Man is helemaal de weg kwijt
woensdag 5 januari 2022 om 22:56
Hi allemaal,
Mijn man is vanavond helemaal geflipt. Hij zit al een paar weken niet goed in z’n vel en ik moet het steeds ontgelden (waarna excuses komen blabla), maar wat er nu is gebeurd kan ik gewoon met m’n kop niet bij.
Hij kwam doodmoe thuis. Ik had lekker gekookt. Wij samen eten. Niet heel gezellig maar prima, hij was echt moe.
Daarna hij op de bank. Ik naast hem. Hij tv keihard aan, ik haat dat en dat weet hij dus ik vraag of hij wat zachter kan. Met veel gezucht en gesteun ietsje zachter.
Ik ga in godsnaam maar met oordopjes en muziek de keuken opruimen ipv lekker op de bank zitten. Goed, ik ben bezig met vaatwasser inruimen en hij komt de keuken in: DOE JE DAT EXPRES?! ZOVEEL HERRIE MAKEN TERWIJL IK PROBEER TE ONTSPANNEN?! Ik dacht al gelijk ‘oh god daar gaan we weer’ dus ik reageerde niet (ik maakte uiteraard niet “expres” zo’n herrie). Daarna ging ik dweilen met zo’n elektrische stoommachine die ook een beetje geluid maakt want de hond had vandaag een paar keer gekotst. Nou dat was de druppel. Hoe haal ik het in mijn hoofd om zoveel herrie te maken, zus en zo, hele woordenkots kwam eruit bij hem, hij haatte me, vond zijn leven zwaar klote met mij, wilde scheiden, etc etc. Ik heb niet gereageerd (al had ik hem het liefst een klap verkocht maar ik weet dat als hij in zo’n bui is dat alles het erger maakt).
Goed, ik ging de hond uitlaten en daarna in bad. Deur op slot gedaan. Reden voor hem om te badkamerdeur zowat te slopen omdat hij zijn tanden wilde poetsen en ik niet meteen open deed.
Daarna ging hij op de bank liggen en zei: wegwezen uit de huiskamer, ik ga slapen. Verbijsterd liep ik naar de slaapkamer en toen dacht ik, ja daag het is veel te vroeg, ik laat me niet wegjagen!
Dus ik weer terug naar de bank, ik zeg rustig: wat is er met je aan de hand joh? Ik snap er niks van. Hij staat op in grote woede, slaat een lamp kapot (!!!) en zegt: als ik jou was zou ik echt naar de slaapkamer gaan. Echt alles wat ik deed en zei maakte hem helemaal gek van woede, echt absurd was het.
Lang verhaal kort: ik zit in de slaapkamer (met hond want die schrok zich kapot). Ik vind dit zo’n absurde situatie!!!! Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Dit is vaker voorgekomen in het begin van onze relatie, ik heb toen relatie verbroken, daarna is het gestopt, daarna zijn we getrouwd. Nu denk ik: straks hebben we kinderen, ook al is dit 1 keer per jaar, dat is al teveel.
Mijn god zeg, wat moet ik nu doen?? (En ja er zijn ook goede kanten natuurlijk aan hem maar die zie ik nu echt niet)
Slapen gaat hem sowieso niet worden nu
Mijn man is vanavond helemaal geflipt. Hij zit al een paar weken niet goed in z’n vel en ik moet het steeds ontgelden (waarna excuses komen blabla), maar wat er nu is gebeurd kan ik gewoon met m’n kop niet bij.
Hij kwam doodmoe thuis. Ik had lekker gekookt. Wij samen eten. Niet heel gezellig maar prima, hij was echt moe.
Daarna hij op de bank. Ik naast hem. Hij tv keihard aan, ik haat dat en dat weet hij dus ik vraag of hij wat zachter kan. Met veel gezucht en gesteun ietsje zachter.
Ik ga in godsnaam maar met oordopjes en muziek de keuken opruimen ipv lekker op de bank zitten. Goed, ik ben bezig met vaatwasser inruimen en hij komt de keuken in: DOE JE DAT EXPRES?! ZOVEEL HERRIE MAKEN TERWIJL IK PROBEER TE ONTSPANNEN?! Ik dacht al gelijk ‘oh god daar gaan we weer’ dus ik reageerde niet (ik maakte uiteraard niet “expres” zo’n herrie). Daarna ging ik dweilen met zo’n elektrische stoommachine die ook een beetje geluid maakt want de hond had vandaag een paar keer gekotst. Nou dat was de druppel. Hoe haal ik het in mijn hoofd om zoveel herrie te maken, zus en zo, hele woordenkots kwam eruit bij hem, hij haatte me, vond zijn leven zwaar klote met mij, wilde scheiden, etc etc. Ik heb niet gereageerd (al had ik hem het liefst een klap verkocht maar ik weet dat als hij in zo’n bui is dat alles het erger maakt).
Goed, ik ging de hond uitlaten en daarna in bad. Deur op slot gedaan. Reden voor hem om te badkamerdeur zowat te slopen omdat hij zijn tanden wilde poetsen en ik niet meteen open deed.
Daarna ging hij op de bank liggen en zei: wegwezen uit de huiskamer, ik ga slapen. Verbijsterd liep ik naar de slaapkamer en toen dacht ik, ja daag het is veel te vroeg, ik laat me niet wegjagen!
Dus ik weer terug naar de bank, ik zeg rustig: wat is er met je aan de hand joh? Ik snap er niks van. Hij staat op in grote woede, slaat een lamp kapot (!!!) en zegt: als ik jou was zou ik echt naar de slaapkamer gaan. Echt alles wat ik deed en zei maakte hem helemaal gek van woede, echt absurd was het.
Lang verhaal kort: ik zit in de slaapkamer (met hond want die schrok zich kapot). Ik vind dit zo’n absurde situatie!!!! Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Dit is vaker voorgekomen in het begin van onze relatie, ik heb toen relatie verbroken, daarna is het gestopt, daarna zijn we getrouwd. Nu denk ik: straks hebben we kinderen, ook al is dit 1 keer per jaar, dat is al teveel.
Mijn god zeg, wat moet ik nu doen?? (En ja er zijn ook goede kanten natuurlijk aan hem maar die zie ik nu echt niet)
Slapen gaat hem sowieso niet worden nu

donderdag 6 januari 2022 om 18:51
Nee ze is toen bij hem weggegaan waarna dit gedrag stopte en toen is ze met hem getrouwd, en nu begint het weer opnieuw.
donderdag 6 januari 2022 om 19:08
Dat mag jij geloven, wel je eigen invulling dus.
Live Life to the fullest
donderdag 6 januari 2022 om 19:21
Inderdaad.
Ze had het liefst op de bank willen zitten. Dat kon al niet op normale manier, dus ging ze maar wat werkjes doen.
Dat was twee keer niet goed (eerst doordat ze in de keuken te luid zou zijn en daarna door het apparaat).
Als ze in bad gaat zitten, komt hij daar op de deur slaan.
Waar moet ze dan heen? Naar het dak?
Belachelijk de mensen die nog de schuld bij haar leggen.
donderdag 6 januari 2022 om 19:24
Ja, dit en zij moet er op haar teentjes omheen steeds en dan nog is het niet goed.Poezewiets schreef: ↑06-01-2022 17:07Ook mee eens, bizar hoe mensen so,s kunnen denken en dan haar de schuld geven, direct of indirect. Er zijn zoveel rode vlaggen, zoveel punten waarop ze op haar tenen loopt en hij maar vrijuit zijn emoties en ongenoegen mag uiten. Uberhaupt dat hijhaar zo meent te mogen benaderen is al van de zotte. Kom op zeg.
Ze ging al weg bij die bank waar ze het liefst op had gezeten. Hij had ook zelf naar buiten of de slaapkamer kunnen gaan.
donderdag 6 januari 2022 om 19:25
GeweldigWeer schreef: ↑06-01-2022 16:51Ja, ik geloof wel dat zij hem seks weigert gezien mijn quote in mijn laatste post en of hij dit ‘gewoon’ accepteert weten wij niet, blijkbaar wel dus!
Dat "blijkbaar wel" is dus ook invulling.
donderdag 6 januari 2022 om 19:27

donderdag 6 januari 2022 om 19:35
Och meid dan is het maar goed ook dat het over is... als het je al zo hoog zit.. kies voor jezelf..Helphelphelp schreef: ↑06-01-2022 00:49Heb net een vriendin geappt, ga een paar dagen in haar huis bivakkeren (met hond!). Even afstand van die droeftoeter
We waren bezig met kinderen, vorig jaar een miskraam gehad. Achteraf misschien een zegen geweest (ja zo erg is het al, dat ik zo denk!!)
donderdag 6 januari 2022 om 19:47
Ze zijn samen voor een zwangerschap gegaan, dat is toch met de intentie om samen aan kinderen te beginnen neem ik aan.
Ik vind het ook wel erg om te lezen dat er hier mensen zijn die dit agressieve gedrag koppelen aan iets wat TO (verkeerd) gedaan zou hebben. Hopelijk is het vanwege een soort onbenulligheid en niet omdat jullie zelf in een vergelijkbare situatie zitten en denken dat het normaal is.

donderdag 6 januari 2022 om 20:43
Ik schrik daar ook van en ik vind het ook erg.Avage schreef: ↑06-01-2022 19:47Ik vind het ook wel erg om te lezen dat er hier mensen zijn die dit agressieve gedrag koppelen aan iets wat TO (verkeerd) gedaan zou hebben. Hopelijk is het vanwege een soort onbenulligheid en niet omdat jullie zelf in een vergelijkbare situatie zitten en denken dat het normaal is.
donderdag 6 januari 2022 om 22:32
Wat ontzettend heftig. Heel verstandig dat je tijdelijk met de hond naar een vriendin gaat. Dit komt op mij over als een zeer onveilig huwelijk met een onvoorspelbare partner met emotie regulatie problemen. En ik vrees dat het nog erger kan worden: wie weet gebruikt hij de volgende keer fysiek geweld. Dus omdat hij slecht in zijn vel zit vindt hij het ok om met zoveel verbale agressie op jou af te reageren en een lamp te slopen? Zijn gedrag is echt NIET ok en ik hoop dat je dat ook inziet. Er zullen vast allerlei redenen zijn waarom hij zich slecht voelt, MAAR dat rechtvaardigt zijn agressieve gedrag niet!! En door zijn woede uitbarstingen te negeren heb ik het idee dat je daarmee eigenlijk zijn agressie tolereert/verdraagt/in zijn ogen goedkeurt en hij er mee weg kan blijven komen want niemand die hem confronteert. Ik denk eerlijk gezegd dat zijn wangedrag pas stopt als jij bij hem weg gaat. Ik zou zijn agressie echt niet pikken, ik had desnoods de politie gebeld zodat ze hadden kunnen meeluisteren hoe debiel hij zich misdroeg. Hij is een volwassen vent van 34, je gaat toch niet zo idioot en respectloos tegen je vrouw tekeer? Als hij had geweten dat er een camera stond te filmen, dan had hij zich toch ook niet zo gedragen? Dan had hij zich (misschien) geschaamd als hij zichzelf zo terug zag. Dus hij weet dondersgoed dat hij veel te ver is gegaan. Maar waar trek JIJ de streep? Wil jij zo'n huwelijk? Wil jij zo'n vader voor je toekomstige kinderen? Nu krijg jij de agressie over je heen omdat hij jou als boksbal gebruikt. Als er kinderen zijn kunnen zij de boksbal worden met alle ellende van dien. Je zegt dat jij het steeds moet ontgelden en hij daarna steeds met excuses komt. Ga je na deze keer weer zijn excuses accepteren? Want ik vermoed zo maar dat die excuses weer kunnen komen. Of valse beloftes dat hij zijn leven zal beteren. Leugens. Het houdt niet op, niet vanzelf. Ik zou van hem scheiden als ik jou was. Zo snel mogelijk.
vrijdag 7 januari 2022 om 04:41
TO ik hoop dat je immiddels bij je vriendin ligt te slapen.
Na je eerste verdriet hoop ik dat jullie een goed gesprek kunnen hebben. Laat eerst het stof neerdwarrelen voor jullue praten. Ik ben bang dat het anders weer een schreeuwpartij wordt. Laat hem maar eens goed nadenken over zijn gedrag. Tot op heden zijn het loze excuses geweest. Vertel hem dit en niet als een mokkend iemand, maar zeg hem ook, dat ook jij over jouw aandeel in deze ruzie goed moet nadenken. Dat is geen excuus van jouw zijde. Ook jij zal moeten veranderen in je manier van ruzie maken. Daarmee zeg ik niet dat jij deze agressie uitlokte, maar je was hem met de dweilactie wel bewust aan het irriteren.
Ik hoop dat hij inziet dat hij hulp moet zoeken, ongeacht of jullie bij elkaar blijven of niet. Dit agressieve gedrag kan nooit.
Sterkte en probeer van je vakantie te genieten en zaken op een rijtje te krijgen. Soms krijg je door afstand een beter inzicht.
Na je eerste verdriet hoop ik dat jullie een goed gesprek kunnen hebben. Laat eerst het stof neerdwarrelen voor jullue praten. Ik ben bang dat het anders weer een schreeuwpartij wordt. Laat hem maar eens goed nadenken over zijn gedrag. Tot op heden zijn het loze excuses geweest. Vertel hem dit en niet als een mokkend iemand, maar zeg hem ook, dat ook jij over jouw aandeel in deze ruzie goed moet nadenken. Dat is geen excuus van jouw zijde. Ook jij zal moeten veranderen in je manier van ruzie maken. Daarmee zeg ik niet dat jij deze agressie uitlokte, maar je was hem met de dweilactie wel bewust aan het irriteren.
Ik hoop dat hij inziet dat hij hulp moet zoeken, ongeacht of jullie bij elkaar blijven of niet. Dit agressieve gedrag kan nooit.
Sterkte en probeer van je vakantie te genieten en zaken op een rijtje te krijgen. Soms krijg je door afstand een beter inzicht.

Nope
vrijdag 7 januari 2022 om 08:18
Waar lees je dat? Zij verwijderde zich al uit de situatie toen hij zo op de bank ging zitten.Machutookunbietjemeerzijn schreef: ↑07-01-2022 04:41Ook jij zal moeten veranderen in je manier van ruzie maken. Daarmee zeg ik niet dat jij deze agressie uitlokte, maar je was hem met de dweilactie wel bewust aan het irriteren.
![]()
Ze paste zich al aan door naar een andere ruimte te gaan en daar klusjes te gaan doen. Let wel, ze wilde liever op de bank zitten, maar ging in de plaats daarvan klusjes doen. Ze geeft al in de OP aan dat dit niet expres was. Bovendien had de hond gekotst, dus lijkt me logisch dat er dan op die dag schoongemaakt wordt.
Nu is dat opeens een dweil'actie' die bewust gedaan was om hem te irriteren?
Vind het nogal een rare manier van denken die sommige mensen hebben.
Als hij in een pesthumeur is, dan mag TO blijkbaar niks doen om hem te 'irriteren', zelfs niet in een andere ruimte. Wat onder 'irriteren' verstaan wordt, mag hij dan invullen. Brr.
vrijdag 7 januari 2022 om 10:00
TO gaf zelf al aan dat ze rebels werd van mans gedrag
En nb in de OP staat: ik maakte niet "expres" zo'n herrie. Omdat expres tussen "" staat, denk ik dat ze wel degelijk meer herrie maakte dan gebruikelijk, anders had dit er niet zo gestaan.
Ze verwijderde zichzelf, maar ging met oordoppen in de vaatwasser inruimen en de vloer met een dweilmachine/ robot doen.
Als hond overdag heeft liggen kotsen, dan dweil je dat dan weg en laat je niet hele dag liggen.
Als je het dan met een doekje ff snel hebt opgeruimd, dan kan dat dweilen ook wel de volgende dag gedaan worden.
Dit was gewoon passief agressief gedrag van TO. Daarmee praat ik mans gedrag absoluut niet goed, maar ze was wel op zijn knoppen aan het drukken.
En ja, de vaatwasser inruimen moet gewoon gebeuren, maar dat zal nu denk ik ook op een wel wat luidere manier gegaan zijn dan normaal. Nogmaals: dan is gedrag van man niet goed te praten, maar TO had zeker wel door dat ze bij hem op de knoppen aan het drukken was.
En nee, ze had ook niet als een stil muisje in een hoekje hoeven gaan zitten, of in bed te gaan liggen of what ever.
Man zit niet goed in zijn vel, TO weet dat. Daarmee hoeft zij zichzelf niet helemaal weg te cijferen, maar zeg eens zelf:
Als jij in een kut humeur bent, is het dan een goed idee om met jou in discussie te gaan?
Of dat je partner dan dingen gaat doen die je irriteren en waarvan je partner weet dat je er op dat moment wss alleen maar kwader om wordt?
Dat is passief agressief ruzie maken en is totaal niet constructief.
TO erkent haar aandeel ook. Ze werd wat rebels ervan. En ja, ik ben het eens met TO en ook met jou dat zijn reactie hierop buiten alle proporties is, maar als TO ook met haar hakken in het zand blijft zitten, dan komen ze nergens. En kan ze maar beter nu de handdoek in de ring gooien en de scheiding in gang zetten.
Als ze bij elkaar willen blijven zullen ze goed moet gaan praten, op een rustige en constructieve manier, zonder elkaar in de haren te vliegen of zaken te vernielen. En goed praten betekend ook goed luisteren naar elkaar en rekening te houden met elkaar.
Man moet hulp gaan zoeken, want het is wss idd een kwestie van tijd voordat hij haar een klap geeft, of de hond een rotschop geeft.
Zelfs al komt er nooit fysiek geweld aan te pastegen TO, dit is net zo erg en schadelijk.
Nope
vrijdag 7 januari 2022 om 10:26
Dag lieve mensen,
Ik heb alle reacties gelezen, heel erg bedankt.
Even een update. Eerst het belangrijkste: het gaat goed met de hond
Ik heb gister toch thuis geslapen. Ik had een hele lange dag en toen ik onderweg was naar die vriendin realiseerde ik me dat ik mijn medicatie was vergeten. Toen ik thuis kwam om die op te halen zag ik dat hij er niet was, dus dat hij ergens anders sliep. Daarom ben ik hier gaan slapen. Ik had al een appje van hem gister met een grappig filmpje, zoals we dat normaal naar elkaar sturen. Ik heb niet gereageerd.
Vanochtend ook een appje met iets onbenulligs en een vraag over iets wat lopend is wat we aan het regelen waren. Ik heb gezegd: we praten erover als je rustig bent.
Kortom, hij voelt zich schuldig (dit weet ik want ik ken hem, na een ruzie duurt het normaal 3 weken voor hij weer normaal kan doen).
Wat wil ik? Hij gaat hier keihard aan werken of we gaan scheiden. Meer smaken zijn er niet. De optie dat hij op en duur over gaat op fysiek geweld acht ik realistisch, en als hij niet aan zijn woedeprobleem en andere onderliggende issues (omgaan met stress vooral) gaat werken wil ik niet met hem verder. Hij mag woedend worden, maar moet er echt mee leren omgaan. Ik wil geen gezin op deze manier. 100% niet. Kinderen leveren volgens mij tien keer zoveel stress op als ons leven nu. Ik vond het al hartverscheurend om die hond zo bang te zien opspringen, stel dat het mijn kind was geweest.
Als hij ervoor gaat en eraan gaat werken zal ik hem helpen en naar mijn eigen aandeel kijken. Als hij bij zijn standpunt blijft dat echte mannen geen hulp nodig hebben ben ik weg.
Vanavond ga ik wel naar die vriendin en daar blijf ik lekker zitten tot ik op vakantie ga. Ik vind het al lekker dat hij er niet was, wat een lucht en ademruimte!
Ik hou jullie op de hoogte x
Even een update. Eerst het belangrijkste: het gaat goed met de hond

Ik heb gister toch thuis geslapen. Ik had een hele lange dag en toen ik onderweg was naar die vriendin realiseerde ik me dat ik mijn medicatie was vergeten. Toen ik thuis kwam om die op te halen zag ik dat hij er niet was, dus dat hij ergens anders sliep. Daarom ben ik hier gaan slapen. Ik had al een appje van hem gister met een grappig filmpje, zoals we dat normaal naar elkaar sturen. Ik heb niet gereageerd.
Vanochtend ook een appje met iets onbenulligs en een vraag over iets wat lopend is wat we aan het regelen waren. Ik heb gezegd: we praten erover als je rustig bent.
Kortom, hij voelt zich schuldig (dit weet ik want ik ken hem, na een ruzie duurt het normaal 3 weken voor hij weer normaal kan doen).
Wat wil ik? Hij gaat hier keihard aan werken of we gaan scheiden. Meer smaken zijn er niet. De optie dat hij op en duur over gaat op fysiek geweld acht ik realistisch, en als hij niet aan zijn woedeprobleem en andere onderliggende issues (omgaan met stress vooral) gaat werken wil ik niet met hem verder. Hij mag woedend worden, maar moet er echt mee leren omgaan. Ik wil geen gezin op deze manier. 100% niet. Kinderen leveren volgens mij tien keer zoveel stress op als ons leven nu. Ik vond het al hartverscheurend om die hond zo bang te zien opspringen, stel dat het mijn kind was geweest.
Als hij ervoor gaat en eraan gaat werken zal ik hem helpen en naar mijn eigen aandeel kijken. Als hij bij zijn standpunt blijft dat echte mannen geen hulp nodig hebben ben ik weg.
Vanavond ga ik wel naar die vriendin en daar blijf ik lekker zitten tot ik op vakantie ga. Ik vind het al lekker dat hij er niet was, wat een lucht en ademruimte!

vrijdag 7 januari 2022 om 10:37
Je klinkt verstandig TO. Fijn dat het goed gaat met de hond. En laat je niet aanpraten dat jij hier aandeel in hebt gehad. Zelfs al heb je wat irritatie laten blijken, je had meer dan genoeg reden om geïrriteerd te zijn en jij bent ook maar een mens. Jij hield je in, hij niet.
Heel veel sterkte! Het zijn geen gemakkelijke stappen, welke kant dit ook op gaat. Goed dat je bij je vriendin terecht kunt.
Heel veel sterkte! Het zijn geen gemakkelijke stappen, welke kant dit ook op gaat. Goed dat je bij je vriendin terecht kunt.

Ik vind hier dingen van.

vrijdag 7 januari 2022 om 10:44
Serieus, wat erg joh....ik hoop echt dat je voor jezelf en de hond kiest. Je hele leven moeten aanpassen aan iemand zijn woedeaanvallen lijkt mij echt verschrikkelijk.Helphelphelp schreef: ↑07-01-2022 10:26Dag lieve mensen,
Even een update. Eerst het belangrijkste: het gaat goed met de hond![]()
vrijdag 7 januari 2022 om 10:46
Je hebt 2 soorten mensen, degene die zich beseffen dat hun woede/frustratie/irritatie bij hun zelf ligt en mensen die de schuld van hun gevoelens bij een ander leggen.
Jouw man hoort bij de laatste groep en reageert het liever af op jou dan dat hij naar zich zelf kijkt. Deze groep is verdeeld in 2 subgroepen, de ene groep reageert passief agressief door te snauwen en te verwijten en de andere door ongeremd door het lint te gaan.
Ik vraag me af waarom je deze relatie in de lucht wil houden, het feit dat hij gewoon over jullie ruzie wil stappen met een "geinig" filmpje geeft wel aan dat hij eigenlijk vindt dat jij het maar met een glimlach moet accepteren. Ga lekker op jezelf wonen en als hij over een jaar klaar is met zijn anti-agressie therapie kun je bedenken of je nog een relatie met hem wil. Als jij hem nu al terugneemt onder de voorwaarde van therapie dan geef je aan dat je het zelf ook niet zo groot vindt.
Jouw man hoort bij de laatste groep en reageert het liever af op jou dan dat hij naar zich zelf kijkt. Deze groep is verdeeld in 2 subgroepen, de ene groep reageert passief agressief door te snauwen en te verwijten en de andere door ongeremd door het lint te gaan.
Ik vraag me af waarom je deze relatie in de lucht wil houden, het feit dat hij gewoon over jullie ruzie wil stappen met een "geinig" filmpje geeft wel aan dat hij eigenlijk vindt dat jij het maar met een glimlach moet accepteren. Ga lekker op jezelf wonen en als hij over een jaar klaar is met zijn anti-agressie therapie kun je bedenken of je nog een relatie met hem wil. Als jij hem nu al terugneemt onder de voorwaarde van therapie dan geef je aan dat je het zelf ook niet zo groot vindt.

vrijdag 7 januari 2022 om 10:56
Dat is onvermogen. Hij weet letterlijk geen andere manier om hiermee om te gaan. Grappige appjes sturen werkte in het verleden, dus dat doet hij nu weer.
Deze man heeft wel een paar jaar therapie nodig hoor, dit krijg je niet met een paar gesprekjes opgelost.
De vraag is ook nog of hij wel terecht kan, want er zijn overal dikke wachtlijsten.
anoniem_65cdc6932d812 wijzigde dit bericht op 07-01-2022 10:58
22.87% gewijzigd
vrijdag 7 januari 2022 om 10:58
Wat betreft "ik ben een man en wil niet naar de psycholoog": dat is hooguit 'stoer' als je geen therapie nodig hebt. Duidelijk wel therapie nodig hebben, maar niet gaan, daar is niets 'stoers' of 'mannelijks' aan...
Fijn om te lezen dat het goed met je gaat TO. Goede keuze om nu bij je vriendin te blijven.
Fijn om te lezen dat het goed met je gaat TO. Goede keuze om nu bij je vriendin te blijven.