Vriend vergeet succes te wensen

22-12-2021 21:59 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Sinds 2 maanden heb ik een nieuwe vriend. TOt nu toe liep alles voor mijn gevoel echt wel fijn.
Nu had ik gisteren een belangrijke dag, een spannende sollicitatie waar ik al een aantal weken naar uit keek maar die ik ook spannend vond. Mijn vriend ging daar tot nu toe heel lief mee om, vroeg ernaar hoe ik me erover voelde, zei dat ik hem nadien ook kon bellen als ik wilde om er even over te praten.

Misschien is het raar, maar op de dag zelf had ik ‘s ochtends van hem ook nog even een klein appje verwacht van ‘succes vandaag!’ Ofzo. Dat had ik wel lief gevonden en heb ik bij hem wel gedaan bij een andere spannende gebeurtenis.
Maar ik hoorde niks van hem. Van mn ouders en vriendinnen wel. Na het sollicitatiegesprek heb ik hem zelf maar geappt om te zeggen hoe het ging.
Toen hebben we er even over gebeld en zei hij wel ‘sorry dat ik je vanochtend niet nog even appte, ik had even niet door welke dag het was en het was hectisch op mijn werk’.
Op zich een prima reden en het is fijn dat hij er op terugkomt. Maar toch voelt het een beetje als een teleurstelling. ZIjn mijn verwachtingen te hoog of is het inderdaad jammer dat hij me vantevoren niet even succes wenste?
daraknakat wijzigde dit bericht op 22-12-2021 22:00
4.84% gewijzigd
Niet alle mannen zijn even attent in dit soort dingen. Maar wellicht heeft hij andere kwaliteiten, anders had je er toch geen relatie mee?
Er staat je nog veel teleurstelling te wachten als je hier al erg aan tilt.

Je had ook een foto van jezelf in vol ornaat kunnen appen met : here we go!

En vraag wat je wilt. Dat levert de minste teleurstelling op.
Dit is persoonlijk, wat voor de één heel belangrijk is, is dat voor de ander niet. Zelf denk ik, hij heeft er eerder wel met je over gepraat en heeft zelfs erna nog aangegeven dat hij normaal wel even geappt zou hebben met een goede reden waarom dat nu niet is gebeurd. Ik vind dat je een punt maakt van niets, door ermee te zitten, en door er een topic van te maken. En ik vind inderdaad dat je verwachtingen te hoog zijn.

Hoe ging je sollicitatie?
Even voor mijn beeld: hoe oud zijn jullie?
Als je hier zoveel last van hebt kun je beter een relatie met een vrouw beginnen.
wolkenwietje schreef:
22-12-2021 22:05
Even voor mijn beeld: hoe oud zijn jullie?
:HA:

Vroeg ik me ook af.
nachtvlinder1977 schreef:
Als je hier zoveel last van hebt kun je beter een relatie met een vrouw attent persoon beginnen.
Je maakt je leven ontzettend moeilijk To.
Zelf zou ik hier echt niet zwaar aan tillen. Een mens kan niet alles onthouden, ook niet de dingen die erg belangrijk zijn voor de ander.

Heb je hem nog gevraagd of het met zijn hectische ochtend goed is gekomen?
Pffff...

Echt hoor, stel je niet aan
Frankly my dear, I don"t give a damn
Zo te lezen heeft hij er volop belangstelling voor gehad, alleen dat ene appje ontbreekt er nog aan en daar heeft hij zelfs nog zijn excuses voor aangeboden, dus ik zou je wel een zeurpiet vinden als je hier een issue van gaat maken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik vind je vriend behoorlijk attent: hij praat erover met jou, vraagt hij je je voelt, wil weten hoe het verlopen is én excuseert zich dan nog dat hij niet het gewenste appje heeft gestuurd.

Je zou daar blij mee kunnen zijn.

Maar nee, dat valt allemaal in het niet blijkbaar door het niet gestuurde appje.
Echt...
aliva wijzigde dit bericht op 22-12-2021 22:22
0.47% gewijzigd
Verwachtingen zijn toekomstige teleurstellingen.

Je vriend leeft met je mee... maar op een andere manier dan dat jij zou doen. Dat kan. Iedereen is anders. Verwachten dat mensen precies zo zullen handelen zoals jij zou doen is echt het recept voor drama. Je had hem ook zelf kunnen appen dat je zenuwachtig was oid. Bovendien was het een sollicitatiegesprek, niet een afspraak bij de oncoloog oid.

Het gaat toch om zijn intentie? En die was goed. Zijn prioriteiten lagen even bij zijn werk en niet bij jouw sollicitatiegesprek maar hij kwam er zelfs nog op terug. Ik denk dat je in je handen mag knijpen met zo een attente vent.
Het was lief geweest ja, maar hij was bezig. Niet met gamen of met in bed liggen stinken, maar met z’n werk en hij heeft zich geëxcuseerd. Beetje flauw om dan teleurgesteld te zijn toch?
Lach hard, duik diep, kom terug..
Gut hey, daar ga je toch niet serieus een probleem van maken.
Vergeet jij nooit iets?
Door de hectiek is hij het vergeten. Dat kan gebeuren.
Zucht...
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Over praten, vragen hoe jij je voelt, daarna excuses dat hij vergeten is een berichtje te sturen. Vrijwel perfect dus, muv dat berichtje.

Je weet toch dat er geen mensen bestaan die 100% perfect zijn?
nachtvlinder1977 schreef:
Als je hier zoveel last van hebt kun je beter een relatie met een vrouw beginnen.
Nou niet met mij dan, ik zou zulke dingen ook kunnen vergeten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
In juli date je vijf maanden met een gescheiden man in september een maand met een andere en nu twee maanden met weer een andere ? Je hebt het er maar druk mee .
On topic hij heeft belangstelling genoeg getoond alleen die ochtend even vergeten . Daarna is hij weer belangstellend . Prima toch
aliva schreef:
22-12-2021 22:19
Ik vind je vriend behoorlijk attent: hij praat erover met jou, vraagt hij je je voelt, wil weten hoe het verlopen is én excuseert zich dan nog dat hij niet het gewenste appje heeft gestuurd.

Je zou daar blij mee kunnen zijn.

Maar nee, dat valt allemaal in het niet blijkbaar door het niet gestuurde appje.
Echt...
+1
Ik begrijp je wel. Maar hij heeft zijn excuses aangeboden dus het is klaar voor nu.
Gevalletje halfleeg glas.
Kies er voor om naar het mooie te kijken (hij was er vooraf en achteraf voor je).

Wees ook niet te streng (iedereen vergeet wel eens wat of doet iets niet zoals ideaal zou zijn) en vergeef (fouten mogen gemaakt worden en mogen ook worden opgelost, wat hij deed)
En handel zelf naar je behoeften in plaats van dat bij hem te leggen (had hem gewoon geappt dat je het spannend vond of dat je op weg was).

Wat is de reden dat dit je zo raakt?
mij zou het ook storen
het is echt je gevoel, en dat is zoals het is....luister ernaar en let goed op hoe hij zich ook in andere situaties opstelt. Jullie kennen elkaar pas twee maanden, en als je meer dingen ziet waarvan je voelt: nee, dit ligt me niet, is er geen man overboord om er een punt achter te zetten (hard gezegd). Zeker in de eerste tijd zou je je echt vooral goed/fijn bij hem moeten voelen en hoewel dit een incident kan zijn, let ook op of dat ontattente/ergeetachtige dat nu optreed niet ook voor andere situaties geldt. En zat mannen die je echt succesappjes zouden sturen!
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven