Man is helemaal de weg kwijt
woensdag 5 januari 2022 om 22:56
Hi allemaal,
Mijn man is vanavond helemaal geflipt. Hij zit al een paar weken niet goed in z’n vel en ik moet het steeds ontgelden (waarna excuses komen blabla), maar wat er nu is gebeurd kan ik gewoon met m’n kop niet bij.
Hij kwam doodmoe thuis. Ik had lekker gekookt. Wij samen eten. Niet heel gezellig maar prima, hij was echt moe.
Daarna hij op de bank. Ik naast hem. Hij tv keihard aan, ik haat dat en dat weet hij dus ik vraag of hij wat zachter kan. Met veel gezucht en gesteun ietsje zachter.
Ik ga in godsnaam maar met oordopjes en muziek de keuken opruimen ipv lekker op de bank zitten. Goed, ik ben bezig met vaatwasser inruimen en hij komt de keuken in: DOE JE DAT EXPRES?! ZOVEEL HERRIE MAKEN TERWIJL IK PROBEER TE ONTSPANNEN?! Ik dacht al gelijk ‘oh god daar gaan we weer’ dus ik reageerde niet (ik maakte uiteraard niet “expres” zo’n herrie). Daarna ging ik dweilen met zo’n elektrische stoommachine die ook een beetje geluid maakt want de hond had vandaag een paar keer gekotst. Nou dat was de druppel. Hoe haal ik het in mijn hoofd om zoveel herrie te maken, zus en zo, hele woordenkots kwam eruit bij hem, hij haatte me, vond zijn leven zwaar klote met mij, wilde scheiden, etc etc. Ik heb niet gereageerd (al had ik hem het liefst een klap verkocht maar ik weet dat als hij in zo’n bui is dat alles het erger maakt).
Goed, ik ging de hond uitlaten en daarna in bad. Deur op slot gedaan. Reden voor hem om te badkamerdeur zowat te slopen omdat hij zijn tanden wilde poetsen en ik niet meteen open deed.
Daarna ging hij op de bank liggen en zei: wegwezen uit de huiskamer, ik ga slapen. Verbijsterd liep ik naar de slaapkamer en toen dacht ik, ja daag het is veel te vroeg, ik laat me niet wegjagen!
Dus ik weer terug naar de bank, ik zeg rustig: wat is er met je aan de hand joh? Ik snap er niks van. Hij staat op in grote woede, slaat een lamp kapot (!!!) en zegt: als ik jou was zou ik echt naar de slaapkamer gaan. Echt alles wat ik deed en zei maakte hem helemaal gek van woede, echt absurd was het.
Lang verhaal kort: ik zit in de slaapkamer (met hond want die schrok zich kapot). Ik vind dit zo’n absurde situatie!!!! Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Dit is vaker voorgekomen in het begin van onze relatie, ik heb toen relatie verbroken, daarna is het gestopt, daarna zijn we getrouwd. Nu denk ik: straks hebben we kinderen, ook al is dit 1 keer per jaar, dat is al teveel.
Mijn god zeg, wat moet ik nu doen?? (En ja er zijn ook goede kanten natuurlijk aan hem maar die zie ik nu echt niet)
Slapen gaat hem sowieso niet worden nu
Mijn man is vanavond helemaal geflipt. Hij zit al een paar weken niet goed in z’n vel en ik moet het steeds ontgelden (waarna excuses komen blabla), maar wat er nu is gebeurd kan ik gewoon met m’n kop niet bij.
Hij kwam doodmoe thuis. Ik had lekker gekookt. Wij samen eten. Niet heel gezellig maar prima, hij was echt moe.
Daarna hij op de bank. Ik naast hem. Hij tv keihard aan, ik haat dat en dat weet hij dus ik vraag of hij wat zachter kan. Met veel gezucht en gesteun ietsje zachter.
Ik ga in godsnaam maar met oordopjes en muziek de keuken opruimen ipv lekker op de bank zitten. Goed, ik ben bezig met vaatwasser inruimen en hij komt de keuken in: DOE JE DAT EXPRES?! ZOVEEL HERRIE MAKEN TERWIJL IK PROBEER TE ONTSPANNEN?! Ik dacht al gelijk ‘oh god daar gaan we weer’ dus ik reageerde niet (ik maakte uiteraard niet “expres” zo’n herrie). Daarna ging ik dweilen met zo’n elektrische stoommachine die ook een beetje geluid maakt want de hond had vandaag een paar keer gekotst. Nou dat was de druppel. Hoe haal ik het in mijn hoofd om zoveel herrie te maken, zus en zo, hele woordenkots kwam eruit bij hem, hij haatte me, vond zijn leven zwaar klote met mij, wilde scheiden, etc etc. Ik heb niet gereageerd (al had ik hem het liefst een klap verkocht maar ik weet dat als hij in zo’n bui is dat alles het erger maakt).
Goed, ik ging de hond uitlaten en daarna in bad. Deur op slot gedaan. Reden voor hem om te badkamerdeur zowat te slopen omdat hij zijn tanden wilde poetsen en ik niet meteen open deed.
Daarna ging hij op de bank liggen en zei: wegwezen uit de huiskamer, ik ga slapen. Verbijsterd liep ik naar de slaapkamer en toen dacht ik, ja daag het is veel te vroeg, ik laat me niet wegjagen!
Dus ik weer terug naar de bank, ik zeg rustig: wat is er met je aan de hand joh? Ik snap er niks van. Hij staat op in grote woede, slaat een lamp kapot (!!!) en zegt: als ik jou was zou ik echt naar de slaapkamer gaan. Echt alles wat ik deed en zei maakte hem helemaal gek van woede, echt absurd was het.
Lang verhaal kort: ik zit in de slaapkamer (met hond want die schrok zich kapot). Ik vind dit zo’n absurde situatie!!!! Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Dit is vaker voorgekomen in het begin van onze relatie, ik heb toen relatie verbroken, daarna is het gestopt, daarna zijn we getrouwd. Nu denk ik: straks hebben we kinderen, ook al is dit 1 keer per jaar, dat is al teveel.
Mijn god zeg, wat moet ik nu doen?? (En ja er zijn ook goede kanten natuurlijk aan hem maar die zie ik nu echt niet)
Slapen gaat hem sowieso niet worden nu

donderdag 6 januari 2022 om 10:17
Attraverso schreef: ↑06-01-2022 09:11Dit, we horen maar 1 klok luiden hè, heel hard werken, doodmoe zijn en dan nog financiële problemen hebben lijkt me erg stressvol. Wat is de oorzaak van deze problemen?
Niemand lijkt er begrip voor te hebben dat die man aan het eind van zijn Latijn zit maar dat praat zijn gedrag niet goed natuurlijk.
Maar TO nu blijkt dat hij nog steeds dezelfde is als voor de relatiebreuk, hij is een man die zichzelf onder grote stress niet in de hand kan houden. dit gaat van kwaad naar erger...
Nee dit ook wel maar zijn gedrag was wel extreem. Als ik of man overprikkeld/ gestrest zijn houden we wel rekening met elkaar. Dat ging hier al fout toen hij de tv keihard deed en zij vervolgens in de keuken ging rommelen.
Ik denk dat hier veel meer aan de hand is.
Maar dan nog neem iemand mee.

donderdag 6 januari 2022 om 10:19
Eens. Het maakt niet eens uit of hij het meent. Dit is het gedrag dat hij laat zien als het tegenzit. Daar zal je het mee moeten doen. Wat heb je straks aan een 'maar hij meent het niet' als hij je in elkaar mept?
Geloof wat mensen je laten zien aan gedrag.

donderdag 6 januari 2022 om 10:22
dit! ik zag ook dat zinnetje "straks hebben we kinderen"....
mag toch hopen van niet!
En praat hierover met je omgeving: mensen die je vertrouwt, vriendinnen, je moeder etc...
je hebt nu nog geen kinderen, je kan dus makkelijker weg....met kind is dat moeilijker...

donderdag 6 januari 2022 om 10:24
Geheel mee eens. Natuurlijk gaat man een grens over. Maar ik lees ook een man die duidelijk zwaar overprikkeld is en weinig begrip van vrouw daarvoor. Waarom moet je op dat moment de keuken opruimen en de stoomreiniger aanzetten? En waarom die badkamerdeur op slot?Parella schreef: ↑06-01-2022 09:47Ik vind TO geen 'zuigerd', dat vind ik van die termen die alleen maar gaan over schuld en niks bijdragen aan begrip voor elkaar. Ik vind haar wel gedrag vertonen dat escalerend werkt en ik hoop dat ze buiten deze escalatie om wel wat sensitiever is naar mensen, maar ze beschrijft enkel de uiteindelijke escalatie en dan is niemand meer op zijn best. Het respect is van beide kanten iig ver te zoeken.
Ik ben zelf geregeld overprikkeld en dit zouden triggers zijn waar je me helemaal gek mee kunt krijgen. En natuurlijk is dat geen normaal gedrag, maar als je de oorzaak niet kunt aanpakken, dan kun je in elk geval wat mild voor elkaar zijn. Mijn man weet gelukkig wanneer ik overprikkeld ben, die ruimt in zo’n geval de vaatwasmachine een dagje later uit.
donderdag 6 januari 2022 om 10:26
Als iemand badkamerdeuren aan gort gaat trappen en lampen stuk slaat is de grens van samen kijken hoe het beter kan worden ver overschreden.Kliko schreef: ↑06-01-2022 10:13Je partner klinkt flink overspannen.
Waarom geen hulp zoeken of dat hij wat minder kan werken ?
Als je de relatie niet meer ziet zitten ben je natuurlijk vrij om te gaan maar je kan ook kijken hoe je partner wat meer rust kan krijgen en niet overspannen is.
En als jij straks meer gaat werken hoe los je dat op met de hond? Je wilt de hond nu niet thuis laten omdat partner te veel uren werkt. Het klinkt niet echt gezond voor je partner zoveel uren werken.

donderdag 6 januari 2022 om 10:26
Zeker. En voor je het weet ben je op de glijdende schaal gestapt, waarbij je elke dag op eieren loopt om je partner niet te triggeren, want dan mept hij weer een lamp kapot of erger.xynix schreef: ↑06-01-2022 10:24Geheel mee eens. Natuurlijk gaat man een grens over. Maar ik lees ook een man die duidelijk zwaar overprikkeld is en weinig begrip van vrouw daarvoor. Waarom moet je op dat moment de keuken opruimen en de stoomreiniger aanzetten? En waarom die badkamerdeur op slot?
Ik ben zelf geregeld overprikkeld en dit zouden triggers zijn waar je me helemaal gek mee kunt krijgen. En natuurlijk is dat geen normaal gedrag, maar als je de oorzaak niet kunt aanpakken, dan kun je in elk geval wat mild voor elkaar zijn. Mijn man weet gelukkig wanneer ik overprikkeld ben, die ruimt in zo’n geval de vaatwasmachine een dagje later uit.

donderdag 6 januari 2022 om 10:27
Eens. Dan ben je het punt van samen oplossen echt voorbij wat mij betreft.Purplepeanut schreef: ↑06-01-2022 10:26Als iemand badkamerdeuren aan gort gaat trappen en lampen stuk slaat is de grens van samen kijken hoe het beter kan worden ver overschreden.
donderdag 6 januari 2022 om 10:28
En sowieso, waarom zou je je als boksbal moeten laten gebruiken?
Kan zijn dat hij veel stress heeft. Maar dan zal hij daarmee aan de slag moeten. Jij hebt alle recht om een relatie te willen waarin de partner niet zijn frustratie op jou botviert.
.
donderdag 6 januari 2022 om 10:29
Normaal zou zijn dat degene die overprikkeld is even rustig boven gaat zitten zodat niet de rest van het huis op zijn tenen hoeft te lopen of bang hoeft te zijn voor escalatie. Dit speelt al weken he, Dat TO fungeert als zijn boksbalxynix schreef: ↑06-01-2022 10:24Geheel mee eens. Natuurlijk gaat man een grens over. Maar ik lees ook een man die duidelijk zwaar overprikkeld is en weinig begrip van vrouw daarvoor. Waarom moet je op dat moment de keuken opruimen en de stoomreiniger aanzetten? En waarom die badkamerdeur op slot?
donderdag 6 januari 2022 om 10:30
Helemaal eens.
.

donderdag 6 januari 2022 om 10:34
Ik lees dat dit pas een paar weken zo is en dat er aanwijsbare oorzaken zijn. En ik lees geen pogingen van man om haar te controleren, los te weken van familie en vrienden. Ze heeft meer contacten dan hij.
Een beetje rekening met elkaar houden mag best in een relatie, dat is niet direct een hellend vlak.

donderdag 6 januari 2022 om 10:38
Ik lees dat hij aan het begin van de relatie ook dit gedrag vertoonde. En waarom zou je wachten tot er sprake is controleren en isoleren? Is het dan pas erg genoeg om de stekker eruit te trekken? Ik zou hier al beslist geen genoegen mee nemen en mezelf beter gunnen.xynix schreef: ↑06-01-2022 10:34Ik lees dat dit pas een paar weken zo is en dat er aanwijsbare oorzaken zijn. En ik lees geen pogingen van man om haar te controleren, los te weken van familie en vrienden. Ze heeft meer contacten dan hij.
Een beetje rekening met elkaar houden mag best in een relatie, dat is niet direct een hellend vlak.
donderdag 6 januari 2022 om 10:39
Joh geheel 100% mee eens, ik ben zelf ook snel overprikkeld (daarom tv normaal niet zo hard - sterker nog, we hebben een Bluetooth koptelefoon ! Maar die wilde hij niet op).xynix schreef: ↑06-01-2022 10:24Geheel mee eens. Natuurlijk gaat man een grens over. Maar ik lees ook een man die duidelijk zwaar overprikkeld is en weinig begrip van vrouw daarvoor. Waarom moet je op dat moment de keuken opruimen en de stoomreiniger aanzetten? En waarom die badkamerdeur op slot?
Hij is inderdaad zwaar overprikkeld / overspannen / hoe je het wil noemen. Ik zie dit al een tijd, ik help hem, adviseer hem, luister, steun en vraag elke dag wat ik kan doen om hem te helpen. Toen ik dat miskraam had en er doorheen zat is hij ook fantastisch voor mij geweest en heeft hij zijn eigen gevoelens aan de kant geschoven, ik denk dat dat er nu ook uitkomt.
Kortom, ik ben één en al begrip. Maar natuurlijk niet perfect, ik zal ook heus een aandeel hebben in zijn irritatie. Ik ben niet moeder Theresa, ik reageer soms ook kortaf of zeg de verkeerde dingen. Maar hij verwacht perfectie nu, enerzijds een blinkend huis maar zonder lawaai. Een vrouw die altijd seks wil, ook als ik net een veeg uit de pan heb gehad. Een vrouw die luistert als het moet, en precies aanvoelt wanneer ik mijn mond moet houden en wanneer ik advies moet geven. En vooral een vrouw die alles accepteert.
Helaas voor hem ben ik geen robot en reageer ik (volgens hem!) vaak ‘verkeerd’. Terwijl ik het in mijn ogen sowieso niet goed kan doen nu bij hem in deze periode.
Waar het nu om gaat is het feit dat hij totaal incapabel is om hiermee om te gaan, niet inziet dat hij een probleem heeft als het gaat om het omgaan met stress en spanning en al helemaal geen hulp wil.
Het gekke is dat we het tot gister nog best gezellig hadden. Hij zat niet goed in z’n vel, gaf dat ook toe, maar het ging oké, er waren genoeg momenten van liefde en waarin hij zei veel van me te houden en blij te zijn met mij. Daarom was ik ook zo verbijsterd gisteravond
donderdag 6 januari 2022 om 10:41
Dat praat zijn gedrag zeker niet goed want je kan er ook als een volwassen man over praten in plaats van je vrouw te intimideren. Wat een klootzak zeg.Attraverso schreef: ↑06-01-2022 09:11Dit, we horen maar 1 klok luiden hè, heel hard werken, doodmoe zijn en dan nog financiële problemen hebben lijkt me erg stressvol. Wat is de oorzaak van deze problemen?
Niemand lijkt er begrip voor te hebben dat die man aan het eind van zijn Latijn zit maar dat praat zijn gedrag niet goed natuurlijk.
Maar TO nu blijkt dat hij nog steeds dezelfde is als voor de relatiebreuk, hij is een man die zichzelf onder grote stress niet in de hand kan houden. dit gaat van kwaad naar erger...
donderdag 6 januari 2022 om 10:44
Sorry hoor bij mij gaan alle alarmbellen af, altijd seks willen, dus je hebt ook nog een seks tegen je zin omdat hij anders boos wordt?Helphelphelp schreef: ↑06-01-2022 10:39Joh geheel 100% mee eens, ik ben zelf ook snel overprikkeld (daarom tv normaal niet zo hard - sterker nog, we hebben een Bluetooth koptelefoon ! Maar die wilde hij niet op).
Hij is inderdaad zwaar overprikkeld / overspannen / hoe je het wil noemen. Ik zie dit al een tijd, ik help hem, adviseer hem, luister, steun en vraag elke dag wat ik kan doen om hem te helpen. Toen ik dat miskraam had en er doorheen zat is hij ook fantastisch voor mij geweest en heeft hij zijn eigen gevoelens aan de kant geschoven, ik denk dat dat er nu ook uitkomt.
Kortom, ik ben één en al begrip. Maar natuurlijk niet perfect, ik zal ook heus een aandeel hebben in zijn irritatie. Ik ben niet moeder Theresa, ik reageer soms ook kortaf of zeg de verkeerde dingen. Maar hij verwacht perfectie nu, enerzijds een blinkend huis maar zonder lawaai. Een vrouw die altijd seks wil, ook als ik net een veeg uit de pan heb gehad. Een vrouw die luistert als het moet, en precies aanvoelt wanneer ik mijn mond moet houden en wanneer ik advies moet geven. En vooral een vrouw die alles accepteert.
Helaas voor hem ben ik geen robot en reageer ik (volgens hem!) vaak ‘verkeerd’. Terwijl ik het in mijn ogen sowieso niet goed kan doen nu bij hem in deze periode.
Waar het nu om gaat is het feit dat hij totaal incapabel is om hiermee om te gaan, niet inziet dat hij een probleem heeft als het gaat om het omgaan met stress en spanning en al helemaal geen hulp wil.
Het gekke is dat we het tot gister nog best gezellig hadden. Hij zat niet goed in z’n vel, gaf dat ook toe, maar het ging oké, er waren genoeg momenten van liefde en waarin hij zei veel van me te houden en blij te zijn met mij. Daarom was ik ook zo verbijsterd gisteravond
Hoelang zijn jullie al bij elkaar?

donderdag 6 januari 2022 om 10:44
Nou, dat is dus niet nodig volgens deze man, want "een echte man is sterk". Hij reageert zich liever af op zijn partner, dan iets aan zijn eigen opvliegendheid te doen. Ik begrijp niet hoe iemand hier het gedrag van die man kan vergoelijken door te zeggen dat hij het moeilijk heeft. Hoe is dat een reden om je zo te gedragen?

donderdag 6 januari 2022 om 10:51
Precies dat... wees blij dat er nog geen kinderen zijn en ren weg nu het nog makkelijk kan...
donderdag 6 januari 2022 om 10:52
Dit inderdaad. Zo lang hij niet met zijn stress om kan gaan zonder dit gedrag is er gewoon geen relatie mogelijk. Even los van of jij nou zo tactvol bent door per se samen op de bank te willen zitten terwijl hij wil tv kijken of slapen. Is ook niet heel handig, maar dat is totaal het probleem niet. Dit kun jij ook niet oplossen, dat moet hij doen.Helphelphelp schreef: ↑06-01-2022 10:39
donderdag 6 januari 2022 om 10:53
donderdag 6 januari 2022 om 10:53
Daar zou ik wel van uit gaan..Machutookunbietjemeerzijn schreef: ↑06-01-2022 04:12Ik zou alles meenemen waar ik belang aan hecht. Voor hetzelfde geld zijn volgende week de sloten op je huis veranderd.
donderdag 6 januari 2022 om 10:54
Wat wil je nu eigenlijk op de lange termijn?
Je schrijft dat je al tijden op eieren loopt, dat hij al eerder zo reageerde en jullie toen uit elkaar geweest zijn. Blijkbaar wil/kan hij niet veranderen.
Wil jij veranderen in iemand die voortdurend op eieren loopt en dan nog steeds met woede-uitbarstingen te maken heeft? Wil je kinderen die opgroeien in zo’n situatie?
Je vraagt waarom jij uit jouw huisje zou moeten vertrekken, maar jullie hebben allebei evenveel recht op het huis. Het lijkt mij logisch dat degene die het anders wil vertrekt. Of degene met het beste netwerk, maar daar moet je samen over om de tafel. Als je ten minste duidelijkheid hebt over wat je op de lange termijn wil. Nu vertrekken en over twee weken terugkomen en op dezelfde voet verder zou voor mij geen optie zijn.
Je schrijft dat je al tijden op eieren loopt, dat hij al eerder zo reageerde en jullie toen uit elkaar geweest zijn. Blijkbaar wil/kan hij niet veranderen.
Wil jij veranderen in iemand die voortdurend op eieren loopt en dan nog steeds met woede-uitbarstingen te maken heeft? Wil je kinderen die opgroeien in zo’n situatie?
Je vraagt waarom jij uit jouw huisje zou moeten vertrekken, maar jullie hebben allebei evenveel recht op het huis. Het lijkt mij logisch dat degene die het anders wil vertrekt. Of degene met het beste netwerk, maar daar moet je samen over om de tafel. Als je ten minste duidelijkheid hebt over wat je op de lange termijn wil. Nu vertrekken en over twee weken terugkomen en op dezelfde voet verder zou voor mij geen optie zijn.
donderdag 6 januari 2022 om 10:55
Sjaantje37 schreef: ↑06-01-2022 10:44Sorry hoor bij mij gaan alle alarmbellen af, altijd seks willen, dus je hebt ook nog een seks tegen je zin omdat hij anders boos wordt?
Hoelang zijn jullie al bij elkaar?
Nee ik heb zeker geen seks tegen mijn zin in, geen zorgen. We zijn 5 jaar bij elkaar