Terug naar simpele Nokia om schermtijd te verminderen

11-01-2022 16:32 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd zie ik steeds meer berichten op social media dat mensen teruggaan naar een simpele Nokia omdat ze niet meer zoveel tijd op hun telefoon willen zitten.
Aangezien mijn schermtijd veelste hoog is, heb ik besloten mee te doen aan deze uitdaging.
Ik heb nu een duo sim besteld en een Nokia 8110 (met whatsapp).
Zo kan ik mijn iphone achter de hand houden maar kan ik beide toestellen niet tegelijkertijd gebruiken.
Ik hoop dat het zo goed bevalt dat ik na een tijdje helemaal over kan stappen op de Nokia.

Hebben jullie hier ook over nagedacht of zijn jullie al overgestapt en hoe bevalt dit?
Ben bang voor afkickverschijnselen :-$
pompoenkweker wijzigde dit bericht op 11-01-2022 19:45
Reden: Woordje vergeten
0.39% gewijzigd
Wat een domme challenge. Je gaat toch niet een aftandse foon kopen omdat je niet op social media wil. Gooi gewoon die apps eraf en pak een boek, ga sporten, opruimen, de zolder verven, tuinieren, etc.
Am Yisrael Chai!
Het probleem zit niet in de telefoon maar in je discipline… Als je minder schermtijd wil dan leg je je telefoon gewoon af en toe weg, daar heb je echt geen nieuw toestel voor nodig…
Gooi er gewoon wat apps af en houd het comfort van je smartphone. Ik ga echt niet zonder m’n bankapps, Google maps, reisplanners en weet ik wat allemaal doen.

Belangrijker is dat je afspraken met jezelf kunt maken, als je dat belangrijk vindt.
Echt niet. Ik ben dolblij met mijn fijne smartphone. Ik hoef geen Nokia meer.
Is dat een of andere marketingstunt?
Als het voor jou handiger werkt: Gewoon doen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Tja ik heb inderdaad totaal geen discipline. Heb al meerdere keren geprobeerd om apps te verwijderen, maar het blijkt heel makkelijk om ze weer op te zoeken..
Als je minder tijd op je telefoon wilt zitten dan gooi je beter WA eraf.

Scheelt heel veel tijd, denk ik.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik over weeg mijn auto weg te doen voortaan alles met paard&wagen te doen
Bah, als dat gemak en comfort altijd!
Pompoenkweker schreef:
11-01-2022 16:44
Tja ik heb inderdaad totaal geen discipline. Heb al meerdere keren geprobeerd om apps te verwijderen, maar het blijkt heel makkelijk om ze weer op te zoeken..

Dan zit je naar mij idee ook zo weer op "even" je iphone.

Maar succes.
Later is nu
..
pompoenkweker wijzigde dit bericht op 11-01-2022 16:51
Reden: 1x is genoeg
98.94% gewijzigd
lilalinda schreef:
11-01-2022 16:46
Grappig dat je dat zegt.
We hebben onze tweede auto verkocht toen er meer thuisgewerkt moest worden en ook als stok achter de deur om meer op de fiets te gaan.
Dit werkte wel😄
pompoenkweker wijzigde dit bericht op 11-01-2022 17:00
Reden: Aanvulling
3.73% gewijzigd
lilalinda schreef:
Nu je het zegt lijkt het me echt heerlijk om elke dag te paard naar mn werk te gaan! Geen trein of auto, lekker op mn paard! Nu alleen nog even een paard kopen en een paardenstalling regelen in het centrum van de stad :mrgreen:
Als het voor jou werkt, go for it.

Maar het probleem is natuurlijk niet het toestel maar jouw neiging continue op sm te kijken. Dat kan overigens op je laptop ook, dus ik gok dat je je heil op andere apparaten gaat zoeken.

Succes.
lilalinda schreef:
Zit je daar ook iedere dag veel te lang in, dan? Zelfs als je nergens naartoe hoeft?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Mijn schermtijd vindt plaats op de computer, laptop, tv en iPad. De telefoon gebruik ik voor praktische korte zaken én om te bellen. Ik kan me er weinig bij voorstellen dat er heel veel mensen zijn die het leeuwendeel van hun schermtijd op hun telefoon doorbrengen.
merano schreef:
11-01-2022 16:52
Zit je daar ook iedere dag veel te lang in, dan? Zelfs als je nergens naartoe hoeft?
je zal mensen de kost moeten geven, die even de auto pakken, voor kleine afstandjes

waar het omgaat:
de telefoon(/auto) is helemaal niet het probleem. Je laat iets dat je zoveel gemak kan brengen, tot iets worden, waar je last van hebt
Maar dat doe je echt alleen zelf

Wat helpt is, leuke alternatieven bedenken, leuke boeken om te lezen, leuke mensen opzoeken
Een vriendin van mij heeft gewoon alle social media van haar smartphone gehaald en gebruikt dat alleen nog maar op haar laptop. Dat zou ook nog kunnen.
ludwina schreef:
11-01-2022 16:55
Mijn schermtijd vindt plaats op de computer, laptop, tv en iPad. De telefoon gebruik ik voor praktische korte zaken én om te bellen. Ik kan me er weinig bij voorstellen dat er heel veel mensen zijn die het leeuwendeel van hun schermtijd op hun telefoon doorbrengen.
Zie de poll in het topic
Hoeveel uur gebruiken jullie je mobiele telefoon?
pompoenkweker wijzigde dit bericht op 11-01-2022 17:04
Reden: Dikgedrukt
0.83% gewijzigd
Pompoenkweker schreef:
11-01-2022 16:44
Nou, dan probeer je dit toch eens?
Het is winter en alles is dicht vanwege die kak pandemie. Helemaal zelf weten hoor maar als ik scherm tijd ooit niet erg vond dan is het wel nu.
Gelsomina schreef:
11-01-2022 17:02
Een vriendin van mij heeft gewoon alle social media van haar smartphone gehaald en gebruikt dat alleen nog maar op haar laptop. Dat zou ook nog kunnen.
Ik heb al geen social media apps op mn iphone.
Denk dat mijn dagelijkse schermtijd van 5 uren voornamelijk zit in het Viva Forum, Marktplaats, nieuws via Safari en suffe series op streamkanalen.
fashionvictim schreef:
11-01-2022 16:35
Wat een domme challenge. Je gaat toch niet een aftandse foon kopen omdat je niet op social media wil. Gooi gewoon die apps eraf en pak een boek, ga sporten, opruimen, de zolder verven, tuinieren, etc.
:rofl: Het wordt steeds gekker.
Ik breng denk ik minstens 80% van mijn wakkere tijd achter een scherm door. Sowieso mijn volledige werkdag (dat is nu eenmaal mijn werk) en daarnaast ook voor de meeste van mijn hobby's (inclusief lezen van een e-reader).
Ik zie het alleen niet als probleem. Ik zie het als werk en hobby.
lilalinda schreef:
11-01-2022 17:01
je zal mensen de kost moeten geven, die even de auto pakken, voor kleine afstandjes

waar het omgaat:
de telefoon(/auto) is helemaal niet het probleem. Je laat iets dat je zoveel gemak kan brengen, tot iets worden, waar je last van hebt
Maar dat doe je echt alleen zelf

Wat helpt is, leuke alternatieven bedenken, leuke boeken om te lezen, leuke mensen opzoeken
Tja. zo'n mobiele telefoon met social media etc. kan even verslavend zijn als alcohol. Bij zo'n verslaving zeg je ook niet dat iemand maar gewoon zo sterk moet zijn om van de whiskey af te blijven en thee te drinken, maar snap je dat ze geen alcohol meer voor het grijpen in huis willen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven