Broer ontdekt op datingsite
zondag 26 december 2021 om 03:06
Ik ben sinds een jaartje vrijgezel en heb me aangemeld op een datingsite.
Terwijl ik vanavond aan het swipen was door de foto’s van mannen, kwam ik daar opeens een foto van mijn broer tegen.
Mijn broer die al 3 jaar een leuke relatie heeft met een schat van een meid, en zij is momenteel zwanger van hun eerste kindje!
Ik ben dus best in shock
. Had dit liever niet gezien en geweten.
Maar ja ik weet het dus nu. En hoewel ik weet dat veel mensen vreemd gaan, ben ik toch boos! Ze is verdorie zwanger!
Ik wil het eerst laten bezinken, maar ik denk er sterk aan om hem er wel mee te confronteren. Haar wil ik het liever niet zeggen, gezien haar zwangerschap en ik niet alles kapot wil maken tussen hen.
Ben erg benieuwd wat jullie zouden doen in zo’n situatie?
Terwijl ik vanavond aan het swipen was door de foto’s van mannen, kwam ik daar opeens een foto van mijn broer tegen.
Mijn broer die al 3 jaar een leuke relatie heeft met een schat van een meid, en zij is momenteel zwanger van hun eerste kindje!
Ik ben dus best in shock
Maar ja ik weet het dus nu. En hoewel ik weet dat veel mensen vreemd gaan, ben ik toch boos! Ze is verdorie zwanger!
Ik wil het eerst laten bezinken, maar ik denk er sterk aan om hem er wel mee te confronteren. Haar wil ik het liever niet zeggen, gezien haar zwangerschap en ik niet alles kapot wil maken tussen hen.
Ben erg benieuwd wat jullie zouden doen in zo’n situatie?
zondag 26 december 2021 om 22:58
Veel reacties al ondertussen en veel verschillende meningen. Ben wel blij met alle reacties.
Ik heb de foto nog even goed bekeken (incl de achtergrond) en ik ben er inmiddels vrijwel zeker van dat het wel een oude(re) foto is. Dat maakt de kans dat het een oud profiel is een stuk groter iig.
Ik ga het denk ik redelijk “neutraal” aan hem melden dat ik hem heb gezien, en kijken wat zijn reactie is.
Dank voor alle reacties iig!
(oh en ik heb iig screenshots gemaakt)
zondag 26 december 2021 om 23:16
Ik zou het melden.
Met de boodschap erbij dat als het over termijn X niet weg is ik naar partner stap en haar de beelden toon.
Als hij dan toch wil vreemd gaan wordt hij maar creatiever en doet hij het niet onder mijn neus.
Met de boodschap erbij dat als het over termijn X niet weg is ik naar partner stap en haar de beelden toon.
Als hij dan toch wil vreemd gaan wordt hij maar creatiever en doet hij het niet onder mijn neus.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 26 december 2021 om 23:32
zondag 26 december 2021 om 23:38
zondag 26 december 2021 om 23:41
Omdat je de achtergrond en context niet weet.
Je weet niet of ze er afspraken over hebben.
Je weet niet of het en oud profiel is.
Je weet niet of het profiel voor de grap of uit erveling is aangemaakt.
Je weet niet of ze misschien beiden een profiel hebben aangemaakt voor de lol en samen zitten te vegen.
Je weet niet of er een andere reden is.
zondag 26 december 2021 om 23:44
Kan. Dan heb je wel het snelst antwoord op de meeste vragen.
Lol, die toevoeging 'onder een fictieve naam'. Lijkt me wel handig ja, denk niet dat hij op zijn zus gaat happen.

maandag 27 december 2021 om 00:25
Dit is dus precies de reden waarom ik “neutraal” aan hem wil melden dat ik hem heb gezien, en hem wil laten reageren. Heel eerlijk mijn eerste reactie nadat ik hem had gezien was ook dat ik boos was en heel boos hem wilde aanspreken.Dina1980 schreef: ↑26-12-2021 23:41Omdat je de achtergrond en context niet weet.
Je weet niet of ze er afspraken over hebben.
Je weet niet of het en oud profiel is.
Je weet niet of het profiel voor de grap of uit erveling is aangemaakt.
Je weet niet of ze misschien beiden een profiel hebben aangemaakt voor de lol en samen zitten te vegen.
Je weet niet of er een andere reden is.
Maar idd ik ken de context niet en er kan een “legitieme” reden zijn (het is tenslotte ook een oudere foto)
maandag 27 december 2021 om 00:59
Ik zou hier ook zeker met mijn broer over praten. Het zou echt aan mij knagen de volgende keer als ik broer en schoonzus zou zien en mooi weer zou moeten spelen.
Neutraal, feitelijk lijkt me een prima aanpak. Inderdaad gewoon benoemen dat je hem hebt gezien op de datingapp. Dan volgt er vanzelf een reactie waarnaar je dan kan besluiten er wel of niet verder op te reageren/te bemoeien.
Neutraal, feitelijk lijkt me een prima aanpak. Inderdaad gewoon benoemen dat je hem hebt gezien op de datingapp. Dan volgt er vanzelf een reactie waarnaar je dan kan besluiten er wel of niet verder op te reageren/te bemoeien.

maandag 27 december 2021 om 09:50
De meeste mensen gebruiken volgens mij oudere foto's om jonger te lijken.Tjolk2019 schreef: ↑27-12-2021 00:25Dit is dus precies de reden waarom ik “neutraal” aan hem wil melden dat ik hem heb gezien, en hem wil laten reageren. Heel eerlijk mijn eerste reactie nadat ik hem had gezien was ook dat ik boos was en heel boos hem wilde aanspreken.
Maar idd ik ken de context niet en er kan een “legitieme” reden zijn (het is tenslotte ook een oudere foto)
Als je 't echt zeker wil weten dan hap je op hem met 'n nepprofiel. Als zus kun je vast goed verzinnen op welk type hij valt.

maandag 27 december 2021 om 10:17
Je ziet zijn reactie niet als je appt natuurlijk. Als je hem persoonlijk confronteert zie je of ie rood wordt en of ie zich er uit probeert te lullen. Bij appen kan ie over z'n reactie nadenken en liegen.

maandag 27 december 2021 om 10:22
Och als ie vreemdgaat zal hij toch wel liegen maar ik gok erop dat het een oud profiel is, op een datingsite staan is nog geen vreemdgaan he.redbulletje schreef: ↑27-12-2021 10:17Je ziet zijn reactie niet als je appt natuurlijk. Als je hem persoonlijk confronteert zie je of ie rood wordt en of ie zich er uit probeert te lullen. Bij appen kan ie over z'n reactie nadenken en liegen.
maandag 27 december 2021 om 10:54
Vorige week hier hetzelfde meegemaakt. Jongste zoon wordt via een vriendin erop geattendeerd, dat zijn oudere broer (relatie-koophuis) etc. ook op een datingsite gezien is.
Screenshots werden doorgestuurd. Uiteindelijk heeft jongste zijn broer gebeld, gevraagd of hij alleen was en hem geconfronteerd. Hij zei iets van oud profiel blablablabla (terwijl hij al 6 jaar een relatie heeft en foto niet van 6 jaar geleden is).
Kortom: niet geloofwaardig. Dus heb ik oudste geappt en om opheldering gevraagd. Volgens hem was het een lolletje met vrienden geweest. En dacht hij het profiel verwijderd te hebben. Het was met zijn volle naam en toenaam. Hij vroeg me nog wel niets tegen zijn vriendin te zeggen, omdat die onnodig gestressed zou raken.
Deze kerst waren ze hier. Ik heb er eerlijk gezegd niet eens meer aan gedacht. Maar door dit topic wel weer.
Merkwaardig, maar ik zou altijd confronteren en niet direct de partner inlichten. Dat is niet aan jou.
Screenshots werden doorgestuurd. Uiteindelijk heeft jongste zijn broer gebeld, gevraagd of hij alleen was en hem geconfronteerd. Hij zei iets van oud profiel blablablabla (terwijl hij al 6 jaar een relatie heeft en foto niet van 6 jaar geleden is).
Kortom: niet geloofwaardig. Dus heb ik oudste geappt en om opheldering gevraagd. Volgens hem was het een lolletje met vrienden geweest. En dacht hij het profiel verwijderd te hebben. Het was met zijn volle naam en toenaam. Hij vroeg me nog wel niets tegen zijn vriendin te zeggen, omdat die onnodig gestressed zou raken.
Deze kerst waren ze hier. Ik heb er eerlijk gezegd niet eens meer aan gedacht. Maar door dit topic wel weer.
Merkwaardig, maar ik zou altijd confronteren en niet direct de partner inlichten. Dat is niet aan jou.
maandag 27 december 2021 om 11:01
Ik weet niet op TO het profiel gelezen heeft, maar ik denk niet dat er stond dat hij getrouwd was en dat hij een open relatie heeft. Anders had TO het wel gemeld.Irregular_Choice schreef: ↑26-12-2021 07:55Wat zegt het? Dat hij een profiel op een datingsite heeft. Is dat verboden?? Wie weet hebben ze een open relatie. Of zoeken ze iemand voor een trio. Hij is meteen een vreemdganger, want hij heeft een profiel op een datingsite? Beetje kort door de bocht…
TO heeft nog nergens gezegd dat hij bij zijn ex vreemd ging. Alleen dat hij toen een profiel op tinder had.
En een oud profiel? Zuslief zal een foto van een paar jaar oud wel kunnen onderscheiden van een recente foto..
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
maandag 27 december 2021 om 11:33
Dit vind ik een goeie.
Dan kan dat flut-excuus van "oud profiel" ook meteen de prullenbak in.
Want als je broer ontkent, wat dan?
Zou je hem dan geloven of gaat hij t juist beter verbergen een volgende keer?
maandag 27 december 2021 om 11:34
Dit vind ik ook een hele goeie!!!!!
En dan afwachten of en hoe hij gaat reageren..
En daarmee zou de kous af zijn voor mij..
maandag 27 december 2021 om 11:37
Ja, dan weet je t wel zeker.koekie1980 schreef: ↑27-12-2021 11:33Dit vind ik een goeie.
Dan kan dat flut-excuus van "oud profiel" ook meteen de prullenbak in.
Want als je broer ontkent, wat dan?
Zou je hem dan geloven of gaat hij t juist beter verbergen een volgende keer?
Maar wil je dat ook weten????
En als ie vreemd wil gaan, doet ie dat toch wel hoor.
Die hou je niet tegen.
Pakt ie een andere app of site.
Second love bijvoorbeeld