Vriend vergeet succes te wensen

22-12-2021 21:59 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Sinds 2 maanden heb ik een nieuwe vriend. TOt nu toe liep alles voor mijn gevoel echt wel fijn.
Nu had ik gisteren een belangrijke dag, een spannende sollicitatie waar ik al een aantal weken naar uit keek maar die ik ook spannend vond. Mijn vriend ging daar tot nu toe heel lief mee om, vroeg ernaar hoe ik me erover voelde, zei dat ik hem nadien ook kon bellen als ik wilde om er even over te praten.

Misschien is het raar, maar op de dag zelf had ik ‘s ochtends van hem ook nog even een klein appje verwacht van ‘succes vandaag!’ Ofzo. Dat had ik wel lief gevonden en heb ik bij hem wel gedaan bij een andere spannende gebeurtenis.
Maar ik hoorde niks van hem. Van mn ouders en vriendinnen wel. Na het sollicitatiegesprek heb ik hem zelf maar geappt om te zeggen hoe het ging.
Toen hebben we er even over gebeld en zei hij wel ‘sorry dat ik je vanochtend niet nog even appte, ik had even niet door welke dag het was en het was hectisch op mijn werk’.
Op zich een prima reden en het is fijn dat hij er op terugkomt. Maar toch voelt het een beetje als een teleurstelling. ZIjn mijn verwachtingen te hoog of is het inderdaad jammer dat hij me vantevoren niet even succes wenste?
daraknakat wijzigde dit bericht op 22-12-2021 22:00
4.84% gewijzigd
Lang lang geleden belde ik, op de verjaardag van mijn vader, om te melden dat het bedrijf waar ik bij werkte verkocht zou worden en wij allemaal ontslagen zouden worden. Vraagt mijn vader is er verder nog iets, ehm nee toch.

Ik moet het nu nog steeds aanhoren af en toe. Maar dat hebben wij binnen ons gezin ouders en zus (elkaar lekker plagen), moet ook nog altijd aanhoren dat, toen ik 4 was, ik de voet van Ken heb afgetrokken. In tussentijd ben ik 46.

Betekend niet dat wij geen liefde voor elkaar hebben.
TAFKAZ (the artist formerly known as Zeefietser1)
Lorem_Ipsum schreef:
23-12-2021 11:27
Ja, hij dacht er niet aan, want het is hem ontschoten. Daar kun je ook van alles van vinden. Zelf vind ik dat menselijk.

Ik had ook een “attente” vriendin die alles met reminders in haar telefoon zetten. Stapte je het vliegtuig in, “fijne reis!”, stapte je eruit, “welkom thuis!”. Echt om gek van te worden en niet mijn definitie van attent zijn. Ook niet binnen een relatie.

Maar ieder zijn ding.

O ja, zo iemand ken ik ook. Zelfs de kat van de buren wordt uitgebreid gefeliciteerd op dierendag. Allemaal op een groepsapp.
-"Hoera! Sjakie mag alweer 3 kaarsjes uitblazen!"
-"Fijne vakantie Truus!"
-"Joehoe!! Klaas (de zoon van Truus) heeft zijn A diploma!" Joepieeee!
-"Gefeliciteerd met je mannetje Bep!" (Waarop de rest dan denkt): 'huh? Over welk mannetje van Bep gaat dit?"
-"sterkte vandaag Miep, denk aan jou!" (Waarop de rest dan denkt): huh? Sterkte waarmee?

Maar heerlijk toch? Zo attent zijn.. wel een goedkope en makkelijke manier van betrokkenheid.. in real life zien we haar zelden!
Pindakaasjes schreef:
23-12-2021 13:50
O ja, zo iemand ken ik ook. Zelfs de kat van de buren wordt uitgebreid gefeliciteerd op dierendag. Allemaal op een groepsapp.
-"Hoera! Sjakie mag alweer 3 kaarsjes uitblazen!"
-"Fijne vakantie Truus!"
-"Joehoe!! Klaas (de zoon van Truus) heeft zijn A diploma!" Joepieeee!
-"Gefeliciteerd met je mannetje Bep!" (Waarop de rest dan denkt): 'huh? Over welk mannetje van Bep gaat dit?"
-"sterkte vandaag Miep, denk aan jou!" (Waarop de rest dan denkt): huh? Sterkte waarmee?

Maar heerlijk toch? Zo attent zijn.. wel een goedkope en makkelijke manier van betrokkenheid.. in real life zien we haar zelden!
mss wel zo attent aan haar door te geven dat je/julie niet op die berichtjes zit(ten) te wachten? :-P
Scheelt haar ook weer tijd en moeite...
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Zeepuppie schreef:
23-12-2021 13:43
Lang lang geleden belde ik, op de verjaardag van mijn vader, om te melden dat het bedrijf waar ik bij werkte verkocht zou worden en wij allemaal ontslagen zouden worden. Vraagt mijn vader is er verder nog iets, ehm nee toch.

Ik moet het nu nog steeds aanhoren af en toe. Maar dat hebben wij binnen ons gezin ouders en zus (elkaar lekker plagen), moet ook nog altijd aanhoren dat, toen ik 4 was, ik de voet van Ken heb afgetrokken. In tussentijd ben ik 46.

Betekend niet dat wij geen liefde voor elkaar hebben.
Hahaha! Nou pa zou het van mij ook altijd blijven horen hoor. “ Ja, papa de deurwaarder staat hier om ons huis in beslag te nemen, maar ik wilde je toch even feliciteren, want er zijn belangrijker zaken dan mijn eigen leven natuurlijk. Van harte met je verjaardag!”

Mijn broer heeft het gepresteerd om twee verjaardagen in een week te vergeten. M’n moeder was op maandag jarig, was hij helemaal vergeten, niets van zich laten horen. Nou ja, veel lol om gehad en dat heeft ‘ie moeten weten. Dan denk je, hij zal toch niet donderdag de verjaardag van broer vergeten, zo dicht op elkaar? Maar nee hoor, ook weer oprecht vergeten.

Weet niet precies hoe hij met z’n vriendin is, maar ik ken hem niet als een attente man. Niet met dat soort dingen. Op andere vlakken dan weer wel, dan heeft ‘ie opeens iets in je huis gemaakt wat al een tijd stuk was, of mijn moeder komt thuis en treft een gesnoeide heg aan ofzo.
Hexopbezemsteel schreef:
23-12-2021 10:46
Loepje. Dit is man nummer zoveel dit jaar en over werkelijk iedere date opent ze een topic.
Oh, dat verklaart een hoop. :-)
It's not whatcha got, it's what you give
It ain't the life you choose, it's the life you live
And it ain't what it's not, but a-what it is
Mijn hemel, TO heeft echt een hele waslijst aan topics over allemaal mannen. Ik denk dat jezelf het probleem bent, TO.
kers schreef:
23-12-2021 11:05
wat een rare, felle reactie. Waarom zo bizarre voorbeelden erbij betrekken: zes mensen vermoorden... :bonk: ? Je klinkt alsof de wereld voor je zou vergaan als TO na twee maandjes er de brui aan zou geven. En dat doet ze niet eens, dus wat is je probleem?
En ik vind het dan weer veelzeggend dat jij uit een verder heel begripvolle post met keurige onderbouwing jùist en alléén dit ene zinnetje (dat overduidelijk gechargeerd is) eruit licht en daarop los gaat. En vervolgens deze poster ter verantwoording roept aangaande haar 'probleem'.
Wat zegt dat over jou? :sarcastic:
kers schreef:
23-12-2021 08:45
Waar baseer je dat op? Heb ik iets gemist in andere posts van to?
Je weet verder niet of het "eigenlijk wel goed zit", toch?!
Dat had je wel kunnen weten want het staat gewoon in de OP.
Perkele schreef:
23-12-2021 14:35
Mijn hemel, TO heeft echt een hele waslijst aan topics over allemaal mannen. Ik denk dat jezelf het probleem bent, TO.
Ik heb even gekeken en dat is inderdaad zo.
Ik denk dat TO er goed aan zou doen om aan haar onzekerheid te werken ipv het normaal te vinden en te verlangen dat haar prille dates al haar behoeften kennen en gelijk vervullen.
Speo schreef:
23-12-2021 06:30
Ik heb al jaren een liefdevolle relatie met een attente partner die mijn onvoorwaardelijke steun en toeverlaat is, en dat hoop ik ook voor haar te zijn.

Maar dat dit met een man ook zou kunnen, nee sorry daar geloof ik niet in. Alleen in de schijn hoog houden en dus hun ware aard maskeren zijn die soms erg goed. Vandaar mijn eerdere opmerking.
Fijn te lezen dat je zo'n liefdevolle relatie hebt.
Maar dat zoiets met een man niet zo kunnen is natuurlijk complete onzin. Dat jij daar niet in gelooft (en naar ik zelf aanneem, slechte ervaringen mee hebt) maakt niet dat je alle mannen zomaar weg kunt zetten als egoïstische laaielichters. Tuurlijk, net als bij vrouwen zijn er waardeloze types bij, maar evengoed betrouwbare, eerlijke en attente exemplaren.
Dat ik mezelf gelukkig prijs dat ik al héél lang zo'n goed gelukt exemplaar heb, is slechts één voorbeeld van de vele om mij heen. Daar hoef jij niet in te geloven, maar gelukkig voor mij krijg ik daar na al die jaren elke dag nog steeds de bewijzen van. :heart:
nachtvlinder1977 schreef:
22-12-2021 22:05
Als je hier zoveel last van hebt kun je beter een relatie met een vrouw beginnen.
Ik ben een vrouw en mijn man is heeel veel attenter dan ik hoor. Ik vergeet standaard onze trouwdag , belangrijke afspraken enz
Speo schreef:
23-12-2021 01:14
In een prille relatie zijn mannen nog attent. Dit komt omdat ze jou aan zich willen binden. Wat je nu meemaakte is een eerste deukje in zijn attente façade. Wees er maar op voorbereid dat zijn egoïsme meer en meer de bovenhand zal nemen. Zoals iemand hierboven al schreef: als je een attente partner wil, begin dan een relatie met een vrouw.
Ik ben al 15 jaar samen met mijn partner en hij is echt heel attent hoor. Ik ben een vrouw en helemaal niet attent. Ik vergeet mijn eigen verjaardag nog. Sterker nog. Het boeit me eigenlijk helemaal niets.
Friedel schreef:
23-12-2021 14:43
Ik heb even gekeken en dat is inderdaad zo.
Ik denk dat TO er goed aan zou doen om aan haar onzekerheid te werken ipv het normaal te vinden en te verlangen dat haar prille dates al haar behoeften kennen en gelijk vervullen.
Ja, of ze zoekt gewoon lekker verder naar de man die op alle punten van de wensenlijst scoort. Er zijn vast mannen die dit soort dingen wel belangrijk vinden.
Spoken schreef:
23-12-2021 10:35
Hij is er wéken lief en attent over geweest en dat valt dan allemaal in het niet omdat hij die ene ochtend vergeet een appje te sturen?

En dat geneuzel van anderen dat je daar geen genoegen mee hoeft te nemen ‘zeker in de beginfase’.
Hij ís attent, hij heeft zelf excuses aangeboden dat hij het vergeten was. Oftewel, hij was van plan precies zo attent te zijn als gewenst, dus hij en To passen perfect bij elkaar op gewenst-attent-niveau. Daarom vinden mensen dat To zich aanstelt.

We kunnen alleen uitgaan van wat zij schrijft. Als hij naast dit toevallig ook nog 6 mensen heeft vermoord, ja dan zou ik het ook uitmaken ja. Maar we hebben alleen dit verhaal.

En TO, ben jij net zo attent als hij? Of was het niet interessant waarom het zo hectisch was op zijn werk?
En al wéken ook echt he? Relatie van twee maanden. Al wéken dat gemekker van TO over die sollicitatie.
Ik zou het uitmaken TO. Beter voor je vriend.
Honey, you should see me in a crown
Ik zij zeggen. Hij was super lief en informeerde steeds geïnteresseerd. Prima toch. En vervolgens vertel jij hoe het ging.
Ik snap niet dat dit een big deal kan zijn.
Net geloept … yikes!
Is dit niet gewoon een trolltopic om te kijken of het nogmaals mogelijk is om een groep verzuurde ( ;-) )vrouwen na dat topic over die tandenborstel weer massaal op de hand van de man te krijgen? Iemand die dat als een uitdaging ziet?
Dit is toch best een goede en grappige poging? ;-)
Pagina’s en pagina’s met hetzelfde gedoe en allemaal verschillende mannen. Dit ligt toch echt aan jezelf TO. Je bent in de dertig. Kom op nou meid, pak je issues aan. Je bent zo onzeker. Doe wat je verdient en zoek hier hulp voor. Sterkte! :rose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven