In de war
zaterdag 8 januari 2022 om 07:19
Hoi hoi
Ik zit ergens mee en ik vraag me af of ik gewoon een aansteller ben of niet…
Het zit zo, ik zou gisteren met vriend gaan sporten, we hadden om 16.00 afgesproken en hij zou ervoor zorgen dat de kids naar hun moeder zouden gaan.
Ik kom daar aan en de kids waren er nog (even voor de goede orde, ik ben gek op zijn kinderen en hun op mij) dus ik peil voorzichtig bij vriend hoe laat ze weg gaan, dit zou na het eten zijn.. dus onze afspraak leek hij vergeten te zijn.
Toen ik bij hem aangaf dat ik het jammer vond dat hij onze afspraak vergeten was haalde hij zijn schouders op en ben ik even lekker boven gaan zitten om lekker een boek te lezen en heel eerlijk baalde ik ook gewoon heel erg. Hier werd hij boos over en riep uiteindelijk zelfs dat zelfs de beste psycholoog mij niet meer kan “redden” . Dit voelde heel pijnlijk. En nu vraag ik me af of ik wel wat had moeten zeggen over onze afspraak
Ik zit ergens mee en ik vraag me af of ik gewoon een aansteller ben of niet…
Het zit zo, ik zou gisteren met vriend gaan sporten, we hadden om 16.00 afgesproken en hij zou ervoor zorgen dat de kids naar hun moeder zouden gaan.
Ik kom daar aan en de kids waren er nog (even voor de goede orde, ik ben gek op zijn kinderen en hun op mij) dus ik peil voorzichtig bij vriend hoe laat ze weg gaan, dit zou na het eten zijn.. dus onze afspraak leek hij vergeten te zijn.
Toen ik bij hem aangaf dat ik het jammer vond dat hij onze afspraak vergeten was haalde hij zijn schouders op en ben ik even lekker boven gaan zitten om lekker een boek te lezen en heel eerlijk baalde ik ook gewoon heel erg. Hier werd hij boos over en riep uiteindelijk zelfs dat zelfs de beste psycholoog mij niet meer kan “redden” . Dit voelde heel pijnlijk. En nu vraag ik me af of ik wel wat had moeten zeggen over onze afspraak
zaterdag 8 januari 2022 om 07:28

zaterdag 8 januari 2022 om 07:35
Het voelt alsof je nu maar een heel mini deel vertelt, van een verhaal dat veel langer is. Zo’n opmerking van hem, komt toch niet uit het niets? En mocht dat wel zo zijn, waarom heb je dan een relatie met zo’n iemand?
Ik ga niet oordelen, of iemand zijn gelijk geven, op basis van een paar zinnetjes. Sorry.
Ik ga niet oordelen, of iemand zijn gelijk geven, op basis van een paar zinnetjes. Sorry.

zaterdag 8 januari 2022 om 07:36
Is dat lastiger dan op een andere tijd? Hij was het gewoon vergeten, hij vind dat niet zo belangrijk maar TO wel. Ik vraag me wel af waarom een psycholoog genoemd wordt, of die vent is een echt een valse vent of TO heeft zich heel raar gedragen.dansenindewind schreef: ↑08-01-2022 07:28Misschien vindt hij het lastig om de kinderen bij hun moeder te droppen en vindt hij al dat gedoe eromheen niet waard. Om 4 uur betekent dat de kinderen waarschijnlijk ook bij ma zouden moeten mee-eten. Dus waarom om 4 uur? Wat is er mis met sporten na het eten?
zaterdag 8 januari 2022 om 07:46
Of dit is het zoveelste incident en we horen hier maar een klein deel van het verhaal. Maar anders is het echt een hele rare en overtrokken uitspraak waar ik echt wel boos en gekwetst over zou zijn.
Als hij het vergeten was had hij dat kunnen zeggen, en ook als hij de afspraak achteraf toch niet zo handig vond. Van de andere kant had TO ook haar eigen plan kunnen trekken nu het eenmaal zo was gelopen. (Al snap ik best dat ze even baalde en boos was.) In mijn ogen is een vrij onbelangrijk incident van beide kanten groter gemaakt dan het is en ik vraag me af wat daar achter zit.
zaterdag 8 januari 2022 om 07:53
Ik was even naar boven gegaan om eventjes tot rust te komen, ik baalde gewoon zo erg omdat steeds als ik iets afspreek om te gaan doen met vriend hij het vergeet.
Alleen sporten vond hij onverstandig omdat het al vrij snel donker werd en hij het geen prettig idee vond dat ik dan alleen in het park was.
Opmerking psycholoog maakt hij wel vaker. Ik heb door trauma’s uit het verleden bij een psycholoog gelopen en zodra ik bij hem aangeef dat me iets dwars zit (in dit geval dat er weer een afspraak niet doorging) dan roept hij dat ik naar een psycholoog moet of dat zelfs de beste psycholoog mij niet meer kan redden
Alleen sporten vond hij onverstandig omdat het al vrij snel donker werd en hij het geen prettig idee vond dat ik dan alleen in het park was.
Opmerking psycholoog maakt hij wel vaker. Ik heb door trauma’s uit het verleden bij een psycholoog gelopen en zodra ik bij hem aangeef dat me iets dwars zit (in dit geval dat er weer een afspraak niet doorging) dan roept hij dat ik naar een psycholoog moet of dat zelfs de beste psycholoog mij niet meer kan redden

zaterdag 8 januari 2022 om 07:56
zaterdag 8 januari 2022 om 08:00
Wat een lulMoenjess86 schreef: ↑08-01-2022 07:53Ik was even naar boven gegaan om eventjes tot rust te komen, ik baalde gewoon zo erg omdat steeds als ik iets afspreek om te gaan doen met vriend hij het vergeet.
zaterdag 8 januari 2022 om 08:03
Ik gok dat TO een jaar of 35 is en zelf een kind heeftAttraverso schreef: ↑08-01-2022 08:02Waarom hou je deze relatie?
Hoe komt vriend erop om de kinderen die op dat moment bij hen zijn bij de moeder te droppen om met jou te sporten? Wat een gedoe.
Je klinkt trouwens nog heel erg jong om een vriend met 2 kinderen te hebben.
zaterdag 8 januari 2022 om 08:06
Ze hebben co ouderschap, op vrijdag hebben ze wisseldag en gaan of komen de kids altijd voor het eten. Al hadden ze nog een heel jaar gebleven dan had het me niet uitgemaakt, maar het was fijn geweest als vriend dan bijvoorbeeld had afgezegd zodat ik gewoon lekker thuis kon sporten. In dit geval was hij gewoon weer een afspraak tussen ons vergeten
zaterdag 8 januari 2022 om 08:07
Ja, nog een keer dan; Waarom blijf je bij hem?Moenjess86 schreef: ↑08-01-2022 08:06Ze hebben co ouderschap, op vrijdag hebben ze wisseldag en gaan of komen de kids altijd voor het eten. Al hadden ze nog een heel jaar gebleven dan had het me niet uitgemaakt, maar het was fijn geweest als vriend dan bijvoorbeeld had afgezegd zodat ik gewoon lekker thuis kon sporten. In dit geval was hij gewoon weer een afspraak tussen ons vergeten
zaterdag 8 januari 2022 om 08:07
Die afspraak vergeten vind ik niet erg.Moenjess86 schreef: ↑08-01-2022 08:06Ze hebben co ouderschap, op vrijdag hebben ze wisseldag en gaan of komen de kids altijd voor het eten. Al hadden ze nog een heel jaar gebleven dan had het me niet uitgemaakt, maar het was fijn geweest als vriend dan bijvoorbeeld had afgezegd zodat ik gewoon lekker thuis kon sporten. In dit geval was hij gewoon weer een afspraak tussen ons vergeten
Ik vind zijn opmerkingen die jou raken op je kwetsbaarste punt de dealbreker.
zaterdag 8 januari 2022 om 08:12
Nou ja, een keer een afspraak vergeten kan gebeuren, maar als dit vaker voorkomt zou ik toch ook wel even boos zijn. En op de duur ook gekwetst, omdat afspraken met mij kennelijk niet belangrijk genoeg zijn om te onthouden.
Maar het echt gemene zit hem in die psychologenopmerking, dat ben ik met je eens.
zaterdag 8 januari 2022 om 08:14
Helemaal dit.Lariba schreef: ↑08-01-2022 08:12Nou ja, een keer een afspraak vergeten kan gebeuren, maar als dit vaker voorkomt zou ik toch ook wel even boos zijn. En op de duur ook gekwetst, omdat afspraken met mij kennelijk niet belangrijk genoeg zijn om te onthouden.
Maar het echt gemene zit hem in die psychologenopmerking, dat ben ik met je eens.
Nogmaals. waarom blijf je in deze relatie?

zaterdag 8 januari 2022 om 09:06
TO Ik vind je helemaal geen aansteller... (bovendien al zou ik of iemand anders dat vinden, jouw gevoel is jouw gevoel)
Zijn onverschillige reactie is erg onvriendelijk, en die opmerking over de psychiater is echt ongehoord. Dat is i.m.o misbruik maken van dat hij weet van je trauma's.
Je zegt trouwens van zijn reactie op dat je teleurgesteld was dat hij jullie afspraak was vergeten 'dat had ik misschien niet moeten zeggen'. Dat vind ik echt onzin want als je iets niet leuk vindt mag je daar best wat van zeggen. Zijn reactie is reuze stom maar dat zegt toch niks over jou.
Ik kan niet in jouw hoofd kijken maar ik krijg na het lezen van jouw reacties een beetje het gevoel dat je wat onzeker bent en niet genoeg zelfvertrouwen hebt, of dat je het lastig vindt om op te komen voor jezelf. En ik snap wel hoor dat je naar boven liep in plaats van gewoon weg te gaan maar mijn advies is om de volgende keer dat er zoiets gebeurt dat wel te doen. Niet over je heen laten lopen hoor, kom op voor jezelf want je vriend gedroeg zich in deze situatie als een behoorlijke hork en zo hoef je niet met je om te laten gaan.
Ik zou als ik jou was even wat afstand van hem nemen (en dus niet naar hem toe gaan of als je nu bij hem bent naar je eigen huis te gaan, met de mededeling dat je boos bent over hoe hij tegen je deed of iets dergelijks, of zonder mededeling want je bent hem natuurlijk geen verantwoording schuldig, maar je kunt wel je gevoel uiten. Dat is ook goed want dan weet hij hoe je je voelt hierover en als ie geen eikel is gaat hij daar dan over nadenken. Zo niet, dan is ie dus wel een eikel, heb jij daar zin in? Ik niet hoor, ik heb genoeg kutrelaties gehad in het verleden, en dat doe ik niet meer. Liever gelukkig in mijn eentje dan ongelukkig in een relatie) en goed nadenken wat jij wilt. Jij dus, niet hij of je buurvrouw of weet ik veel wie, maar jij.
Go girl, niet over je heen laten lopen hoor!
Zijn onverschillige reactie is erg onvriendelijk, en die opmerking over de psychiater is echt ongehoord. Dat is i.m.o misbruik maken van dat hij weet van je trauma's.
Je zegt trouwens van zijn reactie op dat je teleurgesteld was dat hij jullie afspraak was vergeten 'dat had ik misschien niet moeten zeggen'. Dat vind ik echt onzin want als je iets niet leuk vindt mag je daar best wat van zeggen. Zijn reactie is reuze stom maar dat zegt toch niks over jou.
Ik kan niet in jouw hoofd kijken maar ik krijg na het lezen van jouw reacties een beetje het gevoel dat je wat onzeker bent en niet genoeg zelfvertrouwen hebt, of dat je het lastig vindt om op te komen voor jezelf. En ik snap wel hoor dat je naar boven liep in plaats van gewoon weg te gaan maar mijn advies is om de volgende keer dat er zoiets gebeurt dat wel te doen. Niet over je heen laten lopen hoor, kom op voor jezelf want je vriend gedroeg zich in deze situatie als een behoorlijke hork en zo hoef je niet met je om te laten gaan.
Ik zou als ik jou was even wat afstand van hem nemen (en dus niet naar hem toe gaan of als je nu bij hem bent naar je eigen huis te gaan, met de mededeling dat je boos bent over hoe hij tegen je deed of iets dergelijks, of zonder mededeling want je bent hem natuurlijk geen verantwoording schuldig, maar je kunt wel je gevoel uiten. Dat is ook goed want dan weet hij hoe je je voelt hierover en als ie geen eikel is gaat hij daar dan over nadenken. Zo niet, dan is ie dus wel een eikel, heb jij daar zin in? Ik niet hoor, ik heb genoeg kutrelaties gehad in het verleden, en dat doe ik niet meer. Liever gelukkig in mijn eentje dan ongelukkig in een relatie) en goed nadenken wat jij wilt. Jij dus, niet hij of je buurvrouw of weet ik veel wie, maar jij.
Go girl, niet over je heen laten lopen hoor!