerlijk en duidelijk zijn. Als dat tot een breuk leidt so be it.
Mocht je vriend inzien dat verandering noodzakelijk is en hij degene is die dit moet bewerkstelligen, als hij echt van je houdt en met jou verder wil dan zal hij doen wat nodig is.

Meer smaken zijn er niet.

Nouja dit dus.
Here am I in my little bubble
blijfgewoonbianca schreef:
09-12-2021 22:56
Is het een viruswapperT ?
Een PVV stemmerT ?
EngelaanhangerT?
Denk dat TO een magic 8 ball moet kopen.
Is het al geraden???
Zeker weten dat daaro niet lekker geneukt wordt. Dat is het hele probleem. En dan moet je pleitte gaan.
Wickedwitch schreef:
09-12-2021 23:30
Zeker weten dat daaro niet lekker geneukt wordt. Dat is het hele probleem. En dan moet je pleitte gaan.
Veel mensen verwarren lekker neuken met een (goede) relatie en blijven daardoor veel te lang hangen. :roll:
:rofl: :sun: :cheer2:
FeeLucifer01 schreef:
09-12-2021 22:36
Ex met kinderen en omgang de nog niet geregeld is-geheel nog moeten scheiden-niet vaccineren-seksverslaafd-vreemdgaan-blowen/drugs/gokverslaafd?

Deze, maar dan dat de omgang/co-ouderschap geregeld is maar hij naar de zin van TO teveel meebeweegt met moeder (dus de regeling aanpast/ruilt/extra dagen).
S-Groot schreef:
10-12-2021 00:07
Deze, maar dan dat de omgang/co-ouderschap geregeld is maar hij naar de zin van TO teveel meebeweegt met moeder (dus de regeling aanpast/ruilt/extra dagen).
:hihi:
Ow, is dit die gast die de hele tijd online dames aan het bekijken is?
Dit topic doet me zo aan Henk denken, die was ook zo :'(
Zowel in dit topic als je vorige zie ik 1 grote overeenkomst. Je wil iets van een ander, durft dat niet echt aan te kaarten en gaat er dan zolang op zitten kauwen dat het een enorm verhaal wordt met allerhande voors en tegens en mitsen en maren en Heel Veel invullen voor een ander.

Je geeft verder weinig aanknopingspunten voor advies, maar als je niet leert praten, dan gaan al je relaties moeizamer dan nodig. En raken ze onmogelijk beschadigd.
Everything is fluid
ziterdoorheen schreef:
09-12-2021 21:25
Zo klinkt het voor mij ook, het is ook een beetje gevoel vs ratio. Gevoelsmatig is dit alles wat ik zoek maar rationeel... als het alles zou zijn wat ik zocht dan was dit probleem er niet. Dus voor mij geldt zeker dat ik geen knoop wil doorhakken omdat ik hierbuiten gewoon heel gelukkig ben.

Ik moet het inderdaad bespreekbaar maken, maar ik weet niet hoe.... En er worden tot dit opgelost is zeker geen stappen gezet die voor mij nadelig uit kunnen pakken ;-)
Fles bubbels, of twee, en gewoon in gesprek gaan lijkt me. Hoe moeilijk kan het zijn joh?!
(Of je toch realiseren dat hij dus niet bij je past, kan ook…)

Weet je, je hebt het over een dealbreaker geloof ik. Nou, dan breekt dit de deal dus.

Stel: hij stinkt. Dan kan je na samen douchen en een lekker luchtje niet veel anders meer toch?

Stel: hij heeft een verslaving. Moet Je Niet Willen.

Nou ja, eigenlijk is dit een zeiktopic omdat je niet even een vergelijkbaar issue hebt aangegeven…
Chocolade, altijd goed!
To, een relatie is niet verplicht. Wanneer er een dealbreaker is die invloed heeft op je eigen mentale gezondheid, dan is het tijd om ermee te stoppen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Cauvechront schreef:
10-12-2021 00:54
Zowel in dit topic als je vorige zie ik 1 grote overeenkomst. Je wil iets van een ander, durft dat niet echt aan te kaarten en gaat er dan zolang op zitten kauwen dat het een enorm verhaal wordt met allerhande voors en tegens en mitsen en maren en Heel Veel invullen voor een ander.

Je geeft verder weinig aanknopingspunten voor advies, maar als je niet leert praten, dan gaan al je relaties moeizamer dan nodig. En raken ze onmogelijk beschadigd.
Goed opgemerkt. Ben ik het mee eens.
Dus ok, hoe voer je hier een gesprek over.
Waarom vind je de gesprekken hierover tot nu toe niet bevredigend?
Wat bedoel je met dat hij ‘niets zinnigs’ heeft te zeggen? Luister jij niet naar hem of luistert hij niet naar jou? Hoe gaan die gesprekken, tussendoor bij de tv of neem je er de tijd voor?
Het probleem is niet ingewikkeld. Er is een dealbreaker in de relatie. To bespreekt dat met haar vriend en hij doet er niets mee.

Kortom wanneer er een dealbreaker is dat niet jouw probleem is en je gaat er aan ander door, dan is het tijd om los te laten.

Het probleem is vaak niet dat wij onze grenzen niet kunnen aangeven, maar dat er geen consequentie wordt verbonden aan het feit dat een ander onze grens negeert. Met dat soort mensen moet je geen vaste liefdesrelatie willen.
Ook niet wanneer hij op de andere vlakken wel lief is of als hij een gouden staaf heeft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Henk-and-Roelie schreef:
10-12-2021 00:41
:HA:
Henk-and-Roelie schreef:
10-12-2021 00:41
Ik kan het me voorstellen. Het klopt echt tot in detail, hè? :hug:
Je kon vrij veel hokjes afvinken... maar één hokje nog niet. Jij wil kinderen en hij weet het nog niet zeker. En nu is het de vraag: Wanneer wil hij ze wel?

Zit ik er ver naast?
Dit lijkt me een relatie die op z'n einde loopt. Jouw ergernis, zijn gelatenheid maar beiden hebben nog geen ander als reden om het laatste draadje te verbreken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven