Broer ontdekt op datingsite

26-12-2021 03:06 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een jaartje vrijgezel en heb me aangemeld op een datingsite.
Terwijl ik vanavond aan het swipen was door de foto’s van mannen, kwam ik daar opeens een foto van mijn broer tegen.

Mijn broer die al 3 jaar een leuke relatie heeft met een schat van een meid, en zij is momenteel zwanger van hun eerste kindje!
Ik ben dus best in shock😱. Had dit liever niet gezien en geweten.

Maar ja ik weet het dus nu. En hoewel ik weet dat veel mensen vreemd gaan, ben ik toch boos! Ze is verdorie zwanger!

Ik wil het eerst laten bezinken, maar ik denk er sterk aan om hem er wel mee te confronteren. Haar wil ik het liever niet zeggen, gezien haar zwangerschap en ik niet alles kapot wil maken tussen hen.
Ben erg benieuwd wat jullie zouden doen in zo’n situatie?

Zou je je broer hier op aanspreken?

Totaal aantal stemmen: 414

Ja absoluut (87%)
Nee niet mijn zaken (7%)
Ja hem aanspreken en haar vertellen (4%)
Hem niet aanspreken haar wel vertellen (1%)
Irregular_Choice schreef:
26-12-2021 07:55
Wat zegt het? Dat hij een profiel op een datingsite heeft. Is dat verboden?? Wie weet hebben ze een open relatie. Of zoeken ze iemand voor een trio. Hij is meteen een vreemdganger, want hij heeft een profiel op een datingsite? Beetje kort door de bocht…
TO heeft nog nergens gezegd dat hij bij zijn ex vreemd ging. Alleen dat hij toen een profiel op tinder had.
Dan kan zijn partner ook gewoon relaxed reageren en zeggen joh weet ik, hebben we afspraken over.
Maar het merendeel van de relaties is monogaam dus de kans is groter dat hij zijn vriendin besodemieterd, die mag minstens de kans om zelf te kiezen wat ze hiermee doet.

Dus : beiden vertellen en tegelijk, zodat ook vriendin zijn eerste reactie ziet.
retrostar schreef:
26-12-2021 07:46
Er zijn tal van mensen, mannen én vrouwen, die seksueel getinte contacten online aangaan terwijl ze nooit vreemd zouden gaan. Het is een soort vermaak. Veilig kan je uitvinden wat je marktwaarde is. En je saaie dagen lijken wat minder grauw.
Er zijn tal van relaties waar dit over een grens gaan is en onder vreemd gaan valt.
26-12-2021 08:02
Maar het is kerst vandaag. De tijd om het goede in mensen te zien :mrgreen: geef hem het voordeel van de twijfel!
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Hier kan ik dus niks tegen inbrengen.

Ik zal broer even uit het hokje: alle mannen zijn hoeren halen. Ok? (Nee niet zeuren over hoeren en mannen ant de sexen zijn gelijk dus ze horen ook in hetzelfde hokje)
Stroopwafeltje1979 schreef:
26-12-2021 08:15
Dan kan zijn partner ook gewoon relaxed reageren en zeggen joh weet ik, hebben we afspraken over.
Maar het merendeel van de relaties is monogaam dus de kans is groter dat hij zijn vriendin besodemieterd, die mag minstens de kans om zelf te kiezen wat ze hiermee doet.

Dus : beiden vertellen en tegelijk, zodat ook vriendin zijn eerste reactie ziet.

Ik zou familiebanden toch niet kapot maken. Als je gezeik wilt binnen de familie doe je het op deze manier.

Je hoeft als familie lid niet te vertellen dat hij op een datingsite staat. Je hoeft het ook niet te vertellen aan zijn vriendin. Wat is anders het volgende ? Ga je na deze relatie ook aan zijn nieuwe vriendin vertellen vertellen, als hij die krijgt wat hij in het verleden heeft gedaan en dat hij onbetrouwbaar is?
- Ga naar je broer en schoonzus toe en roep: Ooohhh, er is iets naars aan de hand! Iemand heeft met jouw foto’s een Tinderprofiel aangemaakt!!

- Maak een fakeaccount aan en regel een date met hem! Dan kun je zo uitproberen of hij überhaupt wat met dat profiel doet. Je weet vast wel waar hij op valt.
Ik zou hem zeker wel confronteren. Even er vanuit gaande dat het geen oud profiel is, is hij zelf zo dom geweest om op een openbare datingsapp te gaan. Het is een kwestie van tijd voordat zijn vriendin er achter komt via de een of andere weg. Wat een sukkel zeg.
moizer schreef:
26-12-2021 08:28
- Ga naar je broer en schoonzus toe en roep: Ooohhh, er is iets naars aan de hand! Iemand heeft met jouw foto’s een Tinderprofiel aangemaakt!!

- Maak een fakeaccount aan en regel een date met hem! Dan kun je zo uitproberen of hij überhaupt wat met dat profiel doet. Je weet vast wel waar hij op valt.
Wat is er mis met gewoon recht op de man af vragen stellen? Dat moeilijke gedoe van hierboven vind ik me toch een partijtje onnodig.
ZWD schreef:
26-12-2021 08:25
Ik zou familiebanden toch niet kapot maken. Als je gezeik wilt binnen de familie doe je het op deze manier.

Je hoeft als familie lid niet te vertellen dat hij op een datingsite staat. Je hoeft het ook niet te vertellen aan zijn vriendin. Wat is anders het volgende ? Ga je na deze relatie ook aan zijn nieuwe vriendin vertellen vertellen, als hij die krijgt wat hij in het verleden heeft gedaan en dat hij onbetrouwbaar is?
Niet mee eens. Broer zit fout, niet de boodschapper. Die schade doet hij zelf. En als schoonzus weet dat hij op Tinder zit, is er geen probleem.

Mensen gaan vreemd omdat het kan, omdat het grote gros vindt dat het hun zaak niet is en zodoende niks zeggen en de onwetende partner in een leugen laten voortleven. Maar als het je eigen partner is wel zitten janken dat jij de laatste bent die het wist.

Laat schoonzus in elk geval de keuze hebben om de waarheid te accepteren of verder te kijken naar een leuke man.
26-12-2021 08:15
En daarna maken zij het weer goed en ben jij voor altijd die bitch van een zus die probeerde hun relatie om zeep te helpen. 😂
Attraverso schreef:
26-12-2021 08:18
Er zijn tal van relaties waar dit over een grens gaan is en onder vreemd gaan valt.
Je kan iets heel moeilijks maken van een relatie waarbij je de ander een soort psychische kuisheidsgordel laat dragen. Ik weet niet of de betrokkenen daarvan opknappen en of de relatie daarvan fijner wordt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Gewoon met hem bespreken en uiteraard niet met zijn vriendin.
26-12-2021 06:47
Mijn eerste gedachte zou zijn dat het een oud profiel is, wat hij gewoon niet heeft verwijderd.
Bij apps zoals tinder, bumble etc. Worden profielen van 3 + jaar niet gerouleerd. Zeker niet als je de app van je telefoon verwijderd
DS1971 schreef:
26-12-2021 08:45
Gewoon met hem bespreken en uiteraard niet met zijn vriendin.
Dit. Al zit hij fout… enige loyaliteit naar je familie mag wel.
Perkele schreef:
26-12-2021 08:58
Bij apps zoals tinder, bumble etc. Worden profielen van 3 + jaar niet gerouleerd. Zeker niet als je de app van je telefoon verwijderd
Wie weet heeft hij gewoon een vriend even laten zien wat er te koop is op de site. Een profiel hebben is niet hetzelfde als vreemdgaan.
Kennelijk ben ik vrij impulsief. Elke keer als ik dit soort topics lees verbaas ik me dat er zoveel tijd wordt genomen om erover na te denken.

Ik had broer allang aan zijn oren meegetrokken en geconfronteerd met mijn bevindingen.
Ik ga er trouwens wel vanuit dat erop gelogen zal worden. “Ooh is een super oud profiel joh.”

En zin heeft het ook niet. Als hij zijn zwangere vriendin nu kan bedonderen, kan hij ook wel doorgaan als zijn zus iets door heeft.
kindrebel schreef:
26-12-2021 08:33
En daarna maken zij het weer goed en ben jij voor altijd die bitch van een zus die probeerde hun relatie om zeep te helpen. 😂
Daar kan ik prima mee leven.

Maar persoonlijk zou ik zelf compleet klaar zijn met mensen die me niet vertellen dat m'n vriend vreemd gaat en zij het wisten, ongeacht of het m'n zus, schoonzus of m'n collega zou zijn. Als het al bijgelegd werd met vriend (niet dus) kan schoonzus ook maar beter uit mijn buurt blijven met haar hypocriete kop.
stroopwafeltje1979 wijzigde dit bericht op 26-12-2021 09:08
39.75% gewijzigd
Sjulia schreef:
26-12-2021 09:02
Kennelijk ben ik vrij impulsief. Elke keer als ik dit soort topics lees verbaas ik me dat er zoveel tijd wordt genomen om erover na te denken.

Ik had broer allang aan zijn oren meegetrokken en geconfronteerd met mijn bevindingen.
Ik ga er trouwens wel vanuit dat erop gelogen zal worden. “Ooh is een super oud profiel joh.”

En zin heeft het ook niet. Als hij zijn zwangere vriendin nu kan bedonderen, kan hij ook wel doorgaan als zijn zus iets door heeft.
Ik zou mezelf toch niet verantwoorden bij mn zusje, zie niet in waarom ik dat zou doen.
kindrebel schreef:
26-12-2021 08:33

Dit! Maar besef van te voren dat je het toch nooit goed zult doen.

Als je je schoonzus niks vertelt en later komt uit dat jij het wist, kan ze je verwijten dat je niks gezegd hebt.

Vertel je het wel dan zit je te stoken.
26-12-2021 08:32
Niet mee eens. Broer zit fout, niet de boodschapper. Die schade doet hij zelf. En als schoonzus weet dat hij op Tinder zit, is er geen probleem.

Mensen gaan vreemd omdat het kan, omdat het grote gros vindt dat het hun zaak niet is en zodoende niks zeggen en de onwetende partner in een leugen laten voortleven. Maar als het je eigen partner is wel zitten janken dat jij de laatste bent die het wist.

Laat schoonzus in elk geval de keuze hebben om de waarheid te accepteren of verder te kijken naar een leuke man.
Maar het is haar eigen broer, die val je toch niet af dan?
Andersom schreef:
26-12-2021 09:08
Dit! Maar besef van te voren dat je het toch nooit goed zult doen.

Als je je schoonzus niks vertelt en later komt uit dat jij het wist, kan ze je verwijten dat je niks gezegd hebt.

Vertel je het wel dan zit je te stoken.
Daarom gewoon tegen niemand iets zeggen. Kan je ook niet de schuld krijgen.
Delta91 schreef:
26-12-2021 09:09
Maar het is haar eigen broer, die val je toch niet af dan?
Maar ja wat dan?

Niks zeggen en ligt lekker rond te neuken en daardoor gaan ze scheiden als kind 6 is?
Delta91 schreef:
26-12-2021 09:07
Ik zou mezelf toch niet verantwoorden bij mn zusje, zie niet in waarom ik dat zou doen.
Wie tf ben jij dan? Niet mijn broer.
Westerpaviljoen schreef:
26-12-2021 09:12
Maar ja wat dan?

Niks zeggen en ligt lekker rond te neuken en daardoor gaan ze scheiden als kind 6 is?
Ja niet TO haar probleem lijkt mij. Problemen moet je gewoon laten bij wie ze horen vind ik.
Moondream schreef:
26-12-2021 05:33
Ik zou het sowieso tegen hem zeggen. En afhankelijk van hoe hij reageert beslissen of ik het haar ook zou vertellen. En onthou, je broer maakt alles kapot met zijn gedrag, jij bent slechts de boodschapper.
Even met de disclaimer dat het niet een profiel is van voor de relatie die hij simpelweg niet verwijderd heeft, want dat gebeurt ook wel eens.
Dit
Delta91 schreef:
26-12-2021 09:14
Ja niet TO haar probleem lijkt mij. Problemen moet je gewoon laten bij wie ze horen vind ik.
What has been seen can not be unseen

En behandel anderen zoals je zelf wil worden behandeld.

Dus hup naar dr broer. Moraliteit boven familiebanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven