reMarkable?
dinsdag 7 december 2021 om 06:41
Ik heb er 1 en mijn man ook. We vinden het beide echt een topding. Geen notitieboekjes meer waar alles door elkaar staat (in remarkable kan je mappen maken en notities per onderwerp), het schrijft perfect en is makkelijk in gebruik.
Mijn man gebruikt het ook om pdfs te lezen (die hij uploadt via de cloud) en zijn studie huiswerk te maken.
Enige nadeel is dat je af en toe het puntje van je pen moet vervangen omdat die plat kan worden doordat je erop drukt als je schrijft. Maar ja gewone pennen moet je ook zo nu en dan vervangen
Mijn man gebruikt het ook om pdfs te lezen (die hij uploadt via de cloud) en zijn studie huiswerk te maken.
Enige nadeel is dat je af en toe het puntje van je pen moet vervangen omdat die plat kan worden doordat je erop drukt als je schrijft. Maar ja gewone pennen moet je ook zo nu en dan vervangen

dinsdag 7 december 2021 om 08:28
Ik gebruik een Rocketbook notitieboekje. Uitwisbaar en dmv een app te digitaliseren.
Voordelen van remarkable lijken me dat je bij pdf’s in de kantlijn notities kunt maken (met thuiswerken mis ik de mogelijkheid dat soort stukken te printen, terwijl dat ook weer heel vervuilend is) en de handschriftherkenning (als dat inderdaad goed werkt). Ik vroeg me wel af hoe je de notities dan makkelijk opslaat buiten je apparaat om (bv in gedeelde mappen op mijn werklaptop)?
Maar of dat dan ook de prijs waard is… ik ben getriggerd maar niet overtuigd.
Voordelen van remarkable lijken me dat je bij pdf’s in de kantlijn notities kunt maken (met thuiswerken mis ik de mogelijkheid dat soort stukken te printen, terwijl dat ook weer heel vervuilend is) en de handschriftherkenning (als dat inderdaad goed werkt). Ik vroeg me wel af hoe je de notities dan makkelijk opslaat buiten je apparaat om (bv in gedeelde mappen op mijn werklaptop)?
Maar of dat dan ook de prijs waard is… ik ben getriggerd maar niet overtuigd.

dinsdag 7 december 2021 om 18:49
Ik heb een baan waarbij ik tegelijkertijd een taak of 45 te coördineren heb.
Zonder opschrijven komt het niet goed, heel erg niet goed…
Alleen heb ik nu een bende papier en mijn uitwisbare notitieblok. Maar mappen: dat klinkt gewoon echt veel handiger…
Chocolade, altijd goed!

dinsdag 7 december 2021 om 20:33
Oh, ik had niet door dat het voor werk was, ik dacht privé. Hoewel ik voor werk ook bijna niet schrijf. Ik doe alles meteen op m’n laptop. Als je me belt, zit ik meteen mee te typen. Maar goed, ik kan ook bijna niet meer schrijven, haha!TheeMetChocolade schreef: ↑07-12-2021 18:49Ik heb een baan waarbij ik tegelijkertijd een taak of 45 te coördineren heb.
Alleen heb ik nu een bende papier en mijn uitwisbare notitieblok. Maar mappen: dat klinkt gewoon echt veel handiger…
woensdag 8 december 2021 om 18:48
Oh, die app is alleen nodig als je hem aan pc wil hangen?wolkenwietje schreef: ↑08-12-2021 16:44Toevallig, ik ben ook aan het onderzoeken wat werkt. De remarkable komt er wel goed uit idd, maar die prijs...
Zijn er betaalbare alternatieven die je rechtstreeks aan je Windows PC kunt hangen, zonder tussenkomst van een app?
Want dat was ik eigenlijk niet van plan.
Chocolade, altijd goed!
woensdag 8 december 2021 om 22:27
Positief of negatief?
Ik hoor vooral positieve ervaringen, maar hik nog tegen de prijs aan.
zaterdag 11 december 2021 om 17:54
Daar kan je toch ook OneNote voor gebruiken? Dan heb je op al je apparaten de informatie die je nodig hebt. Ik gebruik het op mijn laptop, iPad en telefoon.TheeMetChocolade schreef: ↑07-12-2021 18:49Ik heb een baan waarbij ik tegelijkertijd een taak of 45 te coördineren heb.
maandag 13 december 2021 om 20:06
Ik vind het een uitkomst! Ik heb geen remarkable, wel een iPad met Goodnotes die hetzelfde doet. Ik kan een oneindige hoeveelheid notitieboeken maken over van alles en nog wat, je kan zoeken op geschreven tekst, dingen verslepen, foto's en screenshots invoegen, PDF's onderkliederen en stukken in bestaande notitieboeken proppen, notitieboeken samenvoegen...En het belangrijkste is dat je gewoon lekker kan schrijven in plaats van tikken, ik vind schrijven toch het fijnste voor notities uiteindelijk.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in