Man is helemaal de weg kwijt

05-01-2022 22:56 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Mijn man is vanavond helemaal geflipt. Hij zit al een paar weken niet goed in z’n vel en ik moet het steeds ontgelden (waarna excuses komen blabla), maar wat er nu is gebeurd kan ik gewoon met m’n kop niet bij.

Hij kwam doodmoe thuis. Ik had lekker gekookt. Wij samen eten. Niet heel gezellig maar prima, hij was echt moe.

Daarna hij op de bank. Ik naast hem. Hij tv keihard aan, ik haat dat en dat weet hij dus ik vraag of hij wat zachter kan. Met veel gezucht en gesteun ietsje zachter.

Ik ga in godsnaam maar met oordopjes en muziek de keuken opruimen ipv lekker op de bank zitten. Goed, ik ben bezig met vaatwasser inruimen en hij komt de keuken in: DOE JE DAT EXPRES?! ZOVEEL HERRIE MAKEN TERWIJL IK PROBEER TE ONTSPANNEN?! Ik dacht al gelijk ‘oh god daar gaan we weer’ dus ik reageerde niet (ik maakte uiteraard niet “expres” zo’n herrie). Daarna ging ik dweilen met zo’n elektrische stoommachine die ook een beetje geluid maakt want de hond had vandaag een paar keer gekotst. Nou dat was de druppel. Hoe haal ik het in mijn hoofd om zoveel herrie te maken, zus en zo, hele woordenkots kwam eruit bij hem, hij haatte me, vond zijn leven zwaar klote met mij, wilde scheiden, etc etc. Ik heb niet gereageerd (al had ik hem het liefst een klap verkocht maar ik weet dat als hij in zo’n bui is dat alles het erger maakt).

Goed, ik ging de hond uitlaten en daarna in bad. Deur op slot gedaan. Reden voor hem om te badkamerdeur zowat te slopen omdat hij zijn tanden wilde poetsen en ik niet meteen open deed.

Daarna ging hij op de bank liggen en zei: wegwezen uit de huiskamer, ik ga slapen. Verbijsterd liep ik naar de slaapkamer en toen dacht ik, ja daag het is veel te vroeg, ik laat me niet wegjagen!

Dus ik weer terug naar de bank, ik zeg rustig: wat is er met je aan de hand joh? Ik snap er niks van. Hij staat op in grote woede, slaat een lamp kapot (!!!) en zegt: als ik jou was zou ik echt naar de slaapkamer gaan. Echt alles wat ik deed en zei maakte hem helemaal gek van woede, echt absurd was het.

Lang verhaal kort: ik zit in de slaapkamer (met hond want die schrok zich kapot). Ik vind dit zo’n absurde situatie!!!! Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Dit is vaker voorgekomen in het begin van onze relatie, ik heb toen relatie verbroken, daarna is het gestopt, daarna zijn we getrouwd. Nu denk ik: straks hebben we kinderen, ook al is dit 1 keer per jaar, dat is al teveel.

Mijn god zeg, wat moet ik nu doen?? (En ja er zijn ook goede kanten natuurlijk aan hem maar die zie ik nu echt niet)

Slapen gaat hem sowieso niet worden nu

:@@: :@@: :@@:
Altea schreef:
06-01-2022 01:05
Zou hij vinden dat jij reden hebt om blij te zijn met hem?
Lol ja inderdaad :-D

Sowieso is dit alles uit emotie en weet ik dat hij het niet meent, ik ben alleen de boksbal en dat wil ik niet. Ik ben ook niet echt zo van streek als ik normaal zou zijn gek genoeg
Helphelphelp schreef:
Nee daar gelooft hij niet in, mannen moeten sterk zijn volgens hem (al 100 keer over gehad)
:HA:

Het lijkt me toch echt wel sterker om toe te geven dat je een probleem hebt en hulp nodig hebt dan je als je zo'n ontzettende loser te gedragen.
Altea schreef:
06-01-2022 01:08
:HA:

Het lijkt me toch echt wel sterker om toe te geven dat je een probleem hebt en hulp nodig hebt dan je als je zo'n ontzettende loser te gedragen.
IK WEET HET!!! Joh ik heb alle argumenten uit de kast getrokken, waaronder deze, hij wil gewoon niet
Helphelphelp schreef:
(...) denk dat ik een dag van tevoren even terug ga overdag om m’n spullen in te pakken, als hij aan het werk is

Neem voor de zekerheid iemand mee.
Helphelphelp schreef:
Nee daar gelooft hij niet in, mannen moeten sterk zijn volgens hem (al 100 keer over gehad)

Wat ik wil? Dat hij op z’n blote knieën excuses aanbiedt, me vertelt wat een ongelofelijke klootzak hij tegen me is, me vertelt dat hij heus wel ziet hoe goed ik het probeer te doen en hem probeer te steunen, en dat hij in therapie gaat om dit aan te pakken.

Werkelijkheid? Ik ga weg (wel voor het eerst), ik verwacht dat hij nog bozer wordt, me overal op gaat blokkeren, en als ik weer thuiskom dat hij dan weg is en ik instort, ook al weet ik dat dat het beste is.

Ik ga trouwens gelijk 2 weken weg want ik ga volgende week op vakantie (met zus) en tot die tijd blijf ik bij vriendin. Wel irritant dat ik morgen gelijk al moet inpakken voor vakantie ook, ik denk dat ik een dag van tevoren even terug ga overdag om m’n spullen in te pakken, als hij aan het werk is
En dan laat je die arme hond bij je vriend?
Delta91 schreef:
06-01-2022 01:09
En dan laat je die arme hond bij je vriend?
Nee hond zou al uit logeren gaan want man werkt teveel uren dus is zielig voor de hond
Wat een toestand!

Tja, deze man komt niet zo aantrekkelijk over en zo lezende hebben jullie best wat spanningen, ook door Corona en ook door jullie financiële situatie. Agressief en intimiderend gedrag is niet ok. Zelfs als dat tegen goederen is gericht. Ik zou voorlopig de kinderwens ook uitstellen…

Sterkte!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Helphelphelp schreef:
06-01-2022 00:54
Snap ik!! De enige reden dat ik toch naar de slaapkamer ben gegaan is omdat ik ook bang was dat ik een klap zou krijgen
Dit zou je antwoord moeten zijn.
Dit gevoel hoort niet in een relatie.
Ik denk dat je al een heel goed plan hebt gemaakt m.b.t. logeren bij vriendin. Je veilig voelen in je eigen huis is toch zeker niet teveel gevraagd dus eens met forummers die schrijven: over en uit. Het is niet de eerste keer en met zijn houding zo te lezen ook niet de laatste keer.

Tip: houd je geld in de gaten, als er rekeningen van jou zijn waar hij bij kan. Neem alle belangrijke papieren van jou al mee naar die vriendin. Ook hondenpaspoort.

Veel sterkte
Helphelphelp schreef:

Wat ik wil? Dat hij op z’n blote knieën excuses aanbiedt, me vertelt wat een ongelofelijke klootzak hij tegen me is, me vertelt dat hij heus wel ziet hoe goed ik het probeer te doen en hem probeer te steunen, en dat hij in therapie gaat om dit aan te pakken.

Werkelijkheid? Ik ga weg (wel voor het eerst), ik verwacht dat hij nog bozer wordt, me overal op gaat blokkeren, en als ik weer thuiskom dat hij dan weg is en ik instort, ook al weet ik dat dat het beste is.

Ik ga trouwens gelijk 2 weken weg want ik ga volgende week op vakantie (met zus) en tot die tijd blijf ik bij vriendin. Wel irritant dat ik morgen gelijk al moet inpakken voor vakantie ook, ik denk dat ik een dag van tevoren even terug ga overdag om m’n spullen in te pakken, als hij aan het werk is
Dit moet vast een hele moeilijke keuze voor je zijn! Dapper dat je voor jezelf kiest! Veel sterkte de komende tijd en hopelijk doet de vakantie met je zus je goed.
Kut in zijn vel of niet, zo ga je niet met je vrouw om! Goed dat je er even tussenuit knijpt met hond :applause: uhm tja, ik zou niet blijven bij zo'n exemplaar
Ik zou alles meenemen waar ik belang aan hecht. Voor hetzelfde geld zijn volgende week de sloten op je huis veranderd.
Nope
Hij was vanaf het moment dat de tv hard ging uit op escalatie.
Helphelphelp schreef:
06-01-2022 00:49
Heb net een vriendin geappt, ga een paar dagen in haar huis bivakkeren (met hond!). Even afstand van die droeftoeter

We waren bezig met kinderen, vorig jaar een miskraam gehad. Achteraf misschien een zegen geweest (ja zo erg is het al, dat ik zo denk!!)
Fijn dat je ergens terecht kan. Niet erg dat je zo denkt.. Heel gezond. De volgende keer slaat hij geen lamp. Maak goede beslissingen en denk na over zijn gedrag. Dit is in mijn ogen echt niet oke.
Goed dat je weg gaat TO, dit word anders alleen maar erger. Zorg dat je alle belangrijke spullen direct meeneemt want daarna kan het nog wel een stuk lastiger worden.
Is het zijn huis of hebben jullie een koophuis samen?

Veel sterkte, je kan meer aan dan je denkt.. :hug:
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Helphelphelp schreef:
06-01-2022 01:08
Lol ja inderdaad :-D

Sowieso is dit alles uit emotie en weet ik dat hij het niet meent, ik ben alleen de boksbal en dat wil ik niet. Ik ben ook niet echt zo van streek als ik normaal zou zijn gek genoeg
Dat komt omdat je daarin je grenzen al hebt verlegd. Blijkbaar is dit al meer dan eens voorgekomen.
Helphelphelp schreef:

Dus hij werkt zich uit de naad, door de pandemie gaat het financieel niet zo lekker maar je kunt wel een week op vakantie?
RainyDays schreef:
06-01-2022 00:52
Ik zat me in dit verhaal al af te vragen wanneer je zou typen dat hij jou had geslagen. Dat kwam in dit verhaal niet aan bod, maar het zou me niet verbazen als die grens ooit een keer overschreden wordt.

Het lijkt me erg stressvol om met zo'n onbetrouwbaar iemand samen te leven, dus ik zou de relatie verbreken en zéker geen kinderen samen krijgen.
Hier idem. Bij het begin van je verhaal kwam de adrelinerush bij mij al naar boven.

Dit gaat niet veranderen en gaat van kwaad naar erger.
Wegwezen en de relatie verbreken TO!
Heel veel sterkte! :hug:
Purplepeanut schreef:
06-01-2022 05:15
Hij was vanaf het moment dat de tv hard ging uit op escalatie.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-01-2022 08:17
Reden: Victim blaming
36.02% gewijzigd
Delta91 schreef:
06-01-2022 06:17
Dus hij werkt zich uit de naad, door de pandemie gaat het financieel niet zo lekker maar je kunt wel een week op vakantie?
Misschien een uitgestelde vakantie? misschien een cadeautje? Misschien werkt ze zichzelf ook wel uit de naad en heeft ze simpelweg lang gespaard?

Weet jij veel, wat een vooroordeel.

On topic. To kies voor jezelf en volg je gevoel, dit gaat niet ophouden, en kans dat het alleen maar erger wordt.

Sterkte :hug:
Delta91 schreef:
06-01-2022 06:28
Tja ze doet er zelf een schepje bovenop, ik lees nergens dat de liefde voor haar man ervan spat bij TO, ze halen kennelijk het bloed onder elkaars nagels uit.
Oh je bent er zo een, laat maar.
Herkenbaar, helaas. Mijn advies: wegwezen. Nu.
Delta91 schreef:
Tja ze doet er zelf een schepje bovenop, ik lees nergens dat de liefde voor haar man ervan spat bij TO, ze halen kennelijk het bloed onder elkaars nagels uit.

Ik wel!
Ze had lekker gekookt. Liefde van de man gaat door de maag.

En verder zou ik ook niks liefs meer kunnen schrijven nadat zoiets is gebeurd.
Delta91 schreef:
Dat zal maar TO heeft niets stuk geslagen, TO is diegene die volgens haar man voor haar eigen veiligheid maar in een andere kamer moest gaan zitten.

Mijn man en ik halen ook soms bloed onder elkaars nagels vandaan maar dingen stuk slaan en elkaar bedreigen is toch wel een stapje te ver. Wat voor bloedzuiger je ook bent (no point intended)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven