Uitgerekend eerste helft juli 2022

24-10-2021 06:18 224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op naar een zomerbaby!
Wie schrijft er mee?

NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtEchoBijzonderheden
Lasvegas-84373e5 juli?29 december
Domninoz324e1 juli?
Dannejan392e3 juli?
Kipnugget301e7 juli?
Palmboom95261e7 juli?
Charmed302e2 juli?
Wollenbol322e8 juli?
lasvegas-84 wijzigde dit bericht op 07-01-2022 16:05
91.95% gewijzigd
Ik heb morgen een controle bij de vk en donderdag de 13w echo (bij 14+0)! Ben verder nog in afwachting van de uitslag van de nipt…. Word er een beetje ongeduldig van 😅

Mijn UD is trouwens aangepast naar 7 juli!

Ben ook erg benieuwd hoe het is gegaan met de echo @gatochpoetsen, hopelijk goed nieuws.
Ja kipnugget, ik wacht ook op de uitslag van de nipt. duurde vorige zwangerschap 10 kalenderdagen, volgens gyn zou ik t nu binnen een week moeten hebben, dus dan zou ik nog maar 2 dagen moeten wachten... laat ons hopen.

mijn volgende afspraak is op 2/2. en mn UD is aangepast naar 8/7. niet dat dat zoveel verschil maakt :-D
Ahh voelt lang he zo. Ik duim voor je.
Ik werd een paar minuten na m’n vorige post gebeld door de vk met goed nieuws 🥳
Wat fijn, gefeliciteerd!!
Hopelijk jij ook snel een uitslag Wollenbol!
Hier vrijdag de geslachtsbepaling met precies 15 weken. Zooooo beneiuwd.
Kipnugget* schreef:
03-01-2022 18:38
Ahh voelt lang he zo. Ik duim voor je.
Ik werd een paar minuten na m’n vorige post gebeld door de vk met goed nieuws 🥳
Ow heel fijn!

En gelukkig nieuwjaar idd iedereen!

Onze volgende afspraak is de geslachtsbepaling op 15 januari. We hebben tijdens de 13-weken echo dus ook wel het geslacht al gehoord, maar ik wil het graag nog zekerder weten :mrgreen:
Hihi ik dacht wel wat te zien, maar ze mocht niets zeggen... Kan ook de navelstreng geweest zijn, maar zou mij niet verbazen als er een 4e knul bij komt. Grootste broer hoopt hier ook vurig op. Als het een meisje is, gaat hij de hele tijd poep tegen haar roepen. Ool als hij al heel groot is.... 😂😂
Gelukkig hebben we er niets over te zeggen 😅 Voor we het weten is het vrijdag. 😍
wij hebben gisteren de uitslag van de nipt gekregen (na 6 dagen, veel sneller dan vorige keer), alles in orde. en we krijgen opnieuw een dochter :flirting:
Wollenbol schreef:
05-01-2022 07:57
wij hebben gisteren de uitslag van de nipt gekregen (na 6 dagen, veel sneller dan vorige keer), alles in orde. en we krijgen opnieuw een dochter :flirting:
Wat fijn, Wollebol! Gefeliciteerd!
Wollenbol schreef:
05-01-2022 07:57
Fijn van de goede NIPT!

Ik zit in spanning te wachten op de uitslag, vorige week dinsdag is er bloed geprikt dus eigenlijk verwacht ik het ook pas volgende week hoor! Ben benieuwd of ze de 12e (13 weken echo) ziet wat het bij ons wordt en of ze het gaat zeggen. M'n man heeft me er van overtuigd dat het toch wel leuk is als we weten wat het gaat worden 😊
dank jullie wel! ik weet niet hoe snel het gaat in NL, ik weet alleen dat ik de vorige keer op donderdag laat in de middag (17u) bloed geprikt had en de uitslag kreeg maandag 10d later (dus twee weekends er tussen), en nu woensdagochtend geprikt en uitslag dinsdagmiddag de week erna.
Nou ik heb net toevallig de uitslag gehad (via een appje van de verloskundige). Uitslag was goed 🥳
Peterselie schreef:
05-01-2022 11:44
Nou ik heb net toevallig de uitslag gehad (via een appje van de verloskundige). Uitslag was goed 🥳
fijn! is toch een opluchting he?
Ja zeker! Niet dat ik iets had verwacht.... mja je weet het nooit. Nu nog even de 13 weken echo afwachten 🙃.

M'n buik wil al aardig groeien! Draag al een paar weken zwangerschapsbroeken maar moet nu (zeker met dit weer) toch ook aan de zwangerschapstruien beginnen.... vooral omdat de truien die ik had in combinatie met een zwangerschapsbroek net te kort zijn.

Hoe doen jullie dit?
hoeveelste zwangerschap is dit peterselie? (ik zie je niet in de tabel...)

mijn broeken beginnen ook wat strakker te zitten, maar lage broeken gaan nog wel. en ik werk toch thuis, dus maakt weinig uit wat ik aan heb. laatst zwangerschapsbroek aangetrokken en die zakte nog teveel af..

ik draag momenteel dus nog gewone broeken, shirts en truien. merk wel dat mn onderhempjes (gewoon simpele hempjes van de hema met spagetti bandjes) steeds meer uit mn broek beginnen te piepen, dus denk dat t hier binnenkort ook tijd is voor de zwangerschapsgaderobe. heb alles bewaard van de eerste en ben bijna op t zelfde moment zwanger (dit keer uitgerekend op 8/7, vorige keer 5/6) dus loopt vrij synchroon qua periode/weer
Dit is mijn 1e zwangerschap (ben pas later aangeschoven op dit forum omdat ik eerst de 8 weken echo heb afgewacht - UD 19 juli), maar moet er wel bij zeggen dat ik last heb van wat voedselintoleranties (tarwe en melk oa) wat ik nu natuurlijk juist wel tijdens de zwangerschap moet eten 🙃. Dus mijn darmen zijn gewoon heel erg geprikkeld en opgezet!
Daar ben ik een aantal jaar geleden achter gekomen nadat ik na het eten soms wel 3 maanden zwanger leek (nu weet ik echt hoe dat voelt en eruit ziet 🤣), alleen maar omdat ik iets 'verkeerds' had gegeten. Maar nu heb ik dus constant een opgezette buik.

Dat is wel makkelijk dat het ongeveer dezelfde periode is! Loop je niet met zomerjurkjes in de winter 🤭
ah oke, ja, dat kan zeker meespelen. ik vroeg 't omdat als 't je tweede is, je sneller uitzet, naar 't schijnt.
ik heb in mn eerste zwangerschap eea aangeschaft toen ik ongeveer 3 a 4 maanden zwanger was, omdat het echt allemaal niet meer lekker zat
ik heb alles bewaard omdat ik de kans groot achtte dat we wel voor een tweede zouden gaan dus hoefde de doos maar boven te halen.

als ik je nog tips (uit eigen ervaring, kan zijn dat anderen er anders over denken natuurlijk) mag geven:
- als je van plan bent borstvoeding te geven, koop dan tops/jurkjes/shirts die voedingsfunctie hebben
- zomer jurkjes kunnen best in de winter met een vest (kan je open dragen) en een panty/maillot . bovendien is voorjaar ook geen garantie voor goed weer...
- lidl heeft betaalbare zwangerschapskleding. en het is nu sowieso uitverkoop, dus ideale moment om wat dingen te shoppen
Bedankt voor de tips! Ik ga eens rondkijken 😀. Gisteren de 12 weken termijn voorbij en vandaag een goede NIPT uitslag, dus vind dat ik nu wel naar wat nieuwe kleding mag gaan zoeken!
Kipnugget* schreef:
03-01-2022 15:11
Ik heb morgen een controle bij de vk en donderdag de 13w echo (bij 14+0)! Ben verder nog in afwachting van de uitslag van de nipt…. Word er een beetje ongeduldig van 😅

Mijn UD is trouwens aangepast naar 7 juli!

Ben ook erg benieuwd hoe het is gegaan met de echo @gatochpoetsen, hopelijk goed nieuws.
Hoe was het bij de 13w echo?
Wat een fijne berichten allemaal, super!!

Doen jullie verloskundigen gewoon de geslachtsbepaling rond de 15 weken?
Ik moet echt ergens anders een afspraak maken maar die gaat nier door als we nog in lockdown zitten en de niet medische contactberoepen dicht moeten blijven :(
Volgens mij zei de verloskundige dat ze bij ons rond de 16 weken nog een controle doen en dat we dan ook eventueel nog een echo kunnen laten doen voor de geslachtsbepaling (à €25).
Peterselie schreef:
05-01-2022 17:49
Hoe was het bij de 13w echo?
Was goed! Lief dat je het vraagt.

Fijn dat alle niptuitslagen hier ook goed zijn :heart:

Bij ons doen ze ook alleen maar medische echo’s gedurende de lockdown… we hebben 29januari geslachtsbepaling gepland dus hopelijk kan het doorgaan, maar goed heb een vermoeden dat de lockdown nog wel ff wordt voortgezet helaas. Dan moeten we waarschijnlijk wachten tot de 20w echo… 29 jan zou ik namelijk al ruim 17w zijn. Of een andere praktijk zoeken…
Ja hier hetzelfde. We hadden hem staan op de 7e en nu verzet naar de 15e, maar vrees ook dat hij niet doorgaat.
Nou hebben ze het bij ons dus wel gezegd met de 13-weken echo, maar wil ik graag nog een keer bevestiging ofzo..
Bijzonder hè daf alle praktijken er zo anders mee omgaan. Ik hoop toch echt voor ons allemaal dat de geplande echo's door mogen gaan :)

Hier nemen de klachten alleen maar toe ipv af. Had gehoopt, toen met 9 wkn wat minder werd, dat dat zo bleef maar helaas pindakaas.
Omdat me zo beroerd voelde afgelopen week pas nipt gedaan, dus nog even geduld. Dr 13 weken echo was gelukkig wel helemaal goed.

Vanuit onze omgeving krijgen we nu heel veel spulletjes al. Super leuk om te verzamelen en je voor te stellen dat er straks zo'n kleine ukkepuk ligt. ❤
Wat fijn om te horen over alle goede NIPT uitslagen! En spannend of de geslachtsbepalingen door kunnen gaan. Naar dat de lockdown ook op die manier invloed heeft.
Weten jullie inmiddels of er een vierde knul bij komt Domninoz?

Palmboom, wat vervelend dat je klachten alleen maar toe nemen. Sterkte en hopelijk wordt het snel wat beter.

Hier gaat het goed. Straks voor het eerst naar de verloskundige en hopelijk het hartje weer even horen. Op 7 februari heb ik de 20 weken echo, het lijkt nu ineens snel te gaan allemaal.

Heb het ook op mijn werk verteld en heb nu eigenlijk het gevoel dat ik al gaan aftellen tot mijn verlof 🙈

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven