Man is helemaal de weg kwijt

05-01-2022 22:56 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Mijn man is vanavond helemaal geflipt. Hij zit al een paar weken niet goed in z’n vel en ik moet het steeds ontgelden (waarna excuses komen blabla), maar wat er nu is gebeurd kan ik gewoon met m’n kop niet bij.

Hij kwam doodmoe thuis. Ik had lekker gekookt. Wij samen eten. Niet heel gezellig maar prima, hij was echt moe.

Daarna hij op de bank. Ik naast hem. Hij tv keihard aan, ik haat dat en dat weet hij dus ik vraag of hij wat zachter kan. Met veel gezucht en gesteun ietsje zachter.

Ik ga in godsnaam maar met oordopjes en muziek de keuken opruimen ipv lekker op de bank zitten. Goed, ik ben bezig met vaatwasser inruimen en hij komt de keuken in: DOE JE DAT EXPRES?! ZOVEEL HERRIE MAKEN TERWIJL IK PROBEER TE ONTSPANNEN?! Ik dacht al gelijk ‘oh god daar gaan we weer’ dus ik reageerde niet (ik maakte uiteraard niet “expres” zo’n herrie). Daarna ging ik dweilen met zo’n elektrische stoommachine die ook een beetje geluid maakt want de hond had vandaag een paar keer gekotst. Nou dat was de druppel. Hoe haal ik het in mijn hoofd om zoveel herrie te maken, zus en zo, hele woordenkots kwam eruit bij hem, hij haatte me, vond zijn leven zwaar klote met mij, wilde scheiden, etc etc. Ik heb niet gereageerd (al had ik hem het liefst een klap verkocht maar ik weet dat als hij in zo’n bui is dat alles het erger maakt).

Goed, ik ging de hond uitlaten en daarna in bad. Deur op slot gedaan. Reden voor hem om te badkamerdeur zowat te slopen omdat hij zijn tanden wilde poetsen en ik niet meteen open deed.

Daarna ging hij op de bank liggen en zei: wegwezen uit de huiskamer, ik ga slapen. Verbijsterd liep ik naar de slaapkamer en toen dacht ik, ja daag het is veel te vroeg, ik laat me niet wegjagen!

Dus ik weer terug naar de bank, ik zeg rustig: wat is er met je aan de hand joh? Ik snap er niks van. Hij staat op in grote woede, slaat een lamp kapot (!!!) en zegt: als ik jou was zou ik echt naar de slaapkamer gaan. Echt alles wat ik deed en zei maakte hem helemaal gek van woede, echt absurd was het.

Lang verhaal kort: ik zit in de slaapkamer (met hond want die schrok zich kapot). Ik vind dit zo’n absurde situatie!!!! Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Dit is vaker voorgekomen in het begin van onze relatie, ik heb toen relatie verbroken, daarna is het gestopt, daarna zijn we getrouwd. Nu denk ik: straks hebben we kinderen, ook al is dit 1 keer per jaar, dat is al teveel.

Mijn god zeg, wat moet ik nu doen?? (En ja er zijn ook goede kanten natuurlijk aan hem maar die zie ik nu echt niet)

Slapen gaat hem sowieso niet worden nu

:@@: :@@: :@@:
Kutsituatie zeg :hug:
Ik zou vertrekken. En gezien je verhaal is niet de eerste keer dat hij zich sowieso niet leuk gedraagt tegen je. Gewoon buiten de driftbuien om al niet...

Heb je ouders of andere familie of vrienden waar je heen kan?
Gewoon weg, laat hem maar afkoelen en dan normaal een breuk gaan bespreken. Dit is toch wel klaar mag ik hopen?

En natuurlijk ga je geen kinderen nemen met dit portret.
Wat kut. Ik zou (morgen) zijn of mijn boeltje inpakken. Nooit van z’n leven dat ik dergelijk gedrag zou tolereren.
FemiTrut schreef:
06-01-2022 00:45
Ik zou vertrekken. En gezien je verhaal is niet de eerste keer dat hij zich sowieso niet leuk gedraagt tegen je. Gewoon buiten de driftbuien om al niet...

Heb je ouders of andere familie of vrienden waar je heen kan?
Gewoon weg, laat hem maar afkoelen en dan normaal een breuk gaan bespreken. Dit is toch wel klaar mag ik hopen?

En natuurlijk ga je geen kinderen nemen met dit portret.
En de hond meenemen.
Ik zou die kinderen niet met dit exemplaar nemen.
Heb net een vriendin geappt, ga een paar dagen in haar huis bivakkeren (met hond!). Even afstand van die droeftoeter

We waren bezig met kinderen, vorig jaar een miskraam gehad. Achteraf misschien een zegen geweest (ja zo erg is het al, dat ik zo denk!!)
Jullie matchen niet zo goed dus krijg in vredesnaam geen kinderen met deze man.

Jullie zijn allebei kinderachtig bezig. Jij klaagt over dat de tv te hard staat. Hij over lawaai dat jij maakt. Hij is moe dus je weet dat hij vroeg gast slapen en houdt vervolgens de badkamer deur op slot zodat hij niet kan tandenpoetsen.

Waarom ging hij trouwens niet gewoon in de slaapkamer slapen in plaats van op de bank? Zodat jij nog gewoon in de huiskamer kin blijven?

Hadden jullie toen al zo'n ruzie gehad dat hij apart wilde slapen ?

Het klinkt alsof jij moeilijk doet en zuigt en alsof hij een mam is met een kort lintje die zich niet kan beheersen.

Kortom Julie matchen niet.
Zou hij drugs kunnen gebruiken?
Sugar miss ik weet, waar 2 vechten hebben 2 schuld maar werkelijk waar vanavond was er niks aan de hand van mij uit. Badkamer op slot uit gewoonte (en het was nog vroeg!!). Hij kwam al met een donderwolk binnen dus ik liep al op m’n tenen
Dit is niet te doen zo. Hij creert zoveel onveiligheid voor jou thuis.
Ik zou niet verder met hem gaan, dit is zo vijandig naar jou toe. En dat zit wel in zijn karakter.
Ik zat me in dit verhaal al af te vragen wanneer je zou typen dat hij jou had geslagen. Dat kwam in dit verhaal niet aan bod, maar het zou me niet verbazen als die grens ooit een keer overschreden wordt.

Het lijkt me erg stressvol om met zo'n onbetrouwbaar iemand samen te leven, dus ik zou de relatie verbreken en zéker geen kinderen samen krijgen.
Here am I in my little bubble
Ik denk dat op dit moment driekwart Nederland al weken niet lekker in zijn of haar vel zit maar dat is natuurlijk geen excuus om je zo te gedragen. Met zo iemand om je heen loop je continue op eieren en stel je eens voor hoe het met kleine kinderen zou zijn. En dan nog een lamp kapot slaan…. Omdat je aangeeft dat hij dit gedrag al eerder vertoonde zou ik ermee kappen :bye:
Zoë1 schreef:
06-01-2022 00:50
Zou hij drugs kunnen gebruiken?
Nee dat is echt uitgesloten maar ik snap dat je dat denkt! Hij heeft veel stress en we hebben door Corona ook financiële problemen

Maakt het gedrag niet goed, verklaart alleen waarom hij kut in z’n vel zit
Helphelphelp schreef:
06-01-2022 00:51
Sugar miss ik weet, waar 2 vechten hebben 2 schuld maar werkelijk waar vanavond was er niks aan de hand van mij uit. Badkamer op slot uit gewoonte (en het was nog vroeg!!). Hij kwam al met een donderwolk binnen dus ik liep al op m’n tenen
Joh, zij kan altijd alleen maar zo reageren. Als je klappen had gehad ipv die lamp dan was het nog steeds jouw fout bij deze forummer.

Ik zou dat echt geheel even naast je neerleggen en jezelf ook helemaal niet gaan verdedigen.
RainyDays schreef:
06-01-2022 00:52
Ik zat me in dit verhaal al af te vragen wanneer je zou typen dat hij jou had geslagen. Dat kwam in dit verhaal niet aan bod, maar het zou me niet verbazen als die grens ooit een keer overschreden wordt.

Het lijkt me erg stressvol om met zo'n onbetrouwbaar iemand samen te leven, dus ik zou de relatie verbreken en zéker geen kinderen samen krijgen.

Snap ik!! De enige reden dat ik toch naar de slaapkamer ben gegaan is omdat ik ook bang was dat ik een klap zou krijgen
Helphelphelp schreef:
Nee dat is echt uitgesloten maar ik snap dat je dat denkt! Hij heeft veel stress en we hebben door Corona ook financiële problemen

Dit is zijn karakter. Hij heeft dit ook in begin gedaan. Dit is niet een keer een kleine ontploffing.
FemiTrut schreef:
06-01-2022 00:53
Joh, zij kan altijd alleen maar zo reageren. Als je klappen had gehad ipv die lamp dan was het nog steeds jouw fout bij deze forummer.

Ik zou dat echt geheel even naast je neerleggen en jezelf ook helemaal niet gaan verdedigen.
Thanks! :hug:
Ik zou nu mijn spullen(noodzakelijk en zeer aan gehecht) inpakken en in de auto doen. Administratie mee en wegwezen.

Meneer mept maar alleen om zich heen. Dit is geen redelijke manier van omgaan met stress. Ook geen langdurige stress.

(Los van of huishoudelijke klussen doen op dezelfde verdieping op zo'n moment handig is.)

Knuffel als je wilt. Want leuk is het niet.
Helphelphelp schreef:

Rot situatie TO. Krijgt hij al psychologische hulp hiervoor? En wat wil jij?
Jeetje zeg, wat heftig van je man :hug: Ik vind dit echt buitenproportioneel kwaad gedrag, ook als hij enorm slecht in zijn vel zit. Vooral “Als ik jou was zou ik echt naar de slaapkamer gaan” vlak na het kapotslaan van een lamp vind ik erg dreigend.

Goed dat je bij je vriendin bivakkeert. Ik zou als alles wat rustiger is een einde aan de relatie maken. Hij heeft eerder bewezen hierin terug te vallen nadat het even is goed gegaan. Dit ga je niet zomaar veranderen.

Sterkte :hug:
Helphelphelp schreef:
06-01-2022 00:54
Snap ik!! De enige reden dat ik toch naar de slaapkamer ben gegaan is omdat ik ook bang was dat ik een klap zou krijgen
Als je die angst hebt zou ik heel snel weg gaan! Laat nooit zo over je heen lopen. Dit gaat vaak van kwaad tot erger, dan weer een excuus dan is t weer goed. Op een gegeven moment ga je het normaal vinden of durf je niet meer weg!
Jeetje, wat heftig.. En wat goed dat je geen kinderen met hem hebt. Ik zou echt stoppen met dit huwelijk, dit is niet iets tijdelijks. Als hij het eerder ook deed is dit gewoon zijn karakter en zal dit elke keer bij stress naar boven komen. En hoeveel stress denk je dat een baby met zich meebrengt? Ik zou mijn kind niet alleen durven laten bij iemand met zo'n kort lontje. Arme hond ook...

Hebben jullie een koophuis? Kun je ergens terecht voor langere tijd?

Veel sterkte!
Zoë1 schreef:
06-01-2022 00:59
Rot situatie TO. Krijgt hij al psychologische hulp hiervoor? En wat wil jij?
Nee daar gelooft hij niet in, mannen moeten sterk zijn volgens hem (al 100 keer over gehad)

Wat ik wil? Dat hij op z’n blote knieën excuses aanbiedt, me vertelt wat een ongelofelijke klootzak hij tegen me is, me vertelt dat hij heus wel ziet hoe goed ik het probeer te doen en hem probeer te steunen, en dat hij in therapie gaat om dit aan te pakken.

Werkelijkheid? Ik ga weg (wel voor het eerst), ik verwacht dat hij nog bozer wordt, me overal op gaat blokkeren, en als ik weer thuiskom dat hij dan weg is en ik instort, ook al weet ik dat dat het beste is.

Ik ga trouwens gelijk 2 weken weg want ik ga volgende week op vakantie (met zus) en tot die tijd blijf ik bij vriendin. Wel irritant dat ik morgen gelijk al moet inpakken voor vakantie ook, ik denk dat ik een dag van tevoren even terug ga overdag om m’n spullen in te pakken, als hij aan het werk is
helphelphelp wijzigde dit bericht op 06-01-2022 01:06
0.59% gewijzigd
Helphelphelp schreef:
05-01-2022 22:56
....vond zijn leven zwaar klote met mij...
Zou hij vinden dat jij reden hebt om blij te zijn met hem?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven