Broer ontdekt op datingsite

26-12-2021 03:06 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een jaartje vrijgezel en heb me aangemeld op een datingsite.
Terwijl ik vanavond aan het swipen was door de foto’s van mannen, kwam ik daar opeens een foto van mijn broer tegen.

Mijn broer die al 3 jaar een leuke relatie heeft met een schat van een meid, en zij is momenteel zwanger van hun eerste kindje!
Ik ben dus best in shock😱. Had dit liever niet gezien en geweten.

Maar ja ik weet het dus nu. En hoewel ik weet dat veel mensen vreemd gaan, ben ik toch boos! Ze is verdorie zwanger!

Ik wil het eerst laten bezinken, maar ik denk er sterk aan om hem er wel mee te confronteren. Haar wil ik het liever niet zeggen, gezien haar zwangerschap en ik niet alles kapot wil maken tussen hen.
Ben erg benieuwd wat jullie zouden doen in zo’n situatie?

Zou je je broer hier op aanspreken?

Totaal aantal stemmen: 414

Ja absoluut (87%)
Nee niet mijn zaken (7%)
Ja hem aanspreken en haar vertellen (4%)
Hem niet aanspreken haar wel vertellen (1%)
Delta91 schreef:
26-12-2021 09:09
Maar het is haar eigen broer, die val je toch niet af dan?
Ik wel blijkbaar. Waarheid boven (liegende) broer.

Eigen broer had huwelijksproblemen door vreemdgaan aan beide kanten, die heb ik ook gezegd dat ze ofwel over moesten naar een open huwelijk ofwel dat hij zijn pik eens in z'n broek moest houden. Had de echtgenoot het niet geweten was er zeker wel een berichtje die kant op gegaan. Maar in dit geval waren ze beiden op de hoogte en beiden fout, huwelijk is ook al jaren een puinhoop, ondanks therapie. In mijn ogen doen ze elkaar een groot plezier met een scheiding maar daar willen ze nog niet aan.

Maar goed, wij zijn heel eerlijk naar elkaar binnen de familie. Ik weet dat mijn hele familie mijn vriend niks vindt, en mijn zwager weet dat als hij mijn zus belazert zoals zijn ex vrouw dat we zijn ballen roosteren op een zacht vuurtje, maar dat we tot die tijd oké zijn met hem :high5:
Westerpaviljoen schreef:
26-12-2021 09:16
What has been seen can not be unseen

En behandel anderen zoals je zelf wil worden behandeld.

Dus hup naar dr broer. Moraliteit boven familiebanden.
Maar wat hoop je daar dan mee te bereiken? Het is niet dat broer dan het vreemdgaan meteen afleert en het nooit meer zal doen. Broer zal waarschijnlijk zijn profiel verwijderen en tegen zn vriendin zeggen dat zn zusje niet spoort/jaloers is of whatever. Lijkt mij ook niet effectief.
Stroopwafeltje1979 schreef:
26-12-2021 09:21
Ik wel blijkbaar. Waarheid boven (liegende) broer.

Eigen broer had huwelijksproblemen door vreemdgaan aan beide kanten, die heb ik ook gezegd dat ze ofwel over moesten naar een open huwelijk ofwel dat hij zijn pik eens in z'n broek moest houden. Had de echtgenoot het niet geweten was er zeker wel een berichtje die kant op gegaan. Maar in dit geval waren ze beiden op de hoogte en beiden fout, huwelijk is ook al jaren een puinhoop, ondanks therapie. In mijn ogen doen ze elkaar een groot plezier met een scheiding maar daar willen ze nog niet aan.

Maar goed, wij zijn heel eerlijk naar elkaar binnen de familie. Ik weet dat mijn hele familie mijn vriend niks vindt, en mijn zwager weet dat als hij mijn zus belazert zoals zijn ex vrouw dat we zijn ballen roosteren op een zacht vuurtje, maar dat we tot die tijd oké zijn met hem :high5:
Ik moet er niet aan denken om zo’n bemoeizuchtige familie te hebben.
Delta91 schreef:
26-12-2021 09:14
Ja niet TO haar probleem lijkt mij. Problemen moet je gewoon laten bij wie ze horen vind ik.
Leuk is dat joh, dat de hele wereld weet dat je partner je ontrouw is, behalve jij en dat niemand wat zei.

Dan ontdek je het en kun je niet alleen je relatie maar gelijk je hele omgeving bij het grofvuil storten.

Je zou van minder psychisch in elkaar klappen.
26-12-2021 09:05
Daar kan ik prima mee leven.

Maar persoonlijk zou ik zelf compleet klaar zijn met mensen die me niet vertellen dat m'n vriend vreemd gaat en zij het wisten, ongeacht of het m'n zus, schoonzus of m'n collega zou zijn. Als het al bijgelegd werd met vriend (niet dus) kan schoonzus ook maar beter uit mijn buurt blijven met haar hypocriete kop.
Maar wie zegt dat hij vreemd gaat??
Irregular_Choice schreef:
26-12-2021 09:25
Maar wie zegt dat hij vreemd gaat??
Dat is aan schoonzus om te bepalen. Misschien weet ze ervan, of is een profiel op tinder maar er niks mee doen oké. Niks aan de hand dan.

Maar de kans is beduidend groter dat schoonzus hier niks van weet.
Weet je, vaak is het maar bevestiging wat ze zoeken.
Willen ze helemaal geen date ofzo, maar gewoon even kijken hoe ze nog in de markt liggen.
Vooral nu er een kindje komt, is vaak zo'n definitief punt in je leven. Je "single" bestaan is over en je kunt er niet zomaar heen terug.

Praat met je broer.
de wereld wacht om ontdekt te worden
26-12-2021 09:27
Dat is aan schoonzus om te bepalen. Misschien weet ze ervan, of is een profiel op tinder maar er niks mee doen oké. Niks aan de hand dan.

Maar de kans is beduidend groter dat schoonzus hier niks van weet.
Dus iedereen met een relatie en een profiel op een datingapp, gaat vreemd? En hoezo moet schoonzus dit bepalen? Er is ook nog gewoon zoiets als privacy binnen een relatie. Helemaal als het iets is wat niet de relatie betreft. Echt joh, die jongen is al veroordeeld terwijl we maar 4 berichten van To hebben gelezen die niks zeggen.
kindrebel schreef:
26-12-2021 07:48
Ik zou vragen of hij weet dat zijn hoofd zichtbaar is op die site. En me er verder niet mee bemoeien. Wat mensen in hun relatie doen en laten, moeten ze zelf weten.

Dit idd
Hij is verantwoordelijk voor zijn leven en handelen, maar ik vind absoluut dat je het hem moet zeggen. Dan is het aan hem wat ermee te doen.
thanx schreef:
26-12-2021 09:29
Weet je, vaak is het maar bevestiging wat ze zoeken.
Willen ze helemaal geen date ofzo, maar gewoon even kijken hoe ze nog in de markt liggen.
Vooral nu er een kindje komt, is vaak zo'n definitief punt in je leven. Je "single" bestaan is over en je kunt er niet zomaar heen terug.

Praat met je broer.
Dat vind ik zo mogelijk nog sneuer.

Ik mag er toch vanuit gaan dat als ik een kind aan het bouwen ben voor mijn partner, hij er al eerder over heeft nagedacht dat zijn single leven over is.

Tsjongejonge zeg.
Delta91 schreef:
Ik moet er niet aan denken om zo’n bemoeizuchtige familie te hebben.
Prima, ik moet er niet aan denken om zo'n hypocriet in de familie te hebben. Doet me denken aan 90 days fiancé, dat de hele familie weet dat zoon/broer zo'n meid belazert maar niks zeggen en dan ook nog fake vriendelijk gaan zitten doen.

Zou het überhaupt zonder vreemdgaan al vreselijk vinden als m'n familie gekunsteld vriendelijk zat te doen tegen m'n partner.
Leuk is dat joh, dat de hele wereld weet dat je partner je ontrouw is, behalve jij en dat niemand wat zei.

Dan ontdek je het en kun je niet alleen je relatie maar gelijk je hele omgeving bij het grofvuil storten.

Je zou van minder psychisch in elkaar klappen.
Maar waarom vind jij dan dat TO zichzelf daar mee moet bemoeien? Ze kan haar broer zeggen dat ze het gezien heeft maar meer ook niet. De rest is aan hem of niet.
Niet alles gelezen maar ik zou mijn broer daar zeker op aan spreken.
26-12-2021 09:32
Prima, ik moet er niet aan denken om zo'n hypocriet in de familie te hebben. Doet me denken aan 90 days fiancé, dat de hele familie weet dat zoon/broer zo'n meid belazert maar niks zeggen en dan ook nog fake vriendelijk gaan zitten doen.

Zou het überhaupt zonder vreemdgaan al vreselijk vinden als m'n familie gekunsteld vriendelijk zat te doen tegen m'n partner.
In dat geval heb ik toch liever dat ze gekunsteld vriendelijk doen.
Irregular_Choice schreef:
26-12-2021 09:30
Dus iedereen met een relatie en een profiel op een datingapp, gaat vreemd? En hoezo moet schoonzus dit bepalen? Er is ook nog gewoon zoiets als privacy binnen een relatie. Helemaal als het iets is wat niet de relatie betreft. Echt joh, die jongen is al veroordeeld terwijl we maar 4 berichten van To hebben gelezen die niks zeggen.
In verreweg de meeste relaties valt een profiel op een dating site onder vreemdgaan en zo niet, kunnen broer en schoonzus er in elk geval open en eerlijk over praten, ipv dat zij dom gehouden wordt.

Hoewel je er welgevoeglijk vanuit kunt gaan als zij er niks van weet, dat het foute boel is. Als broer te goedertrouw is en het is wat onschuldigs (kan dat?) heeft hij het al lang tegen zijn vriendin gezegd en is het dus ook niet erg als TO dat bespreekt.
Delta91 schreef:
26-12-2021 09:32
Maar waarom vind jij dan dat TO zichzelf daar mee moet bemoeien? Ze kan haar broer zeggen dat ze het gezien heeft maar meer ook niet. De rest is aan hem of niet.
Broer weet het zelf toch wel en heeft zelf zijn keuze al gemaakt? Die hoef je in principe niks te vertellen. Het is schoonzus die van niks weet.

Alsof broer als hij vreemd zou gaan na een gesprek met zus gaat zeggen dat hij het licht heeft gezien, alles opbiecht aan schoonzus en haar vanaf nu trouw zal zijn. Hij zal hooguit naar meer schimmige sites gaan ipv Tinderen.

Wat denk je te bereiken met een gesprek met broer?
Weet je al wat je gaat doen TO?
En wanneer post je dan zijn reactie?
26-12-2021 09:44
Broer weet het zelf toch wel en heeft zelf zijn keuze al gemaakt? Die hoef je in principe niks te vertellen. Het is schoonzus die van niks weet.

Alsof broer als hij vreemd zou gaan na een gesprek met zus gaat zeggen dat hij het licht heeft gezien, alles opbiecht aan schoonzus en haar vanaf nu trouw zal zijn. Hij zal hooguit naar meer schimmige sites gaan ipv Tinderen.

Wat denk je te bereiken met een gesprek met broer?
Wat denk jij te bereiken met een gesprek met schoonzus? Dat zij hem nu meteen verlaat? Want dat je die relatie op scherp zet met zo’n gesprek snap je zelf waarschijnlijk ook.
Delta91 schreef:
26-12-2021 09:49
Wat denk jij te bereiken met een gesprek met schoonzus? Dat zij hem nu meteen verlaat? Want dat je die relatie op scherp zet met zo’n gesprek snap je zelf waarschijnlijk ook.
Nee, wat ze ermee doen is aan hen.
Maar ik zou schoonzus wel de waarheid gunnen, dat ze weet voor wie ze kiest, met een helder beeld. Geen Verena-toestand, als je dat topic ook volgt, dat je 20 jaar denkt met een trouwe goedzak te zijn.
26-12-2021 09:57
Nee, wat ze ermee doen is aan hen.
Maar ik zou schoonzus wel de waarheid gunnen, dat ze weet voor wie ze kiest, met een helder beeld. Geen Verena-toestand, als je dat topic ook volgt, dat je 20 jaar denkt met een trouwe goedzak te zijn.
Die waarheid moet ze zelf uitvinden. Ik zou mij daar verder niet mee bemoeien en al helemaal niet naar die schoonzus stappen.
retrostar schreef:
26-12-2021 08:37
Je kan iets heel moeilijks maken van een relatie waarbij je de ander een soort psychische kuisheidsgordel laat dragen. Ik weet niet of de betrokkenen daarvan opknappen en of de relatie daarvan fijner wordt.
Wat een bullshit. Je maakt gewoon afspraken met elkaar. Als iemand zich daar niet aan houdt is dat gewoon gemeen en schadelijk voor de ander en doe je iemand dus bewust pijn. Lijkt me dat daar helemaal niemand van opknapt.
Lama
Ik ze me er niet mee bemoeien eerlijk gezegd. Ik ga niet over andermans leven. Tegen zijn vriendin zou ik al helemaal niets zeggen. Ik heb niet zo’n gevoel dat ik mensen voor ontrouw moet behoeden.

Hij zal jou waarschijnlijk ook wel voorbij zien schuiven, trouwens. Dan zal het kwartje wel vallen.
ZWD schreef:
26-12-2021 08:25
Ik zou familiebanden toch niet kapot maken. Als je gezeik wilt binnen de familie doe je het op deze manier.

Je hoeft als familie lid niet te vertellen dat hij op een datingsite staat. Je hoeft het ook niet te vertellen aan zijn vriendin. Wat is anders het volgende ? Ga je na deze relatie ook aan zijn nieuwe vriendin vertellen vertellen, als hij die krijgt wat hij in het verleden heeft gedaan en dat hij onbetrouwbaar is?
Dat kindje waar die vriendin zwanger van is, is anders ook familie, hoor. En die heeft al helemaal niet om een vreemdgaande vader gevraagd.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven