Onverwacht zwanger
dinsdag 14 december 2021 om 21:31
Hoi dames,
Sinds 4 maand heb ik een vriend die ik sinds april ken. Het gaat hartstikke goed tussen ons. Aangezien ik uit een lange relatie kom en lang samen heb gewoond wou ik het met mijn nieuwe vriend graag rustig aan doen.
Aangezien ik veel doorbraakbloedingen had tijdens mijn pilgebruik, gaf mijn huisarts mij het advies om een tijdje te stoppen met de pil. Dit heb ik gedaan en tijdens de seks hebben we een condoom gebruikt. Nu zijn we dit 1 keer vergeten na een avondje stappen. Nu kreeg ik de afgelopen weken verschillende symptomen die mij bang maakten dat ik mogelijk zwanger zou zijn.
Afgelopen maandag heb ik een test gedaan en wat blijkt: ik ben zwanger. Waarschijnlijk 6 weken. Ik heb al contact gehad met de huisarts en de verloskundige en 4 januari heb ik mijn eerste echo.
Mijn vriend en ik wonen nog niet samen, maar ik heb een huurappartementje. Ik word bijna 27 en mijn vriend is 30. We hebben allebei een vaste baan in het ziekenhuis.
Mijn leidinggevende heb ik ook al oude hoogte gebracht aangezien ik momenteel op de COVID afdeling werk en ik geen risico’s wil lopen tijdens de zwangerschap.
Het besef dat wij ouders worden is nog niet helemaal geland. Maar wat zouden jullie ons adviseren om de aankomende weken te doen? Zijn er bepaalde dingen waar we aan moeten denken?
We willen de baby in ieder geval houden..
Sinds 4 maand heb ik een vriend die ik sinds april ken. Het gaat hartstikke goed tussen ons. Aangezien ik uit een lange relatie kom en lang samen heb gewoond wou ik het met mijn nieuwe vriend graag rustig aan doen.
Aangezien ik veel doorbraakbloedingen had tijdens mijn pilgebruik, gaf mijn huisarts mij het advies om een tijdje te stoppen met de pil. Dit heb ik gedaan en tijdens de seks hebben we een condoom gebruikt. Nu zijn we dit 1 keer vergeten na een avondje stappen. Nu kreeg ik de afgelopen weken verschillende symptomen die mij bang maakten dat ik mogelijk zwanger zou zijn.
Afgelopen maandag heb ik een test gedaan en wat blijkt: ik ben zwanger. Waarschijnlijk 6 weken. Ik heb al contact gehad met de huisarts en de verloskundige en 4 januari heb ik mijn eerste echo.
Mijn vriend en ik wonen nog niet samen, maar ik heb een huurappartementje. Ik word bijna 27 en mijn vriend is 30. We hebben allebei een vaste baan in het ziekenhuis.
Mijn leidinggevende heb ik ook al oude hoogte gebracht aangezien ik momenteel op de COVID afdeling werk en ik geen risico’s wil lopen tijdens de zwangerschap.
Het besef dat wij ouders worden is nog niet helemaal geland. Maar wat zouden jullie ons adviseren om de aankomende weken te doen? Zijn er bepaalde dingen waar we aan moeten denken?
We willen de baby in ieder geval houden..
dinsdag 14 december 2021 om 21:36
Ja daar ben ik mee begonnen! Met vitamine D!Due-scimmie schreef: ↑14-12-2021 21:34Begin met foliumzuur slikken als je dat nog niet bent gaan doen.
dinsdag 14 december 2021 om 21:41
als je onbeschermde seks hebt, ben je niet onverwacht zwanger hoor 
maak afspraken, bespreek ook goed, wat jullie beiden verwachten.
En het klinkt heel kut, maar besef je ook, dat de kans groot is, dat je relatie dit niet overleeft. Hoe gaan jullie het dan regelen?

En het klinkt heel kut, maar besef je ook, dat de kans groot is, dat je relatie dit niet overleeft. Hoe gaan jullie het dan regelen?
lilalinda wijzigde dit bericht op 14-12-2021 21:43
0.37% gewijzigd
dinsdag 14 december 2021 om 21:42
Gefeliciteerd dan toch!
Mijn advies? Praten, praten, praten en dubbel zoveel luisteren!
Hoe zie jij de opvoeding voor je? En hij?
Hoe zie je de verdeling van zorg voor je? En hij?
Gaat geloof een rol spelen? Zo ja hoe? En voelt dat voor jullie beiden prettig?
Erkenning en gezag?
Achternaam?
Hoe gaat de rol van jullie achterban zijn?
Waar en hoe wordt de opvang geregeld indien jullie beiden moeten werken?
Hoe denken jullie het eerste jaar over bijvoorbeeld het slapen? Laten huilen of niet? Wanneer naar eigen kamer? Dat soort dingen?
Hoe bereiden we ons voor op de bevalling? Wat vind jij/hij daar belangrijk in?
Wat gaan we doen als het even niet zo lekker loopt tussen ons? (Evt door slaapgebrek)
Wat heb je van de ander nodig wanneer je het zwaar hebt?
Dat zijn de dingen die mijn partner en ik besproken hebben toen we aan kinderen begonnen in een langere relatie, maar lijken me ook voor jullie echt wel goede punten.
Verder komt er bij jullie misschien nog bij: samenwonen? Welk huis? Wie betaalt wat? En dat soort praktische zaken.
Veel geluk gewenst!
Ik hoop op een hele lange duurzame en fijne relatie met een droom van een baby voor jullie!
Mijn advies? Praten, praten, praten en dubbel zoveel luisteren!
Hoe zie jij de opvoeding voor je? En hij?
Hoe zie je de verdeling van zorg voor je? En hij?
Gaat geloof een rol spelen? Zo ja hoe? En voelt dat voor jullie beiden prettig?
Erkenning en gezag?
Achternaam?
Hoe gaat de rol van jullie achterban zijn?
Waar en hoe wordt de opvang geregeld indien jullie beiden moeten werken?
Hoe denken jullie het eerste jaar over bijvoorbeeld het slapen? Laten huilen of niet? Wanneer naar eigen kamer? Dat soort dingen?
Hoe bereiden we ons voor op de bevalling? Wat vind jij/hij daar belangrijk in?
Wat gaan we doen als het even niet zo lekker loopt tussen ons? (Evt door slaapgebrek)
Wat heb je van de ander nodig wanneer je het zwaar hebt?
Dat zijn de dingen die mijn partner en ik besproken hebben toen we aan kinderen begonnen in een langere relatie, maar lijken me ook voor jullie echt wel goede punten.
Verder komt er bij jullie misschien nog bij: samenwonen? Welk huis? Wie betaalt wat? En dat soort praktische zaken.
Veel geluk gewenst!
Ik hoop op een hele lange duurzame en fijne relatie met een droom van een baby voor jullie!
dinsdag 14 december 2021 om 21:46
Dit dit dit ditJupiter1995 schreef: ↑14-12-2021 21:36Maak duidelijke afspraken over hoe jullie werk, zorg en huishouden gaan verdelen.
dinsdag 14 december 2021 om 21:47
Je bent nog maar 6 werken zwanger, dus jullie hebben nog ongeveer 34 weken om aan het idee te wennen. Ik denk dat ik de eerste weken nog niet zoveel zou doen. Misschien eens met hem praten over jullie eigen opvoeding; wat vond je goed en wat wil je zelf anders doen? Hoe zie je de rol als ouder, wat verwacht je van elkaar? Zit je een beetje op 1 lijn?
Daarna; wat wil je graag qua werk/ zorg? Als je gebruik wilt maken van kdv is het handig om daar op tijd voor in te schrijven, vanwege wachtlijsten.
En gefeliciteerd!
Daarna; wat wil je graag qua werk/ zorg? Als je gebruik wilt maken van kdv is het handig om daar op tijd voor in te schrijven, vanwege wachtlijsten.
En gefeliciteerd!

dinsdag 14 december 2021 om 23:09
Nee, precies. Geen anti conceptie gebruiken tijdens seks is natuurlijk niet onverwacht hoor. Misschien sneller dan verwacht, maar je hebt wel een risico genomen waarvan iedereen weet dat dit tot zwangerschap kan leiden.
dinsdag 14 december 2021 om 23:42
lilalinda schreef: ↑14-12-2021 21:41als je onbeschermde seks hebt, ben je niet onverwacht zwanger hoor
Zeker als je dan ook nog eens besluit om geen MAP te nemen. Vind er weinig onverwachts aan, wel ondoordacht en ben het met je eens dat de kans groot is dat de relatie dit niet overleeft. TO, denk daar (nu wel) goed over na.
dinsdag 14 december 2021 om 23:43
Wat een goed idee zwanger worden van iemand die je 8 maanden kent.
Het klikt en voelt zo goed hé. Voor de meeste stellen die jaren samen zijn is een baby een 'aanslag'. Bij jullie gaat dat echt anders zijn...
Voelt het ook goed als je kind straks groter is en huilend bij je komt omdat ie z'n papa mist, die niet kan slapen/ niet wil eten omdat ie papa mist. Die beseft dat er kindjes in de klas/ buurt zijn die wel een papa hebben.
Besef je dat een kind krijgen de grootste verbintenis is wat je met iemand aangaat. Dat je ook samen verder moet als hij een lul blijkt te zijn, dat je niet (heel) boos mag worden op hem als hij z'n kind in de steek laat. Dat papa de belangrijkste manpersoon is in het leven van je kind, ook als papa het laat afweten.
Besef je dat je samen beslissingen moet nemen, medische/ school/ vaccinaties/ geloof/ opvoeding. Maar ook kapsel, kleding, vriendjes, sport, bso, uitjes. Etcetera etcetera
Maar ja, een baby is zo schattig...
Het klikt en voelt zo goed hé. Voor de meeste stellen die jaren samen zijn is een baby een 'aanslag'. Bij jullie gaat dat echt anders zijn...
Voelt het ook goed als je kind straks groter is en huilend bij je komt omdat ie z'n papa mist, die niet kan slapen/ niet wil eten omdat ie papa mist. Die beseft dat er kindjes in de klas/ buurt zijn die wel een papa hebben.
Besef je dat een kind krijgen de grootste verbintenis is wat je met iemand aangaat. Dat je ook samen verder moet als hij een lul blijkt te zijn, dat je niet (heel) boos mag worden op hem als hij z'n kind in de steek laat. Dat papa de belangrijkste manpersoon is in het leven van je kind, ook als papa het laat afweten.
Besef je dat je samen beslissingen moet nemen, medische/ school/ vaccinaties/ geloof/ opvoeding. Maar ook kapsel, kleding, vriendjes, sport, bso, uitjes. Etcetera etcetera
woensdag 15 december 2021 om 00:24
Tja. Het is nu te laat voor je anticonceptiepraatje en ze willen de baby houden, dus waarom zo'n zinloze post?cookie84 schreef: ↑14-12-2021 23:43Wat een goed idee zwanger worden van iemand die je 8 maanden kent.
TO ik ken meerdere stellen, ook ergens in de 70, die een baby hebben gekregen uit een ongelukje, en nog steeds samen zijn. Jullie zitten al op één lijn in de zin dat je het allebei wil houden, dus dat is al een begin. Je weet ook dat jullie relatie nog maar fragiel is, dus dat je heel wat samen te bespreken hebt, en dat is ook een voordeel ten opzichte van stellen die samen een roze wolk gedachte hebben maar eigenlijk nooit echt met elkaar over verwachtingen en verdeling gepraat hebben. Dat is waar het mis gaat in mijn omgeving. Ze hadden allebei aannames.
Zoals hierboven staat: maak afspraken. Praat, en praat, en praat over hoe jullie het ouderschap voor je zien, wie wat doet, en ja, ook hoe jullie het gaan oplossen als het niet werkt. Maar ik vind het onzin om dat meteen als uitgangspunt te nemen zoals hierboven een paar keer staat. Je verandert er niks mee, en je lost er ook niks mee op.
woensdag 15 december 2021 om 01:51
Een condoom vergeten? Hoe dan? Dat heb je dus gewoon bewust zo gedaan, zonder verder over de consequenties na te denken.
Mijn advies aan jullie is dan ook, dat je je vanaf nu beter een heel stuk verantwoordelijker kunt opstellen, dan voorheen. En dat nooit meer loslaten, aangezien je dit kind wil grootbrengen.
Verder acht ik de kans, dat je relatie standhoudt, niet zo groot. Maar als jouw kinderwens het belangrijkste is in je leven, moet je er voor gaan, relatie of niet.
Mijn advies aan jullie is dan ook, dat je je vanaf nu beter een heel stuk verantwoordelijker kunt opstellen, dan voorheen. En dat nooit meer loslaten, aangezien je dit kind wil grootbrengen.
Verder acht ik de kans, dat je relatie standhoudt, niet zo groot. Maar als jouw kinderwens het belangrijkste is in je leven, moet je er voor gaan, relatie of niet.
woensdag 15 december 2021 om 06:39
Hoi TO,
Als eerst gefeliciteerd! Ik snap dat het heel spannend is en jullie je goed willen voorbereiden.
Ik ben zelf ook zwanger en ik heb voor de verjaardag van mijn man de gespreksstarter 'huisje, boompje, gesprekje' gekocht. Dit zijn allemaal kaartjes met stellingen en vragen rondom het ouderschap. Wij hebben bewust gekozen voor dit kindje en voordat ik zwanger was ook veel gesproken met elkaar over onze verwachtingen maar deze gespreksstarter is echt heel helpend om ook dingen te bespreken waar je niet zo 1, 2, 3 aan denkt. Via google kan je wel vinden waar het te koop is.
Heel veel succes en ik hoop dat je een goede zwangerschap hebt
.
Als eerst gefeliciteerd! Ik snap dat het heel spannend is en jullie je goed willen voorbereiden.
Ik ben zelf ook zwanger en ik heb voor de verjaardag van mijn man de gespreksstarter 'huisje, boompje, gesprekje' gekocht. Dit zijn allemaal kaartjes met stellingen en vragen rondom het ouderschap. Wij hebben bewust gekozen voor dit kindje en voordat ik zwanger was ook veel gesproken met elkaar over onze verwachtingen maar deze gespreksstarter is echt heel helpend om ook dingen te bespreken waar je niet zo 1, 2, 3 aan denkt. Via google kan je wel vinden waar het te koop is.
Heel veel succes en ik hoop dat je een goede zwangerschap hebt
woensdag 15 december 2021 om 06:47
Ik was na 4 maanden zwanger en wij zijn nu 14 jaar samen (en gelukkig met elkaar)
Gefeliciteerd met je zwangerschap

woensdag 15 december 2021 om 07:55
Ga je lekker met je aannames?cookie84 schreef: ↑14-12-2021 23:43Wat een goed idee zwanger worden van iemand die je 8 maanden kent.
Wat een gepreek.
woensdag 15 december 2021 om 08:27
Nou, de realiteit is dat veel relaties stranden. Met of zonder kinderen. En als je nog maar 4 maanden een relatie hebt met iemand, is een ongepland kind behoorlijke aanslag op die relatie.
Maar wie weet bewijst TO het tegendeel en leven ze nog lang en gelukkig, en heeft kind 2 ouders die gek op elkaar zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 15 december 2021 om 08:51
Tja, stellen die al jaren bij elkaar zijn en heel goed hebben nagedacht kunnen ook uit elkaar gaan. Wie weet zijn TO en haar vriend wel gemaakt voor elkaar en worden ze 100 samen. Je weet het maar nooit. Beetje laat voor zo’n preek. Ik denk dat TO dit zelf ook wel heeft bedacht. Ze is 27 geen 16.cookie84 schreef: ↑14-12-2021 23:43Wat een goed idee zwanger worden van iemand die je 8 maanden kent.
Don't cry, buy a bag and move on.
woensdag 15 december 2021 om 08:53
Je kunt elkaar alleen leren kennen door dingen te doen. Je kunt uren praten, maar daar krijg je nog niet echt een beeld bij. Beetje lastig nu misschien, maar ga op reis. Leer je ook al een andere kant van elkaar kennen. Hoe je je als ouder gaat gedragen kom je toch pas achter als het kind er is.
Als je misschien hondsberoerd wordt straks, hoe reageert hij daar dan op etc etc etc.
Enige cruciale wat voor mij een rol zou spelen is en waar je nu al wel beslissingen over moet nemen om gezeik te voorkomen: wil je het kind gelovig opvoeden? Wil je blijven werken en zo ja, wie past er dan op.
1e vraag was voor ons niet relevant, de 2e wel. Dat wilde ik tijdens de zwangerschap al duidelijk hebben.
Voor de rest... tja, je hebt geen garanties. Dus laat het maar gebeuren, je komt er vanzelf achter of het allemaal goed blijft gaan.
Als je misschien hondsberoerd wordt straks, hoe reageert hij daar dan op etc etc etc.
Enige cruciale wat voor mij een rol zou spelen is en waar je nu al wel beslissingen over moet nemen om gezeik te voorkomen: wil je het kind gelovig opvoeden? Wil je blijven werken en zo ja, wie past er dan op.
1e vraag was voor ons niet relevant, de 2e wel. Dat wilde ik tijdens de zwangerschap al duidelijk hebben.
Voor de rest... tja, je hebt geen garanties. Dus laat het maar gebeuren, je komt er vanzelf achter of het allemaal goed blijft gaan.
woensdag 15 december 2021 om 08:56
Ik zou alleen gaan denken wat IK zou willen in de toekomst. En alles voor kind en mijzelf goed regelen.
Ik zou uberhaupt niet zo snel gaan samen wonen en alles samen regelen.
Met vier maanden samen kan je elkaar niet eens,
Ik zou absoluut geen huis opgeven voor een vage kennis.
Trek je eigen plannen ook bij de burgerlijke stand kind je eigen achternaam geven etc.
Ik zou uberhaupt niet zo snel gaan samen wonen en alles samen regelen.
Met vier maanden samen kan je elkaar niet eens,
Ik zou absoluut geen huis opgeven voor een vage kennis.
Trek je eigen plannen ook bij de burgerlijke stand kind je eigen achternaam geven etc.