Uitgerekend eerste helft juli 2022

24-10-2021 06:18 224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op naar een zomerbaby!
Wie schrijft er mee?

NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtEchoBijzonderheden
Lasvegas-84373e5 juli?29 december
Domninoz324e1 juli?
Dannejan392e3 juli?
Kipnugget301e7 juli?
Palmboom95261e7 juli?
Charmed302e2 juli?
Wollenbol322e8 juli?
lasvegas-84 wijzigde dit bericht op 07-01-2022 16:05
91.95% gewijzigd
Dag dames. Vorige week maandag kreeg ik slecht nieuws op de echo. Het vruchtje was te klein, hartje klopte niet goed en er leek al wat bloed zichtbaar in mijn baarmoeder. Ik wilde al gauw niet meer afwachten, voelde m'n symptomen al afnemen, daarom afgelopen woensdag een afspraak bij de gynaecoloog voor verdere stappen. Hij wilde nog een echo maken, wat ik een onzin vond. Maar waarempel toch een vruchtje wat flink was gegroeid en met goed kloppend hartje. Het loopt qua groei dus wel achter en ik hou enorm veel slag om de arm. Maar ik wilde deze verrassende twist toch even met jullie delen. Komende dinsdag weer echo. Als het dan in verhouding goed is goed gegroeid, mogen we weer hoopvol zijn. Duimen jullie mee?
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Ik duim zeker met je mee!! Succes deze dagen, die onzekerheid lijkt me niet fijn!
Jee wat een onverwachts nieuws idd! Ik duim ook!
Jeetje, wat een onverwacht fijn nieuws!! Kan het zijn dat je minder ver bent? Ik duim in ieder geval mee dat de kleine goed verder groeit!!
Vandaag een controle gehad en voor het eerst het hartje gehoord! Ook de uitslag van de NIPT is binnen en helemaal goed 🥰
Gatochpoetsen schreef:
24-12-2021 15:27
Dag dames. Vorige week maandag kreeg ik slecht nieuws op de echo. Het vruchtje was te klein, hartje klopte niet goed en er leek al wat bloed zichtbaar in mijn baarmoeder. Ik wilde al gauw niet meer afwachten, voelde m'n symptomen al afnemen, daarom afgelopen woensdag een afspraak bij de gynaecoloog voor verdere stappen. Hij wilde nog een echo maken, wat ik een onzin vond. Maar waarempel toch een vruchtje wat flink was gegroeid en met goed kloppend hartje. Het loopt qua groei dus wel achter en ik hou enorm veel slag om de arm. Maar ik wilde deze verrassende twist toch even met jullie delen. Komende dinsdag weer echo. Als het dan in verhouding goed is goed gegroeid, mogen we weer hoopvol zijn. Duimen jullie mee?
Ik duim ook mee, wat een fijn nieuws, hopelijk zet de goede ontwikkeling zich nu door!
Domninoz schreef:
24-12-2021 20:29
Vandaag een controle gehad en voor het eerst het hartje gehoord! Ook de uitslag van de NIPT is binnen en helemaal goed 🥰
Wat een fijn nieuws, gefeliciteerd! Nu lekker ontspannen de feestdagen in!
Hele fijne dagen gewenst allemaal!

Wij hebben gisteren al uitgebreid kerst gevierd en het ook aan de Schoonfamilie verteld. Iedereen was helemaal blij en ik hoef het eindelijk niet meer te verbergen 😃
Gatochpoetsen schreef:
Succes vandaag! Laat je weten wat eruit komt. Ik duim voor je 🤞
Wat een lief berichtje Peterselie!
Ook namens mij veel succes vandaag, ik hoop zo op wéér positieve berichten... ❤
Iedereen fijne kerstdagen gehad?
Wij zijn lekker thuis gebleven. Maar goed ook, 2 van de 3 kinderen werden ziek. Man nu verkouden, die gaat vandaag testen.
We zijn vanaf 17 december alleen in de supermarkt geweest, dat scheelt. (Al die tijd samen vakantie)

Gisteren een goede 13 weken echo gehad. Zo dankbaar! Er was een nub zichtbaar op de foto, maar deze is niet overduidelijk meisje of jongen, volgens mensen die er meer verstand van hebben dan ik. Nog even geduld tot de geslachtsbepaling met 15 weken (nu 13+4, gaat hard ineens!) De echo zou bij mij zonder tegenbericht doorgaan! 😀
Hier fijne kerstdagen gehad, ik was alleen erg misselijk. Dus het eten was allemaal wat minder. De moeheid is echt wel beter, maar de misselijkheid gaat nog niet echt weg. Hopelijk morgen, als ik de echo krijg en alles goed is, misschien dat het dan met de spanning wat mee weg valt... nog 1 dagje.
Hier is m’n misselijkheid ook nog steeds niet over, vooral warm eten gaat er echt niet goed in. Ben vandaag 13 weken, dus had echt wel verwacht dat het over zou zijn. Naja nog even geduld maar.

Werd net gebeld met de uitslag van de nipt, alles is goed! Last van m’n schouders..

Morgen de 13-weken echo!
Hallo allemaal,

Hier leuke maar drukke kerstdagen gehad, nu bijkomen op werk haha.
Ik heb donderdag de 13 weken echo, maar ben dan 14 weken, ik had geen tijd om eerder te gaan.

Voor de rest weinig te melden eigenlijk.
Voel mij top, nooit misselijk geweest of last gehad van andere kwaaltjes.

Mooi om al die goede nipt uitslagen te lezen!
Wij hebben zelf gekozen geen nipt te doen.

Fijne jaarwisseling allemaal!
Make each day count
@Gatochpoetsen, wat een onverwachts nieuws. Ik duim ook heel hard mee dat je vandaag mooi bericht krijgt!!

@Domninoz & LasVegas, dat is lekker nieuws! Geloof je direct dat het een opluchting is.

Succes morgen en donderdag bij de echo's. Wij hebben ook donderdag de echo, spannend weer!
Bij mij zijn de kerstdagen erg gezellig geweest, naar familie en schoonfamilie gegaan.

Vanmorgen de 11 weken echo gehad, alles ziet er goed uit 😊. Ze heeft ook een 3D echo gemaakt, zo schattig! Hij (of zij) lag er goed voor 😁. Gelijk ook bloed laten afnemen voor de NIPT en de gewone bloedtesten.

Ik word nog gebeld over de 13 weken echo, deze staat nu nog niet gepland omdat er bij onze praktijk maar 1 iemand is die deze echo kan doen.

Qua klachten merk ik dat ik overdag best wel kan eten, maar weinig trek heb in het avondeten door een vol gevoel.... en als het kan doe ik graag een middagdutje, maar dat is alleen mogelijk in het weekend 🤭.

Goeie jaarwisseling allemaal!
Fijn van de goede echo, Peterselie!

Hier vanochtend een goede 13-weken echo gehad. Ik vind het best een heftige periode hoor, eerst termijnecho, dan de nipt, nu de 13-weken echo, maar gelukkig is het nu allemaal iets rustiger.

Verder kwam de nub heel duidelijk in beeld en heeft ze toch een uitspraak erover gedaan (ondanks dat ze dat niet zouden doen bij de 13-weken echo). Ze was zeker van een jongetje! :heart:
Goed nieuws allemaal!
Ik ben vandaag ook geweest, ben al 12w en 5d dus dat kunnen we dan ook wel 13w echo noemen ;-)
UD is dus 8 juli geworden. Dat dacht ik zelf al wel op basis van mn laatste menstruatie, maar de huisarts had t bijgesteld nav de eerste echo met 8w.
Ook ineens bloed genomen voor de nipt, dus nu nog even die uitslag afwachten (en het geslacht.. :D)
Ow maar krijgen jullie niet de echte 13-weken echo dan? (Soort 20-weken echo).
Die mocht ik namelijk absoluut niet voor 13+0 inplannen.
Nee, je maakt hier in principe een afspraak bij 12w. Alleen omdat de huisarts dus had gezegd dat de UD 13/7 zou zijn, had ik een afspraak ingepland voor morgen, alleen het ziekenhuis had deze verzet naar vandaag. Echter, op basis van mijn laatste menstruatie zou ik dus eigenlijk vorige week al hebben kunnen gaan.
Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik elke 4w een afspraak. Nu gaf de gynaecoloog aan dat omdat alles er zo goed uit zag, en het ook een tweede zwangerschap is, ik een afspraak kon maken in de 18e week en dan in de 22e week, en ze spreiden dan de 20w controle over 2 afspraken.
Maar ze maken hier sowieso bij elke afspraak een echo.
Ah oke. Maar de 13-weken echo is hier wel iets anders hoor. Is een structurele echo waarbij ze naar het hart hebben gekeken, blaas, maag, ledematen, hersenen etc. Soort van 20-weken echo eigenlijk al. Vond het bizar dat we gister al helemaal hebben kunnen zien dat er 4 kamers in het hart zitten en dat de grote bloedvaten daar goed waren aangelegd enzo.

Als je bij ons bij de gyn onder controle bent, krijg je idd ook welke controle wel een echo, maar dat is niet meer dan hartje, vruchtwater en soms groei :)
Ja, snap ik. Hij heeft wel naar het hartje gekeken, en ging ook langs armen, benen, maag etc.
Ik kan me herinneren van mn vorige zwangerschap dat deze echo iets uitgebreider was, maar dat was ook een andere gynaecoloog en eerste zwangerschap, misschien dat ze dan iets anders doen. Hij zei iig dat alles er goed uit zag, dus dan ga ik er vanuit dat hij geen gekke dingen heeft gezien.
@Lasvegas : wat fijn, een goede NIPT én 13 weken echo, gefeliciteerd!!
Herkenbaar trouwens, overgang 1e naar 2e trimester (wat al als een mijlpaal voelt) en dan de NIPT, 13 weken echo... In ons geval bekendmaken van de zwangerschap bij ouders en morgen overige familie (vrienden wel op de hoogte al)... Ineens alles tegelijk voor je gevoel. Een opluchting als dan alles goed is!

@Wollenbol: fijn dat alles goed was!

@Peterselie en @Charmed: ook fijne berichten over de echo's !!
Gatochpoetsen schreef:
Hoe is de echo gegaan?
Gelukkig Nieuwjaar allemaal! Beste wensen voor 2022!

Wanneer staan jullie volgende afspraken gepland? De mijne is de 13 weken echo op 12 januari (ben dan 13+1).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven