Uitgerekend (1e helft van) juni 2022
woensdag 29 september 2021 om 16:22
Wie schrijft er mee? Ik ben zelf uitgerekend op 1 juni en dus nu 5 weken zwanger van mijn tweede kindje. We hebben al een dame van 2,5. Vandaag de verloskundige gebeld en de echo ingepland. Ik vind het maar weer spannend...
Naam | Kindje | UD | Bijzonderheden | |
---|---|---|---|---|
Limobel | 2 | 3 juni | een meisje!! ![]() | [/td] |
Sunshine-18 | 1 | 1 juni | ||
Keesje-aap | 2 | ? | ||
Washetmaarwat | 2 | 3 juni | ||
Snunnie | 2 | 7 juni | een jongen!! ![]() | |
Pip-321 | 2 | 13 juni | een meisje ![]() | |
Cookieholic | 2 | 1 juni | 11 januari 20-weken echo | |
Jasmijn1209 | 2 | 20 juni | ||
Groene ridder | 1 | 7 juni | een jongetje! ![]() | |
Lotje12345 | 1 | 4 juni | ||
Slaapkop | 1 | 22 juni | o | |
Ongeduldigaard | 1 | 17 juni | jongetje ![]() Goede 16 weken echo gehad, 2 februari de 20 weken echo | |
BiebieGW | 1 | 13 juni | jongetje ![]() | |
JMathilde | 3e | 23 juni | 3e meisje! ![]() | |
Victoria_87 | 2 | 13 juni | ||
Blauwe regen | 2 | 5 juni | Meisje ![]() |
cookieholic wijzigde dit bericht op 11-01-2022 15:01
Reden: Tabel
Reden: Tabel
72.46% gewijzigd
woensdag 22 december 2021 om 19:10
woensdag 22 december 2021 om 21:08
Wij hebben gisteren de geslachtsecho gehad.. alles was nog steeds helemaal goed en... we krijgen dit keer een meisje! Echt ontzettend blij! Natuurlijk ook als het een jongen zou zijn maar ik vind het gewoon zo leuk om te weten! Dit weekend dmv een ballon in een doos aan onze familie vertellen. En hopen dat mijn zoontje het niet eerder verklapt want hij was mee.. Het was echt een heel mooi moment!
Ik kan sinds gisteren de baby ook voelen. Zo fijn, die bevestiging!
Fijne kerstdagen vast voor iedereen! Zo leuk om te bedenken dat we volgend jaar (als alles goed mag gaan) allemaal met een kleintje erbij kerst zullen vieren
Ik kan sinds gisteren de baby ook voelen. Zo fijn, die bevestiging!
Fijne kerstdagen vast voor iedereen! Zo leuk om te bedenken dat we volgend jaar (als alles goed mag gaan) allemaal met een kleintje erbij kerst zullen vieren
jasmijn1209 wijzigde dit bericht op 23-12-2021 01:05
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
2.76% gewijzigd
donderdag 23 december 2021 om 20:28
Wat lief dat jullie aan mij denken! Helaas werkt mijn zwangerschapsbrein niet mee en stond ik er gister zonder verwijzing, die lag mooi op tafel. Mijn rijbewijs wel netjes mee want had gedroomd dat ik die vergeten was dus daar was ik op gebrand
volgende week dus helaas voor poging nummer 2.
Oeh spannend Mathilda! Heb je zelf al een voorgevoel?

Oeh spannend Mathilda! Heb je zelf al een voorgevoel?
maandag 27 december 2021 om 12:51
Fijne feestdagen iedereen! Hopelijk heeft iedereen goed gevierd
Ik wou eens polsen wat jullie vinden van het volgende; mijn schoonzus heeft heel veel baby-uitzet van haar kinderen bewaard en wil dit nu doorverkopen aan ons. Doorverkopen dus, niet doorgeven. Van andere mensen hoor ik overal dat ze dit allemaal krijgen van hun broer/zus/vrienden... Lastige situatie dus want zij weet ook dat wij het raar vinden dat wij alles zouden moeten overkopen (ipv krijgen). Wat denken jullie hiervan? Het gaat trouwens ook om baby-uitzet van 6 jaar geleden want haar kinderen zijn intussen al een tijdje schoolgaand.

Ik wou eens polsen wat jullie vinden van het volgende; mijn schoonzus heeft heel veel baby-uitzet van haar kinderen bewaard en wil dit nu doorverkopen aan ons. Doorverkopen dus, niet doorgeven. Van andere mensen hoor ik overal dat ze dit allemaal krijgen van hun broer/zus/vrienden... Lastige situatie dus want zij weet ook dat wij het raar vinden dat wij alles zouden moeten overkopen (ipv krijgen). Wat denken jullie hiervan? Het gaat trouwens ook om baby-uitzet van 6 jaar geleden want haar kinderen zijn intussen al een tijdje schoolgaand.
maandag 27 december 2021 om 13:37
Aah wat leuk Jasmijn! Hoe reageerde de familie?
Hahaha, die Snunnie! Mooi verhaal, al is het wel wat onhandig
.
Wij denken bij de 13 wekenecho te hebben gezien dat het een meisje was. Ik zag totaal niets tussen de benen, al stelt mijn man schaamlipjes te hebben gespot. Met 2 meiden weten we goed hoe die op de echo eruit zien, maar of hij die echt al had gezien vraag ik me af haha.
We gaan het zien! Beide lijkt me weer fantastisch.
Dankjewel Ongeduldigaard! Jij ook, al is het inmiddels grotendeels voorbij
.
Ik snap het ongemakkelijke gevoel. Weet alleen niet om wat voor uitzet het gaat... Ik kreeg oa box, (oude) Maxi-Cosi, speeltjes, boxkleden en kleertjes gratis idd. Maar die waren wel echt ouder dan 6 jaar. Het aanschuifbedje was relatief nieuw, daar heeft ze wel wat voor gevraagd. Niet veel, dus dat was ok. We hebben daar nu ook voor de 3e keer plezier van. (Ledikant en commode heeft mijn man toen zelf gemaakt.)
Hahaha, die Snunnie! Mooi verhaal, al is het wel wat onhandig

Wij denken bij de 13 wekenecho te hebben gezien dat het een meisje was. Ik zag totaal niets tussen de benen, al stelt mijn man schaamlipjes te hebben gespot. Met 2 meiden weten we goed hoe die op de echo eruit zien, maar of hij die echt al had gezien vraag ik me af haha.
We gaan het zien! Beide lijkt me weer fantastisch.
Dankjewel Ongeduldigaard! Jij ook, al is het inmiddels grotendeels voorbij

Ik snap het ongemakkelijke gevoel. Weet alleen niet om wat voor uitzet het gaat... Ik kreeg oa box, (oude) Maxi-Cosi, speeltjes, boxkleden en kleertjes gratis idd. Maar die waren wel echt ouder dan 6 jaar. Het aanschuifbedje was relatief nieuw, daar heeft ze wel wat voor gevraagd. Niet veel, dus dat was ok. We hebben daar nu ook voor de 3e keer plezier van. (Ledikant en commode heeft mijn man toen zelf gemaakt.)
dinsdag 28 december 2021 om 21:34
Ben benieuwd mathilde! Donderdag toch?
Ongeduldigaard ik vind het niet perse raar dat ze er wat voor vragen. Zou namelijk ook mijn reactie zijn als iemand mij wat aanbiedt, wat wil je ervoor hebben? Het zou me wel uitmaken wat de prijs ervoor is, zij hebben er zelf voor betaald dus ik snap wel dat ze er iets voor willen. Ik zou alleen aan familie wel een vriendelijk prijsje vragen.
Ongeduldigaard ik vind het niet perse raar dat ze er wat voor vragen. Zou namelijk ook mijn reactie zijn als iemand mij wat aanbiedt, wat wil je ervoor hebben? Het zou me wel uitmaken wat de prijs ervoor is, zij hebben er zelf voor betaald dus ik snap wel dat ze er iets voor willen. Ik zou alleen aan familie wel een vriendelijk prijsje vragen.
dinsdag 28 december 2021 om 22:19
Wat leuk Jasmijn, een meisje! Een koningspaar dus 
@Snunnie, ah shit, baalde je erg? Wanneer mag je nu opnieuw?
Ongeduldigaard, hmm, wij hebben om eerlijk te zijn ook wat we kregen gratis gehad of we hebben het geleend. En afgesproken dat wij ook alles weer doorgeven.
Ik snap dat je voor echt mooie of nieuwere dingen nog wel iets vraagt, maar met de snel veranderende mode en stijlen en richtlijnen verouderen dingen toch snel. Dus ik zou aanbieden dat jullie als totaalbedrag misschien een mooi symbolisch bedrag en een bosje bloemen geven, voor alles, maar echt per stuk dingen overkopen, daar zou ik voor bedanken.
Wij hebben donderdag ook de geslachtsecho Mathilde, super leuk! Die van ons kon eigenlijk niet doorgaan vanwege de maatregelen maar we hebben een bureau in Den haag gevonden waar het nog wel doorging. En dat is voor ons prima te doen. Dus super veel zin in!
Hoe voelen jullie je verder?
Ik wel goed qua zwangerschap, het gaat mega snel deze keer, al 16 weken!! En m'n buikje is ook al wel zichtbaar, maar nog bescheiden.
Alleen nog aan het kwakkelen met griepjes en verkoudheid die elkaar snel opvolgen, dat is dan weer minder. Maar verder mag ik niet klagen
En jullie?

@Snunnie, ah shit, baalde je erg? Wanneer mag je nu opnieuw?
Ongeduldigaard, hmm, wij hebben om eerlijk te zijn ook wat we kregen gratis gehad of we hebben het geleend. En afgesproken dat wij ook alles weer doorgeven.
Ik snap dat je voor echt mooie of nieuwere dingen nog wel iets vraagt, maar met de snel veranderende mode en stijlen en richtlijnen verouderen dingen toch snel. Dus ik zou aanbieden dat jullie als totaalbedrag misschien een mooi symbolisch bedrag en een bosje bloemen geven, voor alles, maar echt per stuk dingen overkopen, daar zou ik voor bedanken.
Wij hebben donderdag ook de geslachtsecho Mathilde, super leuk! Die van ons kon eigenlijk niet doorgaan vanwege de maatregelen maar we hebben een bureau in Den haag gevonden waar het nog wel doorging. En dat is voor ons prima te doen. Dus super veel zin in!
Hoe voelen jullie je verder?
Ik wel goed qua zwangerschap, het gaat mega snel deze keer, al 16 weken!! En m'n buikje is ook al wel zichtbaar, maar nog bescheiden.
Alleen nog aan het kwakkelen met griepjes en verkoudheid die elkaar snel opvolgen, dat is dan weer minder. Maar verder mag ik niet klagen

En jullie?
woensdag 29 december 2021 om 08:28
Wat leuk dat er zoveel geslachts echo’s gepland staan! Wij doen het deze keer niet en wachten de 20-weken echo af. Vorige keer hebben we het vooral gedaan zodat onze moeders een keer mee naar een echo konden, maar dat mag nu toch niet.
Hier gaat ook alles prima. Weinig kwaaltjes alleen begint mijn bekken wat op te spelen. Ben alleen inderdaad ook steeds aan het kwakkelen met griep en verkoudheden. Mijn buik is de laatste 2 weken ineens flink gegroeid en ik voel de baby nu echt goed bewegen.
Veel plezier met alle pret echo’s!
Hier gaat ook alles prima. Weinig kwaaltjes alleen begint mijn bekken wat op te spelen. Ben alleen inderdaad ook steeds aan het kwakkelen met griep en verkoudheden. Mijn buik is de laatste 2 weken ineens flink gegroeid en ik voel de baby nu echt goed bewegen.
Veel plezier met alle pret echo’s!
woensdag 29 december 2021 om 09:50
Pip ik zit nu te wachten tot ik weer mag bloedprikken. Nog een kwartiertje en dan zijn de 2 uren om! Zo’n belachelijk lange afspraak is deze test.
Wat fijn dat jullie zo weinig klachten hebben! En wat leuk nog een geslachtsecho. Hier blijft de vermoeidheid opspelen, zal ook niet meer overgaan vrees ik. Mijn buik groeit wel als kool! Er valt al een paar weken niet omheen te gaan dat ik zwanger ben.
Wat fijn dat jullie zo weinig klachten hebben! En wat leuk nog een geslachtsecho. Hier blijft de vermoeidheid opspelen, zal ook niet meer overgaan vrees ik. Mijn buik groeit wel als kool! Er valt al een paar weken niet omheen te gaan dat ik zwanger ben.
woensdag 29 december 2021 om 10:22
Klopt Snunnie, morgen! Succes met bloedprikken, hoop echt dat alles goed is. Wanneer krijg je de uitslag? Jammer van de vermoeidheid, maar heerlijk dat je buikje groeit! Ik vind mijn buik zelf enorm, al vind de buitenwereld van niet haha. Bij de vorige 2 had ik een piepklein buikje, ziet er nu naar uit dat het eindelijk wat groter wordt. 
Heel leuk Pip! Ben erg benieuwd
. Fijn dat je nog een echo centrum hebt gevonden die het mag aanbieden. Die van ons gelukkig ook, dus niets om hoeven boeken. Alleen onze dochters mogen niet mee... Ach, dat komt dan wel met een 3D echo tzt. We hebben m wel laten staan: pretecho blijft geruststellend en we zijn gewoon weer ontzettend nieuwsgierig
. Veel plezier morgen!
Jammer van de kwaaltjes Washetmaarwat, maar super dat het goed gaat! Jij had ook best wat meegemaakt toch? Geniet van de bewegingen, blijft zo speciaal
Hier voel ik me super. De meiden zijn uit logeren en we gaan zo eindelijk weer een keer een lange wandeling maken.
Gister was het bij de controle nog even spannend toen ze het hartje in eerste instantie niet kon vinden. Frummel zat wat te goed verstopt bleek... Gelukkig maar, was even stressvol.
Buikje groeit goed, al zijn dat ook de uitgebreide kerstdiners vrees ik.
Heel leuk Pip! Ben erg benieuwd

Jammer van de kwaaltjes Washetmaarwat, maar super dat het goed gaat! Jij had ook best wat meegemaakt toch? Geniet van de bewegingen, blijft zo speciaal
Hier voel ik me super. De meiden zijn uit logeren en we gaan zo eindelijk weer een keer een lange wandeling maken.
Gister was het bij de controle nog even spannend toen ze het hartje in eerste instantie niet kon vinden. Frummel zat wat te goed verstopt bleek... Gelukkig maar, was even stressvol.
Buikje groeit goed, al zijn dat ook de uitgebreide kerstdiners vrees ik.
donderdag 30 december 2021 om 18:42
Wat leuk al die meiden! Hier willen de jongens (stief zoontje en zoontje) ook heeeel graag een zusje. Zo graag zelfs dat ze dus echt geen broertje willen.
Gelukkig hebben we nog 20 weken om ze voor te bereiden als straks blijkt dat het toch een jongetje is.
Mij maakt het echt niks uit, maar mijn mam wil stiekem ook wel graag een dochter en mijn ouders hebben alleen maar kleinzoons, dus die zouden een kleindochter ook wel heel leuk vinden.
No pressure dus
Gelukkig hebben we nog 20 weken om ze voor te bereiden als straks blijkt dat het toch een jongetje is.
Mij maakt het echt niks uit, maar mijn mam wil stiekem ook wel graag een dochter en mijn ouders hebben alleen maar kleinzoons, dus die zouden een kleindochter ook wel heel leuk vinden.
No pressure dus
donderdag 30 december 2021 om 19:35
vrijdag 31 december 2021 om 14:06
Aah wat leuk al die meisjes, maar pip hier wordt het toch echt een jongetje
.voor mijn dochtertje had ik een meisje leuk gevonden want ze heeft 7 neefjes en 0 nichtjes, arm kind
Helaas toch zwangerschapsdiabetes en ik merk dat ik hier even heel verdrietig om ben. Maandag naar het ziekenhuis en begint de hele malle molen weer….

Helaas toch zwangerschapsdiabetes en ik merk dat ik hier even heel verdrietig om ben. Maandag naar het ziekenhuis en begint de hele malle molen weer….
zaterdag 1 januari 2022 om 19:37
Wat ontzettend balen Snunnie, snap dat je daar onwijs van baalt.
Sterkte de komende tijd, en een dikke knuffel!
Wel bijzonder, zoveel jongetjes bij jullie! Ik kom zelf ook uit een gezin en familie met verder alleen maar jongens en heb me altijd prima vermaakt en het voelde enorm veilig, al die grote stoere jongens om mij heen. Nog steeds kan ik op ze terugvallen als er iets is en ben ik voor hen allemaal een soort klein zusje. Dus het heeft gelukkig ook positieve kanten. Maar kan me voorstellen dat je dochter nu het liefste een zusje had gehad
Sterkte de komende tijd, en een dikke knuffel!
Wel bijzonder, zoveel jongetjes bij jullie! Ik kom zelf ook uit een gezin en familie met verder alleen maar jongens en heb me altijd prima vermaakt en het voelde enorm veilig, al die grote stoere jongens om mij heen. Nog steeds kan ik op ze terugvallen als er iets is en ben ik voor hen allemaal een soort klein zusje. Dus het heeft gelukkig ook positieve kanten. Maar kan me voorstellen dat je dochter nu het liefste een zusje had gehad

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in