Werk & Studie alle pijlers

Mission statement

19-12-2021 09:06 19 berichten
In het Nederlands zeg je dan Missie en Visie. Maar is daar in het Nederlands nog een andere, kortere uitdrukking voor?
Motto?
Alle reacties Link kopieren
Wij moeten het kernwaarden noemen. Ik weet niet of dat de lading dekt.
Holle frase?
Sorry teveel slechte gezien.

Doel
Voordeel van missie en visie is dat meer mensen het gebruiken en dat maakt het herkenbaar.
Dank jullie.

Mijn motto heb ik al, maar ik wil iets meer schrijven dan alleen 1 of 2 zinnen. Mijn kernwaarden noem ik ook expliciet.
Madderijn, je hebt wel gelijk dat missie en visie heel herkenbaar is. Dat neem ik mee.
Eigenlijk is de mission statement alleen de missie
Doel? Standpunt?
lilalinda schreef:
19-12-2021 09:28
Eigenlijk is de mission statement alleen de missie
Dat is zo. Misschien maak ik er wel missie&visie en mission&vision van. :-D
Nee, er is geen ander korter woord voor missie en visie.
Hetismogelijk schreef:
19-12-2021 09:28
Doel? Standpunt?
Doelen volgen op de missie en visie (en strategie.
Korter kan ik niet: nut.
Nummer*Zoveel schreef:
19-12-2021 09:30
Nee, er is geen ander korter woord voor missie en visie.
Ik was er al bang voor.
Dank jullie voor de input!
ken je dit boek? Dat vond ik heel veel inzicht geven

https://remcoclaassen.nl/boeken/ik/
Dan ben ik wel benieuwd of je een missie/visie hebt die echt iets over je zeggen, of dat het de algemene woorden zijn waar je he-le-maal niks mee kunt.

Niet "het bieden van een optimale slaapbeleving", je verkoopt gewoon kussentjes om geld te verdienen, en daar is niets mis mee.

En de kernwaarden van transparantie en aandacht, kwaliteit en vertrouwen... als je dat leest, weet je dan echt iets méér over het bedrijf? En als je spullen van AliExpress kunt verkopen die 'goed genoeg' zijn, moet je dan de kernwaarde 'kwaliteit' intrekken?

Ik zou erg graag een statement lezen dat echt iets zegt en toevoegt!
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
KooktMetKnoflook schreef:
19-12-2021 12:06
Dan ben ik wel benieuwd of je een missie/visie hebt die echt iets over je zeggen, of dat het de algemene woorden zijn waar je he-le-maal niks mee kunt.

Niet "het bieden van een optimale slaapbeleving", je verkoopt gewoon kussentjes om geld te verdienen, en daar is niets mis mee.

En de kernwaarden van transparantie en aandacht, kwaliteit en vertrouwen... als je dat leest, weet je dan echt iets méér over het bedrijf? En als je spullen van AliExpress kunt verkopen die 'goed genoeg' zijn, moet je dan de kernwaarde 'kwaliteit' intrekken?

TED spread ideas
Kaaaaaaaatje schreef:
19-12-2021 09:50
ken je dit boek? Dat vond ik heel veel inzicht geven

https://remcoclaassen.nl/boeken/ik/
Dank je, ik ga er eens naar kijken!

Tja, ik vind van wel. Maar wat anderen ervan vinden weet ik niet.

Ook het bieden een optimale slaapbeleving is een prima slogan waar je als bedrijf prima beslissingen op kunt maken. Namelijk dat je wel dekens gaat verkopen, maar geen stoelen. En als je optimaal toevoegt dan verwacht ik dus daadwerkelijk een focus op kwaliteit en niet het doorverkopen van dingen van Ali express.

Dus ik snap niet zo goed waarom jij vind dat dit niets zeggend is en niets toevoegt.

En ja er zijn best momenten dat het best moeilijk is om je aan je visie te houden, maar dat is dus juist waar je kunt zien of je als bedrijf een slogan hebt of dat je er echt naar handelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven