In de war

08-01-2022 07:19 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi

Ik zit ergens mee en ik vraag me af of ik gewoon een aansteller ben of niet…
Het zit zo, ik zou gisteren met vriend gaan sporten, we hadden om 16.00 afgesproken en hij zou ervoor zorgen dat de kids naar hun moeder zouden gaan.
Ik kom daar aan en de kids waren er nog (even voor de goede orde, ik ben gek op zijn kinderen en hun op mij) dus ik peil voorzichtig bij vriend hoe laat ze weg gaan, dit zou na het eten zijn.. dus onze afspraak leek hij vergeten te zijn.
Toen ik bij hem aangaf dat ik het jammer vond dat hij onze afspraak vergeten was haalde hij zijn schouders op en ben ik even lekker boven gaan zitten om lekker een boek te lezen en heel eerlijk baalde ik ook gewoon heel erg. Hier werd hij boos over en riep uiteindelijk zelfs dat zelfs de beste psycholoog mij niet meer kan “redden” . Dit voelde heel pijnlijk. En nu vraag ik me af of ik wel wat had moeten zeggen over onze afspraak
Hoe heb jij het geuit dat je zo baalde dan? Dat hij zegt dat zelfs een psycholoog jou niet meer kan redden komt niet uit de lucht vallen.
En hoe oud ben je?
Zelf sporten was geen optie?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Waarom ga je boven al balend een boek lezen ipv zelf te gaan sporten? Was gewoon direct de deur weer uitgelopen.
Misschien vindt hij het lastig om de kinderen bij hun moeder te droppen en vindt hij al dat gedoe eromheen niet waard. Om 4 uur betekent dat de kinderen waarschijnlijk ook bij ma zouden moeten mee-eten. Dus waarom om 4 uur? Wat is er mis met sporten na het eten?
Dus je woont daar niet en gaat dan met een boek mokken boven? Ipv naar huis te gaan of gewoon alleen te gaan sporten?

Ik snap wel dat je niet leuk vind dat hij jullie afspraak is vergeten hoor. Maar snap vervolg dan niet helemaal.
Jullie blazen dit allebei op
Het voelt alsof je nu maar een heel mini deel vertelt, van een verhaal dat veel langer is. Zo’n opmerking van hem, komt toch niet uit het niets? En mocht dat wel zo zijn, waarom heb je dan een relatie met zo’n iemand?

Ik ga niet oordelen, of iemand zijn gelijk geven, op basis van een paar zinnetjes. Sorry.
dansenindewind schreef:
08-01-2022 07:28
Misschien vindt hij het lastig om de kinderen bij hun moeder te droppen en vindt hij al dat gedoe eromheen niet waard. Om 4 uur betekent dat de kinderen waarschijnlijk ook bij ma zouden moeten mee-eten. Dus waarom om 4 uur? Wat is er mis met sporten na het eten?
Is dat lastiger dan op een andere tijd? Hij was het gewoon vergeten, hij vind dat niet zo belangrijk maar TO wel. Ik vraag me wel af waarom een psycholoog genoemd wordt, of die vent is een echt een valse vent of TO heeft zich heel raar gedragen.
FemiTrut schreef:
08-01-2022 07:36
Is dat lastiger dan op een andere tijd? Hij was het gewoon vergeten, hij vind dat niet zo belangrijk maar TO wel. Ik vraag me wel af waarom een psycholoog genoemd wordt, of die vent is een echt een valse vent of TO heeft zich heel raar gedragen.
Of dit is het zoveelste incident en we horen hier maar een klein deel van het verhaal. Maar anders is het echt een hele rare en overtrokken uitspraak waar ik echt wel boos en gekwetst over zou zijn.

Als hij het vergeten was had hij dat kunnen zeggen, en ook als hij de afspraak achteraf toch niet zo handig vond. Van de andere kant had TO ook haar eigen plan kunnen trekken nu het eenmaal zo was gelopen. (Al snap ik best dat ze even baalde en boos was.) In mijn ogen is een vrij onbelangrijk incident van beide kanten groter gemaakt dan het is en ik vraag me af wat daar achter zit.
Ik was even naar boven gegaan om eventjes tot rust te komen, ik baalde gewoon zo erg omdat steeds als ik iets afspreek om te gaan doen met vriend hij het vergeet.
Alleen sporten vond hij onverstandig omdat het al vrij snel donker werd en hij het geen prettig idee vond dat ik dan alleen in het park was.
Opmerking psycholoog maakt hij wel vaker. Ik heb door trauma’s uit het verleden bij een psycholoog gelopen en zodra ik bij hem aangeef dat me iets dwars zit (in dit geval dat er weer een afspraak niet doorging) dan roept hij dat ik naar een psycholoog moet of dat zelfs de beste psycholoog mij niet meer kan redden
Dat is ook niet leuk als dat vaker gebeurt. Maar waarom ga je dan gewoon niet toch doen wat jij wil? Of gewoon naar je eigen huis? Dat snap ik echt niet.

En als hij vaak afspraken vergeet en je verleden tegen je gebruikt.. is dit dan wel een leuke man?

Wat moet je daar dan mee?
Moenjess86 schreef:
08-01-2022 07:53
Ik was even naar boven gegaan om eventjes tot rust te komen, ik baalde gewoon zo erg omdat steeds als ik iets afspreek om te gaan doen met vriend hij het vergeet.
Alleen sporten vond hij onverstandig omdat het al vrij snel donker werd en hij het geen prettig idee vond dat ik dan alleen in het park was.
Opmerking psycholoog maakt hij wel vaker. Ik heb door trauma’s uit het verleden bij een psycholoog gelopen en zodra ik bij hem aangeef dat me iets dwars zit (in dit geval dat er weer een afspraak niet doorging) dan roept hij dat ik naar een psycholoog moet of dat zelfs de beste psycholoog mij niet meer kan redden
Wat een lul
Hij klinkt helemaal niet leuk
Waarom hou je deze relatie?
Hoe komt vriend erop om de kinderen die op dat moment bij hen zijn bij de moeder te droppen om met jou te sporten? Wat een gedoe.
Je klinkt trouwens nog heel erg jong om een vriend met 2 kinderen te hebben.
Attraverso schreef:
08-01-2022 08:02
Waarom hou je deze relatie?
Hoe komt vriend erop om de kinderen die op dat moment bij hen zijn bij de moeder te droppen om met jou te sporten? Wat een gedoe.
Je klinkt trouwens nog heel erg jong om een vriend met 2 kinderen te hebben.
Ik gok dat TO een jaar of 35 is en zelf een kind heeft
Weggaan bij deze man dus.
Ze hebben co ouderschap, op vrijdag hebben ze wisseldag en gaan of komen de kids altijd voor het eten. Al hadden ze nog een heel jaar gebleven dan had het me niet uitgemaakt, maar het was fijn geweest als vriend dan bijvoorbeeld had afgezegd zodat ik gewoon lekker thuis kon sporten. In dit geval was hij gewoon weer een afspraak tussen ons vergeten
lilalinda schreef:
08-01-2022 08:03
Ik gok dat TO een jaar of 35 is en zelf een kind heeft
Klopt ook. Heb even geloept. Ruim volwassen en een kind van 4.
Moenjess86 schreef:
08-01-2022 08:06
Ze hebben co ouderschap, op vrijdag hebben ze wisseldag en gaan of komen de kids altijd voor het eten. Al hadden ze nog een heel jaar gebleven dan had het me niet uitgemaakt, maar het was fijn geweest als vriend dan bijvoorbeeld had afgezegd zodat ik gewoon lekker thuis kon sporten. In dit geval was hij gewoon weer een afspraak tussen ons vergeten
Ja, nog een keer dan; Waarom blijf je bij hem?
Moenjess86 schreef:
08-01-2022 08:06
Die afspraak vergeten vind ik niet erg.
Ik vind zijn opmerkingen die jou raken op je kwetsbaarste punt de dealbreker.
lilalinda schreef:
08-01-2022 08:07
Die afspraak vergeten vind ik niet erg.
Ik vind zijn opmerkingen die jou raken op je kwetsbaarste punt de dealbreker.
Nou ja, een keer een afspraak vergeten kan gebeuren, maar als dit vaker voorkomt zou ik toch ook wel even boos zijn. En op de duur ook gekwetst, omdat afspraken met mij kennelijk niet belangrijk genoeg zijn om te onthouden.
Maar het echt gemene zit hem in die psychologenopmerking, dat ben ik met je eens.
Lariba schreef:
08-01-2022 08:12
Nou ja, een keer een afspraak vergeten kan gebeuren, maar als dit vaker voorkomt zou ik toch ook wel even boos zijn. En op de duur ook gekwetst, omdat afspraken met mij kennelijk niet belangrijk genoeg zijn om te onthouden.
Maar het echt gemene zit hem in die psychologenopmerking, dat ben ik met je eens.
Helemaal dit.
Nogmaals. waarom blijf je in deze relatie?
TO Ik vind je helemaal geen aansteller... (bovendien al zou ik of iemand anders dat vinden, jouw gevoel is jouw gevoel)
Zijn onverschillige reactie is erg onvriendelijk, en die opmerking over de psychiater is echt ongehoord. Dat is i.m.o misbruik maken van dat hij weet van je trauma's.
Je zegt trouwens van zijn reactie op dat je teleurgesteld was dat hij jullie afspraak was vergeten 'dat had ik misschien niet moeten zeggen'. Dat vind ik echt onzin want als je iets niet leuk vindt mag je daar best wat van zeggen. Zijn reactie is reuze stom maar dat zegt toch niks over jou.

Ik kan niet in jouw hoofd kijken maar ik krijg na het lezen van jouw reacties een beetje het gevoel dat je wat onzeker bent en niet genoeg zelfvertrouwen hebt, of dat je het lastig vindt om op te komen voor jezelf. En ik snap wel hoor dat je naar boven liep in plaats van gewoon weg te gaan maar mijn advies is om de volgende keer dat er zoiets gebeurt dat wel te doen. Niet over je heen laten lopen hoor, kom op voor jezelf want je vriend gedroeg zich in deze situatie als een behoorlijke hork en zo hoef je niet met je om te laten gaan.
Ik zou als ik jou was even wat afstand van hem nemen (en dus niet naar hem toe gaan of als je nu bij hem bent naar je eigen huis te gaan, met de mededeling dat je boos bent over hoe hij tegen je deed of iets dergelijks, of zonder mededeling want je bent hem natuurlijk geen verantwoording schuldig, maar je kunt wel je gevoel uiten. Dat is ook goed want dan weet hij hoe je je voelt hierover en als ie geen eikel is gaat hij daar dan over nadenken. Zo niet, dan is ie dus wel een eikel, heb jij daar zin in? Ik niet hoor, ik heb genoeg kutrelaties gehad in het verleden, en dat doe ik niet meer. Liever gelukkig in mijn eentje dan ongelukkig in een relatie) en goed nadenken wat jij wilt. Jij dus, niet hij of je buurvrouw of weet ik veel wie, maar jij.
Go girl, niet over je heen laten lopen hoor! :cheer2:
Is hij de laatste lul op aarde ofzo?

Nee?
Mooi een ander zoeken dan.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven