Vriend vergeet succes te wensen
woensdag 22 december 2021 om 21:59
Hoi allemaal,
Sinds 2 maanden heb ik een nieuwe vriend. TOt nu toe liep alles voor mijn gevoel echt wel fijn.
Nu had ik gisteren een belangrijke dag, een spannende sollicitatie waar ik al een aantal weken naar uit keek maar die ik ook spannend vond. Mijn vriend ging daar tot nu toe heel lief mee om, vroeg ernaar hoe ik me erover voelde, zei dat ik hem nadien ook kon bellen als ik wilde om er even over te praten.
Misschien is het raar, maar op de dag zelf had ik ‘s ochtends van hem ook nog even een klein appje verwacht van ‘succes vandaag!’ Ofzo. Dat had ik wel lief gevonden en heb ik bij hem wel gedaan bij een andere spannende gebeurtenis.
Maar ik hoorde niks van hem. Van mn ouders en vriendinnen wel. Na het sollicitatiegesprek heb ik hem zelf maar geappt om te zeggen hoe het ging.
Toen hebben we er even over gebeld en zei hij wel ‘sorry dat ik je vanochtend niet nog even appte, ik had even niet door welke dag het was en het was hectisch op mijn werk’.
Op zich een prima reden en het is fijn dat hij er op terugkomt. Maar toch voelt het een beetje als een teleurstelling. ZIjn mijn verwachtingen te hoog of is het inderdaad jammer dat hij me vantevoren niet even succes wenste?
Sinds 2 maanden heb ik een nieuwe vriend. TOt nu toe liep alles voor mijn gevoel echt wel fijn.
Nu had ik gisteren een belangrijke dag, een spannende sollicitatie waar ik al een aantal weken naar uit keek maar die ik ook spannend vond. Mijn vriend ging daar tot nu toe heel lief mee om, vroeg ernaar hoe ik me erover voelde, zei dat ik hem nadien ook kon bellen als ik wilde om er even over te praten.
Misschien is het raar, maar op de dag zelf had ik ‘s ochtends van hem ook nog even een klein appje verwacht van ‘succes vandaag!’ Ofzo. Dat had ik wel lief gevonden en heb ik bij hem wel gedaan bij een andere spannende gebeurtenis.
Maar ik hoorde niks van hem. Van mn ouders en vriendinnen wel. Na het sollicitatiegesprek heb ik hem zelf maar geappt om te zeggen hoe het ging.
Toen hebben we er even over gebeld en zei hij wel ‘sorry dat ik je vanochtend niet nog even appte, ik had even niet door welke dag het was en het was hectisch op mijn werk’.
Op zich een prima reden en het is fijn dat hij er op terugkomt. Maar toch voelt het een beetje als een teleurstelling. ZIjn mijn verwachtingen te hoog of is het inderdaad jammer dat hij me vantevoren niet even succes wenste?
daraknakat wijzigde dit bericht op 22-12-2021 22:00
4.84% gewijzigd
woensdag 22 december 2021 om 23:09
Ach joh, mijn vriend vergeet ook wel 's om te vragen hoe het is gegaan als ik ergens een afspraak had ofzo. Verder issie echt heel leuk. Ga ik me dan druk maken om zo'n klein dingetje? Nee. Ik gooi het er altijd zelf in: 'zo ben net terug van de...' en dan komt het vanzelf of ik typ zelf hoe of wat. En dan weer over naar de orde van de dag.
woensdag 22 december 2021 om 23:27
woensdag 22 december 2021 om 23:52
dat is gewoon heel persoonlijk waar je OK mee bent en waar nietraindance schreef: ↑22-12-2021 23:09Ach joh, mijn vriend vergeet ook wel 's om te vragen hoe het is gegaan als ik ergens een afspraak had ofzo. Verder issie echt heel leuk. Ga ik me dan druk maken om zo'n klein dingetje? Nee. Ik gooi het er altijd zelf in: 'zo ben net terug van de...' en dan komt het vanzelf of ik typ zelf hoe of wat. En dan weer over naar de orde van de dag.
in de eerste twee maanden is alles toch nieuw en viert de aandacht en romantiek hopelijk hoogtij. heel ander verhaal dan bij een lange relatie en als TO zegt: dit past niet bij mij (want ja: gedrag in het verleden biedt enkele garantie voor de toekomst) dan snap ik dat en is er na twee maanden geen man over boord als je het uitmaakt.
Beter er nu achterkomen als je niet voldoende matcht dan over twee jaar
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
donderdag 23 december 2021 om 00:04
Het uitmaken omdat hij één ding is vergeten vanwege hectiek op z'n werk waar hij ook nog excuses voor aanbiedt?
Wow...

It's not whatcha got, it's what you give
It ain't the life you choose, it's the life you live
And it ain't what it's not, but a-what it is
donderdag 23 december 2021 om 00:07
ik schrijf dat niet: wel dat je beter nu erachter kan komen als iets niet matcht (dus het gedrag vaker optreed waar je dan verdriet van hebt) dan over een paar jaar. Je zit immers in de datingfase
als je dan niet kan zeggen: ik voel me er niet OK bij dan denk ik op mijn beurt
wow....

If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
donderdag 23 december 2021 om 00:16
Ik zou verdriet maar bewaren voor het echte leed.kers schreef: ↑23-12-2021 00:07ik schrijf dat niet: wel dat je beter nu erachter kan komen als iets niet matcht (dus het gedrag vaker optreed waar je dan verdriet van hebt) dan over een paar jaar. Je zit immers in de datingfase
als je dan niet kan zeggen: ik voel me er niet OK bij dan denk ik op mijn beurt
wow....![]()
Als je hier al verdriet om hebt, dan wordt je leven gegarandeerd een grote teleurstelling.
donderdag 23 december 2021 om 00:21
Ik zou het excuus accepteren (maar eerlijk: niet eens vragen of verwachten) en over gaat tot de dingen die er toe doen.
Maar jij bent mij niet. Als jij valt over zoiets en je er niet goed bij voelt, is dit blijkbaar niet de man voor jou.
Gun hem een vrouw die niet struikelt over elk puntje wat niet past in picture perfect en zoek een man die wel aan al je verwachtingen voldoet.
Maar jij bent mij niet. Als jij valt over zoiets en je er niet goed bij voelt, is dit blijkbaar niet de man voor jou.
Gun hem een vrouw die niet struikelt over elk puntje wat niet past in picture perfect en zoek een man die wel aan al je verwachtingen voldoet.
donderdag 23 december 2021 om 00:28
Nooit meegemaakt dat je na twee maandjes met een man dacht: ik kap ermee?
Niet dat TO dit moet doen op grond van deze gebeurtenis maar het is prima als dat wel zo is. Bv als ze zich vaker zo voelt.
Het lijkt bijna een misdaad om na twee maanden te zeggen, joh, ik voel me toch niet helemaal OK dus toedelodoki
ik zou deze verontwaardiging maar bewaren voor het echte leed
donderdag 23 december 2021 om 00:32
Zeker wel. Maar niet om zoiets pietluttigs. Het kan zijn hoor, dat TO eigenlijk al wel weet dat dit hem niet is en zo’n dingetje van niks aangrijpt om hem aan de dijk te zetten. Maar waarom moet je daar dan nog een vraag over stellen op een forum?
donderdag 23 december 2021 om 00:35
Geen idee waarom er ineens verontwaardiging opgevoerd wordt, maar goed je wilt kennelijk de bal terugkaatsen. Prima.kers schreef: ↑23-12-2021 00:28Nooit meegemaakt dat je na twee maandjes met een man dacht: ik kap ermee?
Niet dat TO dit moet doen op grond van deze gebeurtenis maar het is prima als dat wel zo is.
Het lijkt bijna een misdaad om naar twee maanden te zeggen, joh, ik voel me toch niet helemaal OK dus toedelodoki
ik zou deze verontwaardiging maar bewaren voor het echte leed
Bij deze TO is er, afgezien van een keertje iets vergeten, helemaal niets mis met haar prille relatie dus geen enkele reden om het uit te maken. En als wèl redenen waren, was er ook geen enkele belemmering om dat wel te doen.
Ik snap het hele 'probleem' niet eerlijk gezegd. Of moeten er eerst problemen gecreëerd worden om ze daarna te bespreken?

donderdag 23 december 2021 om 00:51
Westerpaviljoen schreef: ↑23-12-2021 00:26Wat een foute lul
Wedden dat ie ook vreemd gaat
Weet je of hij een strafblad heeft?

donderdag 23 december 2021 om 01:14
In een prille relatie zijn mannen nog attent. Dit komt omdat ze jou aan zich willen binden. Wat je nu meemaakte is een eerste deukje in zijn attente façade. Wees er maar op voorbereid dat zijn egoïsme meer en meer de bovenhand zal nemen. Zoals iemand hierboven al schreef: als je een attente partner wil, begin dan een relatie met een vrouw.
donderdag 23 december 2021 om 01:20
Wat een negatieve insteek. Waarom zou attentie per definitie een façade moeten zijn en moet TO zich voorbereiden op zijn egoïsme?Speo schreef: ↑23-12-2021 01:14In een prille relatie zijn mannen nog attent. Dit komt omdat ze jou aan zich willen binden. Wat je nu meemaakte is een eerste deukje in zijn attente façade. Wees er maar op voorbereid dat zijn egoïsme meer en meer de bovenhand zal nemen. Zoals iemand hierboven al schreef: als je een attente partner wil, begin dan een relatie met een vrouw.
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige man heb getroffen die attent was en is gebleven, gewoon omdat hij zo is. En daarnaast ken ik nog wel meer, dus met een beetje geluk heeft TO ook een aardige en attente vent getroffen die -hoera, het is mens!- af en toe ook weleens iets vergeet.
donderdag 23 december 2021 om 01:50
Ik hoop maar dat je nog lang op je roze wolk mag blijven zitten. En dat je je niet al te erg bezeert wanneer je er uiteindelijk van af tuimelt.Friedel schreef: ↑23-12-2021 01:20Wat een negatieve insteek. Waarom zou attentie per definitie een façade moeten zijn en moet TO zich voorbereiden op zijn egoïsme?
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige man heb getroffen die attent was en is gebleven, gewoon omdat hij zo is. En daarnaast ken ik nog wel meer, dus met een beetje geluk heeft TO ook een aardige en attente vent getroffen die -hoera, het is mens!- af en toe ook weleens iets vergeet.
donderdag 23 december 2021 om 02:41
Ik hoop dat jij nog eens mag ervaren dat een liefdevolle relatie, waarin attentie en betrokkenheid basale onderdelen zijn, helemaal niets met roze wolken te maken heeft.

donderdag 23 december 2021 om 02:56
Wie heeft jou zo gekwetst??
Je overdrijft echt enorm..
To beschrijft een meelevende, geïnspireerde en attente jongen..
Die pardoes 1x is vergeten een appje te sturen. En niet omdat hij druk was met zijn playstation of nog lag in zijn nest lag te meuren,, maar omdat het hectisch was op werk..
Hup! Afgeschreven die hap!

donderdag 23 december 2021 om 03:32
Dit doet me denken aan een sterfgeval, waarvan een buurvrouw nogal ondersteboven was. Ik was toen een tiener en heb heel lang met die buurvrouw gesproken over de overledene, ze stond letterlijk op mijn schouder uit te huilen.
Daarna stond ze voor de deur want ik had het woord 'gecondoleerd' niet gezegd en dat vond ze toch wel erg ongemanierd van mij.
Je moet echt een beetje dit soort 'codes' loslaten. Hij heeft uit zichzelf al sorry gezegd dat hij er niet aan heeft gedacht en was supporting genoeg. Net als je hele omgeving trouwens.
Hopelijk krijg je de baan!
Daarna stond ze voor de deur want ik had het woord 'gecondoleerd' niet gezegd en dat vond ze toch wel erg ongemanierd van mij.
Je moet echt een beetje dit soort 'codes' loslaten. Hij heeft uit zichzelf al sorry gezegd dat hij er niet aan heeft gedacht en was supporting genoeg. Net als je hele omgeving trouwens.
Hopelijk krijg je de baan!
donderdag 23 december 2021 om 05:46
Pff ik lees op je OP en doe niet zo moeilijk. In andere mensen hun gebeuren ook dingen. Ik app ook niet altijd iedereen, ik weet dat het spannend is. Maar echt mijn leven is dat ook. Maar op andere manieren, die niet helemaal met jou time schema uitkomen.
TAFKAZ (the artist formerly known as Zeefietser1)
donderdag 23 december 2021 om 06:30
Ik heb al jaren een liefdevolle relatie met een attente partner die mijn onvoorwaardelijke steun en toeverlaat is, en dat hoop ik ook voor haar te zijn.
Maar dat dit met een man ook zou kunnen, nee sorry daar geloof ik niet in. Alleen in de schijn hoog houden en dus hun ware aard maskeren zijn die soms erg goed. Vandaar mijn eerdere opmerking.