Foute testuitslag of toch zwanger?

01-01-2022 01:18 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Misschien dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Ik merk namelijk dat ik mezelf wat aan het gek maken ben. Ik heb een paar dagen geleden een zwangerschapstest uitgevoerd en voor een positieve uitslag moet je of een heel duidelijk plusje hebben of een donkere verticale streep en een lichte horizontale streep. Nu denk ik wel het 2e streepje te zien maar ik weet het niet zeker omdat deze best licht is...
Verder heb ik zelf een onregelmatige cyclus maar zou eergisteren eigenlijk ongesteld moeten worden..nu heb ik gisteren bloedverlies gehad alleen was dit heel anders dan gewoonlijk. Het was flink minder dan normaal en wat roze/bruinachtig. Ook duurde het maar een paar uur, dus zou ik dan toch zwanger zijn?

Graag hoor ik jullie mening hierover!😊
dametje30 wijzigde dit bericht op 01-01-2022 01:19
Reden: Tijd in tekst klopte niet
4.82% gewijzigd
Gewoon nog een testje doen.
Succes!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Foto
Blijven testen :)
where ever you go, go with your heart
Gewoon nog een test doen. Misschien was je net aan de vroege kant voor een duidelijk positieve test.

Een zwangerschapstest kan in elk geval niet vals positief zijn.
Gewoon nog een test doen. Dan een test met roze strepen. Blauwe strepen geven helaas wel vaak vals-positief.
Ik zag pas een streep na een week overtijd, nog maar een test dus
Spannend!
Pergamon schreef:
01-01-2022 07:54
Gewoon nog een test doen. Misschien was je net aan de vroege kant voor een duidelijk positieve test.

Een zwangerschapstest kan in elk geval niet vals positief zijn.
Helaas wel hoor... vooral de testen met blauwe plusjes (Clearblue en Kruidvat) geven regelmatig vals positief. Erg vaak gezien op fora.

TO, ik zou voor een test kiezen met roze inkt, die 2 streepjes moet geven. Kruidvat 2 voor 5 euro is erg fijn!
Nog een keer testen. Toen ik zwanger was, had ik ook een korte bloeding rond de tijd dat ik ongesteld zou moeten worden.
Ik testte ook negatief, eerst. Pas na 1,5 week overtijd een knaltest.
Zou nogmaals testen als ik jou was.
WendyDV schreef:
01-01-2022 09:31
Gewoon nog een test doen. Dan een test met roze strepen. Blauwe strepen geven helaas wel vaak vals-positief.
Hoe komt dit? Ben wel benieuwd waarom roze beter zou zijn dan blauw.
Rosalind* schreef:
01-01-2022 09:47
Nog een keer testen. Toen ik zwanger was, had ik ook een korte bloeding rond de tijd dat ik ongesteld zou moeten worden.
Ja ik toen ook, en ik zag de bui al weer helemaal hangen.... dacht ik, want later bleek ik wel zwanger, van een tweeling. Ws was het een innestelingsbloeding.

En voor TO: de sensitest midstream early testen zijn heel gevoelig en nauwkeurig. Of de kruidvat 2voor5. Clearblue heb ik slechte ervaringen mee
lulu☆ wijzigde dit bericht op 01-01-2022 10:05
17.06% gewijzigd
Lulu☆ schreef:
01-01-2022 10:02
Ja ik toen ook, en ik zag de bui al weer helemaal hangen.... dacht ik, want later bleek ik wel zwanger, van een tweeling. Ws was het een innestelingsbloeding.
Wat grappig, ik ook!
Rosalind* schreef:
01-01-2022 10:04
Wat grappig, ik ook!

Haha, toevallig zeg!👶👶
Irregular_Choice schreef:
01-01-2022 09:59
Hoe komt dit? Ben wel benieuwd waarom roze beter zou zijn dan blauw.
Ik denk doordat er altijd een voorgedrukt lijntje is en roze geeft daar een groter contrast mee. Als het nat wordt van urine wordt het iets donkerder en daardoor kan je het idee hebben dat er een lijntje is. Met blauw heb je dat sneller bij roze zie je duidelijk dan geen roze.
Het kan van alles zijn, ik zou wanneer je menstruatie niet doorzet over een paar dagen nog een test doen.
Het kan dat je te vroeg was, kan dat je ongesteld wordt maar gewoon wat later gezien je onregelmatige cyclus. Maar het kan ook dat je vroeg zwanger was en het nu mis gaat gezien de lichte test de bloeding.

Helaas kun je alleen maar afwachten
Slagroomsoesje1988 schreef:
01-01-2022 09:57
Ik testte ook negatief, eerst. Pas na 1,5 week overtijd een knaltest.
Zou nogmaals testen als ik jou was.
Bij mij duurde het ook langer voordat hij positief werd. Ik ben gaan testen omdat ik een vage misselijkheid voelde die ik herkende van mijn eerste zwangerschap. Ik heb geen cyclus meer door een hormoonaandoening dus was ook niet overtijd, en de test was negatief dus dacht dat het gewoon een virusje was. Zelfs nog een covidtest laten doen voor de zekerheid. Week later weer een zwangerschapstest gedaan omdat ik maar misselijk bleef en toen wel positief! Achteraf bleek ik ook bij de eerste test al bijna 5 weken zwanger maar toch geen streep. Terwijl ik bij mijn eerste zwangerschap bij 4+4 een knalstreep had.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
suuz393 schreef:
01-01-2022 09:42
Helaas wel hoor... vooral de testen met blauwe plusjes (Clearblue en Kruidvat) geven regelmatig vals positief. Erg vaak gezien op fora.

TO, ik zou voor een test kiezen met roze inkt, die 2 streepjes moet geven. Kruidvat 2 voor 5 euro is erg fijn!
Ik denk niet dat je dat na kunt gaan. Je kunt zeggen dat het vals positief was, of zeggen dat iemand die maand toch een innesteling heeft gehad, en daarna zo’n vroege miskraam, dat de zwangerschap fysiek niet kon worden waargenomen. En als je dan, net voor zo’n miskraam test, met bepaalde gevoelige tests, kun je een positieve testuitslag krijgen. En dan heb je dus een positieve test in handen, word je de volgende dag toch ongesteld, en lijkt het vals positief. Maar in werkelijkheid, was die menstruatie dus een ultravroege miskraam :).
En?
Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties tot nu toe! :)
Nog geen mogelijkheid gehad om nog een test uit te voeren, maar gisteren had ik plots last van nog een bloeding dus in eerste instantie dacht ik gelijk aan de menstruatie die dan toch is begonnen. Maar gek genoeg was het donkerrood tot bruin en duurde het tot vanmorgen. De hoeveelheid is ook niet zoals ik het altijd heb, het was net niet al te veel maar ook niet een paar druppeltjes.
Wat ook sinds een paar dagen speelt, is dat ik erg veel last heb van de zijkanten van mijn buik, mijn onderrug en ben zo af en toe wat duizelig...
Dus denk dat ik morgen toch maar even wat testjes in huis ga halen...

Iemand toevallig ook ervaring (gehad) met dit soort klachten?

Groetjes😊
Spannend! Ja, ik ben voor ik positief testte ook een paar keer duizelig/weeïg geweest. Hou ons op de hoogte :-]
Joh, haal wat nieuwe testen in huis en dan weet je het.
Ik had al bandenpijn voor ik een positieve test had, en mijn test was heeeeel licht en mede met dank aan het viva forum heb ik toen geleerd: een streepje is een streepje, hoe licht ook. Dus ik zeg: zwanger ;-)
Horcrux schreef:
03-01-2022 16:51
Ik had al bandenpijn voor ik een positieve test had, en mijn test was heeeeel licht en mede met dank aan het viva forum heb ik toen geleerd: een streepje is een streepje, hoe licht ook. Afbeelding
Dit is natuurlijk een beetke kort door de bocht als TO ook bloedingen heeft.

TO ik heb helaas ervaring, bij mij ging het mis. Ik had alleen eerst een knaltest en bruinverlies werd langzaam rood.
Het kan echt alle kanten nog op. Een bloeding kan slecht zijn, maar hoeft niet. Een positieve test kan ook komen doordat er nog wat in je lichaam zit terwijl het eigenlijk al gestopt is met ontwikkelen. Helaas een onzekere tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven