Geen respons na jaar relatie

18-12-2021 14:09 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een relatie van iets meer dan een jaar, sta ik (31 jaar) met mijn mond vol tanden. Mijn partner (33 jaar) woonachtig in een buurland is de Nederlandse taal vooralsnog niet helemaal vaardig, we spreken Engels. Verleden Sinterklaas vroeg ik of hij mee wilde naar familie om dit te vieren. Hij wilde dit niet (wegens de taal vermoed ik?). Hij heeft mijn ouders alleen kort ontmoet op mijn verjaardag en verder nooit. Het zijn hele normale mensen overigens.

Ik kreeg rond 5 december geen verklaring waarom hij niet mee wilde. Ik accepteerde het wel en ben zelf (zonder ruzie) alleen gegaan, maar een echte reden bleef uit. Vervolgens ben ik 2w genegeerd!!! Ik heb appjes gestuurd, gebeld. Geen gehoor. Na 1,5 w kreeg ik een kort bericht terug ("ik denk dat ik je niet kan geven wat je verdient"), maar vervolgens weer negeermodus.

Normaliter zou ik denken, bekijk het maar jongeman. Maar nu, na een jaar elkaar wekelijks te hebben gezien/samen geslapen, eis ik een verklaring.

Ik heb hem gevraagd om een persoonlijk gesprek en zelfs hier krijg ik sinds gisteren geen antwoord op. Zijn intentie is me zeker duidelijk, maar ik kan me niet bij dit onvolwassen gedrag neerleggen.

Morgen wil ik langs zijn huis gaan (onaangekondigd) en dan eis ik een gesprek van hem. Is dit een goed idee? Ik wil dit voor mezelf kunnen afsluiten, want ik ben momenteel zo verward en gekwetst. Wegens onderbezetting op het werk, ben ik niet eerder langs zijn huis kunnen gaan (het is een eind rijden). Tevens heb ik nog spullen van hem en bij zijn huis liggen er nog spullen van mij. Deze wil ik graag terug.

Hij lijkt, zoals wel vaker na een meningsverschil, een conflict uit te weg te gaan en letterlijk te vluchten. Verder is het een prima persoon, alhoewel ik het 1,5-2w negeren absoluut niet goed kan praten.

Graag advies: wel of niet langs zijn huis gaan?
verwarde-dame wijzigde dit bericht op 18-12-2021 18:44
9.25% gewijzigd
Niet. Wordt tijd dat jij de negeerknop gebruikt en verder gaat!
Waarom blijven trekken aan een dood paard?
Als deze onvolwassen houding zijn standaard reactie is bij een meningsverschil wat volgens jou niet eens een meningsverschil is, dan zou ik er geen zin in hebben.
Ik zou het niet doen. Je gaat echt niet de antwoorden krijgen die je wil. Het gaat je niks opleveren, behalve extra frustratie.
Stalker-alert
Hoe zeker ben je dat jij de enige voor hem bent?

Hoe kan je namelijk 2 weken genegeerd worden als je samen een relatie hebt en elkaar geregeld - minstens elke week stel ik me dan voor - ziet?

Als het je oplucht zou ik eventueel wel naar hem rijden.
Want het klinkt alsof je dat sowieso al een jaar veel te weinig doet.
(Hoezo moet alles op afspraak en kan er nooit iets onverwacht?)

Op een écht eerlijk gesprek zou ik wel niet te hard hopen.
wissewis wijzigde dit bericht op 18-12-2021 17:59
16.30% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Geloof wat hij tegen je zegt, je gaat niet van hem krijgen wat je verdient, ook niet in dit geval. Hij vermijdt conflict en wil geen volwassen relatie met je, waarbij hij ook je vrienden en familie leert kennen. Ik heb het zelf ook meegemaakt, dat zijn tekenen aan de wand dat hij niet in staat is tot een volwassen relatie. Waarom hij het dan niet fatsoenlijk uitmaakt? Omdat je gezelschap en de seks fijn voor hem waren.
Laat het los, ga door met je leven, dat is de allerbeste en sterkste reactie in dit geval.
Weer een ghoster. Wat is dat tegenwoordig met al die ghosters?
Dus je wil onaangekondigd naar zijn huis gaan in het buitenland? En wat als hij dan niet thuis is of niet open doet? Wat doe je dan? Dan ben je dat hele eind voor niets gereden?
Bovendien lijkt het me sowieso geen goed idee, ik denk niet dat hij dat op prijs zou stellen.
Hij gebruikt een heel flauwe reden uit de smoezenlijst om het met je uit te maken, wat erg kinderachtig is na een jaar een relatie, maar op zich heeft hij nu wel reactie gegeven. Natuurlijk een erg beknopte en onvolledige reactie die bij jou geen voldoening geeft, maar je kan hem niet dwingen er meer over te zeggen.

Ik begrijp dat je je niet zomaar erbij neer wil leggen, maar ik weet niet of het veel zin heeft om aan een dode mus te trekken, ik weet niet of je er dan veel meer uit krijgt dan nu.
Waarschijnlijk wil hij geen echte relatie met je, komt het te dichtbij voor hem als jij hem wil betrekken bij je omgeving.
Dina1980 schreef:
18-12-2021 18:08
Weer een ghoster. Wat is dat tegenwoordig met al die ghosters?
Dus je wil onaangekondigd naar zijn huis gaan in het buitenland? En wat als hij dan niet thuis is of niet open doet? Wat doe je dan? Dan ben je dat hele eind voor niets gereden?
Bovendien lijkt het me sowieso geen goed idee, ik denk niet dat hij dat op prijs zou stellen.
Hij gebruikt een heel flauwe reden uit de smoezenlijst om het met je uit te maken, wat erg kinderachtig is na een jaar een relatie, maar op zich heeft hij nu wel reactie gegeven. Natuurlijk een erg beknopte en onvolledige reactie die bij jou geen voldoening geeft, maar je kan hem niet dwingen er meer over te zeggen.

Ik begrijp dat je je niet zomaar erbij neer wil leggen, maar ik weet niet of het veel zin heeft om aan een dode mus te trekken, ik weet niet of je er dan veel meer uit krijgt dan nu.
Waarschijnlijk wil hij geen echte relatie met je, komt het te dichtbij voor hem als jij hem wil betrekken bij je omgeving.
Ik weet dat hij 's zondags sowieso uitslaapt, dus kans groot dat hij er is. Tevens woont zijn oma tijdelijk bij hem in en zij is altijd thuis.

Ik weet dat hij het niet op prijs stelt, maar de manier hoe hij met mij is omgegaan, stel ik ook niet op prijs. Ik zal vast en zeker geen eerlijke antwoorden krijgen, maar dan heb ik hem wel mijn deel kunnen vertellen. Tevens wil ik zijn spullen terugbrengen en graag mijn eigen spullen ook terugkrijgen. Uiteindelijk een soort van afsluiting voor mezelf?
lilalinda schreef:
18-12-2021 17:56
Stalker-alert
Vind je??
Verwarde-dame schreef:
18-12-2021 18:20
Ik weet dat hij het niet op prijs stelt, maar de manier hoe hij met mij is omgegaan, stel ik ook niet op prijs. Ik zal vast en zeker geen eerlijke antwoorden krijgen, maar dan heb ik hem wel mijn deel kunnen vertellen. Tevens wil ik zijn spullen terugbrengen en graag mijn eigen spullen ook terugkrijgen. Uiteindelijk een soort van afsluiting voor mezelf?
Nee, dat begrijp ik. Je moet het ook niet laten om rekening met hem te houden, want dat doet hij immers inderdaad ook niet met jou. Maar meer omdat ik denk dat het je alleen maar meer frustratie en teleurstelling zal opleveren als je het doet. Hij zal je waarschijnlijk niet de antwoorden geven waar je op hoopt. En ik weet ook niet of het je de afsluiting zal geven waar je op hoopt. Als je daar nog spullen hebt vind ik het helemaal idioot dat hij gewoon niets meer laat horen en denkt dat het zo wel goed is, wat was hij dan van plan met die spullen te doen, het gewoon maar laten zitten.
Ben je niet bang dat hij dan gewoon zijn oma de overdracht van de spullen laat doen en je hem helemaal niet te zien krijgt?
Dina1980 schreef:
18-12-2021 18:30
Ben je niet bang dat hij dan gewoon zijn oma de overdracht van de spullen laat doen en je hem helemaal niet te zien krijgt?
Hoe zeker is het dat oma bij hem woont en niet gewoon een andere vrouw?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Verwarde-dame schreef:
18-12-2021 18:20
Ik weet dat hij 's zondags sowieso uitslaapt, dus kans groot dat hij er is. Tevens woont zijn oma tijdelijk bij hem in en zij is altijd thuis.

Ha je geeft hier zelf precies het antwoord dat ik jou had willen geven. Gewoon doen idd. Zelf je verhaal kwijt zijn, en idd als een soort afsluiting. Wel met realistische verwachtingen, want iemand die jou zo behandeld als hij nu doet, die je dit even meedeelt zonder dit in een persoonlijk gesprek te doen, terwijl jullie een jaar samen waren, daarvan kun je niet zo heel veel goeds verwachten.

Heel veel succes morgen! Ennuhm zorg dat je alvast een fijne vriendin ofzo hebt, zodat er iemand is die je opvangt als je heel verdrietig bent!
Er valt niets te eisen... laat gaan
Dina1980 schreef:
18-12-2021 18:30
Dat is dan maar zo. Dan heb ik er alles aan gedaan om dit überhaupt op te lossen/een gesprek op gang te krijgen. Want eerlijk gezegd ben ik er kapot van. Ik ben 5 jaar vrijgezel geweest, voordat ik hem ontmoette. En dan word je zo behandeld na alles. Ik ben écht sprakeloos. Mijn gevoel doet er blijkbaar niet toe voor hem, want hij stemt niet eens meer in met een gesprek.
Wissewis schreef:
18-12-2021 18:31
Hoe zeker is het dat oma bij hem woont en niet gewoon een andere vrouw?
Ik heb haar vaak genoeg gezien en ze heeft het me verteld 😅 maar zelfs daar zou je bijna aan gaan twijfelen, ja.
Ben je daar eerder thuis geweest en heb je zijn oma daadwerkelijk ontmoet? Dus is het inderdaad wel zeker dat het echt zijn oma is die bij hem woont? Dat je morgen niet voor verrassingen komt te staan en er een vrouw van twintig opendoet. Tenzij zijn oma er heel jong uitziet natuurlijk. ;)
Verwarde-dame schreef:
18-12-2021 18:37
Ik heb haar vaak genoeg gezien en ze heeft het me verteld 😅 maar zelfs daar zou je bijna aan gaan twijfelen, ja.
Haha, het zou wel een originele smoes zijn en als ze er jong uitziet of hij heeft een veel oudere vriendin zou het allemaal zo kunnen.
Tegenwoordig weet je het allemaal niet he. ;)
Hij wil niet. Contact en/of een relatie is niet iets wat je op kan eisen. Stoppen met het doordrammen van je zin.
viva-amber wijzigde dit bericht op 18-12-2021 18:41
18.41% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou niet gaan. Heel kinderachtig van hem om zo met jou om te gaan. Hij wil blijkbaar niet verder... nou graag of niet. Antwoorden ga je waarschijnlijk niet krijgen dus ik zou er geen moeite meer voor willen doen en hem verder negeren. Sterkte.
BeauCis schreef:
18-12-2021 18:34
Ha je geeft hier zelf precies het antwoord dat ik jou had willen geven. Gewoon doen idd. Zelf je verhaal kwijt zijn, en idd als een soort afsluiting. Wel met realistische verwachtingen, want iemand die jou zo behandeld als hij nu doet, die je dit even meedeelt zonder dit in een persoonlijk gesprek te doen, terwijl jullie een jaar samen waren, daarvan kun je niet zo heel veel goeds verwachten.

Heel veel succes morgen! Ennuhm zorg dat je alvast een fijne vriendin ofzo hebt, zodat er iemand is die je opvangt als je heel verdrietig bent!
Ik merk dat ik behoefte aan een gesprek heb. Van hem hoef ik waarschijnlijk niks daarin te verwachten, maar het zal me goed doen mijn eigen verhaal kwijt te kunnen.
Verwarde-dame schreef:
18-12-2021 18:36
Dat is dan maar zo. Dan heb ik er alles aan gedaan om dit überhaupt op te lossen/een gesprek op gang te krijgen. Want eerlijk gezegd ben ik er kapot van. Ik ben 5 jaar vrijgezel geweest, voordat ik hem ontmoette. En dan word je zo behandeld na alles. Ik ben écht sprakeloos. Mijn gevoel doet er blijkbaar niet toe voor hem, want hij stemt niet eens meer in met een gesprek.
Dan heb je inderdaad wel alles gedaan wat je kon doen. Het is begrijpelijk dat je er kapot van bent. Het is ook heel rot. Het is ook hartstikke onvolwassen en raar van hem dat hij niet eens een normaal gesprek wil. Dat is toch het minste wat hij kan doen na een jaar een relatie.
Je deelt een jaar lief en leed en dan alleen een korte app als verklaring en verder ghosten, natuurlijk ben je dan sprakeloos en machteloos, en wil je actie. Natuurlijk wil je dan het liefst per direct naar zijn huis rijden en een verklaring eisen, die gevoelens zijn heel logisch. Ik vind dat je nog heel rustig en redelijk blijft.
Heel eerlijk , ik zou deze man niet vertrouwen.
Jullie wonen ver bij elkaar vandaan en ik denk dat hij meerdere vriendinnen heeft.
Ik denk ook dat hij niet mee wil naar familie omdat het te heet onder zijn voeten wordt en niet de taal. Het wordt hem te serieus terwijl hij niet serieus met je is.

Helaas spreek ik uit eigen ervaring. Misschien laat ik die zwaar mee wegen in mijn reactie maar ik herken het negeren en zijn reactie.
Mijn ex woonde ook 150 km bij mij vandaan. Met 8 maanden zwangerschap kwam ik erachter dat hij een dubbel leven had. Ik was niet zijn enigste en daar kwam ik achter naar 4 jaar. Ook over zijn identiteit had hij gelogen. En had ook kinderen.

Neem de moeite niet om naar hem toe te gaan. Je gaat toch geen antwoorden krijgen. Wees blij dat je nu erachter komt dat hij zo onvolwassen is
.
05-2019 wijzigde dit bericht op 18-12-2021 18:50
1.30% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Ja, wat Sushine zegt dat is ook waar. Als je daarheen gaat rijden dan ga je wel heel veel moeite steken in zo'n kinderachtige gozer he? Je moet dan een heel eind rijden. Daar moet je wel ook aan denken. Is dat het wel waard? Wat voor spullen zijn dat die daar van jou liggen? Is het van emotionele waarde of vervangbaar? Nu zit je natuurlijk in je emotie, wat begrijpelijk is, maar omdat hij je tot nu toe ghost is wel de kans groot dat hij het zijn oma bij de deur laat afhandelen en je hem niet te spreken krijgt. Denk je dat de kans groot genoeg is dat je hem te spreken krijgt om de moeite van die reis voor te maken?
Verwarde-dame schreef:
18-12-2021 18:37
Uit eigen ervaring zou ik daar aan twijfelen. ;-))
Blijf in jezelf geloven !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven