Terug naar simpele Nokia om schermtijd te verminderen
dinsdag 11 januari 2022 om 16:32
De laatste tijd zie ik steeds meer berichten op social media dat mensen teruggaan naar een simpele Nokia omdat ze niet meer zoveel tijd op hun telefoon willen zitten.
Aangezien mijn schermtijd veelste hoog is, heb ik besloten mee te doen aan deze uitdaging.
Ik heb nu een duo sim besteld en een Nokia 8110 (met whatsapp).
Zo kan ik mijn iphone achter de hand houden maar kan ik beide toestellen niet tegelijkertijd gebruiken.
Ik hoop dat het zo goed bevalt dat ik na een tijdje helemaal over kan stappen op de Nokia.
Hebben jullie hier ook over nagedacht of zijn jullie al overgestapt en hoe bevalt dit?
Ben bang voor afkickverschijnselen
Aangezien mijn schermtijd veelste hoog is, heb ik besloten mee te doen aan deze uitdaging.
Ik heb nu een duo sim besteld en een Nokia 8110 (met whatsapp).
Zo kan ik mijn iphone achter de hand houden maar kan ik beide toestellen niet tegelijkertijd gebruiken.
Ik hoop dat het zo goed bevalt dat ik na een tijdje helemaal over kan stappen op de Nokia.
Hebben jullie hier ook over nagedacht of zijn jullie al overgestapt en hoe bevalt dit?
Ben bang voor afkickverschijnselen

pompoenkweker wijzigde dit bericht op 11-01-2022 19:45
Reden: Woordje vergeten
Reden: Woordje vergeten
0.39% gewijzigd
dinsdag 11 januari 2022 om 21:04

dinsdag 11 januari 2022 om 21:32
Maar telebankieren etc dan??Taart schreef: ↑11-01-2022 18:54Ik gebruik sinds 1 1/2 week een knalgele nokia 8110![]()
ik heb zo veel geprobeerd om mijn smartphone minder te gebruiken, sowieso geen social media, geen mailbox, alle notificaties uit en geen domme apps erop.
en toch... bleef ik dat stomme ding pakken, werd er chagrijnig van en lui.
waarom? geen discipline? dat heb ik normaal gesproken wel.. gewoon een verslaving waar ik niet mee om kan gaan. en hoe kan een mens het beste om gaan met een verslaving? zorgen dat je niet meer in de verleiding komt.
Ik ben erg blij met mijn vrij simpele maar zeer coole nokia![]()
![]()

dinsdag 11 januari 2022 om 21:59
Ja dat kan met duo simSlagroomsoesje1988 schreef: ↑11-01-2022 21:53Maar kun je dan ook je eigen nummer houden? Dus op je smartphone en op de Nokia? Sorry, misschien domme vraag. Op 2 toestellen hetzelfde nummer?
dinsdag 11 januari 2022 om 22:11
Sinds wanneer kan je niet meer bankieren op een computer of laptop?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

woensdag 12 januari 2022 om 06:46

woensdag 12 januari 2022 om 08:44
Handig.Pompoenkweker schreef: ↑12-01-2022 06:46“DuoSim is iets heel anders dan Dual Sim. Bij DuoSim gebruik je twee simkaarten met hetzelfde nummer in twee verschillende apparaten, bij Dual Sim gebruik je twee simkaarten met andere mobiele nummers in hetzelfde apparaat.“
Gewoon apps eraf gooien werkt niet?

woensdag 12 januari 2022 om 09:56
Natuurlijk is het makkelijk, maar het heeft ook zoveel schaduwkanten....-Lucille- schreef: ↑11-01-2022 19:30Ik vind mijn smartphone vooral erg handig. Voor het bankieren, navigeren, parkeren, betalen en communiceren.
Ik kom nog uit de tijd dat je bij een lekke band moest aanbellen, vragen om de telefoon met draaischijf te gebruiken, een kwartje moest betalen voor de moeite, en dan kon je naar je moeder bellen dat je later kwam, want je moest lopen. Dat telefoonnummer had maar vier cijfers, die konden we wel onthouden!
Ik geniet vooral van al het gemak en comfort dat die smartphone me biedt. Verder bepaal ik zelf hoeveel tijd ik erachter doorbreng. Die wifi en internetverbinding en notificaties kunnen gewoon uit als ik geen afleiding wil.
Dan ben ik nog wel bereikbaar voor noodgevallen zonder dat ik afgeleid raak. En dan gaat de batterij van een smartphone best lang mee.
Voor mijn gevoel werkt die smartphone vooral voor big tech, en dan pas voor mij. Alleen al vanwege het feit dat ik bepaalde instellingen helemaal niet kan aanpassen en sommige apps die ik niet wil ook niet kan verwijderen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

woensdag 12 januari 2022 om 10:31
merano schreef: ↑12-01-2022 09:56Natuurlijk is het makkelijk, maar het heeft ook zoveel schaduwkanten....
Voor mijn gevoel werkt die smartphone vooral voor big tech, en dan pas voor mij. Alleen al vanwege het feit dat ik bepaalde instellingen helemaal niet kan aanpassen en sommige apps die ik niet wil ook niet kan verwijderen.
Big tech is niet meer tegen te houden. Je daar tegen verzetten is een beetje net zoals ze zich destijds verzetten tegen het aanleggen van elektriciteit in woningen.
Maar dat is een heel andere discussie.
Het probleem lost zich vanzelf wel op. Over tien jaar hebben we helemaal geen schermen meer. Dan gaat alles met voice control en motion control.
woensdag 12 januari 2022 om 10:38