We hebben het gered vanochtend!

maandag 29 november 2021 om 08:37
Online gokken wordt gepromoot via reclame op tv. Maar dat hebben wij ouders niet nodig in deze tijden. Vanaf nu voelt elke ochtend als een potje blackjack of roulette.
Zien we daar een lichte zweem van snot? Is dat een kuchje nav te snelle slokken bij het ontbijt, of komen er straks meer? Wat geeft de zelftest aan?
TO trapt af. Euforie dat er vanochtend twee frisse snotvrije kinders aan de ontbijttafel zaten. Daarna toch een kleine adrenalinerush toen de positief geteste kinderen werden gemeld in de groepsapp. Maar een deel zat al thuis, dus heeft hopelijk geen effect op de mogelijkheid naar school te kunnen.
Toch even een zelftestje doen (zoontje zit nog niet in gr 6) . Negatief, dus lekker naar school.
Nu hopen dat de klas niet alsnog op slot gaat en we zoontje zo moeten ophalen. We houden de spanning er in.
Hoe verging het jullie deze ochtend?
Zien we daar een lichte zweem van snot? Is dat een kuchje nav te snelle slokken bij het ontbijt, of komen er straks meer? Wat geeft de zelftest aan?
TO trapt af. Euforie dat er vanochtend twee frisse snotvrije kinders aan de ontbijttafel zaten. Daarna toch een kleine adrenalinerush toen de positief geteste kinderen werden gemeld in de groepsapp. Maar een deel zat al thuis, dus heeft hopelijk geen effect op de mogelijkheid naar school te kunnen.
Toch even een zelftestje doen (zoontje zit nog niet in gr 6) . Negatief, dus lekker naar school.
Nu hopen dat de klas niet alsnog op slot gaat en we zoontje zo moeten ophalen. We houden de spanning er in.
Hoe verging het jullie deze ochtend?

dinsdag 14 december 2021 om 17:04
Dat zal de gemiddelde leerkracht niet doen. En als er iemand dat zo zou denken, dan is er altijd nog een directie of stichting die voor ze beslist dat ze toch moeten.
dinsdag 14 december 2021 om 17:09
De meesten hebben eerder klachten of een positieve test, naar wat ik hoor. Wat stel jij voor? Twee weken binnen blijven?

dinsdag 14 december 2021 om 17:16
In ieder geval maandag ook dicht bij deze regeling.
En eigenlijk gewoon als ouders van jonge kinderen zelf de verantwoordelijkheid nemen om niet naar opa en oma te gaan. En dan school gewoon open laten.
En ze hadden ook die hele kerstvakantie dit jaar kunnen verplaatsen. Al veel en veel eerder. Volgende week vrij en twee januari weer beginnen.

dinsdag 14 december 2021 om 20:43
Leerkracht hier. Ik riep direct dat mijn eigen kinderen mooi vakantie hebben volgende week! Ook al zou ik zelf braaf online les aanbieden aan mijn klas.
Maar pfffehw, geen online les!
dinsdag 14 december 2021 om 20:47
Scholen mogen online les geven maar het is niet verplicht, zo was het toch? Ik denk dat de kans wel aardig groot is dat de school van mijn dochter wel online les gaat geven.NoPepsiPlease schreef: ↑14-12-2021 20:43Leerkracht hier. Ik riep direct dat mijn eigen kinderen mooi vakantie hebben volgende week! Ook al zou ik zelf braaf online les aanbieden aan mijn klas.
Maar pfffehw, geen online les!
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

dinsdag 14 december 2021 om 20:48
En hoezo kunne ze geen online les voorbereiden.
Dit scenario ligt toch al lang op de loer?
Daar maak je toch een draaiboek voor?
Wij grappen hier (ziekenhuis) ook al dat we even een weekje op slot gaan.
Want he, wat moeten wij?
Mijn kind uit de klassenbubbel mag nu in de volle noodopvangbubbel.
Zodat wij 3e kerstdag niet naar opa en oma kunnen? (Want 1e en 2e kerstdag werken).
En bedankt hoor, dit is de zoveelste middelvinger naar de zorg
Want he, wat moeten wij?
Zodat wij 3e kerstdag niet naar opa en oma kunnen? (Want 1e en 2e kerstdag werken).
dinsdag 14 december 2021 om 20:49
Ik heb regelmatig niet mee gewerkt aan online onderwijs. Waarom zou iemand menen dat te kunnen verbieden? En wat denk je dat iemand er aan zou kunnen doen? Gewoon niet meedoen werkt helemaal prima.
dinsdag 14 december 2021 om 20:53
Tja, die opa’s en oma’s zijn ook niet massaal seniel hé, die hebben ook nog een mening. Mijn ouders leven zo ongeveer voor hun enige kleinkind. Als we alle risico hadden willen vermijden hadden ze van haar 3 jaar er nu al bijna 2 gemist. Dat willen ze zelf dus niet.Andersom schreef: ↑14-12-2021 17:16In ieder geval maandag ook dicht bij deze regeling.
En eigenlijk gewoon als ouders van jonge kinderen zelf de verantwoordelijkheid nemen om niet naar opa en oma te gaan. En dan school gewoon open laten.
En ze hadden ook die hele kerstvakantie dit jaar kunnen verplaatsen. Al veel en veel eerder. Volgende week vrij en twee januari weer beginnen.
Ze hebben allebei al Corona gehad zonder ernstig ziek te worden (nota bene opgelopen op een moment dat ze zich heel netjes aan de regels hielden), en zijn gevaccineerd. Daar komt komende week nog een booster bij. De kans op een ernstig verloop is echt heel klein. Ze laten zich bij iedere keelkriebel om de haverklap testen, gaan al twee jaar niet meer naar verjaardagen etc, hebben geen kaartclubjes oid en dragen overal FFP2 mondkapjes dus ongemerkt uitgebreid verspreiden zal ook wel meevallen. Dan heb ik er eigenlijk niet zo’n moeite mee dat ze dochter graag gewoon willen zien.
En dat is niet omdat ik ze wel makkelijk of goedkoop vind als oppas, want ik ben er zelf meestal gewoon bij. Opvang heb ik anders geregeld.

dinsdag 14 december 2021 om 20:58
nausicaa schreef: ↑14-12-2021 20:53Tja, die opa’s en oma’s zijn ook niet massaal seniel hé, die hebben ook nog een mening. Mijn ouders leven zo ongeveer voor hun enige kleinkind. Als we alle risico hadden willen vermijden hadden ze van haar 3 jaar er nu al bijna 2 gemist. Dat willen ze zelf dus niet.
Ze hebben allebei al Corona gehad zonder ernstig ziek te worden (nota bene opgelopen op een moment dat ze zich heel netjes aan de regels hielden), en zijn gevaccineerd. Daar komt komende week nog een booster bij. De kans op een ernstig verloop is echt heel klein. Ze laten zich bij iedere keelkriebel om de haverklap testen, gaan al twee jaar niet meer naar verjaardagen etc, hebben geen kaartclubjes oid en dragen overal FFP2 mondkapjes dus ongemerkt uitgebreid verspreiden zal ook wel meevallen. Dan heb ik er eigenlijk niet zo’n moeite mee dat ze dochter graag gewoon willen zien.
En dat is niet omdat ik ze wel makkelijk of goedkoop vind als oppas, want ik ben er zelf meestal gewoon bij. Opvang heb ik anders geregeld.
Helemaal mee eens hoor. Maar toch wil het kabinet ons voorzeggen hoe wij opa en oma moeten beschermen. Niet hoe opa en oma zichzelf kunnen beschermen.
Opa en oma kunnen ook op eigen initiatief kerst vieren met de kleinkinderen op 28 of 29 december.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 14-12-2021 21:01
0.23% gewijzigd
dinsdag 14 december 2021 om 20:59
De schoolsluiting is een middelvinger naar de zorg? Of dat je kind naar de noodopvang gaat? Ik snap even niet wat je bedoelt.Titatoverbal schreef: ↑14-12-2021 20:48En hoezo kunne ze geen online les voorbereiden.
Want he, wat moeten wij?

dinsdag 14 december 2021 om 21:10
Het gaat er niet om dat er geen online les gegeven KAN worden. Maar dat het niet wenselijk is. Niet omdat de leerkrachten zo graag uit hun neus kanen, die hadden liever gewoon nog een week normaal lesgegeven.Titatoverbal schreef: ↑14-12-2021 20:48En hoezo kunne ze geen online les voorbereiden.
Want he, wat moeten wij?
Maar omdat het nogal wat teweeg brengt en oproept. Bij kinderen. Bij ouders. En ook bij leerkrachten, maar goed, t is werk ook als het even niet zo leuk is, dus die doen dat gewoon.
Maar een beetje lucht voor alle drie die partijen, daar ben ik wel blij om ja.

dinsdag 14 december 2021 om 21:31
Ik vind het weinig te weeg brengen.NoPepsiPlease schreef: ↑14-12-2021 21:10Het gaat er niet om dat er geen online les gegeven KAN worden. Maar dat het niet wenselijk is. Niet omdat de leerkrachten zo graag uit hun neus kanen, die hadden liever gewoon nog een week normaal lesgegeven.
Maar omdat het nogal wat teweeg brengt en oproept. Bij kinderen. Bij ouders. En ook bij leerkrachten, maar goed, t is werk ook als het even niet zo leuk is, dus die doen dat gewoon.
Maar een beetje lucht voor alle drie die partijen, daar ben ik wel blij om ja.
Tenminste ik zie weinig verschil in impact voor mijn kind.
Het is of alleen thuis zitten zonder contact of online les waarbij je nog wat interactie hebt.
Beide is niet ideaal. Maar hele dag alleen thuis zitten zonder online contact vind ik toch nog net wat sneuer.
En lucht voor mij als ouder geeft dit niet.
Tenzij we gewoon de zorg verder afschalen en ik wat overuren kan opnemen. Ik heb er genoeg om de komende 4 weken vrij te nemen.

dinsdag 14 december 2021 om 21:33
Ik wil kind niet naar de noodopvang hebben, tig groepen die mixen, dat wil ik niet.
Dus mogen we het zelf oplossen.
En verlof nemen is geen optie.
Dus voor mij voelt het alsof deze schoolsluiting een wassen neus is. Kinderen komen alsnog samen. En voor mensen die niet thuis kunnen werken creeer je wel een extra probleem.
dinsdag 14 december 2021 om 21:47
Dus de noodopvang vind jij een middelvinger naar de zorg. Hoe moeten al die mensen die keihard noodopvang nodig hebben het dan redden? En kinderen met een kwetsbare thuissituatie? Gewoon maar niet? Die hebben pech gehad?Titatoverbal schreef: ↑14-12-2021 21:33Ik wil kind niet naar de noodopvang hebben, tig groepen die mixen, dat wil ik niet.
Dus mogen we het zelf oplossen.
En verlof nemen is geen optie.
Dus voor mij voelt het alsof deze schoolsluiting een wassen neus is. Kinderen komen alsnog samen. En voor mensen die niet thuis kunnen werken creeer je wel een extra probleem.

dinsdag 14 december 2021 om 21:54
Als ik kijk hoeveel er bij ons gebruik maakten van noodopvang..... dan is opvangen in de eigen klassenbubbel mi beter.
En ja wij hebben ook noodopvang nodig. Want beide een essentieel beroep (maar ze mogen van mij ondertussen het ziekenhuis een week dicht gooien, zijn we allemaal wel aan toe). Maar wil ik dat? Nee dat wil ik niet. Ik wil mijn kind niet in zo:n grote gemengde groep.
Om die reden sport mijn kind ook niet. Want na 17 uur mag niet. Maar van 16 tot 17 met 3 groepen samen mag wel....
Die logica snap ik dus niet.
Net als de logica van noodpvang wel, in reguliere klas niet.
Dat voelt dus al oudertje pesten. En wie heeft daar het meeste last van? Niet de ouder die kan thuis werken. Wel de ouder die in de zorg werkt en nu weer met de handen in het haar zit.
woensdag 15 december 2021 om 06:36
Precies mijn gedachte!
Dan was er niets aan de hand geweest, behalve voor de vakantie en wintersport
gangers.
Wij maken ons op voor de noodopvang.
Gisteren was er al veel onrust op school/ opvang.
woensdag 15 december 2021 om 06:39
woensdag 15 december 2021 om 09:05
Ik merkte aan mezelf dat het onderwerp schoolsluiting thuis vermeden wordt. Ik durf het niet met de kinderen te bespreken omdat er zoveel onduidelijkheid is (vanaf wanneer schoolsluiting, wel of geen online les, kerstactiviteiten op school). Ik wil eerst wachten op de berichten vanuit school (2 kinderen op 2 verschillende scholen) zodat ik ze in een keer goed kan informeren. Ben benieuwd wat de kinderen vandaag op school hier zelf over horen.
Aan de schoolpoort heel veel klagende ouders die het allemaal beter weten. Heel irritant. Ik heb ze allemaal vermeden, want ik had er geen zin in.
Aan de schoolpoort heel veel klagende ouders die het allemaal beter weten. Heel irritant. Ik heb ze allemaal vermeden, want ik had er geen zin in.
woensdag 15 december 2021 om 09:08
Ik snap dat noodopvang niet ideaal is. Maar ik zie dit ook niet als middelvinger naar de zorg. Het is voor iedereen met kinderen beroerd. Wij werken elke keer thuis met hele kleine kinderen. Dat is ook niet te doen. Die kleintjes hebben een hele beperkte spanningsboog en kunnen niet langer dan een half uur iets voor zichzelf doen. Maw in dit soort periodes schieten de vakantiedagen erdoorheen, lever ik de helft van m’n salaris in ivm ouderschapsverlof of schiet werk er enorm bij in. Noodopvang of kinderen thuis terwijl je moet werken, beide opties zijn verre van ideaal. Ik hoop vooral dat het nu maar bij 1 weekje blijft.Titatoverbal schreef: ↑14-12-2021 21:54Als ik kijk hoeveel er bij ons gebruik maakten van noodopvang..... dan is opvangen in de eigen klassenbubbel mi beter.
En ja wij hebben ook noodopvang nodig. Want beide een essentieel beroep (maar ze mogen van mij ondertussen het ziekenhuis een week dicht gooien, zijn we allemaal wel aan toe). Maar wil ik dat? Nee dat wil ik niet. Ik wil mijn kind niet in zo:n grote gemengde groep.
Om die reden sport mijn kind ook niet. Want na 17 uur mag niet. Maar van 16 tot 17 met 3 groepen samen mag wel....
Die logica snap ik dus niet.
Net als de logica van noodpvang wel, in reguliere klas niet.
Dat voelt dus al oudertje pesten. En wie heeft daar het meeste last van? Niet de ouder die kan thuis werken. Wel de ouder die in de zorg werkt en nu weer met de handen in het haar zit.
maandag 17 januari 2022 om 10:21
Hoe gaat het nu bij iedereen zo na de kerstvakantie?
Wij zitten met de hele familie thuis... Zoon is positief getest (gelukkig niet ziek, 1 dag een zere keel).
Nu is hij niet de enige in de klas, dus hij zou sowieso deze week al online les hebben.
Maar ik vind het wel druk zo in ons kleine appartement.
Wij zitten met de hele familie thuis... Zoon is positief getest (gelukkig niet ziek, 1 dag een zere keel).
Nu is hij niet de enige in de klas, dus hij zou sowieso deze week al online les hebben.
Maar ik vind het wel druk zo in ons kleine appartement.

maandag 17 januari 2022 om 11:21
Hier ontspringen we nog steeds de dans...
Beide kinderen zijn op school en iedereen was er vorige week. Een van de juffen had in de kerstvakantie corona maar is nu weer op school.
In mijn klas was iedereen vandaag aanwezig (ik hou de absenties nauwlettend in de gaten op mijn vrije dag), geen zieke collega's.
Maar mijn vriendin moet nu haar kind ophalen van school want juf moest naar huis ivm een positief geteste huisgenoot.
Het hockeyteam en het voetbalteam mistte aardig wat spelers wegen quarantaines afgelopen zaterdag. .
Familieleden zitten in quarantaine met hun kinderen.
Het voelt echt als een wanneer ipv of.
Beide kinderen zijn op school en iedereen was er vorige week. Een van de juffen had in de kerstvakantie corona maar is nu weer op school.
In mijn klas was iedereen vandaag aanwezig (ik hou de absenties nauwlettend in de gaten op mijn vrije dag), geen zieke collega's.
Maar mijn vriendin moet nu haar kind ophalen van school want juf moest naar huis ivm een positief geteste huisgenoot.
Het hockeyteam en het voetbalteam mistte aardig wat spelers wegen quarantaines afgelopen zaterdag. .
Familieleden zitten in quarantaine met hun kinderen.
Het voelt echt als een wanneer ipv of.