Trouwen: partners en stieffamilie

04-01-2022 20:03 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik riep altijd dat ik nooit zou willen trouwen, maar ben toch langzaam aan het veranderen van mening. Man (+10 jaar) is al in de pocket, maar dan de bruiloft.

Even benieuwd naar jullie mening over de volgende kwesties:

1. Ik zou het graag klein houden, man of 30, met alleen close familie en goede vrienden. Maarrr, vriend en ik hebben toevallig beide voornamelijk losse vrienden, waar we niet bevriend zijn met de partners. Kan je het maken bij een bruiloft alleen losse vrienden uitnodigen zonder +1? De meesten hebben al lang een relatie, die ik ook gewoon ken uit de wandelgangen.
2. Onze oudste woont de helft van de tijd bij z'n moeder. Van baby af aan ben ik in zijn leven, we zijn hecht en het contact met zijn moeder is prima. Toch heb ik haar er liever niet bij, ze zit niet perse in mijn top 30 zeg maar. Kan ik het maken haar niet uit te nodigen?
Daveotion schreef:
05-01-2022 10:39
Sorry maar de partner van je vrienden niet uitnodigen is gewoon een andere manier van zeggen: ik heb schijt aan de belangrijkste persoon in jouw leven.
In mijn ogen is een bruiloft een dag om de liefde en familiebanden te vieren. Het is echt heel tegenstrijdig om dat aan de ene kant voor je eigen huwelijk te willen doen, maar aan de andere kant de verbintenis die je vrienden met iemand hebben als irrelevant te beschouwen. Gevoelsmatig gaat dat er bij mij niet in.

Same
Veritas vos liberabit
Ik heb op genoeg bruiloften van vrienden gestaan waar ik de partner niet echt ken of het bruidspaar kende mijn partner niet echt.

Je weet wel wie het zijn, en je komt er soms over de vloer, maar niet persé als stel. Ik ga bij een vriendin langs, ja daar is soms ook een partner aanwezig, maar die zit lekker boven of is uit sporten of wat dan ook. Sowieso spreek ik veel met vrienden buitenshuis af. Of we doen wat als groep, dat is allemaal zonder partner. Die partners hebben allemaal hun eigen dingen. Zeker nu iedereen kinderen heeft is de partner dan juist vaak thuis met de kinderen. Ik vind daar niets raars aan. Hier gaan mensen ook niet als stel naar feestjes. Mijn ouders waren wel zo, maar in mijn omgeving zie ik dat totaal niet.
anoniem_677683ba4a1a0 wijzigde dit bericht op 05-01-2022 11:54
9.90% gewijzigd
Stoutehond schreef:
05-01-2022 11:32
Ja goede kennissen en (toekomstige) vrienden.
Die goede kennissen kunnen vrienden worden. Dus toekomstige vrienden bij nog een paar keer contact.
Er zijn een paar die ik nog niet ontmoet heb omdat daarvan het contact sporadisch is en ver weg wonen. Ik kan niet mee vanwege mijn eigen agenda of het is alleen online contact. Maar de uitnodiging vanuit hun is er absoluut.

We spreken niet altijd samen af. Ik en hij zien mensen vaak zat buiten elkaar om.
Dat verandert dan toch niet door een huwelijk?
Lorem_Ipsum schreef:
05-01-2022 11:52
Dat verandert dan toch niet door een huwelijk?
Waarom begin je over het huwelijk terwijl het om de uitnodiging voor de bruiloft gaat.
Ja geen uitnodiging veranderd dat. Als mijn goede kennis of vriend mij niet uitnodigt veranderd dat voor mij.
We gaan elkaar niet overtuigen. Onze kring en situatie is anders.
Stoutehond schreef:
05-01-2022 11:55
Waarom begin je over het huwelijk terwijl het om de uitnodiging voor de bruiloft gaat.
Ja geen uitnodiging veranderd dat. Voor mij.
Met die bruiloft stappen mensen toch een huwelijk in? Heb je dan opeens wel tijd in de agenda?

Ik ben je niet aan het overtuigen. Ik spreek voor mezelf.
Lorem_Ipsum schreef:
05-01-2022 11:57
Met die bruiloft stappen mensen toch een huwelijk in? Heb je dan opeens wel tijd in de agenda?

Ik ben je niet aan het overtuigen. Ik spreek voor mezelf.
Natuurlijk veranderen agenda's wel. Het leven is niet maakbaar. Vriendschappen groeien en slinken. Ze zijn niet stationair.

Nogmaals, we gaan niet tot een gezamenlijke conclusie komen. Ik heb genoeg gelezen om te begrijpen dat je anders in het leven staat en jouw contacten anders zijn. Dan is het logisch dat je tot andere conclusies komt.
Maar ik ga niet meer reageren.
Stoutehond schreef:
05-01-2022 11:55
Ja geen uitnodiging veranderd dat. Als mijn goede kennis of vriend mij niet uitnodigt veranderd dat voor mij.
Dat herken ik wel... Ik had heel leuk contact met iemand, die nodigde zo'n beetje de halve wereld en z'n moeder uit op haar bruiloft behalve mij. Oja, wel of ik hapjes kon maken voor ongeveer niks want het budget was een beetje krap en ik had toen een cateringbedrijf. Kennelijk hadden we niet dezelfde opvatting over ons contact dus dat is op een heel laag pitje gezet.
Wat eten we vanavond?
Enne die moeder van hun stiefkind? Want gaat alleen nog maar over de vrienden.
FemiTrut schreef:
05-01-2022 12:09
Enne die moeder van hun stiefkind? Want gaat alleen nog maar over de vrienden.
Nou ze heeft zich het kind ook al toegeeigend dus moeder niet meer nodig.
Star⁴ schreef:
05-01-2022 12:10
Nou ze heeft zich het kind ook al toegeeigend dus moeder niet meer nodig.
Wat een onnodig nare opmerking
hamertje schreef:
05-01-2022 12:19
Als de moeder van je lieve stiefkind is en jullie hebben een goede band nu, waarom zou je dan niet uitnodigen? En heb al eerder gevraagd, hoe denkt je partner er over dat jij dat niet wil?

Je zegt ergens dat je denkt dat hij dat niet wil, terwijl je eerst tikt dat jij dat niet wil.
En je weet dus niet zeker hoe hij er over denkt?
FemiTrut schreef:
05-01-2022 12:20
Als de moeder van je lieve stiefkind is en jullie hebben een goede band nu, waarom zou je dan niet uitnodigen? En heb al eerder gevraagd, hoe denkt je partner er over dat jij dat niet wil? Vind hij dat ook?
Mijn partner zou haar niet uitnodigen, ik ben juist degene die zich afvraagt of dat de goede keuze is. Ze is onderdeel van ons leven, maar we hebben een andere band met haar dan met zelfgekozen vrienden, dat zou een overweging zijn haar niet uit te nodigen. Waarom wel? Het is zijn moeder, hij zou dat leuk vinden. Maar heeft het niet nodig als ultieme bevestiging oid.

Ik hink dus op twee gedachten. Ik denk dat omdat we het er niet over gehad hebben, maar hij haar liever ook niet op andere feesten zou zien. Uiteraard is het tzt een gezamenlijke beslissing
hamertje wijzigde dit bericht op 05-01-2022 12:27
12.85% gewijzigd
hamertje schreef:
05-01-2022 12:23
Mijn partner zou haar niet uitnodigen, ik ben juist degene die zich afvraagt of dat de goede keuze is. Ze is onderdeel van ons leven, maar we hebben een andere band met haar dan met zelfgekozen vrienden, dat zou een overweging zijn haar niet uit te nodigen. Waarom wel? Het is zijn moeder, hij zou dat leuk vinden. Maar heeft het niet nodig als ultieme bevestiging oid

Toch heb ik haar er liever niet bij, ze zit niet perse in mijn top 30 zeg maar. Kan ik het maken haar niet uit te nodigen?

Uit je OP. :bonk:

En elders geef je aan aan dat je niet weet hoe je partner er over denkt. Je denkt dat hij dat niet wil.
En nu beweer je dit.

Geloof het zelf nog? :lol: :lol:
MarvelousMrsMaisel schreef:
05-01-2022 11:30
Ik vind het vooral raar, dat je partners van vrienden niet kent. Je komt toch bij elkaar over de vloer? Of je ziet ze met feestjes (vroeger....)?

nee hoor, wij hebben een deel gezamenlijke vrienden, maar nog veel meer eigen-vrienden
ik vind een leuke vriendschap met een vriendin meer dan voldoende, mijn man en haar man hebben daar geen rol in.
Als het toevallig klikt, is dat prima. Maar absoluut geen must of iets wat ik opzoek
FemiTrut schreef:
05-01-2022 12:26
Toch heb ik haar er liever niet bij, ze zit niet perse in mijn top 30 zeg maar. Kan ik het maken haar niet uit te nodigen?

En elders geef je aan aan dat je niet weet hoe je partner er over denkt. Je denkt dat hij dat niet wil.
En nu beweer je dit.

Nou, bij een kleinschalige bruiloft zou ik het dus inderdaad gek vinden als ik met iedereen close ben en met haar een andere band heb. Maar, ik zou de band niet willen beschadigen, vandaar mijn vraag.
lilalinda schreef:
nee hoor, wij hebben een deel gezamenlijke vrienden, maar nog veel meer eigen-vrienden
ik vind een leuke vriendschap met een vriendin meer dan voldoende, mijn man en haar man hebben daar geen rol in.
Als het toevallig klikt, is dat prima. Maar absoluut geen must of iets wat ik opzoek
Zo zie ik het ook. En het is ook niet iets dat na een bruiloft opeens heel anders wordt. Heb ook als partner op bruiloften gestaan van mensen waar ik zelf weinig mee had (met name vrienden uit sportteams en disputen, dat is een hele stoet aan bruiloften die eigenlijk volledig aan partner’s kant zitten). Na de bruiloft werd het contact gewoon zoals voorheen voortgezet.
hamertje schreef:
05-01-2022 12:19
Tsja ik zou woest worden als jij mijn kind het jouwe zou noemen als stiefmoeder.
FemiTrut schreef:

En nu beweer je dit.

Draai, draai, draai :rofl:
Attraverso schreef:
05-01-2022 08:21
Wat is dat nu weer voor een opmerking. Alle mensen die niet met een auto rijden zijn niet zelfstandig? Ik ken er genoeg die geen rijbewijs/auto willen/hebben of niet alleen op onbekend terrein rijden/geen autosnelweg op durven/een oogaandoening hebben en 's nachts niet mogen rijden,...
Die komen overal, met partner, met OV, overdag,... Van de meeste trouwlocaties kom je 's nachts niet met OV naar huis.
Klopt maar Wissewis sluit bij voorbaat van alles uit alsof alleen haar partner haar kan brengen /halen. OV snap ik dat die niet overal komen snchts, Ook taxi sluit ze uit. Dat vind ik apart en van weinig zelfstandigheid getuigen. Zoals ik het las leunt ze erg op haar partner. En dat mag, maar ik vind er wel wat van
en mbt moeder van stiefzoon, dan zou ik uitgaan van wat voor kind het prettigst is
Als moeder een veilige haven kan zijn te midden van de bruiloft, dan is moeder zeker welkom.
Ik zou haar uitnodigen, denk ik. Ze is mede-ouder van het kind van je man, dat je ook als jouw kind bent gaan zien (gevoeligheden daaromtrent even terzijde) en in die zin hebben jullie toch een speciale band, al valt die niet in de categorie dierbare vrienden.
Wat eten we vanavond?
lilalinda schreef:

Ik heb het ook niet over stel op stel relaties. Maar ik kom regelmatig bij m'n vriendinnen thuis en dan is die partner daar ook vaak en daar babbel je dan toch ook mee?
MarvelousMrsMaisel schreef:
05-01-2022 13:34
Ik heb het ook niet over stel op stel relaties. Maar ik kom regelmatig bij m'n vriendinnen thuis en dan is die partner daar ook vaak en daar babbel je dan toch ook mee?
het komt wel eens voor
Maar dat is dan echt niet veel meer dan een babbeltje. Geen echte gesprekken.
Niet met allemaal hoor, er zijn partners van vriendinnen waar ik het echt erg goed mee kan vinden, maar een deel is voor mij "bekende". En die mag lekker thuis blijven, als ik iets te vieren heb. En als hij wel mee komt, vind ik dat ook prima

en veel van mijn mans vrienden laten hun partner thuis, als ze bij ons (hem) op bezoek komen en dat is echt helemaal oke
Ja, ik heb maar met enkele partners van vrienden zelf ook een echte vriendschap.

Ze zijn meestal wel thuis, maar doen lekker hun eigen ding. Je spreekt ze bij aankomst en vertrek. Ik heb hele etentjes bij vriendinnen thuis waar partner niet bij zit. Soms eet die vooraf met de kinderen en is boven druk bezig de kinderen in bad en bed te doen. Die komen dan vaak nog heel lief in pyjama naar beneden om welterusten te zeggen. Daarna gaat partner boven Netflixen of sporten ofzo. Van mijn mannelijke vrienden zie ik de vriendin nog minder vaak. Daar spreek ik meestal mee af in de horeca.
Lorem_Ipsum schreef:
05-01-2022 13:44
Ja, ik heb maar met enkele partners van vrienden zelf ook een echte vriendschap.

Ze zijn meestal wel thuis, maar doen lekker hun eigen ding. Je spreekt ze bij aankomst en vertrek. Ik heb hele etentjes bij vriendinnen thuis waar partner niet bij zit. Soms eet die vooraf met de kinderen en is boven druk bezig de kinderen in bad en bed te doen. Die komen dan vaak nog heel lief in pyjama naar beneden om welterusten te zeggen. Daarna gaat partner boven Netflixen of sporten ofzo. Van mijn mannelijke vrienden zie ik de vriendin nog minder vaak. Daar spreek ik meestal mee af in de horeca.
ja, meestal gaat het inderdaad zo.
en als mijn man hier vrienden op bezoek heeft, praat ik even mee, en ga dan de kamer uit

als je al je vrienden moet uitzoeken of je het alle 4 met elkaar kunt vinden, dan houd je toch weinig over?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven