Geen respons na jaar relatie

18-12-2021 14:09 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een relatie van iets meer dan een jaar, sta ik (31 jaar) met mijn mond vol tanden. Mijn partner (33 jaar) woonachtig in een buurland is de Nederlandse taal vooralsnog niet helemaal vaardig, we spreken Engels. Verleden Sinterklaas vroeg ik of hij mee wilde naar familie om dit te vieren. Hij wilde dit niet (wegens de taal vermoed ik?). Hij heeft mijn ouders alleen kort ontmoet op mijn verjaardag en verder nooit. Het zijn hele normale mensen overigens.

Ik kreeg rond 5 december geen verklaring waarom hij niet mee wilde. Ik accepteerde het wel en ben zelf (zonder ruzie) alleen gegaan, maar een echte reden bleef uit. Vervolgens ben ik 2w genegeerd!!! Ik heb appjes gestuurd, gebeld. Geen gehoor. Na 1,5 w kreeg ik een kort bericht terug ("ik denk dat ik je niet kan geven wat je verdient"), maar vervolgens weer negeermodus.

Normaliter zou ik denken, bekijk het maar jongeman. Maar nu, na een jaar elkaar wekelijks te hebben gezien/samen geslapen, eis ik een verklaring.

Ik heb hem gevraagd om een persoonlijk gesprek en zelfs hier krijg ik sinds gisteren geen antwoord op. Zijn intentie is me zeker duidelijk, maar ik kan me niet bij dit onvolwassen gedrag neerleggen.

Morgen wil ik langs zijn huis gaan (onaangekondigd) en dan eis ik een gesprek van hem. Is dit een goed idee? Ik wil dit voor mezelf kunnen afsluiten, want ik ben momenteel zo verward en gekwetst. Wegens onderbezetting op het werk, ben ik niet eerder langs zijn huis kunnen gaan (het is een eind rijden). Tevens heb ik nog spullen van hem en bij zijn huis liggen er nog spullen van mij. Deze wil ik graag terug.

Hij lijkt, zoals wel vaker na een meningsverschil, een conflict uit te weg te gaan en letterlijk te vluchten. Verder is het een prima persoon, alhoewel ik het 1,5-2w negeren absoluut niet goed kan praten.

Graag advies: wel of niet langs zijn huis gaan?
verwarde-dame wijzigde dit bericht op 18-12-2021 18:44
9.25% gewijzigd
Ik zou zeggen, spullen aanpakken en de deur weer dichtdoen. Geen scène maken, niet huilen, gewoon net zo kil en afstandelijk doen als hij.

Overigens is het mij ook overkomen. We waren bijna twee jaar samen en maakten plannen om te gaan samenwonen. En van de ene op de andere dag was het over. En werd ik genegeerd (wat hij trouwens wel vaker deed, maar nu was ik er klaar mee). Hij had mijn sleutel nog. Heb al zijn spullen in vuilniszakken gedaan en hem geappt dat ik er in het weekend niet zou zijn. Dus of hij even zijn spullen wilde komen halen en de mijne brengen. Dat heeft hij gedaan. Verder ook nooit meer iets van me laten horen. Hij heeft nog wel een soort van poging tot contact gedaan, maar ook dat heb ik genegeerd.

Wel nog tijd met vraagtekens rond gelopen, maar van zijn omgeving begreep ik dat hij dat vaker deed (ook met andere relaties, werkgevers, vriendschappen en sporttrainers): gewoon van ene op andere dag mensen buiten sluiten en alle contact verbreken. Dat sterkte me wel dat het niet aan mij lag.
Bijzonder hoe goed iedereen die man kent en weet wat hij vandaag precies komt doen bij to.
-Janna- schreef:
19-12-2021 07:56
Bijzonder hoe goed iedereen die man kent en weet wat hij vandaag precies komt doen bij to.
Dat komt omdat gras niet groener is bij de buren. Maw: mensen zijn vaak en doen vaak hetzelfde. Dus ja, ik denk dat we redelijk in kunnen schatten wat voor kansparel dit is.

Hier jarenlange ervaring met in dit geval een vader die de negeermodus naar believen aan en uit kon zetten.
Wat mij vooral geleerd heeft dat je zo niet met mensen omgaat. Zeker niet als je van die mensen houdt.

Beste remedie was terug negeren. En tegen de tijd dat hij weer normaal deed, deed ik dat niet en zei hem dat ik normaal iets uit wil praten en dat iemand negeren niet werkt. En dat praten vooral niet bestond uit mij, mijn zin geven, maar overeen te komen dat we wellicht van mening verschillen, maar dat we wel elkaar gehoord hebben. En wat daar dan uut voortkomt. Mijn vader heeft uiteindelijk geleerd met mij te praten, helaas heeft hij de negeertaktiek tot aan zijn dood op mijn moeder toegepast. Als ik dan zag hoe zenuwachtig ze daar dan van werd en de opluchting als hij weer tegen haar sprak, werd ik gesterkt dat ik niet zo wilde leven.
Mijn man is ook geen prater, maar hij heeft wel geleerd met mij te praten, omdat ik het niet trek als dat niet gebeurd. Ik heb geen glazen bol bij mijn geboorte meegekregen.
Als TO iets gedaan heeft door alleen Sinterklaas te gaan vieren bij haar familie, dan had hij dit moeten zeggen. Dan hadden ze kunnen praten ipv dit kinderachtige gedrag waar echt niemand beter van wordt.
Hij zat zich op te vreten en zij heeft geen flauw idee waarmee ze hem gekwetst heeft.
Nope
Ik zou niet accepteren dat ik zomaar, na een jaar, op een dergelijke manier buitenspel gezet zou worden. Dus ik zou juist wel de moeite doen om de confrontatie aan te gaan, simpel om mijn zegje te doen. Zijn uitleg zou mij dan weer minder interesseren, iemand die dergelijk gedrag vertoont, neem ik niet serieus. Maar ik zou wel mijn zegje willen doen om het af te sluiten, wat hij daar van vindt ook dat boeit mij niet, ik doe het voor mijzelf. Maar als hij mijn pogingen tot een gesprek uit de weggaat dan houdt het natuurlijk op, dan ga ik verder met mijn leven.
TO, je moet doen waar jij denkt het beste gevoel bij te hebben
Succes vandaag!
Late reactie. Vanochtend niemand komen opdagen (was wel de afspraak). Ben vanmiddag naar zijn huis gereden. Hij en oma waren gewoon thuis. Oma liet me binnen. Heb hem geconfronteerd met alles en uiteraard geen adequate respons ontvangen. Alles is mijn schuld, ik heb zijn grenzen overschreden etc etc etc. Ben de discussie verder niet aangegaan, heb wel aangegeven wat dit met me doet, hoe gebruikt ik me voel..(ik weet dat dit hem niet interesseert). Spullen teruggegeven en mijne teruggekregen. Zijn elektrische tandenborstel nog door mijn anus gehaald van tevoren, dat maakt het voor mij echt een afgesloten verhaal. Heb nu ook nergens meer last van, ik zie het leven weer goed tegemoet. Had deze afsluiting blijkbaar wel nodig..geen idee.
Dat heb je goed gedaan, verwarde, nee sterke dame!! :high5:
Ik was al bang dat hij niet zou komen. Wat een onbeschofte eikel zeg. En dan ook nog eens jou de schuld in de schoenen willen schuiven; walgelijk zeg.

En dat van z'n tandenborstel: geweldig!!
Een goed af"schijt"scadeautje! :applause:
Nou dat zal hem leren, beetje denken dat jij z’n grenzen niet respecteert.
Wat een idioot ook weer dat hij dan zegt te komen en alsnog zijn kat stuurt.

Ik zou blij zijn dat ik ervan af ben.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Yep schreef:
19-12-2021 18:57
Dat heb je goed gedaan, verwarde, nee sterke dame!! :high5:
Ik was al bang dat hij niet zou komen. Wat een onbeschofte eikel zeg. En dan ook nog eens jou de schuld in de schoenen willen schuiven; walgelijk zeg.

En dat van z'n tandenborstel: geweldig!!
Een goed af"schijt"scadeautje! :applause:
Goede woordspeling ;) :puh:
Wissewis schreef:
19-12-2021 19:03
Wat een idioot ook weer dat hij dan zegt te komen en alsnog zijn kat stuurt.

Ik zou blij zijn dat ik ervan af ben.
Geloof mij, dat ben ik ook :-D
Bedankt voor jullie reacties/ieders visie
:HA:
Eerst zo'n rustig verteld verhaal en toen opeens die zin over die tandenborstel.
Ik ging echt stuk hier in mijn eentje.
Dina1980 schreef:
19-12-2021 19:07
:HA:
Eerst zo'n rustig verteld verhaal en toen opeens die zin over die tandenborstel.
Ik ging echt stuk hier in mijn eentje.
Hahaha ja, ik heb t nog drie keer teruggelezen of dat er nou echt stond. :hihi:
Noia schreef:
19-12-2021 19:09
Hahaha ja, ik heb t nog drie keer teruggelezen of dat er nou echt stond. :hihi:
Haha ja ik ook haha. :hihi:
Hahaha, ik heb het ook twee keer overgelezen, kan echt niet TO😂.
Wat een slapjanus dat hij niet is komen opdagen goed dat je zelf bent gegaan.
Trots op jou! X
Wat ontzettend onsmakelijk om zijn tandenborstel door (hoe?) je anus te halen. Hij pakt het zeker niet netjes aan, ik heb bij verbroken relaties altijd een gesprek gevoerd als de ander daar behoefte aan had, maar dat vind ik echt een smerige en uiterst kinderachtige actie. Als het je bedoeling was om te zakken naar zijn niveau, dan is dat je in ieder geval gelukt.
aikidoka schreef:
19-12-2021 19:22
Wat ontzettend onsmakelijk om zijn tandenborstel door (hoe?) je anus te halen. Hij pakt het zeker niet netjes aan, ik heb bij verbroken relaties altijd een gesprek gevoerd als de ander daar behoefte aan had, maar dat vind ik echt een smerige en uiterst kinderachtige actie. Als het je bedoeling was om te zakken naar zijn niveau, dan is dat je in ieder geval gelukt.
Ja, dat is zeker gelukt ;-)
Eindelijk een vrouw die voor zichzelf opkomt en de tandenborstel in eigen anus, uuuhh, het heft in eigen handen neemt..

Ja, tis inderdaad niet erg fris, maar heb er zeker begrip voor!
Hoe hij zich naar TO heeft gedragen is velen malen smeriger.
Hij moet blij zijn dat ze haar drol niet in z'n gezicht heeft gesmeerd.
En op deze manier heeft ze wraak kunnen nemen.
Soms is wraak nodig om iets goed af te kunnen sluiten.
En hij zal er niets van merken hoor, van z'n tandenborstel; hooguit een ietwat afwijkend smaakje :rofl:
Hopelijk leest hij dan niet mee hier, wat we gisteren dachten.
Want dan weet hij het op tijd voor hij zijn tanden ermee poetst.
Dina1980 schreef:
19-12-2021 19:34
Hopelijk leest hij dan niet mee hier, wat we gisteren dachten.
Want dan weet hij het op tijd voor hij zijn tanden ermee poetst.
Hij spreekt zeer beperkt Nederlands en communiceert met opstartster in 't Engels.
En woont niet in Nederland.

Die gaat écht geen Nederlands vrouwenforum bezoeken :-D.
Is dit nu later?
:-D
Yes!
Dan gaat hij dus mooi vanavond zijn tanden ermee poetsen, :cheer:

:puh:
Dina1980 schreef:
19-12-2021 19:36
:-D
Yes!
Dan gaat hij dus mooi vanavond zijn tanden ermee poetsen, :cheer:

:puh:
Ik gok dat hij 2 tandenborstels heeft.
Of hoe heeft hij de afgelopen week zijn tanden gepoetst?
(Hij was thuis, tandenborstel lag bij opstartster.)

Kan goed zijn dat de boel dus "lekker blijft trekken" tot hij nog eens elders logeert :-).

Beeld je daarbij in dat "de volgende keer" ergens bij een volgende vriendin is ...
Is dit nu later?
Daar zeg je wat.
Hij heeft waarschijnlijk meerdere tandenborstels, want hoe heeft hij anders inderdaad de afgelopen week zijn tanden gepoetst.
Hopelijk vervangt hij dan tegen die tijd niet de opzetborstel.
Wissewis schreef:
19-12-2021 19:38
Ik gok dat hij 2 tandenborstels heeft.
Of hoe heeft hij de afgelopen week zijn tanden gepoetst?
(Hij was thuis, tandenborstel lag bij opstartster.)

Kan goed zijn dat de boel dus "lekker blijft trekken" tot hij nog eens elders logeert :-).

Beeld je daarbij in dat "de volgende keer" ergens bij een volgende vriendin is ...

Hahahahahahhaha :worship:
Wissewis schreef:
19-12-2021 19:38
Jaaaa... en als het dan helemaal erin getrokken is en hij poetst er dan mee...

(6)

:high5:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven