Man is helemaal de weg kwijt
woensdag 5 januari 2022 om 22:56
Hi allemaal,
Mijn man is vanavond helemaal geflipt. Hij zit al een paar weken niet goed in z’n vel en ik moet het steeds ontgelden (waarna excuses komen blabla), maar wat er nu is gebeurd kan ik gewoon met m’n kop niet bij.
Hij kwam doodmoe thuis. Ik had lekker gekookt. Wij samen eten. Niet heel gezellig maar prima, hij was echt moe.
Daarna hij op de bank. Ik naast hem. Hij tv keihard aan, ik haat dat en dat weet hij dus ik vraag of hij wat zachter kan. Met veel gezucht en gesteun ietsje zachter.
Ik ga in godsnaam maar met oordopjes en muziek de keuken opruimen ipv lekker op de bank zitten. Goed, ik ben bezig met vaatwasser inruimen en hij komt de keuken in: DOE JE DAT EXPRES?! ZOVEEL HERRIE MAKEN TERWIJL IK PROBEER TE ONTSPANNEN?! Ik dacht al gelijk ‘oh god daar gaan we weer’ dus ik reageerde niet (ik maakte uiteraard niet “expres” zo’n herrie). Daarna ging ik dweilen met zo’n elektrische stoommachine die ook een beetje geluid maakt want de hond had vandaag een paar keer gekotst. Nou dat was de druppel. Hoe haal ik het in mijn hoofd om zoveel herrie te maken, zus en zo, hele woordenkots kwam eruit bij hem, hij haatte me, vond zijn leven zwaar klote met mij, wilde scheiden, etc etc. Ik heb niet gereageerd (al had ik hem het liefst een klap verkocht maar ik weet dat als hij in zo’n bui is dat alles het erger maakt).
Goed, ik ging de hond uitlaten en daarna in bad. Deur op slot gedaan. Reden voor hem om te badkamerdeur zowat te slopen omdat hij zijn tanden wilde poetsen en ik niet meteen open deed.
Daarna ging hij op de bank liggen en zei: wegwezen uit de huiskamer, ik ga slapen. Verbijsterd liep ik naar de slaapkamer en toen dacht ik, ja daag het is veel te vroeg, ik laat me niet wegjagen!
Dus ik weer terug naar de bank, ik zeg rustig: wat is er met je aan de hand joh? Ik snap er niks van. Hij staat op in grote woede, slaat een lamp kapot (!!!) en zegt: als ik jou was zou ik echt naar de slaapkamer gaan. Echt alles wat ik deed en zei maakte hem helemaal gek van woede, echt absurd was het.
Lang verhaal kort: ik zit in de slaapkamer (met hond want die schrok zich kapot). Ik vind dit zo’n absurde situatie!!!! Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Dit is vaker voorgekomen in het begin van onze relatie, ik heb toen relatie verbroken, daarna is het gestopt, daarna zijn we getrouwd. Nu denk ik: straks hebben we kinderen, ook al is dit 1 keer per jaar, dat is al teveel.
Mijn god zeg, wat moet ik nu doen?? (En ja er zijn ook goede kanten natuurlijk aan hem maar die zie ik nu echt niet)
Slapen gaat hem sowieso niet worden nu
Mijn man is vanavond helemaal geflipt. Hij zit al een paar weken niet goed in z’n vel en ik moet het steeds ontgelden (waarna excuses komen blabla), maar wat er nu is gebeurd kan ik gewoon met m’n kop niet bij.
Hij kwam doodmoe thuis. Ik had lekker gekookt. Wij samen eten. Niet heel gezellig maar prima, hij was echt moe.
Daarna hij op de bank. Ik naast hem. Hij tv keihard aan, ik haat dat en dat weet hij dus ik vraag of hij wat zachter kan. Met veel gezucht en gesteun ietsje zachter.
Ik ga in godsnaam maar met oordopjes en muziek de keuken opruimen ipv lekker op de bank zitten. Goed, ik ben bezig met vaatwasser inruimen en hij komt de keuken in: DOE JE DAT EXPRES?! ZOVEEL HERRIE MAKEN TERWIJL IK PROBEER TE ONTSPANNEN?! Ik dacht al gelijk ‘oh god daar gaan we weer’ dus ik reageerde niet (ik maakte uiteraard niet “expres” zo’n herrie). Daarna ging ik dweilen met zo’n elektrische stoommachine die ook een beetje geluid maakt want de hond had vandaag een paar keer gekotst. Nou dat was de druppel. Hoe haal ik het in mijn hoofd om zoveel herrie te maken, zus en zo, hele woordenkots kwam eruit bij hem, hij haatte me, vond zijn leven zwaar klote met mij, wilde scheiden, etc etc. Ik heb niet gereageerd (al had ik hem het liefst een klap verkocht maar ik weet dat als hij in zo’n bui is dat alles het erger maakt).
Goed, ik ging de hond uitlaten en daarna in bad. Deur op slot gedaan. Reden voor hem om te badkamerdeur zowat te slopen omdat hij zijn tanden wilde poetsen en ik niet meteen open deed.
Daarna ging hij op de bank liggen en zei: wegwezen uit de huiskamer, ik ga slapen. Verbijsterd liep ik naar de slaapkamer en toen dacht ik, ja daag het is veel te vroeg, ik laat me niet wegjagen!
Dus ik weer terug naar de bank, ik zeg rustig: wat is er met je aan de hand joh? Ik snap er niks van. Hij staat op in grote woede, slaat een lamp kapot (!!!) en zegt: als ik jou was zou ik echt naar de slaapkamer gaan. Echt alles wat ik deed en zei maakte hem helemaal gek van woede, echt absurd was het.
Lang verhaal kort: ik zit in de slaapkamer (met hond want die schrok zich kapot). Ik vind dit zo’n absurde situatie!!!! Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Dit is vaker voorgekomen in het begin van onze relatie, ik heb toen relatie verbroken, daarna is het gestopt, daarna zijn we getrouwd. Nu denk ik: straks hebben we kinderen, ook al is dit 1 keer per jaar, dat is al teveel.
Mijn god zeg, wat moet ik nu doen?? (En ja er zijn ook goede kanten natuurlijk aan hem maar die zie ik nu echt niet)
Slapen gaat hem sowieso niet worden nu

donderdag 6 januari 2022 om 14:45
Dit.
Je hebt het al geaccepteerd. Je bent getrouwd, woont samen met hem en bent met hem aan kinderen begonnen terwijl hij al eerder over de schreef is gegaan en daar niets aan gedaan heeft.
Ik kan me voorstellen dat je het niet meer wil accepteren, maar die stap werkelijk zetten heb je nog niet gedaan.
donderdag 6 januari 2022 om 14:55
herkenbaar van mijn ex. die kon ook zo woedend worden om niks, het werd steeds erger. Slaan deed hij nooit maar wel uitschelden, kleineren, bij alles de schuld aan mij geven. Ik zat er zo midden in dat het bijna normaal leek. Maar ik wist ook dat het nooit zou gaan veranderen. En dat excuses aanbieden en toegeven dat hij een klootzak is heeft ie ook zo vaak gedaan, ging het weer een tijdje goed en dan was het zo ver. Geloof mij, je verdient beter.
Vaak moet je uit de situatie om in te zien dat dit niet normaal is. Als je meteen de relatie verbreken te radicaal vindt, spreek dan af elkaar 1 of 2 maanden niet te zien. Geen contact, ook niet bellen mailen of appen. Je zal zien dat je je dan realiseert dat het beter is de stekker er helemaal uit te trekken.
Vaak moet je uit de situatie om in te zien dat dit niet normaal is. Als je meteen de relatie verbreken te radicaal vindt, spreek dan af elkaar 1 of 2 maanden niet te zien. Geen contact, ook niet bellen mailen of appen. Je zal zien dat je je dan realiseert dat het beter is de stekker er helemaal uit te trekken.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
donderdag 6 januari 2022 om 14:57
eh nee. Laat je toch niet voor de gek houden met dit soort rare gezegdes.
Bij de één slaat frustratie naar binnen en bij de ander gaat het naar buiten. Van die laatste types die dan hun hele omgeving gaan terroriseren moet je gewoon heel snel afstand nemen.
Elk geluid dat je maakt afsnauwen, lampen stukslaan of de badkamerdeur stukmaken doet hij alleen bij jou en nergens anders. Dat wordt nog wat als er kinderen waren geweest. Denk maar niet dat de prikkels dan afnemen, want die nemen 10-voud toe en papa's korte lontje is echt een prachtige blauwdruk voor een mooie opvoeding. Not.

donderdag 6 januari 2022 om 14:58
Wat bagitaliseren veel mensen hier de situatie. Ook soms zelfs victimblaming. Ja maar jij deed de vaatwasser aan.. Je ging niet meteen naar boven..
Betekent dit dat TO altijd op haar tenen moet lopen en waakzaam moet zijn en zich moet aanpassen aan het gedrag van man?
We spreken hier over een onveilige situatie.
Dan wordt er ontzettend doorgegaan op één opmerking van TO. Ze had hem een klap willen verkopen. Gedachten zowel positief als negatief zijn menselijk. Deze zijn gekoppeld aan emoties en die werden opgewekt door man. Ik vind haar gedachte menselijk. Ieder mens heeft een eigen programmering. Je hebt niet altijd controle over je gedachten en als je hier op hamert, zullen die gedachten juist alleen maar versterken. Een gedachte plopt al op voor je er erger in hebt. TO heeft er niet naar gehandeld. Naar die boosheid, frustratie en irritatie.
Het lijkt mij niet de bedoeling dat ze een grijze muis moet worden.
Man wilt al jaren geen therapie. Dus een oplossing voor zijn gedrag komt er niet. Dit betekent dat TO gebukt gaat onder onverwachte situaties. Erover communiceren lukt ook al niet meer.
Ik vind de adviezen niet altijd passend in deze situatie. TO reflecteert op haar handelen en ziet in dat het toch anders had gekunt, maar zoals eerder wordt gezegd 2 partijen, 2 schuld. Nee.. 2 partijen, 2x een oplossing. Het ontbreekt aan een goede communicatie en ruimte voor emoties.
TO ik zou alsnog een paar dagen weggaan. Dit gaat niet meer om: het is niet eerlijk dat ik weg moet gaan. Dit gaat om de spanning te verlagen, om weg te zijn uit de situatie en te gaan beseffen wat jij (!) wilt met deze relatie en met deze omstandigheden. Als je dat duidelijk voor ogen hebt kan je dit communiceren met je man.
Je hoeft niet meteen uit elkaar, maar het is belangrijk dat je grenzen gaat stellen. Wat tolereer je in de nabije toekomst en wat niet. Wat is jouw (!) grens? Nu lees ik heel veel twijfel.
Door even ertussen uit te gaan kan je komen bij je eigen normen en waarden. Wat wij als grens zien hoeft niet jouw grens te zijn.
Betekent dit dat TO altijd op haar tenen moet lopen en waakzaam moet zijn en zich moet aanpassen aan het gedrag van man?
Dan wordt er ontzettend doorgegaan op één opmerking van TO. Ze had hem een klap willen verkopen. Gedachten zowel positief als negatief zijn menselijk. Deze zijn gekoppeld aan emoties en die werden opgewekt door man. Ik vind haar gedachte menselijk. Ieder mens heeft een eigen programmering. Je hebt niet altijd controle over je gedachten en als je hier op hamert, zullen die gedachten juist alleen maar versterken. Een gedachte plopt al op voor je er erger in hebt. TO heeft er niet naar gehandeld. Naar die boosheid, frustratie en irritatie.
Man wilt al jaren geen therapie. Dus een oplossing voor zijn gedrag komt er niet. Dit betekent dat TO gebukt gaat onder onverwachte situaties. Erover communiceren lukt ook al niet meer.
Ik vind de adviezen niet altijd passend in deze situatie. TO reflecteert op haar handelen en ziet in dat het toch anders had gekunt, maar zoals eerder wordt gezegd 2 partijen, 2 schuld. Nee.. 2 partijen, 2x een oplossing. Het ontbreekt aan een goede communicatie en ruimte voor emoties.
TO ik zou alsnog een paar dagen weggaan. Dit gaat niet meer om: het is niet eerlijk dat ik weg moet gaan. Dit gaat om de spanning te verlagen, om weg te zijn uit de situatie en te gaan beseffen wat jij (!) wilt met deze relatie en met deze omstandigheden. Als je dat duidelijk voor ogen hebt kan je dit communiceren met je man.
Je hoeft niet meteen uit elkaar, maar het is belangrijk dat je grenzen gaat stellen. Wat tolereer je in de nabije toekomst en wat niet. Wat is jouw (!) grens? Nu lees ik heel veel twijfel.
Door even ertussen uit te gaan kan je komen bij je eigen normen en waarden. Wat wij als grens zien hoeft niet jouw grens te zijn.
donderdag 6 januari 2022 om 15:05
Door medische problemen ben ik nu ook gevoeliger voor prikkels. En soms "erger" ik me aan bepaalde zaken.
Maar, ik weet zeker dat ik mijn vrouw nooit, maar dan ook nooit fysiek zou aanvallen, zelfs mondeling niet.
En dat weet mijn vrouw ook. Zij probeert rekening te houden met mijn situatie, zonder zichzelf weg te cijferen.
Omgekeerd was dit ook het geval toen zij een tijdje slecht in haar vel zat. Dat hoort er volgens mij gewoon bij in een relatie.
Dat wil niet zeggen dat geweld in welke vorm dan ook erbij hoort. Dat is namelijk niet zo!
Maar, ik weet zeker dat ik mijn vrouw nooit, maar dan ook nooit fysiek zou aanvallen, zelfs mondeling niet.
En dat weet mijn vrouw ook. Zij probeert rekening te houden met mijn situatie, zonder zichzelf weg te cijferen.
Omgekeerd was dit ook het geval toen zij een tijdje slecht in haar vel zat. Dat hoort er volgens mij gewoon bij in een relatie.
Dat wil niet zeggen dat geweld in welke vorm dan ook erbij hoort. Dat is namelijk niet zo!
donderdag 6 januari 2022 om 15:08
Misschien moet jij eerst even lezen wat TO hierover schreef ipv zo hoog van de toren te blazen.GeweldigWeer schreef: ↑06-01-2022 14:34Ik vind het zo ontzettend knap hoe mensen bepaalde dingen lezen en hierover hun eigen waarheid voor ogen hebben, hier ook zo’n prachtig voorbeeld![]()
Want Sjaantje, er bestaan geen vrouwen die altijd (of vaak) zin hebben in seks? In jouw wereld blijkbaar niet, want zal wel tegen haar zin zijn ėn dus een alarmbel. Enig idee hoe dom dit klinkt?
donderdag 6 januari 2022 om 15:13
Dit is precies wat ik bedoel dat je op verschillende manieren kunt omgaan met prikkels, met frustratie met woede, etc.F1823 schreef: ↑06-01-2022 15:05Door medische problemen ben ik nu ook gevoeliger voor prikkels. En soms "erger" ik me aan bepaalde zaken.
Je kan zoals jij waarschijnlijk doet als het even teveel wordt, zelf afstand nemen en je hebt mensen zoals man van TO door letterlijk en figuurlijk wild om je heen te gaan slaan. Het is gedrag dat je volgens mij niet even verandert en zeker als je kinderen wil dus heel goed moet overwegen of je daarmee nu in de toekomst geconfronteerd mee wil blijven worden.
donderdag 6 januari 2022 om 15:52
Ik zou een kruispuzzel gaan doen, of een borduurwerkje.
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?

donderdag 6 januari 2022 om 16:09
Bij ons thuis zeker wel. Maar open keuken.Sabeltandcavia schreef: ↑06-01-2022 14:11Hoeveel lawaai maakt een vaatwasser inruimen nu helemaal. Meer dan een tv die hard staat?
donderdag 6 januari 2022 om 16:30
Heb alles gelezen, dus niks hoog van de toren blazen. Daarnaast schreef TO ook zelf dat ze nooit seks met tegenzin heeft op jouw reactie, dus mss moet je zelf iets beter begrijpend leren lezenSjaantje37 schreef: ↑06-01-2022 15:08Misschien moet jij eerst even lezen wat TO hierover schreef ipv zo hoog van de toren te blazen.

Live Life to the fullest
donderdag 6 januari 2022 om 16:44
Kortom, ik ben één en al begrip. Maar natuurlijk niet perfect, ik zal ook heus een aandeel hebben in zijn irritatie. Ik ben niet moeder Theresa, ik reageer soms ook kortaf of zeg de verkeerde dingen. Maar hij verwacht perfectie nu, enerzijds een blinkend huis maar zonder lawaai. Een vrouw die altijd seks wil, ook als ik net een veeg uit de pan heb gehad. Een vrouw die luistert als het moet, en precies aanvoelt wanneer ik mijn mond moet houden en wanneer ik advies moet geven. En vooral een vrouw die alles accepteert.GeweldigWeer schreef: ↑06-01-2022 16:30Heb alles gelezen, dus niks hoog van de toren blazen. Daarnaast schreef TO ook zelf dat ze nooit seks met tegenzin heeft op jouw reactie, dus mss moet je zelf iets beter begrijpend leren lezen![]()
Helaas voor hem ben ik geen robot en reageer ik (volgens hem!) vaak ‘verkeerd’. Terwijl ik het in mijn ogen sowieso niet goed kan doen nu bij hem in deze periode.
En jij denkt als zij hem dan seks weigert, hij dit gewoon accepteert? Gezien zijn 'temperamente' karakter geloof ik daar niets van. Er is zoveel meer mis in deze relatie dan alleen een woedeaanval van haar man.
donderdag 6 januari 2022 om 16:48
@Sjaantje, je bent deze quote even vergeten als reactie op jouw zgn alarmbellen.Helphelphelp schreef: ↑06-01-2022 10:55Nee ik heb zeker geen seks tegen mijn zin in, geen zorgen. We zijn 5 jaar bij elkaar
Live Life to the fullest
donderdag 6 januari 2022 om 16:51
Ja, ik geloof wel dat zij hem seks weigert gezien mijn quote in mijn laatste post en of hij dit ‘gewoon’ accepteert weten wij niet, blijkbaar wel dus!Sjaantje37 schreef: ↑06-01-2022 16:44
En jij denkt als zij hem dan seks weigert, hij dit gewoon accepteert? Gezien zijn 'temperamente' karakter geloof ik daar niets van. Er is zoveel meer mis in deze relatie dan alleen een woedeaanval van haar man.[/i]
En ja, er is zeker meer mis in deze relatie, dat heb ik ook nooit ontkend.
Live Life to the fullest
donderdag 6 januari 2022 om 16:59
Helemaal mee eens!!!Ikkuz schreef: ↑06-01-2022 14:58Wat bagitaliseren veel mensen hier de situatie. Ook soms zelfs victimblaming. Ja maar jij deed de vaatwasser aan.. Je ging niet meteen naar boven..
donderdag 6 januari 2022 om 17:07
Ook mee eens, bizar hoe mensen so,s kunnen denken en dan haar de schuld geven, direct of indirect. Er zijn zoveel rode vlaggen, zoveel punten waarop ze op haar tenen loopt en hij maar vrijuit zijn emoties en ongenoegen mag uiten. Uberhaupt dat hijhaar zo meent te mogen benaderen is al van de zotte. Kom op zeg.
donderdag 6 januari 2022 om 17:21
En daar geloof ik dus niets van.GeweldigWeer schreef: ↑06-01-2022 16:51Ja, ik geloof wel dat zij hem seks weigert gezien mijn quote in mijn laatste post en of hij dit ‘gewoon’ accepteert weten wij niet, blijkbaar wel dus!
En ja, er is zeker meer mis in deze relatie, dat heb ik ook nooit ontkend.
donderdag 6 januari 2022 om 17:31
Er zijn nog geen kinderen hoor.Avage schreef: ↑06-01-2022 14:45Dit.
Je hebt het al geaccepteerd. Je bent getrouwd, woont samen met hem en bent met hem aan kinderen begonnen terwijl hij al eerder over de schreef is gegaan en daar niets aan gedaan heeft.
Ik kan me voorstellen dat je het niet meer wil accepteren, maar die stap werkelijk zetten heb je nog niet gedaan.
donderdag 6 januari 2022 om 17:34
De vaatwasser uitruimen is toch een doodnormale dagelijkse handeling? In dit voorbeeld lijkt het de categorie 'de muur van de woonkamer opnieuw behangen'.MissPiglet schreef: ↑06-01-2022 12:12Dat je overprikkeld raakt in zo'n situatie en dan boos wordt, kan ik me helemaal voorstellen. Daar heb ik zelf ook last van, maar hoe je dan reageert naar je partner heb je toch zelf in de hand?
Als mijn partner na een (voor mij) heel stressvolle werkdag de vaatwasser uit wil gaan ruimen zeg ik: "Joh, doe nu maar even niet, zullen we eerst een half uurtje rustig op de bank zitten." Of ik ga ondertussen boven de was opvouwen ofzo (dat vind ik rustgevend).
Moet tandenpoetsen op zo'n moment ook worden overgeslagen? Wat valt precies onder de activiteiten die op zo'n moment wel of niet getolereerd kunnen worden en hoe kun je weten of een activiteit in de categorie met de rode vlag valt?
donderdag 6 januari 2022 om 18:28
Natuurlijk is het wel zo dat waar 2 vechten 2 schuld hebben. Het is juist het denken dat het bij de ander ligt, en dan gaan wachten op dat inzicht bij die ander, waardoor mensen blijven. Dan verwacht je dat er verbetering komt na een sorry, wat er niet gaat komen. En dan zelf niets aan je gedrag veranderen, of alleen maar méér doen van gedrag wat toch al niet werkte zoals op je tenen lopen.doornroosje9 schreef: ↑06-01-2022 12:05Zeer mee oneens. Stop hiermee, door zulke idiote uitspraken blijven mensen te lang in zulke relaties.
Als je weet dat jij een aandeel hebt kun je daar ook mee stoppen, en dus ook met de relatie stoppen.
Door het 'slachtoffer' verhaal ontneem je iemand zowel de macht (jij kan er niks aan doen) als de verantwoordelijkheid (het is niet jouw fout) om iets aan de situatie te doen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
donderdag 6 januari 2022 om 18:46
Hij is al zo vanaf het begin van hun relatie toen speelde problemen zoals de financiën nu nog niet, dus het zit gewoon in zijn karakter.