Trouwen: partners en stieffamilie
dinsdag 4 januari 2022 om 20:03
Ik riep altijd dat ik nooit zou willen trouwen, maar ben toch langzaam aan het veranderen van mening. Man (+10 jaar) is al in de pocket, maar dan de bruiloft.
Even benieuwd naar jullie mening over de volgende kwesties:
1. Ik zou het graag klein houden, man of 30, met alleen close familie en goede vrienden. Maarrr, vriend en ik hebben toevallig beide voornamelijk losse vrienden, waar we niet bevriend zijn met de partners. Kan je het maken bij een bruiloft alleen losse vrienden uitnodigen zonder +1? De meesten hebben al lang een relatie, die ik ook gewoon ken uit de wandelgangen.
2. Onze oudste woont de helft van de tijd bij z'n moeder. Van baby af aan ben ik in zijn leven, we zijn hecht en het contact met zijn moeder is prima. Toch heb ik haar er liever niet bij, ze zit niet perse in mijn top 30 zeg maar. Kan ik het maken haar niet uit te nodigen?
Even benieuwd naar jullie mening over de volgende kwesties:
1. Ik zou het graag klein houden, man of 30, met alleen close familie en goede vrienden. Maarrr, vriend en ik hebben toevallig beide voornamelijk losse vrienden, waar we niet bevriend zijn met de partners. Kan je het maken bij een bruiloft alleen losse vrienden uitnodigen zonder +1? De meesten hebben al lang een relatie, die ik ook gewoon ken uit de wandelgangen.
2. Onze oudste woont de helft van de tijd bij z'n moeder. Van baby af aan ben ik in zijn leven, we zijn hecht en het contact met zijn moeder is prima. Toch heb ik haar er liever niet bij, ze zit niet perse in mijn top 30 zeg maar. Kan ik het maken haar niet uit te nodigen?

dinsdag 4 januari 2022 om 20:12
Nee, natuurlijk kan je het niet maken om je stiefkind niet uit te nodigen! Ik sta ervan te kijken dat daar mensen ja op zeggen. Of begrijp ik iets verkeerd?
En eigenlijk is het ook helemaal niet leuk voor je gasten als ze geen partner mee mogen nemen en elkaar dus ook niet echt kennen.
Oh wacht, ik zie het nu. Ik lees inderdaad verkeerd. Je wil de moeder van je stiefkind niet uitnodigen. Ja, dat kan je zeker maken om dat niet te doen.
En eigenlijk is het ook helemaal niet leuk voor je gasten als ze geen partner mee mogen nemen en elkaar dus ook niet echt kennen.
Oh wacht, ik zie het nu. Ik lees inderdaad verkeerd. Je wil de moeder van je stiefkind niet uitnodigen. Ja, dat kan je zeker maken om dat niet te doen.
anoniem_677a6b2c79b65 wijzigde dit bericht op 04-01-2022 20:14
20.99% gewijzigd

dinsdag 4 januari 2022 om 20:12
Als je vanaf baby al goed contact hebt met moeder, zou ik het laten afhangen van de leeftijd van de oudste. Samen goed door een deur kunnen is voor kinderen heel belangrijk, zeker ook als ze wat ouder zijn. Ze zien dan ook het gunnen naar een ander toe zonder rancune.
Dat eerste vind ik best raar. Ik ben ook wat later hertrouwd. Wij hebben gekeken naar gemeenschappelijke vrienden en inderdaad een paar mensen apart, maar dat was maar minimaal en ook te begrijpen door de wederpartijen.
Dat eerste vind ik best raar. Ik ben ook wat later hertrouwd. Wij hebben gekeken naar gemeenschappelijke vrienden en inderdaad een paar mensen apart, maar dat was maar minimaal en ook te begrijpen door de wederpartijen.

dinsdag 4 januari 2022 om 20:13
Moeder van stiefkind volgens mij.Jufjoke schreef: ↑04-01-2022 20:12Nee, natuurlijk kan je het niet maken om je stiefkind niet uit te nodigen! Ik sta ervan te kijken dat daar mensen ja op zeggen. Of begrijp ik iets verkeerd?

dinsdag 4 januari 2022 om 20:14
Ik dacht dat het om de moeder ging. Dus de ex.Jufjoke schreef: ↑04-01-2022 20:12Nee, natuurlijk kan je het niet maken om je stiefkind niet uit te nodigen! Ik sta ervan te kijken dat daar mensen ja op zeggen. Of begrijp ik iets verkeerd?
dinsdag 4 januari 2022 om 20:14
Ik lees er eerder in dat stiefkind (die minstens 10+ is) wel mag komen, maar de moeder van stiefkind niet.
En dat vind ik geen heel gekke.
Tenzij je haar 's avonds zou nodig hebben om kind naar huis te brengen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dinsdag 4 januari 2022 om 20:19
Ik vond het bijzonder logisch dat ik niet was uitgenodigd op de bruiloft van mijn ex. Ik ken ook niemand die dat wel heeft gedaan.Positivevibes schreef: ↑04-01-2022 20:15Op een dag dat je de liefde wil vieren is het heel raar om vrienden zonder hun partner uit te nodigen. Dus nee.
En als kind van gescheiden ouders sprekend: ik zou alles op alles op alles zetten om de moeder van kind wél uit te nodigen.
De relatie is prima maar we zijn geen vrienden.
dinsdag 4 januari 2022 om 20:19
Haha nee dat zou wat zijn, oudste is voor mij niet anders dan onze jongste zoon en die zijn beide eregast op de bruiloft
. Gaat inderdaad om zijn moeder. Hoewel we prima contact hebben, is het wel grotendeels een werkrelatie t.b.v. oudste zoon.
Vriend zou haar denk ik niet willen uitnodigen, partners van vrienden heeft hij denk ik niet zo'n sterke mening over. Voor mij zou het vooral gek voelen om van de 40 mensen die je uitnodigt, er 10 partners van zijn die gewoon aardige kennissen zijn.
Vriend zou haar denk ik niet willen uitnodigen, partners van vrienden heeft hij denk ik niet zo'n sterke mening over. Voor mij zou het vooral gek voelen om van de 40 mensen die je uitnodigt, er 10 partners van zijn die gewoon aardige kennissen zijn.
dinsdag 4 januari 2022 om 20:22
Uit ervaring weet ik dat de meeste trouwpartijen op onmogelijk bereikbare plekken met openbaar vervoer zijn. En op onmogelijke uren gedaan zijn.
Je kan dus kiezen:
Mijn partner komt mee. Of ik blijf ook thuis omdat ik er niet geraak én niet thuisraak.
Al helemaal als je mijn partner ook al jaren kent.
En nee, mijn partner gaat geen 3 keer over en weer rijden of mij komen oppikken om 3u 's nachts als hij zelf niet uitgenodigd is.
En nee, ik betaal ook geen veel te dure taxi.
Je kan dus kiezen:
Mijn partner komt mee. Of ik blijf ook thuis omdat ik er niet geraak én niet thuisraak.
Al helemaal als je mijn partner ook al jaren kent.
En nee, mijn partner gaat geen 3 keer over en weer rijden of mij komen oppikken om 3u 's nachts als hij zelf niet uitgenodigd is.
En nee, ik betaal ook geen veel te dure taxi.
wissewis wijzigde dit bericht op 04-01-2022 20:23
22.49% gewijzigd
Is dit nu later?
dinsdag 4 januari 2022 om 20:23
Dat kan. Bij meerdere vrienden van mij was hun ene ouder wel uitgenodigd op de bruiloft van hun andere ouder (en dus ex) en dat was ongelofelijk waardevol voor alle kinderen in kwestie. Dat geef ik graag mee aan TO, als die zegt dat de band verder goed is.
dinsdag 4 januari 2022 om 20:24
Vaak worden naaste collega’s ook uitgenodigd en die hun partners ken je meestal ook niet. Mooie gelegenheid om kennis te maken.

dinsdag 4 januari 2022 om 20:24
Maar het gaat toch ook om hoe je gasten zich voelen? Ik ben zelf van het introverte type. Zeker niet mensenschuw, maar de hele dag optrekken met mensen die ik nauwelijks of helemaal niet ken, is niet bepaald een aanlokkelijk vooruitzicht voor mij. Jullie als bruidspaar zullen nou eenmaal weinig tijd hebben voor iedere individuele gast. Je wil toch dat je gasten een fijne tijd hebben?
dinsdag 4 januari 2022 om 20:25