Broer ontdekt op datingsite

26-12-2021 03:06 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een jaartje vrijgezel en heb me aangemeld op een datingsite.
Terwijl ik vanavond aan het swipen was door de foto’s van mannen, kwam ik daar opeens een foto van mijn broer tegen.

Mijn broer die al 3 jaar een leuke relatie heeft met een schat van een meid, en zij is momenteel zwanger van hun eerste kindje!
Ik ben dus best in shock😱. Had dit liever niet gezien en geweten.

Maar ja ik weet het dus nu. En hoewel ik weet dat veel mensen vreemd gaan, ben ik toch boos! Ze is verdorie zwanger!

Ik wil het eerst laten bezinken, maar ik denk er sterk aan om hem er wel mee te confronteren. Haar wil ik het liever niet zeggen, gezien haar zwangerschap en ik niet alles kapot wil maken tussen hen.
Ben erg benieuwd wat jullie zouden doen in zo’n situatie?

Zou je je broer hier op aanspreken?

Totaal aantal stemmen: 414

Ja absoluut (87%)
Nee niet mijn zaken (7%)
Ja hem aanspreken en haar vertellen (4%)
Hem niet aanspreken haar wel vertellen (1%)
koekie1980 schreef:
27-12-2021 11:33
Dit vind ik een goeie.
Dan kan dat flut-excuus van "oud profiel" ook meteen de prullenbak in.

Want als je broer ontkent, wat dan?
Zou je hem dan geloven of gaat hij t juist beter verbergen een volgende keer?
En wat komt er daarna? Een ultimatum stellen waarin die zn vriendin moet inlichten? Ik snap dat moeien met andermans leven eerlijk gezegd niet.
Yep schreef:
27-12-2021 11:29
Heel veel mannen gebruiken expres geen recente foto, maar een oudere foto, zodat ze er jonger en dus knapper uitzien en meer vrouwen aantrekken.

Wat staat er in zijn profiel over zijn relatiestatus?
Niet alleen mannen kan ik je zeggen. Maar inderdaad, een oude foto zegt niet alles.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Tutjewutje schreef:
27-12-2021 10:54
Vorige week hier hetzelfde meegemaakt. Jongste zoon wordt via een vriendin erop geattendeerd, dat zijn oudere broer (relatie-koophuis) etc. ook op een datingsite gezien is.

Screenshots werden doorgestuurd. Uiteindelijk heeft jongste zijn broer gebeld, gevraagd of hij alleen was en hem geconfronteerd. Hij zei iets van oud profiel blablablabla (terwijl hij al 6 jaar een relatie heeft en foto niet van 6 jaar geleden is).

Kortom: niet geloofwaardig. Dus heb ik oudste geappt en om opheldering gevraagd. Volgens hem was het een lolletje met vrienden geweest. En dacht hij het profiel verwijderd te hebben. Het was met zijn volle naam en toenaam. Hij vroeg me nog wel niets tegen zijn vriendin te zeggen, omdat die onnodig gestressed zou raken.

Deze kerst waren ze hier. Ik heb er eerlijk gezegd niet eens meer aan gedacht. Maar door dit topic wel weer.

Merkwaardig, maar ik zou altijd confronteren en niet direct de partner inlichten. Dat is niet aan jou.
Liet je dat zo makkelijk gaan bij je zoon?
Wat moest ze doen?
Hem aan een boomstam vastbinden?

Iemand die vreemd wil gaan, hou je niet tegen hoor.
Die haalt z'n profiel eraf, en gebruikt een andere app/site
Bovendien, het is zijn leven. Zijn keuze.
Je kunt hooguit zeggen dat je het er niet mee eens bent, maar het is zijn verantwoordelijkheid en niet de jouwe.
Zou zeker niet gaan stoken in een relatie, dan ben jij straks de boeman waardoor de relatie op de klippen is gelopen!
Zijn leven, zijn relatie, zijn verantwoordelijkheid.
Westerpaviljoen schreef:
27-12-2021 11:44
Liet je dat zo makkelijk gaan bij je zoon?
Laat ik zo zeggen, dat ik mijn zoon niet het type vind om vreemd te gaan, en dan zeker niet zo naïef als hij het serieus zou doen met eigen naam, toenaam en foto's. Daarvoor is zijn sociale kring in zijn woonplaats te groot. Dat ik enigszins wel geloof, dat het "iets" met lollig doen met vrienden was.
Maar ik hoop dat zijn broer en ik hem wel duidelijk hebben gemaakt, dat als hij wel serieus op een datingsite actief zou zijn onze woonplaats een gehucht met meer dan 100.000 inwoners is en het zo overal bekend zou zijn, en dus ook bij zijn vriendin.

Wat kan ik meer doen dan confronteren? Het is een volwassen man.
Het account is diezelfde avond weggehaald. Mocht ik weer zoiets horen, dan reageer ik anders. Een ezel stoot zich immers niet 2x aan dezelfde steen.
Tutjewutje schreef:
27-12-2021 12:13
Laat ik zo zeggen, dat ik mijn zoon niet het type vind om vreemd te gaan, en dan zeker niet zo naïef als hij het serieus zou doen met eigen naam, toenaam en foto's. Daarvoor is zijn sociale kring in zijn woonplaats te groot. Dat ik enigszins wel geloof, dat het "iets" met lollig doen met vrienden was.
Maar ik hoop dat zijn broer en ik hem wel duidelijk hebben gemaakt, dat als hij wel serieus op een datingsite actief zou zijn onze woonplaats een gehucht met meer dan 100.000 inwoners is en het zo overal bekend zou zijn, en dus ook bij zijn vriendin.

Wat kan ik meer doen dan confronteren? Het is een volwassen man.
Het account is diezelfde avond weggehaald. Mocht ik weer zoiets horen, dan reageer ik anders. Een ezel stoot zich immers niet 2x aan dezelfde steen.
Sjiek van je dan
Ik zou het heel raar vinden wanneer ouders zich gaan mengen in de relatie van volwassen kinderen. En gelyncht door het dorp, we leven niet in de middeleeuwen of in Talibanië.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
koekie1980 schreef:
27-12-2021 11:33
Dit vind ik een goeie.
Dan kan dat flut-excuus van "oud profiel" ook meteen de prullenbak in.

Want als je broer ontkent, wat dan?
Zou je hem dan geloven of gaat hij t juist beter verbergen een volgende keer?
‘ Ik ben niet mijn broeders hoeder ‘ zou een goeie zijn voor veel mensen om in gedachten te houden. Je gaat je als zus toch niet bemoeien met de relatie van je broer? Of andersom? Ik zou het mijn siblings echt kwalijk nemen als ze dit zouden flikken bij mij.
Delta91 schreef:
27-12-2021 11:37
En wat komt er daarna? Een ultimatum stellen waarin die zn vriendin moet inlichten? Ik snap dat moeien met andermans leven eerlijk gezegd niet.
Als jouw kerel je zou belazeren, en het blijkt dat meerdere mensen in jouw kring dat gewoon wisten, zou jij dat niet onzettend kl#te vinden dan?

Ik zou het als a.s. moeder dan echt wel willen weten. Of de relatie stand houdt, dat zien we dan wel, het ligt eraan wat er precies met die dating-app gedaan is en hoezeer m'n partner spijt heeft enz.

Maar geloven dat je in een prima relatie zit terwijl je partner je bedriegt is ook niet fijn. Als die broer echt vreemdgaat - wat je nu nog niet weet - dan verdient zijn vrouw beter, veel beter!
In mijn geval: als mijn ex-schoonzus of mijn ex-schoonouders zich wél met mijn relatie bemoeid had in plaats van zo laf en zo intens gemeen hun zoon en broer de hand boven het hoofd te houden en mij in mijn eigen huis bij herhaling glashard voor te liegen, dan weet ik zeker dat onze scheiding minder bitter en minder heftig als vechtscheiding was verlopen. En dan hadden mijn kinderen nu nog contact met hen gehad.

Dat de andere kant opkijken onder het mom van "het zijn volwassen mensen" maakt over het algemeen alleen maar meer kapot.
Am Yisrael Chai!
Of een ergere vechtscheiding....denk er maar eens over na wat er gebeurd wanneer je aan iemands zekerheden en veiligheid komt zoals directe familie.

Daarbij zijn zus en zijn moeder hebben aan jou geen huwelijkse trouw belooft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
koekie1980 schreef:
27-12-2021 12:50
Als jouw kerel je zou belazeren, en het blijkt dat meerdere mensen in jouw kring dat gewoon wisten, zou jij dat niet onzettend kl#te vinden dan?

Ik zou het als a.s. moeder dan echt wel willen weten. Of de relatie stand houdt, dat zien we dan wel, het ligt eraan wat er precies met die dating-app gedaan is en hoezeer m'n partner spijt heeft enz.

Maar geloven dat je in een prima relatie zit terwijl je partner je bedriegt is ook niet fijn. Als die broer echt vreemdgaat - wat je nu nog niet weet - dan verdient zijn vrouw beter, veel beter!
Ja natuurlijk is dat klote maar je kunt je broer nou eenmaal niet aan een soort kruisverhoor onderwerpen he. Je kunt hooguit aangeven dat je dat gezien hebt maar verder is het zijn leven. Het is niet aan derden om de vriendin te overtuigen dat zij beter verdient. En sowieso niet je plaats als zus van de vermoedelijke vreemdganger.
Als ik mijn zwager zou tegenkomen zou ik het wel tegen mijn zus (zijn vrouw) zeggen trouwens, dan maar stoken. Maar andersom niet.
viva-amber schreef:
27-12-2021 13:03
Of een ergere vechtscheiding....denk er maar eens over na wat er gebeurd wanneer je aan iemands zekerheden en veiligheid komt zoals directe familie.

Daarbij zijn zus en zijn moeder hebben aan jou geen huwelijkse trouw belooft.
Zo ongeveer de hele wereld heeft mij geen huwelijkse trouw beloofd, maar dat wil niet zeggen dat ze me daarom mogen belazeren of misbruik van me mogen maken.

In praktijk betekent "ik bemoei me er niet mee" in dit soort zaken altijd: "ik ga actief meedoen aan het bedrog". En dat moet iedereen voor zich weten maar daarmee maak je jezelf automatisch onderdeel van een conflict wat dus als gevolg van dat grotere bedrog ook erger escaleert.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
27-12-2021 12:54
In mijn geval: als mijn ex-schoonzus of mijn ex-schoonouders zich wél met mijn relatie bemoeid had in plaats van zo laf en zo intens gemeen hun zoon en broer de hand boven het hoofd te houden en mij in mijn eigen huis bij herhaling glashard voor te liegen, dan weet ik zeker dat onze scheiding minder bitter en minder heftig als vechtscheiding was verlopen. En dan hadden mijn kinderen nu nog contact met hen gehad.

Dat de andere kant opkijken onder het mom van "het zijn volwassen mensen" maakt over het algemeen alleen maar meer kapot.
Zo mee eens....het heeft bij ons allerlei waardevolle familierelaties vernietigd. Dat is 15 jr na dato nog niet hersteld. Was mijn zwager maar gewoon gescheiden ipv vreemdgegaan.
fashionvictim schreef:
27-12-2021 13:10
Zo ongeveer de hele wereld heeft mij geen huwelijkse trouw beloofd, maar dat wil niet zeggen dat ze me daarom mogen belazeren of misbruik van me mogen maken.

In praktijk betekent "ik bemoei me er niet mee" in dit soort zaken altijd: "ik ga actief meedoen aan het bedrog". En dat moet iedereen voor zich weten maar daarmee maak je jezelf automatisch onderdeel van een conflict wat dus als gevolg van dat grotere bedrog ook erger escaleert.
Je begrijpt dat er maar een daadwerkelijke schuldige is? De rest van de wereld is jou niks verplicht en doet dus ook niet actief mee aan het bedrog.
Die relaties worden ook vernietigd wanneer er iemand uit de school klapt.
Het resultaat is hetzelfde en vaak nog veel erger wanneer familieleden en vrienden ook gaan investeren in het conflicten en partij kiezen.
Als mijn broer zo schaamteloos zou zijn dat hij, terwijl hij in een relatie zit, op een datingsite staat zou ik hem daar zeker wel op aanspreken.
fashionvictim schreef:
27-12-2021 13:10

Je zet me wel aan het denken. Actief meedoen aan bedrog zou ik niet doen, iedereen moet z'n eigen zaakjes maar oplossen, ik ga er niet over liegen. Maar ik weet wel via-via over een vriend dat hij vreemdgaat op zijn zakenreizen en dat heb ik niet aan zijn vrouw verteld. Ik zie ze beiden max een paar keer per jaar en zou echt op zoek moeten naar haar contactgegevens om dat te vertellen. En dan heb ik geen bewijs o.i.d.

Aan de andere kant: als het uitkomt en zij voelt zich bedonderd zou ze zich wel nog kutter voelen als ze wist dat heel veel mensen er al vanaf wisten en niks hebben gezegd.
ZoeyMaar schreef:
27-12-2021 13:18
Je zet me wel aan het denken. Actief meedoen aan bedrog zou ik niet doen, iedereen moet z'n eigen zaakjes maar oplossen, ik ga er niet over liegen. Maar ik weet wel via-via over een vriend dat hij vreemdgaat op zijn zakenreizen en dat heb ik niet aan zijn vrouw verteld. Ik zie ze beiden max een paar keer per jaar en zou echt op zoek moeten naar haar contactgegevens om dat te vertellen. En dan heb ik geen bewijs o.i.d.

Aan de andere kant: als het uitkomt en zij voelt zich bedonderd zou ze zich wel nog kutter voelen als ze wist dat heel veel mensen er al vanaf wisten en niks hebben gezegd.
Ja maar dan voelt ze zichzelf toch al kut dus dat kan er dan ook nog wel bij.
Je weet nog helemaal niet of het een oud account is dus wat is er nou precies zo erg dan? Stond hij op de foto met een vers gevangen vis?
Eerst maar eens even afwachten wat broer te zeggen heeft..

Als ik zwanger zou zijn en mijn schoonzus zou mij erop wijzen dat mijn vriend/man op een datingsite staat, dan zou ik daar echt niet op zitten te wachten...
Dan zou ik zoiets hebben van, had dit tegen m'n partner gezegd, maar niet tegen mij...

En een ander zou het juist wél willen weten..

Dat is t probleem, je weet niet of schoonzus dit wel of niet wil horen.
ZoeyMaar schreef:
27-12-2021 13:09
Als ik mijn zwager zou tegenkomen zou ik het wel tegen mijn zus (zijn vrouw) zeggen trouwens, dan maar stoken. Maar andersom niet.
Ik sta er ook zo in.
Het wordt alweer anders als je met beiden een hele goede band hebt.

In ieder geval zou ik het zelf nooit van kennissen of onbekenden willen horen als mijn man buiten de pot zou piesen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Delta91 schreef:
27-12-2021 13:20
Ja maar dan voelt ze zichzelf toch al kut dus dat kan er dan ook nog wel bij.
Nou ik heb vaak genoeg over bedrogen mensen gelezen dat ze het misschien nog wel het ergste vonden dat hun hele omgeving op de hoogte was, behalve zij zelf.
ZoeyMaar schreef:
27-12-2021 13:18

Je weet het via-via ?
En met dat “ bewijs “ wou je dan haar wereld op z’n kop zetten ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven