Man is helemaal de weg kwijt
woensdag 5 januari 2022 om 22:56
Hi allemaal,
Mijn man is vanavond helemaal geflipt. Hij zit al een paar weken niet goed in z’n vel en ik moet het steeds ontgelden (waarna excuses komen blabla), maar wat er nu is gebeurd kan ik gewoon met m’n kop niet bij.
Hij kwam doodmoe thuis. Ik had lekker gekookt. Wij samen eten. Niet heel gezellig maar prima, hij was echt moe.
Daarna hij op de bank. Ik naast hem. Hij tv keihard aan, ik haat dat en dat weet hij dus ik vraag of hij wat zachter kan. Met veel gezucht en gesteun ietsje zachter.
Ik ga in godsnaam maar met oordopjes en muziek de keuken opruimen ipv lekker op de bank zitten. Goed, ik ben bezig met vaatwasser inruimen en hij komt de keuken in: DOE JE DAT EXPRES?! ZOVEEL HERRIE MAKEN TERWIJL IK PROBEER TE ONTSPANNEN?! Ik dacht al gelijk ‘oh god daar gaan we weer’ dus ik reageerde niet (ik maakte uiteraard niet “expres” zo’n herrie). Daarna ging ik dweilen met zo’n elektrische stoommachine die ook een beetje geluid maakt want de hond had vandaag een paar keer gekotst. Nou dat was de druppel. Hoe haal ik het in mijn hoofd om zoveel herrie te maken, zus en zo, hele woordenkots kwam eruit bij hem, hij haatte me, vond zijn leven zwaar klote met mij, wilde scheiden, etc etc. Ik heb niet gereageerd (al had ik hem het liefst een klap verkocht maar ik weet dat als hij in zo’n bui is dat alles het erger maakt).
Goed, ik ging de hond uitlaten en daarna in bad. Deur op slot gedaan. Reden voor hem om te badkamerdeur zowat te slopen omdat hij zijn tanden wilde poetsen en ik niet meteen open deed.
Daarna ging hij op de bank liggen en zei: wegwezen uit de huiskamer, ik ga slapen. Verbijsterd liep ik naar de slaapkamer en toen dacht ik, ja daag het is veel te vroeg, ik laat me niet wegjagen!
Dus ik weer terug naar de bank, ik zeg rustig: wat is er met je aan de hand joh? Ik snap er niks van. Hij staat op in grote woede, slaat een lamp kapot (!!!) en zegt: als ik jou was zou ik echt naar de slaapkamer gaan. Echt alles wat ik deed en zei maakte hem helemaal gek van woede, echt absurd was het.
Lang verhaal kort: ik zit in de slaapkamer (met hond want die schrok zich kapot). Ik vind dit zo’n absurde situatie!!!! Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Dit is vaker voorgekomen in het begin van onze relatie, ik heb toen relatie verbroken, daarna is het gestopt, daarna zijn we getrouwd. Nu denk ik: straks hebben we kinderen, ook al is dit 1 keer per jaar, dat is al teveel.
Mijn god zeg, wat moet ik nu doen?? (En ja er zijn ook goede kanten natuurlijk aan hem maar die zie ik nu echt niet)
Slapen gaat hem sowieso niet worden nu
Mijn man is vanavond helemaal geflipt. Hij zit al een paar weken niet goed in z’n vel en ik moet het steeds ontgelden (waarna excuses komen blabla), maar wat er nu is gebeurd kan ik gewoon met m’n kop niet bij.
Hij kwam doodmoe thuis. Ik had lekker gekookt. Wij samen eten. Niet heel gezellig maar prima, hij was echt moe.
Daarna hij op de bank. Ik naast hem. Hij tv keihard aan, ik haat dat en dat weet hij dus ik vraag of hij wat zachter kan. Met veel gezucht en gesteun ietsje zachter.
Ik ga in godsnaam maar met oordopjes en muziek de keuken opruimen ipv lekker op de bank zitten. Goed, ik ben bezig met vaatwasser inruimen en hij komt de keuken in: DOE JE DAT EXPRES?! ZOVEEL HERRIE MAKEN TERWIJL IK PROBEER TE ONTSPANNEN?! Ik dacht al gelijk ‘oh god daar gaan we weer’ dus ik reageerde niet (ik maakte uiteraard niet “expres” zo’n herrie). Daarna ging ik dweilen met zo’n elektrische stoommachine die ook een beetje geluid maakt want de hond had vandaag een paar keer gekotst. Nou dat was de druppel. Hoe haal ik het in mijn hoofd om zoveel herrie te maken, zus en zo, hele woordenkots kwam eruit bij hem, hij haatte me, vond zijn leven zwaar klote met mij, wilde scheiden, etc etc. Ik heb niet gereageerd (al had ik hem het liefst een klap verkocht maar ik weet dat als hij in zo’n bui is dat alles het erger maakt).
Goed, ik ging de hond uitlaten en daarna in bad. Deur op slot gedaan. Reden voor hem om te badkamerdeur zowat te slopen omdat hij zijn tanden wilde poetsen en ik niet meteen open deed.
Daarna ging hij op de bank liggen en zei: wegwezen uit de huiskamer, ik ga slapen. Verbijsterd liep ik naar de slaapkamer en toen dacht ik, ja daag het is veel te vroeg, ik laat me niet wegjagen!
Dus ik weer terug naar de bank, ik zeg rustig: wat is er met je aan de hand joh? Ik snap er niks van. Hij staat op in grote woede, slaat een lamp kapot (!!!) en zegt: als ik jou was zou ik echt naar de slaapkamer gaan. Echt alles wat ik deed en zei maakte hem helemaal gek van woede, echt absurd was het.
Lang verhaal kort: ik zit in de slaapkamer (met hond want die schrok zich kapot). Ik vind dit zo’n absurde situatie!!!! Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Dit is vaker voorgekomen in het begin van onze relatie, ik heb toen relatie verbroken, daarna is het gestopt, daarna zijn we getrouwd. Nu denk ik: straks hebben we kinderen, ook al is dit 1 keer per jaar, dat is al teveel.
Mijn god zeg, wat moet ik nu doen?? (En ja er zijn ook goede kanten natuurlijk aan hem maar die zie ik nu echt niet)
Slapen gaat hem sowieso niet worden nu

donderdag 6 januari 2022 om 11:37
Daar heb je gelijk in. Onveiligheid, dan zou het over zijn.
donderdag 6 januari 2022 om 11:41
Wat een klote situatie 
In mijn vorige relatie had mijn partner ook regelmatig zulke buien. Zo gooide hij een keer een bord met vreten door de tuin (dat ik gekookt had) omdat het volgens hem niet goed klaargemaakt was. Of gooide die een pizzadoos met pizza naar mijn hoofd omdat ik vroeg of zijn vrienden beneden (na 48 uur na oud&nieuw) nog steeds bezopen beneden zaten en ik ook weleens mijn nieuwe jaar rustig wilde starten samen. Ik kan een boek schrijven.
We zijn gescheiden, ik wens jou beter toe.. Mensen veranderen niet.. Sorry. Ik heb het 10 jaar lang geprobeerd. Ondanks de lieve en goede buien, was het ontzettend respectloos en kleinerend. Kies voor jezelf en wacht geen 10 jaar..

In mijn vorige relatie had mijn partner ook regelmatig zulke buien. Zo gooide hij een keer een bord met vreten door de tuin (dat ik gekookt had) omdat het volgens hem niet goed klaargemaakt was. Of gooide die een pizzadoos met pizza naar mijn hoofd omdat ik vroeg of zijn vrienden beneden (na 48 uur na oud&nieuw) nog steeds bezopen beneden zaten en ik ook weleens mijn nieuwe jaar rustig wilde starten samen. Ik kan een boek schrijven.
We zijn gescheiden, ik wens jou beter toe.. Mensen veranderen niet.. Sorry. Ik heb het 10 jaar lang geprobeerd. Ondanks de lieve en goede buien, was het ontzettend respectloos en kleinerend. Kies voor jezelf en wacht geen 10 jaar..
In the end everything will be okay, if it's not, it is not the end!
donderdag 6 januari 2022 om 11:43
Dit. Ik heb ooit gelezen dat dit gedrag nooit te maken heeft met aandoeningen, diagnoses, vermoeidheid, etc. Maar puur iemands normen en waarden die maken dat je het in essentie wel ok vindt om in boosheid zo tekeer te gaan tegen je partner.
Vaak vanuit eigen ervaringen in de jeugd en onbewuste overtuigingen die daaruit zijn ontstaan.
Dus zo lang iemand daar niets mee doet, kan het altijd opnieuw gebeuren.
We zijn soms geneigd om maar voor de ander in te vullen dat hij spijt heeft en dat hij er zelf ook zo van geschrokken is dat het nooit meer zal gebeuren. Maar zo werkt het dus niet helaas.

donderdag 6 januari 2022 om 11:47
Sabeltandcavia schreef: ↑06-01-2022 11:33Als hij de relatie heeft verbroken zoals jij zegt, waarom heeft hij zijn koffers dan niet gepakt?
Eh... omdat zij al weg is gegaan naar een vriendin? Omdat hee pas gisteravond was? Omdat hij, zoals TO zelf zegt, nergens heen kan en zij wel?
Maar ik zie jou al, net zoals TO, vol in escalatiemodus gaan. Die schreef ook al heel vechtlustig over dat ze in háár fijne huisje wil blijven (die op beider namen staat), terwijl ze de zin ervoor net beschreef dat hij nergens heen kan. Dat kan hoor, er zo in gaan. Maar dan krijg je dus per definitie weer een conflict.
Ik zou zelf eerst eens die paar weken naar een vriendin en op vakantie gaan en eens rustig bedenken wat realistisch is voor beide partijen.
anoniem_639dcde78f69d wijzigde dit bericht op 06-01-2022 11:48
0.44% gewijzigd
donderdag 6 januari 2022 om 11:48
Bedankt lieve dames voor al jullie berichten en steun, maar ook kritische reacties. Die mogen er ook zijn (en degenen die de plank volledig misslaan en lekker dwars doen, daar lees ik gewoon overheen
Ik ga wat zaken organiseren en even de telefoon en de situatie laten voor wat ie is. Ik hou jullie op de hoogte!

Ik ga wat zaken organiseren en even de telefoon en de situatie laten voor wat ie is. Ik hou jullie op de hoogte!

donderdag 6 januari 2022 om 11:50
Helphelphelp schreef: ↑06-01-2022 11:48Bedankt lieve dames voor al jullie berichten en steun, maar ook kritische reacties. Die mogen er ook zijn (en degenen die de plank volledig misslaan en lekker dwars doen, daar lees ik gewoon overheen![]()

donderdag 6 januari 2022 om 11:50
een vriend van mij kon heel boos worden. Dat had hij thuis geleerd, zijn vader werd ook heel boos. Daar vertelde hij ook vaak over, hoe moeilijk dat vroeger was.
Zijn vriendin had er last van, gaf het vaak genoeg aan. Op zijn werk hadden mensen er last van. Dus kreeg hij er zelf last van. Hulp bij gezocht, en tot rust gekomen. Dat kan echt
Bij hem kwam eigenlijk pas de def. wake-up call, toen hij zijn kinderen eens vroeg hoe ze het hadden ervaren. Tja, net zo kut als hij vroeger.
Zijn vriendin had er last van, gaf het vaak genoeg aan. Op zijn werk hadden mensen er last van. Dus kreeg hij er zelf last van. Hulp bij gezocht, en tot rust gekomen. Dat kan echt
Bij hem kwam eigenlijk pas de def. wake-up call, toen hij zijn kinderen eens vroeg hoe ze het hadden ervaren. Tja, net zo kut als hij vroeger.
donderdag 6 januari 2022 om 11:51
Ow oke..Helphelphelp schreef: ↑06-01-2022 11:48Die mogen er ook zijn (en degenen die de plank volledig misslaan en lekker dwars doen, daar lees ik gewoon overheen![]()
!

donderdag 6 januari 2022 om 11:57
Vooropstellend dat zijn gedrag niet oke is denk ik wel dat jullie het slechte in elkaar naar boven halen.
Ik wil de schuld absoluut niet bij jou leggen wamt niks geeft hem het recht zo boos te worden. Maar wanneer iemand overspannen is en graag even wil ontspannem om te ontprikkelen, werkt het natuurlijk enorm escallerend als je met muziek en oortjes de vaatwasser gaat doen. Ws was je al boos waardoor je extra herrie maakte, hoorde je het zelf niet ivm de oortjes die je in had en doordoor wellicht ook je vriend niet hoorde vragen of het zachter kon en hij daardoor nog meer spanning opbouwde. Vervolgens zegt hijner iets van en negeer je hem.
Daarna ga je, terwil de spanning hoog was herrie maken door de vloer schoon te maken.
Probeer het eens om te draaien, hoe zouden deze twee acties op jou over zijn gekomen als jij overprikkeld op de bank had gezeten? Bij mijn zou de spanning extra oplopen het idee krijgen dat mijn partner me uit de tent wil lokken.
Hoe hij nu reageert komt niet alleen door de situatie nu, dit deed ie eerder in jullie relatie ookal en daarom denk ik dat hij niet gaat veranderen. Ik zou er daarom voor kiezen weg te gaan, dit wordt niet beter en wellicht alleen mar gevaarlijker.
Ik wil de schuld absoluut niet bij jou leggen wamt niks geeft hem het recht zo boos te worden. Maar wanneer iemand overspannen is en graag even wil ontspannem om te ontprikkelen, werkt het natuurlijk enorm escallerend als je met muziek en oortjes de vaatwasser gaat doen. Ws was je al boos waardoor je extra herrie maakte, hoorde je het zelf niet ivm de oortjes die je in had en doordoor wellicht ook je vriend niet hoorde vragen of het zachter kon en hij daardoor nog meer spanning opbouwde. Vervolgens zegt hijner iets van en negeer je hem.
Daarna ga je, terwil de spanning hoog was herrie maken door de vloer schoon te maken.
Probeer het eens om te draaien, hoe zouden deze twee acties op jou over zijn gekomen als jij overprikkeld op de bank had gezeten? Bij mijn zou de spanning extra oplopen het idee krijgen dat mijn partner me uit de tent wil lokken.
Hoe hij nu reageert komt niet alleen door de situatie nu, dit deed ie eerder in jullie relatie ookal en daarom denk ik dat hij niet gaat veranderen. Ik zou er daarom voor kiezen weg te gaan, dit wordt niet beter en wellicht alleen mar gevaarlijker.
nanouk wijzigde dit bericht op 06-01-2022 11:58
0.16% gewijzigd
donderdag 6 januari 2022 om 12:03
Dit zegt genoeg hoor, je went er al aan...Helphelphelp schreef: ↑06-01-2022 01:08Lol ja inderdaad![]()
Sowieso is dit alles uit emotie en weet ik dat hij het niet meent, ik ben alleen de boksbal en dat wil ik niet. Ik ben ook niet echt zo van streek als ik normaal zou zijn gek genoeg
Ik schrik hier enorm van. Dit is echt niet oké hoor, in zo'n relatie moet je niet willen zitten!
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 6 januari 2022 om 12:05
Zeer mee oneens. Stop hiermee, door zulke idiote uitspraken blijven mensen te lang in zulke relaties.Delta91 schreef: ↑06-01-2022 07:32Ik vind het vooral bijzonder dat niemand dan weer lijkt te lezen dat zij hem het liefst een klap had verkocht maar wist dat dat bij zo’n bui zich tegen haar zou keren. Waar 2 vechten hebben 2 schuld, hij heeft geen lampen te slopen maar zij heeft hem ook zeker geen klappen te verkopen.
donderdag 6 januari 2022 om 12:06
Maar wat zou je dan gedaan hebben? Met gezonde normen en waarden was je zelf naar boven gegaan om te slapen, de rust op te zoeken/tv te kijken.Nanouk schreef: ↑06-01-2022 11:57Vooropstellend dat zijn gedrag niet oke is denk ik wel dat jullie het slechte in elkaar naar boven halen.
Verder eens; wegwezen. Hij gaat niet veranderen. Een kort lontje hebben we allemaal weleens, maar er zijn grenzen in hoe je reageert. En dit heeft te maken met je eigen normen en waarden.
She was brave and strong and broken, all at once.
donderdag 6 januari 2022 om 12:07
Wat doe jij veel aannames. Ik wijs jou enkel op een tegenstrijdigheid. Als man van TO werkelijk meent dat hij scheiden wil, dan is zou het logisch zijn dat hij degene is die zijn spullen pakt en vertrekt. Dat heeft hij niet gedaan. Sterker nog, hij gaat kwaad worden als TO weggaat. Dat klopt toch niet? Die uitroep van hem lijkt mij veel eerder iets wat hij in the heat of the moment roept om TO duidelijk te maken dat hij boos is.Parella schreef: ↑06-01-2022 11:47Eh... omdat zij al weg is gegaan naar een vriendin? Omdat hee pas gisteravond was? Omdat hij, zoals TO zelf zegt, nergens heen kan en zij wel?
Maar ik zie jou al, net zoals TO, vol in escalatiemodus gaan. Die schreef ook al heel vechtlustig over dat ze in háár fijne huisje wil blijven (die op beider namen staat), terwijl ze de zin ervoor net beschreef dat hij nergens heen kan. Dat kan hoor, er zo in gaan. Maar dan krijg je dus per definitie weer een conflict.
Ik zou zelf eerst eens die paar weken naar een vriendin en op vakantie gaan en eens rustig bedenken wat realistisch is voor beide partijen.
Ik lees ook geen vechtlustigheid in de opmerking van TO over haar fijne huisje. Ze is verdrietig en het voelt oneerlijk dat zij weg moet terwijl hij een fijne relatie onmogelijk maakt door zijn gedrag.
Ik vind hier dingen van.
donderdag 6 januari 2022 om 12:07
Geen geweld gebruikt? Euhm, wat? Geweld is niet alleen een klap geven hè.

donderdag 6 januari 2022 om 12:08
Ik vind het altijd een beetje raar als overspannenheid als excuus wordt gebruikt. Ik ken een hoop mensen die overspannen zijn of zijn geweest (zeker in deze tijd) maar niemand die zo doet. Doodeng vind ik dat, zo'n kort lontje. Als ik jou was zou ik voor wat langere tijd weggaan, voordat het echt escaleert. Volgens mij is er nog maar weinig voor nodig.
donderdag 6 januari 2022 om 12:10
Mijn man kan nog zo moe zijn en we kunnen heel diep in de problemen zitten, maar als hij zulk gedrag zou vertonen, is het toch einde verhaal hoor. Dat doe je of dat doe je niet, mijn mening.Attraverso schreef: ↑06-01-2022 09:11Dit, we horen maar 1 klok luiden hè, heel hard werken, doodmoe zijn en dan nog financiële problemen hebben lijkt me erg stressvol. Wat is de oorzaak van deze problemen?
Niemand lijkt er begrip voor te hebben dat die man aan het eind van zijn Latijn zit maar dat praat zijn gedrag niet goed natuurlijk.
Maar TO nu blijkt dat hij nog steeds dezelfde is als voor de relatiebreuk, hij is een man die zichzelf onder grote stress niet in de hand kan houden. dit gaat van kwaad naar erger...
donderdag 6 januari 2022 om 12:12
Dat je overprikkeld raakt in zo'n situatie en dan boos wordt, kan ik me helemaal voorstellen. Daar heb ik zelf ook last van, maar hoe je dan reageert naar je partner heb je toch zelf in de hand?
Als mijn partner na een (voor mij) heel stressvolle werkdag de vaatwasser uit wil gaan ruimen zeg ik: "Joh, doe nu maar even niet, zullen we eerst een half uurtje rustig op de bank zitten." Of ik ga ondertussen boven de was opvouwen ofzo (dat vind ik rustgevend).
Als mijn partner na een (voor mij) heel stressvolle werkdag de vaatwasser uit wil gaan ruimen zeg ik: "Joh, doe nu maar even niet, zullen we eerst een half uurtje rustig op de bank zitten." Of ik ga ondertussen boven de was opvouwen ofzo (dat vind ik rustgevend).
donderdag 6 januari 2022 om 12:12
Hier ben ik het niet mee eens. In dit geval was man dan wel om iets anders ontploft, bijvoorbeeld dat de vieze vaat er nog stond of dat de vloer niet gedweild was of dat ze met kousenvoeten over het tapijt liep. Uit andere reacties van TO blijkt ook wel dat er andere dingen spelen in die relatie die ook niet OK zijn, maar zielig hoor, die overprikkelde man.Nanouk schreef: ↑06-01-2022 11:57

donderdag 6 januari 2022 om 12:19
Sabeltandcavia schreef: ↑06-01-2022 12:07Wat doe jij veel aannames. Ik wijs jou enkel op een tegenstrijdigheid. Als man van TO werkelijk meent dat hij scheiden wil, dan is zou het logisch zijn dat hij degene is die zijn spullen pakt en vertrekt. Dat heeft hij niet gedaan. Sterker nog, hij gaat kwaad worden als TO weggaat. Dat klopt toch niet? Die uitroep van hem lijkt mij veel eerder iets wat hij in the heat of the moment roept om TO duidelijk te maken dat hij boos is.
Ik lees ook geen vechtlustigheid in de opmerking van TO over haar fijne huisje. Ze is verdrietig en het voelt oneerlijk dat zij weg moet terwijl hij een fijne relatie onmogelijk maakt door zijn gedrag.
Ik vind dat een versimplificering van de werkelijkheid. Net zoals dat die man een boeman is en TO zielig. De wereld is toch geen film? Moet die man onder een brug gaan slapen en zíjn helft van het huurcontract opgeven dan?
En ik lees ook geen realiteitszin in TO haar opmerking dat zij haar fijne huisje niet wil opgeven. Je weet dat zo'n insteek leidt tor conflict, toch? Of vindt je het een realistische, weldenkende houding?
Natuurlijk roept hij dat in the heat of the moment, maar als ik TO was dan zou ik hem eraan houden. TO heeft zelf regie en is mede-eigenaar van dit probleem. Ongeacht wie die laatste grens is overgetreden. Dát is wat ik probeer te zeggen en wat ik een beetje mis in de commentaren.

donderdag 6 januari 2022 om 12:21
TO, ga weg bij deze man en krijg zéker geen kinderen met hem! Ik had een vader die 'overspannen' was en zo (agressief en onvoorspelbaar) reageerde. Mijn hele jeugd ben ik een bang vogeltje geweest. Altijd op eieren gelopen: maak ik niet te veel lawaai? Zeg ik niet de verkeerde dingen? Ik ging maar zoveel mogelijk naar vriendinnetjes om niet thuis te hoeven zijn. Zelf nu hij dood is, heb ik er nog last van. Weinig zelfvertrouwen en snel bang voor mensen die 'bozig' zijn.
donderdag 6 januari 2022 om 12:38
Ik had mijn partner er op aangesproken en als die zo zou reageren en in mijn ogen "extra" herroe zou gaan maken was ik idd naar mijn bed vertrokken.Woez schreef: ↑06-01-2022 12:06Maar wat zou je dan gedaan hebben? Met gezonde normen en waarden was je zelf naar boven gegaan om te slapen, de rust op te zoeken/tv te kijken.
Verder eens; wegwezen. Hij gaat niet veranderen. Een kort lontje hebben we allemaal weleens, maar er zijn grenzen in hoe je reageert. En dit heeft te maken met je eigen normen en waarden.
donderdag 6 januari 2022 om 12:43
Zou kunnen maar hoeft niet. Het kan heel goed zijn dat de houding en reactie van TO olie op het vuur is geweest.RosieQ schreef: ↑06-01-2022 12:12Hier ben ik het niet mee eens. In dit geval was man dan wel om iets anders ontploft, bijvoorbeeld dat de vieze vaat er nog stond of dat de vloer niet gedweild was of dat ze met kousenvoeten over het tapijt liep. Uit andere reacties van TO blijkt ook wel dat er andere dingen spelen in die relatie die ook niet OK zijn, maar zielig hoor, die overprikkelde man.
En nee....die overprikkelde man is niet zielig. Zijn gedrag keur ik ten alle tijden af. Maar ik ben ook van mening dat respect van 2 kanten moet komen en dat TO hier ook een klein beetje aan voorbij is gegaan door extra herrie te maken en hem te negeren.
Wat overigens het gedrag van haar vriend absoluut niet goedpraat. Maar ik denk dat met praten en wederzijds respect ook een hoop voorkomen kan worden.
In dit geval is duidelijk dat vriend een probleem heeft aangezien dit al sinds het begin van de relatie is. Wegwezen dus!
donderdag 6 januari 2022 om 12:45
wij tolereren dat inderdaad ook niet van elkaar. Iedereen mag chagrijnig zijn, maar je laat de ander in zijn waardedoornroosje9 schreef: ↑06-01-2022 12:10Mijn man kan nog zo moe zijn en we kunnen heel diep in de problemen zitten, maar als hij zulk gedrag zou vertonen, is het toch einde verhaal hoor. Dat doe je of dat doe je niet, mijn mening.