
Automatische ontvangstbevestiging sturen

woensdag 29 december 2021 om 10:20
Ik wil in Outlook een automatische ontvangstbevestiging zetten voor binnenkomende e-mail. Als ik dat via de automatische antwoorden optie (out of office) doe, krijgen mensen dat bericht alleen bij de eerste mail die ze sturen, daarna niet meer
Hoe kan ik dat instellen dat op elk ontvangen bericht zo'n antwoord wordt verzonden?
Hoe kan ik dat instellen dat op elk ontvangen bericht zo'n antwoord wordt verzonden?

woensdag 29 december 2021 om 11:00
woensdag 29 december 2021 om 11:17
Zou niet moeten alleen mijn Outlook liep net vast dus kon de vervolgstappen even niet doorlopen.
Het zou moeten lukken als je kiest voor de regel 'Regel toepassen op berichten die ik ontvang'. Dan kiezen voor Via het account naam map, onderin geef je het mailadres aan, klik volgende en dan de keuze 'de server moet antwoorden met een specifiek bericht.
Het zou moeten lukken als je kiest voor de regel 'Regel toepassen op berichten die ik ontvang'. Dan kiezen voor Via het account naam map, onderin geef je het mailadres aan, klik volgende en dan de keuze 'de server moet antwoorden met een specifiek bericht.
wij slapen nooit.
woensdag 29 december 2021 om 11:21
Het is wat Stromboli zegt. Dit wil je niet hebben want als je een mail krijgt van iemand anders die dat ook aan zou hebben staan dan overbelast je de mail server. En sowieso is 1 bericht meer dan genoeg, dat is standaard practice. Er is geen reden om daar vanaf te wijken. De verzenders staan namelijk ook niet te springen om een mailbox voor autoreplies.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.

woensdag 29 december 2021 om 11:34
Het gaat om een werkaccount waarop verhuurders hun klachten heen sturen. We willen dat zij elke keer een bericht krijgen dat hun bericht is ontvangen.
Icetea, ik zie bij Regels dat ik een nieuwe regel moet aanmaken. Als ik dat doe moet ik vervolgens een voorwaarde toevoegen. Jouw optie zie ook k daar niet tussen staan?
Als ik kies voor Aan en ik geef de naam van het account door kan ik vervolgens heel veel acties selecteren maar geen automatisch antwoord
Icetea, ik zie bij Regels dat ik een nieuwe regel moet aanmaken. Als ik dat doe moet ik vervolgens een voorwaarde toevoegen. Jouw optie zie ook k daar niet tussen staan?
Als ik kies voor Aan en ik geef de naam van het account door kan ik vervolgens heel veel acties selecteren maar geen automatisch antwoord


woensdag 29 december 2021 om 13:00
takkentrol schreef: ↑29-12-2021 11:34Het gaat om een werkaccount waarop verhuurders hun klachten heen sturen. We willen dat zij elke keer een bericht krijgen dat hun bericht is ontvangen.
Icetea, ik zie bij Regels dat ik een nieuwe regel moet aanmaken. Als ik dat doe moet ik vervolgens een voorwaarde toevoegen. Jouw optie zie ook k daar niet tussen staan?
Als ik kies voor Aan en ik geef de naam van het account door kan ik vervolgens heel veel acties selecteren maar geen automatisch antwoord![]()
Ach so. Dat soort functies komen meestal voort uit een customer management systeem, specifieke software waar gebruikers tickets in staan. Met gewone mail reply kan je dat niet zo makkelijk ondervangen vanwege de eerder genoemde redenen. Zo's systeem, ook wel CMS genoemd verstuurt de autoreply vanuit een noreply adres (zit geen mailbox achter) zodat een nieuwe reactie daarop nooit meer kan aankomen (want in het verleden zijn dit soort systemen ook wel eens stuk gelopen op een mailloop).
Misschien dat je in de mail instellingen de optie hebt om de autoreply te verzenden met als return adres een noreply adres? Maar dan is het nog de vraag of de optie er wel is omdat bij elk nieuw bericht te doen ipv elke nieuw email adres.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.