Timing helemaal verkeerd; helaas?!
donderdag 21 oktober 2021 om 20:15
Erg leuke man ontmoet; allebei in de 40. We vinden elkaar aantrekkelijk, hebben heel veel lol, zijn intellectueel ongeveer op 't zelfde niveau, in zelfde milieu opgegroeid, zelfde kijk op de wereld.
Toen we elkaar ontmoetten zaten we beide in de laatste fase van onze relaties. We hebben op een gegeven moment uitgesproken dat we elkaar erg leuk vinden, maar daar niets mee te doen, want nog relaties.
Beide hebben we onze relaties inmiddels verbroken.
En nu, nu alle seinen op groen staan, staan ze toch op rood, omdat we allebei nog niet klaar zijn voor iets nieuws.
Hoewel, hij minder dan ik.
Ik denk dat verdriet en iets leuks nieuws naast elkaar kunnen bestaan, ook al is mijn hart gesloten. Hij heeft het gevoel dat hij vreemd gaat als hij en ik samen zijn.
Vanwege zijn gevoel en mijn gesloten hart hebben we besloten om met wat er was te stoppen.
En ik vind het jammer!
Hebben jullie weleens zoiets meegemaakt? Dat de timing helemaal niet ok was? En hoe is dat afgelop
Update januari 2022
We wilden toch wel
.
Zijn sinds begin november samen en het gaat wonderwel goed, maar gezien de heropening van 't topic, is er toch het een en ander wat ik lastig vind en hoop op wat nuchtere woorden.
Hij en ik zijn in de 40 en hebben dan ook wat relaties achter de rug. Hij was een vreemdganger tijdens zijn relaties (niet tijdens zijn laatste lange) en ik ook tijdens mijn eerste huwelijk.
Ik heb er inmiddels aardig wat therapie op zitten en ik weet dat ik niet meer vreemd zal gaan, omdat de redenen waarom ik vreemd ging 'weg-getherapied' zijn.
Hoe het met hem zit? Hij zegt hetzelfde, natuurlijk.
Alleen, ik vind het lastig om te geloven.
Mijn verlatingsangst speelt als een malle op nu en ik weet niet goed hoe hier mee om te gaan.
Kunnen jullie me helpen om e.e.a. in perspectief te plaatsen?
Toen we elkaar ontmoetten zaten we beide in de laatste fase van onze relaties. We hebben op een gegeven moment uitgesproken dat we elkaar erg leuk vinden, maar daar niets mee te doen, want nog relaties.
Beide hebben we onze relaties inmiddels verbroken.
En nu, nu alle seinen op groen staan, staan ze toch op rood, omdat we allebei nog niet klaar zijn voor iets nieuws.
Hoewel, hij minder dan ik.
Ik denk dat verdriet en iets leuks nieuws naast elkaar kunnen bestaan, ook al is mijn hart gesloten. Hij heeft het gevoel dat hij vreemd gaat als hij en ik samen zijn.
Vanwege zijn gevoel en mijn gesloten hart hebben we besloten om met wat er was te stoppen.
En ik vind het jammer!
Hebben jullie weleens zoiets meegemaakt? Dat de timing helemaal niet ok was? En hoe is dat afgelop
Update januari 2022
We wilden toch wel

Zijn sinds begin november samen en het gaat wonderwel goed, maar gezien de heropening van 't topic, is er toch het een en ander wat ik lastig vind en hoop op wat nuchtere woorden.
Hij en ik zijn in de 40 en hebben dan ook wat relaties achter de rug. Hij was een vreemdganger tijdens zijn relaties (niet tijdens zijn laatste lange) en ik ook tijdens mijn eerste huwelijk.
Ik heb er inmiddels aardig wat therapie op zitten en ik weet dat ik niet meer vreemd zal gaan, omdat de redenen waarom ik vreemd ging 'weg-getherapied' zijn.
Hoe het met hem zit? Hij zegt hetzelfde, natuurlijk.
Alleen, ik vind het lastig om te geloven.
Mijn verlatingsangst speelt als een malle op nu en ik weet niet goed hoe hier mee om te gaan.
Kunnen jullie me helpen om e.e.a. in perspectief te plaatsen?
mientjehapgraag wijzigde dit bericht op 02-01-2022 20:10
Reden: Update & veranderde vraag
Reden: Update & veranderde vraag
29.74% gewijzigd
maandag 3 januari 2022 om 09:05
Ik weet dat er allerlei theorieën bestaan over "how you get him is how you lose him" of dat een vreemdganger nooit te vertrouwen is maar daar zou ik me niet zoveel zorgen over maken. Mensen kunnen veranderen.
Kun je praten over waarom hij vreemdging in zijn relaties? Wat zegt hij daarover? Hoe is hij veranderd? Lijkt me een makkelijker gesprek als je allebei in het verleden vreemd bent gegaan, dan krijgt het in elk geval geen veroordelend randje.
Kun je praten over waarom hij vreemdging in zijn relaties? Wat zegt hij daarover? Hoe is hij veranderd? Lijkt me een makkelijker gesprek als je allebei in het verleden vreemd bent gegaan, dan krijgt het in elk geval geen veroordelend randje.
maandag 3 januari 2022 om 11:29
Ik weet niet wat 'gods gift to women' er mee te maken heeft?
@Zoeymaar; ja, daar hebben we over gepraat, ooit, en de redenen die hij toen had spelen nu niet. Toch vraag ik me af wat hij in zo'n zelfde geval zou doen, omdat zijn karakter, of zijn vermijdende manier van doen (ik weet niet of dat karakter of aangeleerd gedrag is) volgens mij niet is veranderd.
@Zoeymaar; ja, daar hebben we over gepraat, ooit, en de redenen die hij toen had spelen nu niet. Toch vraag ik me af wat hij in zo'n zelfde geval zou doen, omdat zijn karakter, of zijn vermijdende manier van doen (ik weet niet of dat karakter of aangeleerd gedrag is) volgens mij niet is veranderd.
maandag 3 januari 2022 om 11:50
Als de redenen toen waren iets van we praatten niet meer en leefden langs elkaar heen zou ik dat geen geruststelling vinden. Ik zou het dan nog een keer erover hebben om te bepalen wat hij anders zou doen. In dit voorbeeld: als wij op een gegeven moment langs elkaar heen lijken te leven, wat zou je dan doen? Hoe zouden we daaruit kunnen komen op een manier die niet vreemdgaan is? Zou je dat nu anders aanpakken?
Dat grapje over 'gods gift to women' is denk ik bedoeld om je gerust te stellen dat hij eind 40 niet meer kan vreemdgaan omdat niemand hem dan wil.
Dat grapje over 'gods gift to women' is denk ik bedoeld om je gerust te stellen dat hij eind 40 niet meer kan vreemdgaan omdat niemand hem dan wil.

maandag 3 januari 2022 om 11:55
Gewoon een voortzetting van het patroon als je het mij vraagt. Leuk tot er weer iets anders voorbij komt wat tintelingen in de onderbuik veroorzaakt.
maandag 3 januari 2022 om 11:58
een prille relatie, die nu al therapie nodig heeft. Daar moet je geen tijd en energie in steken hoor
het is gewoon klaar
maandag 3 januari 2022 om 11:59
Eens. Ben ook benieuwd hoe jullie tot het uitspreken van elkaar leuk vinden, zijn gekomen? Wie nam bijv initiatief?
Denk dat je onderbuikgevoel niet moet negeren. Of je moet bereid zijn om een groot risico te nemen om gekwetst te worden.
maandag 3 januari 2022 om 13:49
Niet per se, als je allebei in de 40 bent is het zinvol om eens te kijken naar patronen zodat je die niet herhaalt. Begin van een relatie is een mooi moment daarvoor en daar kan therapie bij helpen denk ik. Heb het zelf nooit gedaan, maar het leek me in dit geval wel nuttig.
maandag 3 januari 2022 om 13:52
ik heb zelf, voor verschillende zaken hulp gezocht. Omdat ik zelf tegen zaken aanliep.ZoeyMaar schreef: ↑03-01-2022 13:49Niet per se, als je allebei in de 40 bent is het zinvol om eens te kijken naar patronen zodat je die niet herhaalt. Begin van een relatie is een mooi moment daarvoor en daar kan therapie bij helpen denk ik. Heb het zelf nooit gedaan, maar het leek me in dit geval wel nuttig.
Mijn partner ook
Maar onze relatie heeft dat niet nodig
maandag 3 januari 2022 om 15:02
Ik krijg van jouw reactie het idee dat je vindt dat als je in het begin van je relatie in therapie gaat, dat je dan beter met de relatie kunt stoppen ofzo, of dat het niet hoort? Dat het voor jouw relatie niet nodig was betekent niet dat het voor anderen niet behulpzaam kan zijn. Zaken waar je persoonlijk tegen aanloopt kunnen ook invloed op de relatie hebben. Daar kun je ieder voor zich over praten, maar in relatietherapie kan ook. Zie niet echt waarom het één beter dan het ander zou zijn.

maandag 3 januari 2022 om 15:10
maandag 3 januari 2022 om 15:24
Leuke update! 
Jouw redenen om vreemd te gaan, heb je aangepakt in therapie. Jouw verlatingsangst niet?
Misschien is therapie voor dat alsnog zinvol. Zou geen relatietherapie doen, want daar is de relatie tekort voor. Meer werken aan jezelf.
Hem veranderen kan je niet. Hij verandert of is veranderd omdat hij dat wil. Je kan alleen je eigen angsten/onzekerheden aanpakken. En take it day by day. Als ik iets geleerd heb, is dat het geen zin heeft om na te denken over wat er zou kunnen gaan gebeuren. Dan ben je niet in het nu, maak je je zorgen over dingen waar je geen controle over hebt en vergeet je te genieten.
Jouw redenen om vreemd te gaan, heb je aangepakt in therapie. Jouw verlatingsangst niet?
Misschien is therapie voor dat alsnog zinvol. Zou geen relatietherapie doen, want daar is de relatie tekort voor. Meer werken aan jezelf.
Hem veranderen kan je niet. Hij verandert of is veranderd omdat hij dat wil. Je kan alleen je eigen angsten/onzekerheden aanpakken. En take it day by day. Als ik iets geleerd heb, is dat het geen zin heeft om na te denken over wat er zou kunnen gaan gebeuren. Dan ben je niet in het nu, maak je je zorgen over dingen waar je geen controle over hebt en vergeet je te genieten.
maandag 3 januari 2022 om 15:25
Zelf met je verbindingsangst aan de slag en daarnaast goed communiceren met hem: over de redenen van zijn vreemdgaan, waar komt het vandaan, heeft hij zelf onzekerheden, bindingsangst? hoe verliepen zijn relaties, heeft hij misschien behoefte aan een open relatie of durft hij gewoon niet de relaties te verbreken op een normale manier en is het vreemdgaan een "vlucht" of "makkelijke oplossing", wat heb jij geleerd van het vreemdgaan, wat waren jouw redenen, enz... Toen jullie elkaar ontmoet hebben zat je beiden in een relatie, maar toch voelden jullie je tot elkaar aangetrokken, wat miste er dan in beide vorige relaties wederzijds, hoe kunnen jullie dit anders doen? kortom praten is de enige manier en daarnaast natuurlijk genieten van wat je hebt en van elkaar, het moet niet te beladen worden en zekerheid in de liefde heb je helaas toch nooit.
maandag 3 januari 2022 om 15:25
Dit! heel mooi gezegd!Kimvandam schreef: ↑03-01-2022 15:24Leuke update!
maandag 3 januari 2022 om 17:30
Dat vind ik een beetje te ver oprekken van het begrip hoor. Zolang er geen speeksel is uitgewisseld is er geen sprake van vreemdgaan.
Ik denk ook niet eens een vreemdganger, altijd…. Ik ben er op een gegeven moment ook mee gestopt en verwacht niet dat ik het nog eens ga doen.
maandag 3 januari 2022 om 17:48
Haha, ik zou de vreemdgangers van 40+ niet graag de kost geven, het zal je tegenvallen! Hoe kom je erbij?!
geweldigweer wijzigde dit bericht op 03-01-2022 17:51
5.13% gewijzigd
Live Life to the fullest
maandag 3 januari 2022 om 17:51
Je bent 40 en hebt al meerdere relaties achter de rug. Dan weet je toch ook dat je dat wel aan kunt allemaal?
En dat relaties niet voor eeuwig hoeven te duren, vanwege meerdere redenen en dat het ook gewoon oke is?
Waarom wil je deze man nu dan opeens zo hard vasthouden? Wat is er met hem dat je denkt dat je niet zonder hem kunt? Of speelt er iets anders, misschien ego, of onzekerheid, bijvoorbeeld omdat je ouder wordt en denkt in de toekomst niet makkelijk meer iemand te vinden?
En dat relaties niet voor eeuwig hoeven te duren, vanwege meerdere redenen en dat het ook gewoon oke is?
Waarom wil je deze man nu dan opeens zo hard vasthouden? Wat is er met hem dat je denkt dat je niet zonder hem kunt? Of speelt er iets anders, misschien ego, of onzekerheid, bijvoorbeeld omdat je ouder wordt en denkt in de toekomst niet makkelijk meer iemand te vinden?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
maandag 3 januari 2022 om 19:03
Jezus, wat een gezeik. Je bent net aan het daten. Het is koud twee maanden aan. Waarom ga je een leuke, prille relatie verpesten met gesprekken over vreemdgaan en wat hij nu anders zou doen. Als je een relatie aangaat is er altijd een kans dat iemand vreemd gaat. Daar heb je geen controle over. Wat je wel kunt doen is iemand heel snel wegjagen met gezeik en gesprekken over vreemdgaan.
Verlatingsangst is jouw probleem, niet dat van hem. Werk daar aan zonder hem er mee lastig te vallen. Trouwens jij ging toch ook vreemd? Is het niet een geval van zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten?
Verlatingsangst is jouw probleem, niet dat van hem. Werk daar aan zonder hem er mee lastig te vallen. Trouwens jij ging toch ook vreemd? Is het niet een geval van zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten?
maandag 3 januari 2022 om 19:13
Hij is geen parel, en ik ben dat ook niet.
Ik denk ook niet dat er iemand is die de 50 nadert die géén narigheden heeft uitgehaald, maar dat is off topic.
Ik wil hem niet tegen de klippen vasthouden, maar ik weet inmiddels wel dat iemand die zo compatible is niet vaak voorkomt. Daar zit ook de 'minder laissez faire'; waar ik voorheen inderdaad makkelijker over de betrekkelijkheid van relaties dacht, is dat in zijn geval echt anders. Hij zal vast voor heel veel mensen onaantrekkelijk zijn, voor mij is hij dat op alle vlakken niet.
Overigens, ik kan erg goed alleen zijn, en ik ben niet onzeker over mijn aantrekkelijkheid
Dat vreemdgaan zit me heel dwars. We hebben vanmiddag een stuk gelopen en hierover gepraat. Het was een fijn gesprek, open en zover ik kan beoordelen, ook eerlijk. Zijn beweegredenen heb ik nog niet duidelijk; hij komt straks hierheen, dan ga ik 't hem vragen.
Zoeymaar: grappig dat je relatietherapie oppert, die gedachte heb ik ook gehad namelijk. Ik zie niet in waarom je moet wachten met therapie tot de boel aan 't stuklopen is. Therapie kun je ook zien als 'anti-regen spray' voor je net nieuwe suède schoenen. Wellicht kan therapie zorgen voor de juiste communicatie en ook preventief gaan werken.
W.b. mijn eigen hechtingsangsten: ik ga dit met mijn psych bespreken.
Ik denk ook niet dat er iemand is die de 50 nadert die géén narigheden heeft uitgehaald, maar dat is off topic.
Ik wil hem niet tegen de klippen vasthouden, maar ik weet inmiddels wel dat iemand die zo compatible is niet vaak voorkomt. Daar zit ook de 'minder laissez faire'; waar ik voorheen inderdaad makkelijker over de betrekkelijkheid van relaties dacht, is dat in zijn geval echt anders. Hij zal vast voor heel veel mensen onaantrekkelijk zijn, voor mij is hij dat op alle vlakken niet.
Overigens, ik kan erg goed alleen zijn, en ik ben niet onzeker over mijn aantrekkelijkheid
Dat vreemdgaan zit me heel dwars. We hebben vanmiddag een stuk gelopen en hierover gepraat. Het was een fijn gesprek, open en zover ik kan beoordelen, ook eerlijk. Zijn beweegredenen heb ik nog niet duidelijk; hij komt straks hierheen, dan ga ik 't hem vragen.
Zoeymaar: grappig dat je relatietherapie oppert, die gedachte heb ik ook gehad namelijk. Ik zie niet in waarom je moet wachten met therapie tot de boel aan 't stuklopen is. Therapie kun je ook zien als 'anti-regen spray' voor je net nieuwe suède schoenen. Wellicht kan therapie zorgen voor de juiste communicatie en ook preventief gaan werken.
maandag 3 januari 2022 om 19:20
To, het gaat hier natuurlijk niet om zijn al dan niet vreemdgaan. Daar heb je geen invloed op, hoeveel je ook gaat wandelen en praten over hoe dat zo kwam en hoe hij er nu in staat. Het gaat over jouw angst daarvoor. En misschien gaat het wel meer om angst om te (ver)binden, dan om verlaten te worden.
maandag 3 januari 2022 om 19:52
Dit dus? ik kwam mijn vriend tegen toen we beide half jaar gescheiden waren, heb het tig x uitgemaakt, want veel te vroeg,
Na lang huwelijk, maar we werden smoorverliefd, ondanks al onze argumenten om er niet aan te beginnen,
maandag 3 januari 2022 om 20:03
[quote=MientjeHapgraag post_id=33606659 time=1641233600 user_id=394351
I
[/quote]
Jezus echt ik krijg gewoon plaatsvervangende schaamte en enorme benauwdheid bij deze post. Zeik nou niet langer door over vreemdgaan!!!! Wat wil je nou van hem horen? Je hebt er al een boswandeling mee verpest, nu moet hij er het vanavond ook nog over hebben? Jouw gezeik in dit prille stadium is een recept om hem vrijwel meteen ander bed in te jagen. Beter ga je vanavond je doos waxen, een mooi setje lingerie uit de kast trekken en hem eens goed diep pijpen. Daarna gezellig Netflixje. Nu al therapie is een gotspe. Hou op met me hoor!
I
[/quote]
Jezus echt ik krijg gewoon plaatsvervangende schaamte en enorme benauwdheid bij deze post. Zeik nou niet langer door over vreemdgaan!!!! Wat wil je nou van hem horen? Je hebt er al een boswandeling mee verpest, nu moet hij er het vanavond ook nog over hebben? Jouw gezeik in dit prille stadium is een recept om hem vrijwel meteen ander bed in te jagen. Beter ga je vanavond je doos waxen, een mooi setje lingerie uit de kast trekken en hem eens goed diep pijpen. Daarna gezellig Netflixje. Nu al therapie is een gotspe. Hou op met me hoor!