Vriend vergeet succes te wensen
woensdag 22 december 2021 om 21:59
Hoi allemaal,
Sinds 2 maanden heb ik een nieuwe vriend. TOt nu toe liep alles voor mijn gevoel echt wel fijn.
Nu had ik gisteren een belangrijke dag, een spannende sollicitatie waar ik al een aantal weken naar uit keek maar die ik ook spannend vond. Mijn vriend ging daar tot nu toe heel lief mee om, vroeg ernaar hoe ik me erover voelde, zei dat ik hem nadien ook kon bellen als ik wilde om er even over te praten.
Misschien is het raar, maar op de dag zelf had ik ‘s ochtends van hem ook nog even een klein appje verwacht van ‘succes vandaag!’ Ofzo. Dat had ik wel lief gevonden en heb ik bij hem wel gedaan bij een andere spannende gebeurtenis.
Maar ik hoorde niks van hem. Van mn ouders en vriendinnen wel. Na het sollicitatiegesprek heb ik hem zelf maar geappt om te zeggen hoe het ging.
Toen hebben we er even over gebeld en zei hij wel ‘sorry dat ik je vanochtend niet nog even appte, ik had even niet door welke dag het was en het was hectisch op mijn werk’.
Op zich een prima reden en het is fijn dat hij er op terugkomt. Maar toch voelt het een beetje als een teleurstelling. ZIjn mijn verwachtingen te hoog of is het inderdaad jammer dat hij me vantevoren niet even succes wenste?
Sinds 2 maanden heb ik een nieuwe vriend. TOt nu toe liep alles voor mijn gevoel echt wel fijn.
Nu had ik gisteren een belangrijke dag, een spannende sollicitatie waar ik al een aantal weken naar uit keek maar die ik ook spannend vond. Mijn vriend ging daar tot nu toe heel lief mee om, vroeg ernaar hoe ik me erover voelde, zei dat ik hem nadien ook kon bellen als ik wilde om er even over te praten.
Misschien is het raar, maar op de dag zelf had ik ‘s ochtends van hem ook nog even een klein appje verwacht van ‘succes vandaag!’ Ofzo. Dat had ik wel lief gevonden en heb ik bij hem wel gedaan bij een andere spannende gebeurtenis.
Maar ik hoorde niks van hem. Van mn ouders en vriendinnen wel. Na het sollicitatiegesprek heb ik hem zelf maar geappt om te zeggen hoe het ging.
Toen hebben we er even over gebeld en zei hij wel ‘sorry dat ik je vanochtend niet nog even appte, ik had even niet door welke dag het was en het was hectisch op mijn werk’.
Op zich een prima reden en het is fijn dat hij er op terugkomt. Maar toch voelt het een beetje als een teleurstelling. ZIjn mijn verwachtingen te hoog of is het inderdaad jammer dat hij me vantevoren niet even succes wenste?
daraknakat wijzigde dit bericht op 22-12-2021 22:00
4.84% gewijzigd
donderdag 23 december 2021 om 09:26
dit gaat om liefdestalen die op mekaar moeten afgesteld zijn - wij kunnen wel allemaal zeggen dat we geen behoefte aan dat appje zouden hebben - maar als TO dat nou eenmaal wel belangrijk vindt, dan mag ze dat best aangeven bij haar vriend
Maar: hij heeft zich geëxcuseerd en geeft verder niet de indruk dat hij niet attent is. Dit was een eenmalig iets.
Dus dan is de vraag of TO ook aan haar vriend heeft gevraagd hoe zijn dag was als het blijkbaar zo hectisch was op het werk. Of werkt de aandacht maar 1 kant op ?
Maar: hij heeft zich geëxcuseerd en geeft verder niet de indruk dat hij niet attent is. Dit was een eenmalig iets.
Dus dan is de vraag of TO ook aan haar vriend heeft gevraagd hoe zijn dag was als het blijkbaar zo hectisch was op het werk. Of werkt de aandacht maar 1 kant op ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
donderdag 23 december 2021 om 09:35
Wow, ben jij zelf miss perfect? Geniet van die leuke lieve kerel die de intentie had een appje te sturen, maar het domweg even vergeten is en daar zn excuses voor aanbiedt.
Is er een reden dat je dit zo groot maakt en dat kennelijk al zijn positieve gedrag wegvalt tegen 1 vergeten appje? Waarom kijk je zo negatief naar hem?
Is er een reden dat je dit zo groot maakt en dat kennelijk al zijn positieve gedrag wegvalt tegen 1 vergeten appje? Waarom kijk je zo negatief naar hem?

donderdag 23 december 2021 om 10:22
Ook +1aliva schreef: ↑22-12-2021 22:19Ik vind je vriend behoorlijk attent: hij praat erover met jou, vraagt hij je je voelt, wil weten hoe het verlopen is én excuseert zich dan nog dat hij niet het gewenste appje heeft gestuurd.
Je zou daar blij mee kunnen zijn.
Maar nee, dat valt allemaal in het niet blijkbaar door het niet gestuurde appje.
Echt...
Hij is ook maar een mens. Misschien had hij ook dingen aan zijn hoofd die ochtend. En hij heeft zich dan nog verontschuldigd? Lijkt me een leuke man zo te horen.
Een sollicitatie is belangrijk, voor jou heel erg belangrijk op dat moment, maar de wereld draait daarnaast ook gewoon door hoor.
donderdag 23 december 2021 om 10:23
Volgens mij heb jij een enorm lieve man te pakken die zich oprecht bekommert om jou. Laat jezelf niet gek maken door kleine dingen als dat hij je niet op het juiste moment gesmst heeft: hij heeft ervoor veel belangstelling getoond en was daarna schuldbewust. In plaats van teleurgesteld te zijn over wat hij niet gedaan heeft zou je ook kunnen waarderen wat hij wel gedaan heeft.

donderdag 23 december 2021 om 10:35
Hij is er wéken lief en attent over geweest en dat valt dan allemaal in het niet omdat hij die ene ochtend vergeet een appje te sturen?
En dat geneuzel van anderen dat je daar geen genoegen mee hoeft te nemen ‘zeker in de beginfase’.
Hij ís attent, hij heeft zelf excuses aangeboden dat hij het vergeten was. Oftewel, hij was van plan precies zo attent te zijn als gewenst, dus hij en To passen perfect bij elkaar op gewenst-attent-niveau. Daarom vinden mensen dat To zich aanstelt.
We kunnen alleen uitgaan van wat zij schrijft. Als hij naast dit toevallig ook nog 6 mensen heeft vermoord, ja dan zou ik het ook uitmaken ja. Maar we hebben alleen dit verhaal.
En TO, ben jij net zo attent als hij? Of was het niet interessant waarom het zo hectisch was op zijn werk?
En dat geneuzel van anderen dat je daar geen genoegen mee hoeft te nemen ‘zeker in de beginfase’.
Hij ís attent, hij heeft zelf excuses aangeboden dat hij het vergeten was. Oftewel, hij was van plan precies zo attent te zijn als gewenst, dus hij en To passen perfect bij elkaar op gewenst-attent-niveau. Daarom vinden mensen dat To zich aanstelt.
We kunnen alleen uitgaan van wat zij schrijft. Als hij naast dit toevallig ook nog 6 mensen heeft vermoord, ja dan zou ik het ook uitmaken ja. Maar we hebben alleen dit verhaal.
En TO, ben jij net zo attent als hij? Of was het niet interessant waarom het zo hectisch was op zijn werk?
donderdag 23 december 2021 om 11:05
wat een rare, felle reactie. Waarom zo bizarre voorbeelden erbij betrekken: zes mensen vermoorden...Spoken schreef: ↑23-12-2021 10:35Hij is er wéken lief en attent over geweest en dat valt dan allemaal in het niet omdat hij die ene ochtend vergeet een appje te sturen?

If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini

donderdag 23 december 2021 om 11:27
Ja, hij dacht er niet aan, want het is hem ontschoten. Daar kun je ook van alles van vinden. Zelf vind ik dat menselijk.WeidseVelden schreef: ↑23-12-2021 11:10Vind het wel veelzeggend. Kost een paar seconden om even te laten weten dat je aan de ander denkt.
Ik had ook een “attente” vriendin die alles met reminders in haar telefoon zetten. Stapte je het vliegtuig in, “fijne reis!”, stapte je eruit, “welkom thuis!”. Echt om gek van te worden en niet mijn definitie van attent zijn. Ook niet binnen een relatie.
Maar ieder zijn ding.
donderdag 23 december 2021 om 11:30
preciesLorem_Ipsum schreef: ↑23-12-2021 11:27Ja, hij dacht er niet aan, want het is hem ontschoten. Daar kun je ook van alles van vinden. Zelf vind ik dat menselijk.
Ik had ook een “attente” vriendin die alles met reminders in haar telefoon zetten. Stapte je het vliegtuig in, “fijne reis!”, stapte je eruit, “welkom thuis!”. Echt om gek van te worden en niet mijn definitie van attent zijn. Ook niet binnen een relatie.
Maar ieder zijn ding.

If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini

donderdag 23 december 2021 om 11:50
En dit is geen bizarre manier van een discussie voeren? Je snapt heus wel dat niemand zich hier persoonlijk wat van aantrekt of TO na twee maanden stopt of niet. TO vraagt of ze te veel verwacht, men geeft een mening op basis van deze situatie. Heeft echt werkelijk niks te maken met of een persoon in het algemeen wel of niet na twee maanden een relatie zou "mogen" beëindigen.
OT: hij klinkt als een hele attente man! Ik zou er nog wat van kunnen leren (dus nee, voor attent moet je vooral niet per definitie bij een vrouw zijn) Als dit oprecht het enige is, dan denk ik inderdaad dat je verwachtingen te hoog zijn. Hij doet vooraf en na die tijd namelijk alles goed, hij vergat alleen iets door zijn werk notabene. Als ie er helemaal nul aandacht aan had besteed, was het misschien een ander verhaal. Of als dit een een wekelijks terugkerend ding is, maar dat haal ik niet uit de op. Aan jou of je iets wil doen aan je verwachtingen. Want eerlijk, als ik vriend was en dit zou zo'n groot ding worden, dan weet ik inderdaad niet of wij een match zijn. Ik doe er dan alles aan om zo goed mogelijk te zijn, maar het is niet genoeg voor jou.
donderdag 23 december 2021 om 11:56
That escalated quicklyWesterpaviljoen schreef: ↑23-12-2021 00:26Wat een foute lul
Wedden dat ie ook vreemd gaat
Weet je of hij een strafblad heeft?

donderdag 23 december 2021 om 11:57
Op basis hiervan heb ik even gekeken. TO ik denk dat je eens met iemand moet gaan praten. Je komt me erg onzeker en needy over. Je trekt of aparte types aan of bent onzeker over kleine dingen.Hexopbezemsteel schreef: ↑23-12-2021 10:46Loepje. Dit is man nummer zoveel dit jaar en over werkelijk iedere date opent ze een topic.
donderdag 23 december 2021 om 12:04
Ze moet helemaal zelf weten of ze er de brui aan geeft, dat hoeft ze hier niet te komen vragen. Ik vind iemand op basis van deze OP wegzetten als niet attent juist erg fel en raar.
Met die vermoorde mensen bedoel ik, dat als er op andere (niet genoemde) vlakken rode vlaggen zijn, dat een heel ander verhaal is, maar we alleen kunnen reageren op OP. Dus hij kan een klootzak eersteklas zijn, maar ik vind het raar om op basis van alleen deze OP te zeggen dat hij niet attent is.
Maar volgens mij zijn we er ingetrapt en had ik moeten loepen.
donderdag 23 december 2021 om 12:39
Spoken schreef: ↑23-12-2021 12:04Ze moet helemaal zelf weten of ze er de brui aan geeft, dat hoeft ze hier niet te komen vragen. Ik vind iemand op basis van deze OP wegzetten als niet attent juist erg fel en raar.
Met die vermoorde mensen bedoel ik, dat als er op andere (niet genoemde) vlakken rode vlaggen zijn, dat een heel ander verhaal is, maar we alleen kunnen reageren op OP. Dus hij kan een klootzak eersteklas zijn, maar ik vind het raar om op basis van alleen deze OP te zeggen dat hij niet attent is.
Maar volgens mij zijn we er ingetrapt en had ik moeten loepen.
Ik vind het gewoon verbazingwekkend hoeveel keer TO te horen krijgt dat ze niet moeilijk moet doen. Ze zit idd zelf aan het stuur. En als ze er niet mee verder wil: prima, idd. En wat betreft eerdere situaties: wat maakt het uit, hoe vaak ze post? Snap dat niet hoor. Het is juist toe te juichen dat ze stilt staat bij dingen, zoals nu dan ook weer dit voorbeeld. Daardoor leer je jezelf beter kennen en wat je wel en niet wilt accepteren in een relatie. Ik weet niet hoe oud TO is, maar ik moet de hele tijd een beetje denken aan de tijd dat ik in de twintig was. Zat ik ook echt vol vragen, en die hamvraag: waar voel ik me goed bij, en wat is niks voor mij?
Heeft zeker 8 jaar van dates met vele mannen gekost voor ik erachter kwam.

donderdag 23 december 2021 om 13:01
Ja, ze mag het zelf weten. Maar ze vraagt het aan ons. Dus dan geef ik netjes antwoord.kers schreef: ↑23-12-2021 12:39Ik vind het gewoon verbazingwekkend hoeveel keer TO te horen krijgt dat ze niet moeilijk moet doen. Ze zit idd zelf aan het stuur. En als ze er niet mee verder wil: prima, idd. En wat betreft eerdere situaties: wat maakt het uit, hoe vaak ze post? Snap dat niet hoor. Het is juist toe te juichen dat ze stilt staat bij dingen, zoals nu dan ook weer dit voorbeeld. Daardoor leer je jezelf beter kennen en wat je wel en niet wilt accepteren in een relatie. Ik weet niet hoe oud TO is, maar ik moet de hele tijd een beetje denken aan de tijd dat ik in de twintig was. Zat ik ook echt vol vragen, en die hamvraag: waar voel ik me goed bij, en wat is niks voor mij?
Heeft zeker 8 jaar van dates met vele mannen gekost voor ik erachter kwam.![]()
Ik vind het, afgaande op wat ze zelf schrijft, complete onzin. En ik vraag me af of ze naar manieren zoekt om de relatie zelf te saboteren. Of dat dit een probleem is wat zich vooral boven de poolcirkel manifesteert.
Dat vind ik . En dat mag ook.

donderdag 23 december 2021 om 13:10
Volgens mij is TO een stuk ouder dan in de 20.kers schreef: ↑23-12-2021 12:39Ik vind het gewoon verbazingwekkend hoeveel keer TO te horen krijgt dat ze niet moeilijk moet doen. Ze zit idd zelf aan het stuur. En als ze er niet mee verder wil: prima, idd. En wat betreft eerdere situaties: wat maakt het uit, hoe vaak ze post? Snap dat niet hoor. Het is juist toe te juichen dat ze stilt staat bij dingen, zoals nu dan ook weer dit voorbeeld. Daardoor leer je jezelf beter kennen en wat je wel en niet wilt accepteren in een relatie. Ik weet niet hoe oud TO is, maar ik moet de hele tijd een beetje denken aan de tijd dat ik in de twintig was. Zat ik ook echt vol vragen, en die hamvraag: waar voel ik me goed bij, en wat is niks voor mij?
Heeft zeker 8 jaar van dates met vele mannen gekost voor ik erachter kwam.![]()
Ja, het is nooit te laat om jezelf en je standpunten te ontdekken. Maar je kunt ook in dingen blijven hangen en jezelf daarmee tot stilstand brengen.
Hoe dan ook, TO vraagt hoe anderen er tegenaan kijken, en afgaande op dit topic alleen denk persoonlijk, wat een gezeur. Maar dat is mijn bescheiden mening. Ik denk niet dat TO daar waarde aan hoeft te hechten.

donderdag 23 december 2021 om 13:20
Niks zo vermoeiend als een 'needy' vriendje of vriendinnetje hoor!
Ik heb ooit zo'n vriendje gehad.
Was hij naar de kapper geweest, en ik merkte dat niet snel genoeg op.. dan had ik geen oog voor hem!
Als hij om 10:00 uur moest voetballen, en ik om 12:00 uur niet had gebeld met de vraag of ze gewonnen hadden?... dan was ik hem vast vergeten!
Na de seks moest ik minstens 5x herhalen hoe lekker het was... anders voelde hij zich ondergewaardeerd.
Als ik boodschappen had gehaald en zijn favoriete kaas was vergeten... kwam dit omdat ik natuurlijk niks om zijn wensen gaf!
Kwam ik te laat nadat het idioot druk op werk was geweest... vond hij dat ook geen excuus en was hij dus duidelijk geen prioriteit voor mij!
Echt, na twee jaar had deze man me compleet uitgeput en leeggezogen.
Ik voel dus echt een allergische reactie bij de o.p.
Als je iemand zo makkelijk afschrijft of beoordeeld op futiliteiten, wat wil je dan met een relatie.
Wordt dan fijn verliefd op je eigen spiegelbeeld, en leef daar vrolijk mee verder. In je eentje dus.
Ik heb ooit zo'n vriendje gehad.
Was hij naar de kapper geweest, en ik merkte dat niet snel genoeg op.. dan had ik geen oog voor hem!
Als hij om 10:00 uur moest voetballen, en ik om 12:00 uur niet had gebeld met de vraag of ze gewonnen hadden?... dan was ik hem vast vergeten!
Na de seks moest ik minstens 5x herhalen hoe lekker het was... anders voelde hij zich ondergewaardeerd.
Als ik boodschappen had gehaald en zijn favoriete kaas was vergeten... kwam dit omdat ik natuurlijk niks om zijn wensen gaf!
Kwam ik te laat nadat het idioot druk op werk was geweest... vond hij dat ook geen excuus en was hij dus duidelijk geen prioriteit voor mij!
Echt, na twee jaar had deze man me compleet uitgeput en leeggezogen.
Ik voel dus echt een allergische reactie bij de o.p.
Als je iemand zo makkelijk afschrijft of beoordeeld op futiliteiten, wat wil je dan met een relatie.
Wordt dan fijn verliefd op je eigen spiegelbeeld, en leef daar vrolijk mee verder. In je eentje dus.