Afsluiten of tijd geven

28-12-2021 23:08 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zit zo. Ik zal proberen het verhaal zo kort mogelijk te maken.. Ik heb 3 jaar een relatie. Ik ben een alleenstaande jonge moeder van 30 met 2 jonge kinderen. Dit gaat in combi met men vriend goed. Het enige waar ik mij aan irriteer en waar onze ruzies veel over gaan is dat hij veel op social media zit. En ik mag dit niet. Niet dat ik dit wil maar oke. Hij plaatst fotos van zn eige of reageert onder topics op Facebook. Zit op Instagram en liked en voegt vrouwen toe. Zegt dat dit onschuldig is. Zit op snapchat en heb hem al eens betrapt dat hij op datingapp zat. Afgelopen zomer is hij zelfs op vakantie geweest met zn vriend en zelfs na veel ruzies heb ik toen de stap genomen het uit te maken. Dit deels had te maken omdat ik hem niet vertrouw. Na dat de storm wat was gedaald hebben we wat gepraat, elkaar gezien wat als gevolg had dat we het goed hadden gemaakt. In die tussentijd dat hij op vakantie was ben ik aangesproken door een man en hadden we nummers uitgewisseld en hadden we contact op Whatsapp. terwijl ik het had goedgemaakt verkeerde ik in tweestrijd om hem dit op te biechten maar ik dacht omdat het op niks was uitgdraaid dan alleen vriendschappelijk en we hadden meer een broer zus verstandhouding en zag het kwade er niet van in. Daarnaast weet ik ook dat hij met vrouwen praat en vind ik dat dit ook gewoon kan bij mij. Echter zat hij paar weken geleden in mijn tel te kijken en vond ons gesprek terug en hij is zo kwaad geworden dat hij me heeft geslagen en mij beschuldigd van ontrouw. Ik wilde hem niet meer zien maar hij bleef mij bellen en is bij mij langs geweest en hij had wat vragen vooe mij en daarna smeekte en huilde mij om vergevennis. Hij hield immers veel van mij.
Hij vond dat hij zich bedrogen voelde omdat ik hem dit niet eerlijk had verteld en ik legde hem gewoon uit dat het onschuldig was en dat we gewoon vrienden zijn. Hij heeft hem opgebeld en die man zei het zelfde. Hij geloofde me direct maar hij wilde mij ook niet kwijt. Hij zei dat hij het me vergaf maar zijn vertrouwen in mij kwijt was omdat ik altijd over loyaliteit sprak en dit dus eigelijk zelf deed. wat ik oneerlijk vindt. Maar goed. Nu ik weet dat het niet slim en goed is van mij maar ik heb het hem vergeven dat hij me sloeg maar ergens knaagt het aan mij. Hij gooit het nu op een hoop ieder x dat hij me niet vertrouwt maar het me vergeeft maar wel twijfelt aan onze relatie en dat hij het zal zien allemaal. Ik gaf al aan dat ik er mee wilde stoppen maar dat accepteert hij niet. ik vind dat hij totaal niet om waarde en normen geeft. Hij vind dat hij de tijd moet krijgen om mij terug te kunnen vertrouwen.. Maar ik heb hem op heel veel dingen betrapt en ik kan dit ook niet meer.. Ik heb hem nooit bedrogen of zelfs geen enkel manier pijn willen doen maar hij is en geeft toe dat hij jaloers is maar wel van me houdt. Hoe kan ik het beste hieruit stappen zonder dat hij blijft plakken. Ik ben zelfs soms bang voor hem. Iedereen in mn omgeving zegt dat het een narcist is. Help
Hij mag wel op social media, jij niet.
Het is ook duidelijk dat jij geen contact met andere mannen mag hebben. Dat betekent het om 'eigendom' te zijn, snap je dat niet gewoon?

Hij mag dat wel, want hij is een man en de baas. Hij maakt de regels, jij volgt ze. Is dat heel moeilijk?

Jij was dus fout: Je had contact met een man. Hij heeft je terecht geslagen.
Gelukkig vergeeft hij jou.
Waarschijnlijk heeft hij zijn hand ook nog pijn gedaan toen hij je sloeg. Zoveel liefde heeft hij voor je over!
Wees blij met deze parel! Veel mannen hebben niet zoveel voor hun vrouw over!

Nu moet jij zijn vertrouwen terugwinnen. Het is duidelijk dat hij daar geen moeite voor hoeft te doen, aangezien jullie relatie draait om zijn onzekerheid. Hij is onzeker, dus jij moet dat oplossen.

Dit alles is ook een goed voorbeeld voor je kinderen. Als je meisjes hebt kunnen ze zien hoe een vrouw zich dient op te stellen en als je jongens hebt kunnen ze zien hoe een échte man met zijn emoties omgaat: niet opkroppen maar gewoon vrouwen slaan.

Duidelijk?
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Ik zou me wat meer richten op het alleenstaand ouderschap van die 2 jonge kinderen en al dat onnodige drama uit het leven schrappen.
Tijd geven natuurlijk. Hij klinkt zo lief, echt een hele fijne vent waarop je kunt bouwen. Heel goed voorbeeld ook voor je kinderen. Hier moet je heel zuinig op zijn. Dit soort mannen zijn zeldzaam.
Welk voorbeeld wil je zijn voor je kinderen?

Dat van bij elkaar geklopte vloermat?
Of dat van een onafhankelijke moeder die zich niet zomaar laat doen?

Op termijn gaan je kinderen zijn gedrag overnemen.

Of belt iemand van de buren of de school Veilig Thuis.
(Want dit stopt écht niet bij 1 mep-partij.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Hem overal blokkeren en zeggen dat het over is en dat je geen contact meer met hem wil hebben. De grey rock methode toepassen
En hem verder helemaal negeren en je focussen op jezelf en op je kinderen.
Zou jij je eigen kinderen later een partner gunnen die hen mishandeld, manipuleert en controleert. Denk het niet dus waarom jij zelf wel en zo dat slechte voorbeeld aan ze geven?
KooktMetKnoflook schreef:
29-12-2021 16:23
Hij mag wel op social media, jij niet.
Het is ook duidelijk dat jij geen contact met andere mannen mag hebben. Dat betekent het om 'eigendom' te zijn, snap je dat niet gewoon?

Hij mag dat wel, want hij is een man en de baas. Hij maakt de regels, jij volgt ze. Is dat heel moeilijk?

Jij was dus fout: Je had contact met een man. Hij heeft je terecht geslagen.
Gelukkig vergeeft hij jou.
Waarschijnlijk heeft hij zijn hand ook nog pijn gedaan toen hij je sloeg. Zoveel liefde heeft hij voor je over!
Wees blij met deze parel! Veel mannen hebben niet zoveel voor hun vrouw over!

Nu moet jij zijn vertrouwen terugwinnen. Het is duidelijk dat hij daar geen moeite voor hoeft te doen, aangezien jullie relatie draait om zijn onzekerheid. Hij is onzeker, dus jij moet dat oplossen.

Dit alles is ook een goed voorbeeld voor je kinderen. Als je meisjes hebt kunnen ze zien hoe een vrouw zich dient op te stellen en als je jongens hebt kunnen ze zien hoe een échte man met zijn emoties omgaat: niet opkroppen maar gewoon vrouwen slaan.

Duidelijk?
🙇‍♀️

Mooie reactie.
Alleen de eerste 8 zinnen gelezen: wegwezen. Dit mag je je kinderen niet als voorbeeld meegeven.
Gewoon aankijken. Komt vast wel goed joh

:facepalm:
En je vraag is?
Sjaantje37 schreef:
29-12-2021 18:31
En je vraag is?
Nou, afsluiten of tijd geven dus
Sjaantje37 schreef:
29-12-2021 18:31
En je vraag is?
Hoe kan ik het beste hieruit stappen zonder dat hij blijft plakken.
Stickerverwijderaar dus.
Als je om je kinderen geeft, dan zou ik ermee stoppen.

Misschien wel even wat mensen die je vertrouwt laten weten wat er speelt, want deze kerel is niet helemaal normaal (zacht uitgedrukt).
Tijd geven natuurlijk. Op een dag zal hij veranderen in de prins waar je op zit te hopen :bonk:
Bel veilig thuis om advies te vragen over je situatie en wat je het beste kunt doen om hier verder zo ongeschonden mogelijk uit te komen.
Hij zaal je leven verpesten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven