Ervaring met Fairphone?

05-01-2022 23:26 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik ben toe aan een andere telefoon en overweeg een Fairphone. Die is natuurlijk een stuk duurder dan een vergelijkbare telefoon. Daar zou ik bewust voor kunnen kiezen, maar dan wil ik wel een fijne, degelijke telefoon. Wat zijn jullie ervaringen?
Tvp. Ik zag hem ook maar vond hem te duur. Ben voor een refurbished ander merk gegaan. Ook wel duurzaam.... maar wie weet, tzt, dus ik volg :-)
.
Ik koop voorlopig helemaal niks. Mocht alles kapotvallen hier dan vind ik tweedehands een goed alternatief. Misschien dat je voor een paar tientjes al uit de brand bent. Ik bedoel: iedereen moet toch zijn oudere model ergens laten als hij een nieuwe koopt?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn huidige Samsung is stuk. Kan waarschijnlijk gerepareerd worden, maar dat is bijna net zo duur als een nieuwe telefoon van dat type. Kleine 200 euro. Vandaar dat ik dacht aan een nieuwe. Maar met het oog op de duurzaamheidsgedachte die mij juist van de Fairphone erg aanspreekt kan ik denk ik beter de reparatie laten uitvoeren. Geen nieuwe telefoon is natuurlijk tijd duurzamer dan een nieuwe Fairphone. En aangezien ik toch al had bedacht dat ik niet perse voor de goedkoopste oplossing zou gaan, is dit voor nu dan misschien toch het beste. Maar blijft overeind dat ik benieuwd ben naar ervaringen van mensen meteen Fairphone. Ik ken (denk ik) niemand die er een heeft.
Deze heb ik ook in overweging genomen, maar de verkoper in de winkel vertelde dat, hoewel hij het een erg mooi idee vindt, het toch niet zou aanraden, gezien de hoeveelheid klanten die terug komen met allerlei kleine mankementen.

Een vriend van me had een Fairphone maar die raadt het ook af. Stapt nu zelf ook weer over naar een ander merk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven