Scheiden, omgangsregeling en huisvesting

15-12-2021 21:06 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn aanstaande ex heeft steeds ergere psychische problemen en is een paar maanden geleden opgenomen in een kliniek. Vanuit daar en jeugdzorg is het advies gekomen dat hij beter zelfstandig kan wonen ipv 24/7 in een gezin vandaar dat wij gestart zijn met een scheiding. Hij heeft nu een huurwoning toegewezen gekregen maar dit is slechts een 3 kamer appartementje, hij kon niet reageren op een 4 kamer woning doordat de kinderen bij mij ingeschreven staan. Wij hebben 2 jongens en 1 meid, nu is het voorstel van hem en de begeleiding dat de jongens en meid om de beurt om het weekend naar hem toegaan en dat de vakanties ook verdeeld worden. De kinderen zijn dus nooit samen bij hem, hebben zeer weinig contact met hem en ik ben nooit kindvrij. Ik ben in het verweer gegaan maar krijg te horen dat dit nu eenmaal de regels zijn, ik dacht dat de regel is om zoveel mogelijk gelijkwaardig ouderschap te behouden na een scheiding.

Kan iemand mij advies geven?
Veranderling schreef:
15-12-2021 22:48
Een 3kamer woning is een woning met 2 slaapkamers.
Een 4 kamer woning heeft 3 slaapkamers. Maar die zijn zeker erg gewild en niet voor alleenstaanden met een bezoekregeling beschikbaar. Terecht.
Hij is teleurgesteld dat hij als vader op deze manier achtergesteld wordt en ik kan hem niet helemaal ongelijk geven.
Somebody schreef:
15-12-2021 23:03
Dat kindvrij is inderdaad het laatste punt al zou ik het toch ook wel eens fijn vinden om zo nu en dan een dagje voor mijzelf te hebben.
Wie niet.
Maar dat ga je dan op een andere manier dan via de rechtbank regelen.
Somebody schreef:
15-12-2021 22:54
Het zijn alle 3 tiener, 2 jongens en 1 meid die kunnen door de leeftijd niet meer bij elkaar.

En daarom zou hij in jouw ogen recht moeten hebben op een huis met méér slaapkamers dan het ‘driekamerappartementje’?

Waarom kunnen ze niet die 2 nachten per maand met 2 op een kamer? Slapen ze ook nooit met een vriend of vriendin op een kamer?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Somebody schreef:
15-12-2021 23:11
Hij is teleurgesteld dat hij als vader op deze manier achtergesteld wordt en ik kan hem niet helemaal ongelijk geven.
Wacht even hoor.
Hij woont van de 30 dagen er maar 4 met kinderen en nu word hij achtergesteld?

Dan gaan jullie bird nesten. De zorgende ouder in het huis en de andere in het appartement.
Hij is zelfs opgenomen voor psychische problemen en jij vraagt je af waarom jullie geen 50/50 co ouderschap hebben?
Hoezo je bent nooit kind vrij? Dat is met de meeste ouders zo, ook vaak met alleenstaande ouders.
Somebody schreef:

Heb je enig besef van de woningnood? Hij wordt niet achtergesteld, hij kreeg op heel korte termijn een appartement met 2 slaapkamers, waar jullie kinderen maar heel af en toe zullen slapen.
Dan is het toch niet reëel dat je verwacht dat hij een huis met 4 slaapkamers krijgt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Achtergesteld? :woa:

LOL
himalaya schreef:
15-12-2021 23:13
En daarom zou hij in jouw ogen recht moeten hebben op een huis met méér slaapkamers dan het ‘driekamerappartementje’?

Waarom kunnen ze niet die 2 nachten per maand met 2 op een kamer? Slapen ze ook nooit met een vriend of vriendin op een kamer?
Omdat hij ouder is. De 2 jongens op 1 kamer is geen probleem maar doordat het tieners zijn gaat de meid daar niet bij. Vakanties of co ouderschap in de woonkamer is niet haalbaar voor vooral de kinderen.
Somebody schreef:
15-12-2021 23:21
Omdat hij ouder is. De 2 jongens op 1 kamer is geen probleem maar doordat het tieners zijn gaat de meid daar niet bij. Vakanties of co ouderschap in de woonkamer is niet haalbaar voor vooral de kinderen.
Dan spreken jullie af dat wanneer hij 3 kinderen tegelijk aan kan, hij dan in jullie huis verblijft en jij ergens gaat logeren of in zijn appartement gaat slapen.
Doreia* schreef:
Wie niet.
Maar dat ga je dan op een andere manier dan via de rechtbank regelen.
Ik ben niet bij de rechtbank in het verweer gegaan maar vooral bij de begeleiding.
Lijkt mij redelijk.
Somebody schreef:
15-12-2021 23:26
Ik ben niet bij de rechtbank in het verweer gegaan maar vooral bij de begeleiding.
Niet slim.

Gewoon echt niet.
Ik heb nu alweer medelijden met de kinderen die hier in de mangel gaan.
Nanouk schreef:
15-12-2021 23:23
Dan spreken jullie af dat wanneer hij 3 kinderen tegelijk aan kan, hij dan in jullie huis verblijft en jij ergens gaat logeren of in zijn appartement gaat slapen.
Dat gaat niet lukken, hij heeft nare herinneringen aan ons huis en durft hier nauwelijks binnen te komen.
Somebody schreef:
15-12-2021 23:31
Dat gaat niet lukken, hij heeft nare herinneringen aan ons huis en durft hier nauwelijks binnen te komen.

Dat zet hij zich daar maar overheen.
Kinderen op #1.
Somebody schreef:
15-12-2021 23:31
Kan niet
Wil niet
Onmogelijk
Achtergesteld

Hij heeft het wel echt ongelooflijk zwaar hoor.
Doreia* schreef:
15-12-2021 23:30
Niet slim.

Gewoon echt niet.
Ik heb nu alweer medelijden met de kinderen die hier in de mangel gaan.
Ik ben vooral opgekomen voor de kinderen, ik gun ze een band met hun vader en dat ze daar ook gezamenlijk kunnen zijn. Nu is elk kind er maar 2 dagen per maand.
Somebody schreef:
15-12-2021 23:35
Ik ben vooral opgekomen voor de kinderen, ik gun ze een band met hun vader en dat ze daar ook gezamenlijk kunnen zijn. Nu is elk kind er maar 2 dagen per maand.
Nee, je gaat in verweer omdat jij ook graag eens kindvrij wil zijn.

Pas op dat als jullie jezelf op de eerste plek zetten, in plaats van de kinderen, je nog eens van een koude kermis thuis komt.
EsterInside schreef:
15-12-2021 23:32
Dat zet hij zich daar maar overheen.
Kinderen op #1.
Kinderen komen ook niet op nummer 1, als vader psychisch kapot gaat he? Als hij over grenzen blijft gaan, kun je hem straks weer afvoeren. Dan komen de kinderen misschien wel helemaal onderaan. Iemand die opgenomen is, zet zich niet zo even ergens overheen.
Doreia* schreef:
15-12-2021 23:33
Kan niet
Wil niet
Onmogelijk
Achtergesteld

Zijn therapeut heeft aangegeven dat hij hier voorlopig zo min mogelijk moet komen omdat zijn herinneringen traumatisch zijn. Het is wel heel hard om bij iemand met psychische problemen te zeggen wil en kan niet. Als de scheiding volledig afgerond wil ik zelf ook op zoek te gaan naar een ander huis zodat hij de kinderen wel bij mij kan bezoeken of ze zonder stress kan halen en brengen.
Doreia* schreef:
15-12-2021 23:33
Kan niet
Wil niet
Onmogelijk
Achtergesteld

Waarschijnlijk toch echt wel. Je wordt niet zomaar een paar maanden opgenomen. Zeker niet in deze tijden.
Saivash schreef:
15-12-2021 23:39
Kinderen komen ook niet op nummer 1, als vader psychisch kapot gaat he? Als hij over grenzen blijft gaan, kun je hem straks weer afvoeren. Dan komen de kinderen misschien wel helemaal onderaan. Iemand die opgenomen is, zet zich niet zo even ergens overheen.
Bedankt voor het begrip.
Misschien kunnen de kinderen overdag bij hem, maar slaapt 1 van hen bij jou.
Of meerdere kinderen.

Heb jij overdag even je handen vrij, een dag voor jezelf.

En wie ziet zijn tieners overdag überhaupt wel eens..? Die zijn toch al best heel zelfstandig en zelfredzaam? Of zijn ze 10 en een tweeling van 11. Dan niet zo.
Maar 12, 14, 16, das al een heel ander verhaal
Of als iedereen het te weinig vindt, gewoon een keer per week met alle kinderen bij hem eten.
Zijn ze gezellig samen en jij een avondje ‘vrij’.

Of is het een gedwongen regeling? Je bepaalt toch als ouders samen wat het beste is voor jullie kinderen.
Als je samen een plan weer te maken waarin ieder zich kan vinden, is er geen probleem. Dus als pa en moe en kids allen ‘meer’ stemmen, kun je samen kijken naar het ‘hoe?’

Succes!
Somebody schreef:
15-12-2021 23:44
Bedankt voor het begrip.
Probeer je nog te kijken naar die projecten binnen jullie regio? Of zie je dat niet zitten? Jij moet ook met regelmaat worden ontlast. Het is niet, alsof je vanuit een normale situatie, nu in je eentje voor drie pubers gaat zorgen. Jij bent waarschijnlijk ook gesloopt, door een lang ziekteproces, waar jullie allemaal onder te lijden hebben gehad, de afgelopen tijd.

En dat hij achtergesteld wordt, jouw ex, dat is echt wel waar. Maar niet door het systeem. Hij wordt, helaas, achtergesteld, door het verdrietige feit, dat hij psychisch ziek is. Daar zou ik boos en verdrietig om zijn, en niet zozeer op hoe de regels zijn. Er zitten nl momenteel ontzettend veel mensen, in een benarde situatie, wat wonen betreft. En helaas, is jullie situatie, wat dat betreft niet schrijnender, dat die van anderen.
Somebody schreef:
15-12-2021 22:54
Het zijn alle 3 tiener, 2 jongens en 1 meid die kunnen door de leeftijd niet meer bij elkaar.
Ik snap eigenlijk niet waarom tieners geen kamer kunnen delen, zeker als ze elders een eigen kamer hebben, maar daar zullen dan blijkbaar redenen voor zijn.

Maar nu je zegt dat het tieners zijn, is het met het kindvrij zij ook iets anders. Tieners hoef je niet de hele dag op te letten, dat scheelt. En ze hoeven toch ook niet altijd in dezelfde combinatie daarheen te gaan. Jongens altijd samen en meisje alleen? Daar kun je toch mee schuiven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven