reMarkable?

07-12-2021 05:39 30 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooi spul, de reMarkable 2.
Heb jij hem al? En werkt het? Geen chaos van briefjes overal meer?
Chocolade, altijd goed!
Ik volg. Sta op t punt m te kopen. Vriendin van mij is enorm enthousiast en ik hoor graag meer ervaringen. Ook bijvoorbeeld van mensen die iPad met pencil als notebook gebruiken.
Ik heb er 1 en mijn man ook. We vinden het beide echt een topding. Geen notitieboekjes meer waar alles door elkaar staat (in remarkable kan je mappen maken en notities per onderwerp), het schrijft perfect en is makkelijk in gebruik.

Mijn man gebruikt het ook om pdfs te lezen (die hij uploadt via de cloud) en zijn studie huiswerk te maken.

Enige nadeel is dat je af en toe het puntje van je pen moet vervangen omdat die plat kan worden doordat je erop drukt als je schrijft. Maar ja gewone pennen moet je ook zo nu en dan vervangen :)
Ik volg ook.
Mijn man en kind hebben er beide een.

Vooral mijn man is er dol op. Kind moet nog even wennen, maar is natuurlijk prachtig om op school te gebruiken en daar je aantekeningen op te doen ipv al dat eeuwige papier.
Handig, maar een vreselijk duur ding.
Ik houd het bij mijn digitale kladblok en mijn herschrijfbare notitieblok.
Mijn collega heeft een ander merk. Die schrijft op papier maar kan het digitaliseren. Volgens hem was die van hem een stuk goedkoper dan die remarkable.
Ik gebruik een Rocketbook notitieboekje. Uitwisbaar en dmv een app te digitaliseren.

Voordelen van remarkable lijken me dat je bij pdf’s in de kantlijn notities kunt maken (met thuiswerken mis ik de mogelijkheid dat soort stukken te printen, terwijl dat ook weer heel vervuilend is) en de handschriftherkenning (als dat inderdaad goed werkt). Ik vroeg me wel af hoe je de notities dan makkelijk opslaat buiten je apparaat om (bv in gedeelde mappen op mijn werklaptop)?

Maar of dat dan ook de prijs waard is… ik ben getriggerd maar niet overtuigd.
Wat schrijven jullie allemaal op dan? Ik schrijf eigenlijk zelden wat op, heb ook helemaal geen briefjes overal. Gewoon benieuwd.
cleo schreef:
07-12-2021 08:57
Wat schrijven jullie allemaal op dan? Ik schrijf eigenlijk zelden wat op, heb ook helemaal geen briefjes overal. Gewoon benieuwd.
Ik heb een baan waarbij ik tegelijkertijd een taak of 45 te coördineren heb.
Zonder opschrijven komt het niet goed, heel erg niet goed… 😜
Alleen heb ik nu een bende papier en mijn uitwisbare notitieblok. Maar mappen: dat klinkt gewoon echt veel handiger…
Chocolade, altijd goed!
En over Connect: noodzakelijk? Dat maand abonnement?
Chocolade, altijd goed!
TheeMetChocolade schreef:
07-12-2021 18:49
Alleen heb ik nu een bende papier en mijn uitwisbare notitieblok. Maar mappen: dat klinkt gewoon echt veel handiger…
Oh, ik had niet door dat het voor werk was, ik dacht privé. Hoewel ik voor werk ook bijna niet schrijf. Ik doe alles meteen op m’n laptop. Als je me belt, zit ik meteen mee te typen. Maar goed, ik kan ook bijna niet meer schrijven, haha!
Ik volg...
Sta op het punt om een (gebruikte) iPad met Apple Pencil aan te schaffen.
Maar remarkable blijft ook nog een optie. Wel als nadeel; weer een apparaat erbij want zonder iPad wil ik niet.
Toevallig, ik ben ook aan het onderzoeken wat werkt. De remarkable komt er wel goed uit idd, maar die prijs...

Zijn er betaalbare alternatieven die je rechtstreeks aan je Windows PC kunt hangen, zonder tussenkomst van een app?
wolkenwietje schreef:
08-12-2021 16:44
Toevallig, ik ben ook aan het onderzoeken wat werkt. De remarkable komt er wel goed uit idd, maar die prijs...

Zijn er betaalbare alternatieven die je rechtstreeks aan je Windows PC kunt hangen, zonder tussenkomst van een app?
Oh, die app is alleen nodig als je hem aan pc wil hangen?
Want dat was ik eigenlijk niet van plan.
Chocolade, altijd goed!
Hmm, de reviews op FB liegen er niet om…
Chocolade, altijd goed!
08-12-2021 22:23
Hmm, de reviews op FB liegen er niet om…

Positief of negatief?
Ik hoor vooral positieve ervaringen, maar hik nog tegen de prijs aan.
Waar kopen jullie 'm?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Bubbel° schreef:
08-12-2021 22:27
Positief of negatief?
Ik hoor vooral positieve ervaringen, maar hik nog tegen de prijs aan.
Negatief. Ook over de bezorging.
Chocolade, altijd goed!
Ik blijf maar twijfelen. Iemand ervaring met de Onyx Boox?
07-12-2021 18:49
Daar kan je toch ook OneNote voor gebruiken? Dan heb je op al je apparaten de informatie die je nodig hebt. Ik gebruik het op mijn laptop, iPad en telefoon.
Ik heb geen iPad. En die hoef ik ook niet.
Daar zou dit ding dan voor zijn.
Maar ik twijfel nog steeds dank zij die fb reviews
Chocolade, altijd goed!
Ik vind het een uitkomst! Ik heb geen remarkable, wel een iPad met Goodnotes die hetzelfde doet. Ik kan een oneindige hoeveelheid notitieboeken maken over van alles en nog wat, je kan zoeken op geschreven tekst, dingen verslepen, foto's en screenshots invoegen, PDF's onderkliederen en stukken in bestaande notitieboeken proppen, notitieboeken samenvoegen...En het belangrijkste is dat je gewoon lekker kan schrijven in plaats van tikken, ik vind schrijven toch het fijnste voor notities uiteindelijk.
Toch maar een cadeautje voor mezelf gekocht om mijn nieuwe baan papiervrij te beginnen….
Ik ben benieuwd!
Chocolade, altijd goed!
Binnen!
Het is mooi spul. Ik ga hier wel plezier van hebben.
Chocolade, altijd goed!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven