Lijf & Lijn alle pijlers

Project gezond

18-12-2021 19:48 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Iemand ervaring hier met project gezond en dan de boeken?
Ik heb nu de winter gekocht en ben zo benieuwd hoe dit bij jullie bevalt!
Ja! Begin 2020 mee begonnen en ruim 20kg mee afgevallen. Nu al ruim een jaar op gewicht en de kilo’s zijn er nu nog steeds af. Ik merk echt dat m’n levensstijl veranderd is, dus geen terugval naar oud eetpatroon gehad. Dikke aanrader wat mij betreft.

Ben er destijds trouwens ook bij gaan sporten en dat doe ik ook nog steeds. Dus is een combi van die beiden denk ik.
Ik heb het zomerboek maar hem enkel gebruikt voor de recepten. Twijfel wel nog om het weer op te pakken.
Due-scimmie schreef:
18-12-2021 20:14
Ik heb het zomerboek maar hem enkel gebruikt voor de recepten. Twijfel wel nog om het weer op te pakken.
Waar twijfel je dan aan?
Ik heb ze ook, maar voor mij werkt het niet. Ik krijg alle kwark en havermout niet weg, en vind het koken best een gedoe. Terwijl iedereen het makkelijk vind. Ik geef makkelijk op denk :-)
Guurtje schreef:
18-12-2021 20:30
Waar twijfel je dan aan?
Of de calorieën tellen manier bij me past. Zo voelt project gezond voor mij.
Ik heb een tijdje de app gebruikt, maar ik liep al helemaal vast op het doen van de boodschappen.

Wat ik wel fijn vond is hoe het wat inzicht geeft in de hoeveelheden die passen bij een bepaalde caloriebehoefte.

Maar ik baalde wel van mezelf dat het me niet goed lukte.
Mijn man en ik doen Project Gezond vanaf medio augustus 2021 en zijn alle twee al 11 kilo kwijt. Ik heb het boek Heerlijke Winter en Afvallen met gezond en vooral lekker eten gekocht. Eerst het laatste boek gevolgd, toen het herfst werd het Winterboek. Ben nu bezig voor de tweede keer het winterboek te volgen.
Recepten zijn goed te volgen. Ik heb wel bijgeleerd met ‘ koken’ en vooral met kruiden gebruik. Er zitten snelle recepten bij en recepten die wat meer tijd kosten. Tja dan is deze tijd met thuiswerken wel handig. Als ik weer terug ga naar kantoor dan heb ik vaak wat minder tijd.
Het is inderdaad veel kwark enzo, gelukkig ben ik daar dol op.

Ik vind de recepten erg lekker. Wel veel honger gehad in de eerste maanden en nu nog wel. Ben aan dat gevoel inmiddels gewend.

Ik weeg alles af. Ben nu op gewicht, mijn man nog niet. En we hebben afgesproken dat we, als we beide op gewicht zijn, een paar dagen in de week dit boek blijven volgen om onze ‘cheat days’ te compenseren.

Veel succes.
beetje vrolijk en lief zijn voor elkaar helpt echt!
Hoe doen jullie dat met de boodschappen enzo strandvrouw? Ik raakte er helemaal tureluurs van dat je elke keer andere dingen moet eten. Daardoor gooide ik dan de helft van de boodschappen weg, want dat stond dan de rest van de week niet meer op de lijst.

Ik wil het nog wel een keer proberen omdat ik echt een hoop gewicht kwijt moet en ik wel kan verbeteren op goed en regelmatig eten. Misschien is het makkelijker met het boek?
potlood23 schreef:
20-12-2021 11:00
Hoe doen jullie dat met de boodschappen enzo strandvrouw? Ik raakte er helemaal tureluurs van dat je elke keer andere dingen moet eten. Daardoor gooide ik dan de helft van de boodschappen weg, want dat stond dan de rest van de week niet meer op de lijst.

Ik wil het nog wel een keer proberen omdat ik echt een hoop gewicht kwijt moet en ik wel kan verbeteren op goed en regelmatig eten. Misschien is het makkelijker met het boek?
Ik maak uitgebreide lijsten met boodschappen. In het begin had ik het probleem ook maar sommige ingredienten komen later terug.
Je wordt gedurende het traject wel steeds slimmer met inkopen. Scheelt bij ons ook dat we het allebei doen. In de supermarkt kijk ik heel goed naar het gewicht van de ingredienten. Maar soms is het onvermijdelijk dat ik een stukje vlees weggooi omdat het teveel is. Daar ben ik best streng in.
Met het boek is het veel makkelijker.
Nog een nabrander. We aten voor dit dieet grotendeels vegetarisch. Omdat ik het dieet strikt wilde volgen ben ik daar in het begin van afgestapt. Want bij vleesvervangers weet ik niet precies hoeveel calorieen erin zitten. Nu we een aantal maanden dit dieet doen, ga ik wel langzaam terug naar meer vegetarisch.

Daarnaast heb ik echt een aantal recepten ontdekt die ik ook zonder dieet nog zeker zal gaan koken.
Ik ben benieuwd, heb het boek aangeschaft maar nog niet de tijd gehad om het eens goed door te nemen. Op naar januari, zucht.
Ik moest erg veel boodschappen weggooien, en dat vind ik echt niet OK. Daarom was ik er na twee weken goed klaar mee.
Wat eten we vanavond?
strandvrouw schreef:
20-12-2021 16:00
Nog een nabrander. We aten voor dit dieet grotendeels vegetarisch. Omdat ik het dieet strikt wilde volgen ben ik daar in het begin van afgestapt. Want bij vleesvervangers weet ik niet precies hoeveel calorieen erin zitten. Nu we een aantal maanden dit dieet doen, ga ik wel langzaam terug naar meer vegetarisch.

Daarnaast heb ik echt een aantal recepten ontdekt die ik ook zonder dieet nog zeker zal gaan koken.

Er komt nu een boek met vegetarische gerechten, die kun je in de voorverkoop bestellen.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven