In de war

08-01-2022 07:19 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi

Ik zit ergens mee en ik vraag me af of ik gewoon een aansteller ben of niet…
Het zit zo, ik zou gisteren met vriend gaan sporten, we hadden om 16.00 afgesproken en hij zou ervoor zorgen dat de kids naar hun moeder zouden gaan.
Ik kom daar aan en de kids waren er nog (even voor de goede orde, ik ben gek op zijn kinderen en hun op mij) dus ik peil voorzichtig bij vriend hoe laat ze weg gaan, dit zou na het eten zijn.. dus onze afspraak leek hij vergeten te zijn.
Toen ik bij hem aangaf dat ik het jammer vond dat hij onze afspraak vergeten was haalde hij zijn schouders op en ben ik even lekker boven gaan zitten om lekker een boek te lezen en heel eerlijk baalde ik ook gewoon heel erg. Hier werd hij boos over en riep uiteindelijk zelfs dat zelfs de beste psycholoog mij niet meer kan “redden” . Dit voelde heel pijnlijk. En nu vraag ik me af of ik wel wat had moeten zeggen over onze afspraak
Moenjess86 schreef:
08-01-2022 08:06
Ze hebben co ouderschap, op vrijdag hebben ze wisseldag en gaan of komen de kids altijd voor het eten. Al hadden ze nog een heel jaar gebleven dan had het me niet uitgemaakt, maar het was fijn geweest als vriend dan bijvoorbeeld had afgezegd zodat ik gewoon lekker thuis kon sporten. In dit geval was hij gewoon weer een afspraak tussen ons vergeten
Nogmaals waarom ga je niet weg of gewoon toch sporten en blijf je bij iemand die zo tegen je doet?
AeonOfWinter schreef:
08-01-2022 09:10
Is hij de laatste lul op aarde ofzo?

Nee?
Mooi een ander zoeken dan.

Je bedoelt het vast anders, maar waarom zou ze een andere lul zoeken? Ze kan toch gewoon een leuke man zoeken!
Weg bij deze lamme zak.
Was gewoon naar huis gegaan. Zou hier trouwens sowieso mee stoppen want je komt dan toch nooit op de eerste plaats.
Andersom schreef:
08-01-2022 09:27
Je bedoelt het vast anders, maar waarom zou ze een andere lul zoeken? Ze kan toch gewoon een leuke man zoeken!
Of gewoon even geen vent.
redbulletje schreef:
08-01-2022 09:29
Was gewoon naar huis gegaan. Zou hier trouwens sowieso mee stoppen want je komt dan toch nooit op de eerste plaats.
In een relatie waar kinderen bij horen, hoef je ook niet op de eerste plaats te staan. Maar wel op een belangrijke 2de plaats.
Wij latten al jaren, onze kinderen zijn het allerbelangrijkste maar onderlinge afspraken worden nageleefd. Tenzij er echt iets is met de kinderen maar dan wordt er uiteraard overlegd. Dan zet je als andere partij automatisch een stap terug.

Hier had de man gewoon even moeten verwittigen, meer niet.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Andersom schreef:
Dat bedoel ik ja. Die als het goed is ook een lul heeft :mrgreen:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
redbulletje schreef:
08-01-2022 09:29
Tuurlijk, dat wist TO nog niet dat ouders kinderen op 1 hebben staan. Uhuh.

Bij de meeste ouders komt een (nieuwe) partner nooit meer op de eerste plek. Dat heeft verder niets met gedrag van deze meneer te maken.
Ik kan bijvoorbeeld prima even afbellen of appen als dingen veranderen.

Ik kan ook als iemand aangeeft dat niet zo leuk te vinden omdat niet de eerste keer is, gewoon even excuses aanbieden en normaal doen. Ik snap dat voor de ander niet leuk is. En ik ga daarna ook niet dingen roepen als: dat je naar een psycholoog moet of dat zelfs de beste psycholoog je niet meer kan redden.

Dat hij wel zo debiel doet, dat is het probleem.
Ik was alsnog gewoon zelf gaan sporten. Ik neem aan dat je je sportkleding al aan had?
Om 16:00- 17:00 kan een volwassen vrouw toch best nog alleen over straat/in een park?
Of lekker terug naar huis om daar te sporten. Zeker als hij wel vaker afspraken vergeet.
En een heel naar trekje, om steeds de psycholoog erbij te halen bij onenigheden. Wat een misselijke opmerking, zelfs een psycholoog kan jou niet reddden.
Wat een klote reactie
Als iemand een afspraak vergeet mag je best even geïrriteerd of boos zijn, zeker als het niet de eerste keer is.

Zou het kunnen dat je vriend eigenlijk wel wist dat hij fout zat toen hij realiseerde dat hij de afspraak vergeten was? En dat hij toen maar om zich heen ging slaan omdat hij dat niet wilde toegeven?
Is dit iets wat vaker gebeurt als je vriend kritiek krijgt?

Niet accepteren hoor dat iemand zo tegen je doet
FemiTrut schreef:
08-01-2022 09:37
Of gewoon even geen vent.
Dit kan ook hoor TO, je leven is in je eentje echt niet minder dan met relatie. (Ongeacht dat er misschien mensen zijn die dat wel denken; een mening is maar een mening)
Ik heb na een relatie van 10 jaar de afgelopen jaren nog wel wat kortere relaties gehad, met ingewikkelde gecompliceerde mannen die om die rede niet altijd zo leuk naar mij waren en dat wil ik dus niet meer. Zoals ik in mijn vorige bericht schreef, dan ben ik liever in mijn eentje.
Tuurlijk hoop ik ooit nog wel een leuke man tegen te komen (Een leuke dus...) maar zonder relatie ben ik echt niet ongelukkig hoor..
Sterker nog, dat heeft zelfs voordelen. (Zeker vergeleken met jouw vriend en mijn exen waar ik alleen maar een onzeker gevoel van kreeg, net als jij. Dat hoort i.m.o niet in een relatie; een relatie hoort leuk te zijn en moet je beter doen voelen over jezelf, niet slechter. Kom nou toch even!)
Hij kwetst je dus met opzet. Waarom zou je bij zo'n persoon willen blijven?
Mapex schreef:
08-01-2022 10:58
Hij kwetst je dus met opzet. Waarom zou je bij zo'n persoon willen blijven?
TO goede vraag dit, die je vooral aan jezelf moet stellen
Dus eerst laat hij je zitten om samen te sporten.
Dan verbied hij je om alleen te gaan sporten (wat een kolder dat jij dit niet alleen zou kunnen "in het donker")
En als je dan vervolgens een vorm van weerstand bied dan trapt hij jou na met je verleden en kwetst jou doelbewust?

Sorry hoor maar zo moet je je echt niet laten behandelen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Moenjess86 schreef:
08-01-2022 07:53
Ik was even naar boven gegaan om eventjes tot rust te komen, ik baalde gewoon zo erg omdat steeds als ik iets afspreek om te gaan doen met vriend hij het vergeet.
Ok dat klinkt wel iets dramatischer dan ‘ik ging even lekker boven lezen’.
Alleen sporten vond hij onverstandig omdat het al vrij snel donker werd en hij het geen prettig idee vond dat ik dan alleen in het park was.
Opmerking psycholoog maakt hij wel vaker. Ik heb door trauma’s uit het verleden bij een psycholoog gelopen en zodra ik bij hem aangeef dat me iets dwars zit (in dit geval dat er weer een afspraak niet doorging) dan roept hij dat ik naar een psycholoog moet of dat zelfs de beste psycholoog mij niet meer kan redden
Oh, en je vriend klinkt als een klootzak.
IBIopviva schreef:
08-01-2022 11:35
Dus eerst laat hij je zitten om samen te sporten.
Dan verbied hij je om alleen te gaan sporten (wat een kolder dat jij dit niet alleen zou kunnen "in het donker")
En als je dan vervolgens een vorm van weerstand bied dan trapt hij jou na met je verleden en kwetst jou doelbewust?

Sorry hoor maar zo moet je je echt niet laten behandelen.
Dit dus...
lilalinda schreef:
08-01-2022 08:07
Die afspraak vergeten vind ik niet erg.
Ik vind zijn opmerkingen die jou raken op je kwetsbaarste punt de dealbreker.

100% dit.

Jij vertelt hem iets kwetsbaars over je trauma's en therapie en in ruzietjes gooit hij je dat voor de voeten. Dat vind ik echt schandalig en getuigen van een hele lage moraal.

Wegwezen TO.
En je bepaalt toch zeker zelf wel of je nog in het donker naar het park gaat of niet? We leven hier niet onder de Taliban dat vrouwen zich aan een avondklok moeten houden ofzo. Ik zou die man keihard uitlachen en lekker gaan sporten.
Zelden zulke eensgezinde reacties gezien in een relatietopic trouwens.
Dank je wel voor de lieve eerlijke reacties, deze waardeer ik enorm. Het word tijd dat ik knopen ga doorhakken voor mezelf 😊
Andersom schreef:
Ze bedoelt denk ik de laatste piemel/mannelijk geslachtsdeel. Niet klootzak :p
Moenjess86 schreef:
08-01-2022 12:40
Dank je wel voor de lieve eerlijke reacties, deze waardeer ik enorm. Het word tijd dat ik knopen ga doorhakken voor mezelf 😊
Gogogo!!!!
Kan jij, weet ik zeker. En na een beetje verdriet wordt het leven echt een stuk leuker.
Een keer een afspraak vergeten kan gewoon gebeuren. Ik zou daar niet zo’n big deal van maken en ik vind dan boven gaan zitten mokken vrij dramatisch en een beetje kinderachtig. Als het vaak gebeurt is dat een goed gesprek waard als de kinderen weg zijn. Maar goed, zijn opmerkingen naar jou vind ik echt respectloos en echt niet goed te praten. Waarom laat je zo tegen je praten? Dat is echt niet oké.

En het is je me niet duidelijk of je niet in het donker “mag” sporten of dat je dat zelf (ook) niet prettig vindt.

Anyways, ik lees dat je knopen door gaat hakken, dus waarschijnlijk is mijn reactie mosterd. ;)
Everything is fluid
FemiTrut schreef:
08-01-2022 09:44
Tuurlijk, dat wist TO nog niet dat ouders kinderen op 1 hebben staan. Uhuh.

Bij de meeste ouders komt een (nieuwe) partner nooit meer op de eerste plek. Dat heeft verder niets met gedrag van deze meneer te maken.
Ik kan bijvoorbeeld prima even afbellen of appen als dingen veranderen.

Ik kan ook als iemand aangeeft dat niet zo leuk te vinden omdat niet de eerste keer is, gewoon even excuses aanbieden en normaal doen. Ik snap dat voor de ander niet leuk is. En ik ga daarna ook niet dingen roepen als: dat je naar een psycholoog moet of dat zelfs de beste psycholoog je niet meer kan redden.

Dat hij wel zo debiel doet, dat is het probleem.
Wat is dat toch altijd met eerste plek? Ik hou gewoon heel veel van mijn kinderen en van mijn vriend en ook van zijn Kids. Niemand staat boven een ander. We houden gewoon rekening met elkaar en elkaars wensen. Soms zal dat betekenen dat ik een avondje wegga met vriend en dat kids lekker naar oma gaan en dan zijn ze blij voor ons. Soms betekent dat ik een dagje met mijn Kids weg gaat en hij ons stimuleert om tijd met zijn drieën te nemen.

Tuurlijk als mijn vriend slecht zou zijn voor mijn Kids dan kies ik voor mijn Kids en is hij exit. Maar als mijn Kids heel erg naar zouden doen tegen mijn vriend dan zou ik ze ook onder handen nemen (ik zou ze natuurlijk niet weg doen want een kind is een kind en heel anders als een volwassene).

Waarom wil iedereen toch altijd ergens op de eerste plek staan? Als mijn vriend een avond wil kaarten met zijn vrienden bijvoorbeeld en ik had bijv eigenlijk iets willen doen met hem dan heb ik gewoon pech en staan zijn vrienden en hijzelf die avond op 1 (en dat juist ik alleen maar toe, is ook heerlijk voor hem toch). Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig een lijstje in zijn hoofd heeft met mensen die belangrijk zijn op ringnummer ofzo...

To je vriend is niet leuk. Die opmerking is kwetsend omdat hij je op je zwakst pakt. Eigenlijk is het gewoon een vorm van geslachten. Jouw emoties zijn niet valide... maar je bent ook gek dus dat is normaal. Ik zou geen man willen die zo met mij en mijn emoties omgaat. En het erge is dat jij mog aan jezelf gaat twijfelen ook. Mijn vriend vergeet ook wel eens dingen of brengt iets niet tactisch. Dan zeg ik tegen hem dat ik er van baal en dan zegt hij sorry. Maar ik zeg wel gewoon wat ik vind. Als hij kwetsende opmerkingen zou maken dan zou ik een ruzie beginnen. Maar ja zijn Kids waren er dus ik had gewacht tot ze weg waren of gewoon gezegd dat ik dat niet pik en naar huis gegaan. En je laat je toch niet vertellen of je wel of niet in het donker alleen mag sporten? Je bent toch geen fragiel vrouwtje dat zijn ondersteuning nodig heeft? Ik kan zelf wel bedenken of iets wel of niet verstandig is. Daar heeft mijn vriend niks over te vinden en als hij het niet wil dan had hij de afspraak niet moeten vergeten. Doei.
Moenjess86 schreef:
08-01-2022 12:40
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, u go girl! :cheer2: :cheer2: :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven