Broer ontdekt op datingsite

26-12-2021 03:06 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een jaartje vrijgezel en heb me aangemeld op een datingsite.
Terwijl ik vanavond aan het swipen was door de foto’s van mannen, kwam ik daar opeens een foto van mijn broer tegen.

Mijn broer die al 3 jaar een leuke relatie heeft met een schat van een meid, en zij is momenteel zwanger van hun eerste kindje!
Ik ben dus best in shock😱. Had dit liever niet gezien en geweten.

Maar ja ik weet het dus nu. En hoewel ik weet dat veel mensen vreemd gaan, ben ik toch boos! Ze is verdorie zwanger!

Ik wil het eerst laten bezinken, maar ik denk er sterk aan om hem er wel mee te confronteren. Haar wil ik het liever niet zeggen, gezien haar zwangerschap en ik niet alles kapot wil maken tussen hen.
Ben erg benieuwd wat jullie zouden doen in zo’n situatie?

Zou je je broer hier op aanspreken?

Totaal aantal stemmen: 414

Ja absoluut (87%)
Nee niet mijn zaken (7%)
Ja hem aanspreken en haar vertellen (4%)
Hem niet aanspreken haar wel vertellen (1%)
Printscreen maken van z'n profiel en anoniem opsturen naar broer en schoonzus?

Nee, even serieus...
Zeer moeilijke kwestie...

Ik zou t ook niet weten als ik in jouw schoenen stond TO...
Turtlerain schreef:
26-12-2021 12:56
Als broer dan zegt: joh, dat weet Karen allang, daar hebben we afspraken over, dan is daarmee de kous af. Dan is het verder hun zaak.
Het is sowieso zaak van broer, en niet van jou.
Irregular_Choice schreef:
26-12-2021 10:59
Nu heeft dat kind al ineens een vreemdgaande vader. Echt…het is weer echt viva hoor. Schoonzus moet meteen bij hem weg, want het is een vreemdganger en ze is beter af als alleenstaand moeder. Pfff
Helaas zal ze te ver zijn anders had abortus ook nog aangeraden kunnen worden. Ach dat arme kind.
Onverwachts schreef:
26-12-2021 13:01
Helaas zal ze te ver zijn anders had abortus ook nog aangeraden kunnen worden. Ach dat arme kind.
Serieus ja?
Ik zou het wel aangeven bij broer en vragen of hij verstandig bezig is. Ik zou het sowieso nooit bij het "slachtoffer" melden maar afhankelijk van de band hooguit bij de "dader", ik heb geen verantwoordelijkheid die ligt bij de "dader".
Ik denk toch tegen broer zeggen dat je zijn profiel hebt gezien en dan kijken wat zijn reactie daarop is.
Delta91 schreef:
26-12-2021 13:03
Serieus ja?
Lezen in de context van de quote waar ik op gereageerd heb :P
Onverwachts schreef:
26-12-2021 13:06
Ik zou het wel aangeven bij broer en vragen of hij verstandig bezig is. Ik zou het sowieso nooit bij het "slachtoffer" melden maar afhankelijk van de band hooguit bij de "dader", ik heb geen verantwoordelijkheid die ligt bij de "dader".
Denk je dat broer nou echt niet weet dat het niet verstandig is? En misschien is het oud profiel en misschien hebben ze afspraak. Het gaat dr om dat je je niet met je broers leven moet bemoeien. Alleen met je eigen leven.
blueberry schreef:
26-12-2021 12:06
Ik ben altijd pro-broer.
Ook als hij shit over zichzelf heeft afgeroepen. Mijn reactie zou zijn, tja jongen, eigen schuld, dikke bult. Jammer dat het allemaal zo moet gaan. Als je wil uithuilen, uitrazen, ben ik er voor je. Wil je nog een extra loempia? Ik zit al vol.

Je kan prima voor je familie klaarstaan, ook al ben je niet eens met de keuzes die ze gemaakt hebben. Andersom zou het ook precies zo gaan, als ik een verkeerde keuze had gemaakt. Dat heet onvoorwaardelijke liefde.
Maar je kunt net zo goed voor familie klaarstaan als je wel je schoonzus inlicht en/of je broer aanspreekt.

Mijn broer heeft regelmatig bij me uitgehuild en dan knuffel je hem en zeg je dat hij ook gewoon een stomme lul is met z'n stomme acties en dat ziet hij dan op dat moment zelf ook en dan drink je samen nog een biertje en je weet dat dit zich vermoedelijk volgend jaar nog een keer gaat herhalen, al dan niet met een andere partner, omdat de bedoelingen goed zijn en het vlees zwak.

Je kunt heel close en liefhebbend zijn met elkaar en toch eerlijk.
Daarom zou ik hem geen verwijten maken maar alleen zeggen;
Hey ik zag jouw profiel op die en die app.............
En verder niks meer zeggen en kijken wat hij dan gaat zeggen.
Stroopwafeltje1979 schreef:
26-12-2021 13:16
Maar je kunt net zo goed voor familie klaarstaan als je wel je schoonzus inlicht en/of je broer aanspreekt.

Mijn broer heeft regelmatig bij me uitgehuild en dan knuffel je hem en zeg je dat hij ook gewoon een stomme lul is met z'n stomme acties en dat ziet hij dan op dat moment zelf ook en dan drink je samen nog een biertje en je weet dat dit zich vermoedelijk volgend jaar nog een keer gaat herhalen, al dan niet met een andere partner, omdat de bedoelingen goed zijn en het vlees zwak.

Dat zou voor mij een reden zijn om flink ruzie te maken met mn zus, waar bemoeit ze zich mee.
Stroopwafeltje1979 schreef:
26-12-2021 13:16

Als broer zelf bij je komt is dit de perfecte strategie. Maar nu heeft TO iets “ ontdekt “ en is het niet aan haar om hier iets over te zeggen.
Wickedwitch schreef:
26-12-2021 13:13
Denk je dat broer nou echt niet weet dat het niet verstandig is? En misschien is het oud profiel en misschien hebben ze afspraak. Het gaat dr om dat je je niet met je broers leven moet bemoeien. Alleen met je eigen leven.
Natuurlijk zal hij het weten maar misschien zal het helpen om een aantal hersencellen een meter naar boven te trekken, doet hij er niets mee mij ook best. Ik zal hem niet veroordelen oid maar kan hem op een verjaardag oid wel weer recht aankijken omdat er geen geheim zit. Bij een goede vriend of vriendin zou ik overigens hetzelfde doen maar het dus nooit of in ieder geval niet snel tegen het "slachtoffer" zeggen.
Jeetje het kan van alles zijn...
Open relatie, oud profiel, iemand die zijn foto gebruikt heeft of vreemdgaan.

Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk want waarom zou je herkenbaar op een dating profiel gaan staan met het risico herkend te worden? Dan pak je toch een anonieme foto lijkt mij? Op deze manier is het gewoon oerstom.

Dus ja ik zou het terloops melden f2f. Kijken wat hij zegt en wanneer het vreemdgaan is toch wel even melden dat dit dan zeker niet de juiste manier is als je niet gepakt wil worden.
MrsMorrison schreef:
26-12-2021 13:28
Dus ja ik zou het terloops melden f2f. Kijken wat hij zegt en wanneer het vreemdgaan is toch wel even melden dat dit dan zeker niet de juiste manier is als je niet gepakt wil worden.
Misschien kan TO dan nog tips geven hoe hij het beter kan verbergen :rofl:
Onverwachts schreef:
26-12-2021 13:33
Misschien kan TO dan nog tips geven hoe hij het beter kan verbergen :rofl:

Haha ja precies. Even melden dat een andere site beter werkt voor zijn doeleinden.

Daarom lijkt mij vreemdgaan zo onwaarschijnlijk. Zo open en bloot met een foto op een datingsite en dan niet bang zijn dat iemand erachter komt?
Turtlerain schreef:
26-12-2021 12:15
Klopt, broer bedondert en zit fout. Maar wie zwijgt stemt toe en is medeplichtig.
Oké. Dat is dan maar zo. Ik vind dat zelf flauwekul, maar ik accepteer dat sommigen zo denken.

Overigens moet ik eerlijk toegeven dat ik inderdaad geen hele uitgesproken mening heb over wat voor potje anderen van hun leven maken, als men er voor kiest om vreemd te gaan is dat niet aan mij om daarover te oordelen. Al mijn siblings en de meeste mensen die ik ken zijn bij hun volle verstand. Mensen doen wel meer dingen die ik niet zou doen.
MrsMorrison schreef:
26-12-2021 13:36
Haha ja precies. Even melden dat een andere site beter werkt voor zijn doeleinden.

Daarom lijkt mij vreemdgaan zo onwaarschijnlijk. Zo open en bloot met een foto op een datingsite en dan niet bang zijn dat iemand erachter komt?
Die twijfel had ik dan weer niet, ik weet dat mensen stiekem op een site oid bezig waren maar er geen rekening mee hielden dat ze herkend konden worden.
Welke profieltekst heeft broer op z'n profiel staan?
Ik ben heel loyaal aan mijn directe familie dus ik zou het nooit aan schoonzus vertellen. ik zou het wel bespreekbaar maken met broer om zijn verhaal te horen.
In mijn geval is het what you see is what you get.
Ik zeg, vraag, deel mede wat ik kwijt wil. Soms vrij impulsief, soms zeer bedachtzaam. Maar ik hou geen info achter. Ik hou er ook niet van om om de hete brei heen te draaien.

Ik zou broer dus aanspreken. Niet direct in verwijtende toon, maar wel duidelijk en concreet. Ik zou benieuwd zijn naar zijn verklaring. Op basis daarvan zou ik bepalen hoe ik zou reageren.
Ik zou broer aanspreken maar vooral aan hem vragen hoe het met hem gaat en hoe hij de zwangerschap ervaart.

Ik was heel ziek tijdens mijn zwangerschappen en vooral tijdens mijn tweede zwangerschap ging ik extreem vroeg naar bed. Mijn man ging ineens online gamen uit verveling (de computer is na de zwangerschap niet eens meer aangegaan).
Misschien verveelt deze broer zich ook wel heel erg en heeft hij vanuit tijdverdrijf wel een avondje tinder geopend om profielen te kijken zonder echt vreemd te gaan.

Nou ja, misschien gaat hij wel ook echt vreemd. Zelf ga ik nooit meteen van het ergste uit maar TO kent haar broer natuurlijk het beste.
Ohja en ik zat in een vergelijkbare situatie.

Maar dan was ik single. Zat op Tinder. M'n zus kwam erachter. Toen heeft ze het tegen m'n ouders verteld en toen is er heel veel gedoe van gekomen..

Als ik jou was dan zou ik het alleen tegen je broer zeggen en hem zelf laten uitzoeken wat ie ermee doet. Jij hoeft zijn leven niet te verpesten. (Dat doet ie zelf al een beetje, maar goed).
Maar wat was de tekst bij de foto? Het maakt nogal wat uit of dat “Leuk stel zoekt M/V voor trio” was of “leuke man zoekt avontuur. kan niet thuis ontvangen”.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Bemoei je er niet mee zeg, misschien hebben ze er wel afspraken over, is het een oud profiel, heeft hij het alleen uit tijdverdrijf om te kijken hoe goed hij nog in de markt ligt, hebben ze allebei wel voor de grap nog zo'n profiel om gewoon wat te scrollen zonder er wat mee te doen, of is er een andere reden.
Anders zou hij echt niet zo open en bloot daarop staan met zo'n grote kans ontdekt te worden, wat nu gebeurd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven