Date gehad, weet niet wat te denken

12-01-2022 21:20 563 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lange tijd contact gehad met iemand via online daten. Dit was bijna elke dag en voelde heel goed.
Uiteindelijk toch afgesproken om elkaar te zien. Maar de date zelf was heel apart. Dit kwam omdat hij 1 dag van tevoren een boosterprik had gehaald. Dus tijdens de date voelde hij zit eigenlijk niet lekker worden, besloot hij daarom naar huis te gaan. Hij bood zijn excuses ervoor aan en zei dat we het nog tegoed hadden. Later die middag zei hij dat het goed was om naar huis te gaan want hij had koorts.
S avonds vroeg ik nog hoe het ging. Hij zei wel iets beter maar dat hij heel moe was dus ging slapen.

De volgende dag kwam hij niet online.
De dag erop liet hij me weten dat hij een paar slechte dagen had gehad want nog steeds niet lekker. En zometeen ook naar bed ging. Ik las dat pas 1 uur later. Ik gaf een reactie daarop, en toen zag ik dat hij online kwam. Alleen zei hij niks tegen me. Daarna was hij nog een uur een paar keer af en toe kort online en dan weer weg. Terwijl hij normaal altijd wel snel antwoord geeft en met me praat.

Daarna is hij tot nu toe niet meer online geweest.

Ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee moet. Is hij nu echt ziek of niet? Hij zoekt wel contact met me om sorry te zeggen dat ie niks meer heeft laten horen ivm ziek zijn. Maar als we beiden online zijn zegt ie niks terwijl ie dat eerst wel deed.

Misschien is hij echt ziek door die booster. Maar misschien was het een smoes en was het gewoon niet wat hij ervan verwacht had. Maar dat kan hij dan wat mij betreft gewoon zeggen ipv moeilijk te doen.

Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn maar vind het gewoon raar.
Ik ook. TO hecht te veel aan zijn woorden, terwijl zijn daden duidelijk zijn. In daten (en de liefde in het algemeen trouwens) kun je het beste kijken naar iemands daden en wat die je vertellen.
Ik kan me ook niet voorstellen dat hij zo ontzettend beroerd is van de booster. Maar ik zou er zelf geen woorden meer aan vuil maken om “duidelijkheid” te vragen.
Attraverso schreef:
13-01-2022 09:51
Niemand is zo ziek van een booster dat hij gedurende 3 dagen niet in staat is eventjes te laten weten dat het nu even minder gaat maar hij graag een nieuwe date zou plannen wanneer hij weer beter is.
Nee precies. Heeft niets met achterdochtig te maken, maar gewoon realisme en het besparen van valse hoop. Wanneer iemand echt wil, dan voel je dat. Punt. En dat iemand niet wil, dan voel je dat ook. En dat open je bv een topic op de relatiepijler hier. En in vrijwel elke topic hier bleek dat de date inderdaad geen interesse blek te hebben.
Wat jammer als het contact al niet lekker loopt zou ik me erbij neerleggen. Straks word je nog voor stalker of zoiets uitgemaakt.
Jee, ik kijk er toch heel anders tegenaan. TO weet zelf al niet eens war ze van haar date vindt, en dan zou date het wel weten? Die moet blijkbaar er vol voor gaan, anders wordt het ghosten. Terwijl date zich ziek voelde, zelfs zo ziek dat de afspraak al snel afgebroken werd. Ik snap wel dat hij even niets van zich laat horen. Zou ik zelf ook niet doen als ik in zijn positie had. En even een berichtje terugsturen doe ik dan ook niet.
Zijn meerdere wegen naar Rome
Jillian80 schreef:
13-01-2022 08:09
Omdat het niet duidelijk is of het om een smoes gaat of niet.
Als iemand echt ziek is kan ik prima een paar dagen wachten.
Als het een smoes is kan ik het afsluiten.

Het is nu gewoon niet duidelijk.
En wat maakt dat je nu niet kan omgaan met die onzekerheid? Waarom zou je het dan nu moeten afsluiten, en wat is de ramp als dat pas over een paar dagen kan? Wat gebeurt er dan? Waar pieker je nu over?

Ik denk dat het iets zegt over niet stevig in je schoenen staan. Sta je dat wel, dan gaat je leven ook gewoon deze dagen door. Tot je iets hoort. Of niks hoort, en dan zet je een streep eronder en gaat je leven alsnog door. Toch?
Frizz schreef:
13-01-2022 14:07
En wat maakt dat je nu niet kan omgaan met die onzekerheid? Waarom zou je het dan nu moeten afsluiten, en wat is de ramp als dat pas over een paar dagen kan? Wat gebeurt er dan? Waar pieker je nu over?

Ik denk dat het iets zegt over niet stevig in je schoenen staan. Sta je dat wel, dan gaat je leven ook gewoon deze dagen door. Tot je iets hoort. Of niks hoort, en dan zet je een streep eronder en gaat je leven alsnog door. Toch?
Dit wordt wel makkelijker nadat je wat meer gedate hebt. En mijn ervaring is ook : geen maanden appcontact, maar snel afspreken. Dat maakt het ook makkelijker om los te laten als het toch niet is wat je ervan verwacht hebt. En het is dan ook makkelijker om door te gaan als de man zoals nu een pannenkoek is die niet durft te zeggen: dankjewel voor het gezellige contact, maar ik denk dat het goed is als we het hierbij laten. Ik kon eerst ook best wel erdoor aangedaan zijn. Nu denk ik 'oh dat is toch niet het soort man wat ik zoek, maar beter ook dan' en ga ik lekker door met mijn leven.

Kost even tijd om aan het hele daten te wennen. Maar komt goed TO. Laat je niet gek maken, dat is het vooral.
Ik zou zeker ook geen ultimatum stellen hoor. Niet dat iemand voor het weekend moet reageren. Maar je kunt iemand wel laten weten hoe het zit. Als ik hem moet geloven is hij ziek.
Maar of dat nou echt waar is? Hier verschillen de meningen daar ook over.
De 1 vindt dat hij duidelijk is. De ander zegt laat hem uitzieken.
Zelf ga ik ervan uit dat er een grote kans is dat het een smoes is.
Waarom zou je zo veel laten afhangen van iemand die je één keer hebt gezien? Overinvestering. Je bent vrijgezel, vrij om nog lekker met anderen te praten etc. Nu ga je iets helemaal over analyseren, terwijl je slechts één keer hebt afgesproken. Misschien draait hij bij, misschien niet.
Attraverso schreef:
13-01-2022 09:51
Er stelde nog iemand ongeveer zo een bericht voor. Ze hebben elkaar EEN HALF UUR gezien. 'Je maakt me onzeker laat me weten waar ik aan toe ben'? Dit bericht klinkt nog wanhopiger dan het vorige.
Wanneer je iemand op café ontmoet en je wisselt telefoonnummers uit ga je dan ook na een paar dagen zo een bericht sturen als je nog niets hebt gehoord?

To ik zou je aanraden om in het vervolg binnen een week of zo af te spreken en niet na 2 maand appen. Leuk appen geeft absoluut geen garantie op een klik bij het daten.
Als hij nieuwsgierig is naar meer laat hij je niet zo in het ongewisse. Niemand is zo ziek van een booster dat hij gedurende 3 dagen niet in staat is eventjes te laten weten dat het nu even minder gaat maar hij graag een nieuwe date zou plannen wanneer hij weer beter is.
Hij heeft wel een bericht gestuurd waarin hij sorry zei dat ie een paar dagen niets meer had laten horen en dat kwam dan omdat hij ziek was. Daarom twijfelde ik dan weer of ie niet toch echt ziek zou zijn. Maar ik weet het gewoon niet.
Reacties van, als een man er voor gaat dan merk je dat echt wel, vind ik wel wat voorbarig. Ze hebben welgeteld een soort van halve date gehad van een half uur terwijl er een reële kans is dat hij ook nog echt ziek aan het worden was door de prik. En op basis daarvan moet hij er al vol voor gaan en haar heel duidelijk maken dat hij haar ziet zitten? Hoe realistisch is dat?
Ik zou zeggen, wacht het ff af. App wellicht alleen nog iets van, hoop dat je snel opknapt, laat maar weten als je je weer fit genoeg voelt. En dan initiatief bij hem laten en lekker verder leven. Nog niet gelijk alles willen duiden.
Jillian80 schreef:
13-01-2022 14:36
Ik zou zeker ook geen ultimatum stellen hoor. Niet dat iemand voor het weekend moet reageren. Maar je kunt iemand wel laten weten hoe het zit. Als ik hem moet geloven is hij ziek.
Maar of dat nou echt waar is? Hier verschillen de meningen daar ook over.
De 1 vindt dat hij duidelijk is. De ander zegt laat hem uitzieken.
Zelf ga ik ervan uit dat er een grote kans is dat het een smoes is.
Ik denk dat hij je in het echt toch niet zo leuk vond en je nu probeert te 'lozen'. Zoals al eerder gezegd volgens mij.
Jammer, want ik vind dat echt een kut manier om iemand te laten weten dat je niet 'into' diegene bent. Ben dan gewoon eerlijk.
Ik zou het afkappen, slap gedoe van hem.
Vlamtosti schreef:
13-01-2022 14:44
Ik denk dat hij je in het echt toch niet zo leuk vond en je nu probeert te 'lozen'. Zoals al eerder gezegd volgens mij.
Jammer, want ik vind dat echt een kut manier om iemand te laten weten dat je niet 'into' diegene bent. Ben dan gewoon eerlijk.
Ik zou het afkappen, slap gedoe van hem.
Ja vind ik ook. Ben gewoon eerlijk dan is het duidelijk.
Jillian80 schreef:
13-01-2022 14:47
Hij laat je nu in het ongewisse, zijn keuze. Aan jou om er of een einde aan te breien, of toch nog afwachten wat hij doet.
Misschien is hij niet lekker én hij heeft er niet zo veel zin meer in, kan ook toch?

Ik denk dat je het goed aanvoelt en gewoon je conclusies moet trekken.

En van tevoren beter niet zo lang chatten met iemand, je projecteert zoveel eigenschappen op iemand dat diegene in het echt vaak compleet iemand anders is dan verwacht (en jij dus ook).
Lollypop04 schreef:
13-01-2022 14:42
Reacties van, als een man er voor gaat dan merk je dat echt wel, vind ik wel wat voorbarig. Ze hebben welgeteld een soort van halve date gehad van een half uur terwijl er een reële kans is dat hij ook nog echt ziek aan het worden was door de prik. En op basis daarvan moet hij er al vol voor gaan en haar heel duidelijk maken dat hij haar ziet zitten? Hoe realistisch is dat?
Ik zou zeggen, wacht het ff af. App wellicht alleen nog iets van, hoop dat je snel opknapt, laat maar weten als je je weer fit genoeg voelt. En dan initiatief bij hem laten en lekker verder leven. Nog niet gelijk alles willen duiden.
Omdat het gewoon zo gaat bij een geslaagde date. Het is zo verdomd moeilijk om via online daten iemand tegen te komen die je beter wil leren kennen (dan hebben we het nog niet over ‘zien zitten’, laat staan ‘vol voor gaan’) dat je die niet meerdere dagen in het ongewisse laat. Je zegt dan dat het nu even niet lukt maar dat je er naar uitkijkt om zodra het kan een nieuwe date te plannen.
Jillian80 schreef:
13-01-2022 14:47
Oprechte vraag, waarom ben je er zo mee bezig om het in te vullen, te willen duiden, enzv? Je weet het toch nog niet en het wordt vanzelf duidelijk. Maar het was maar een soort van halve date. Jullie hadden al even contact maar dan nog. Je maakt hem op deze manier al heel erg belangrijk.
Lollypop04 schreef:
13-01-2022 14:51
Oprechte vraag, waarom ben je er zo mee bezig om het in te vullen, te willen duiden, enzv? Je weet het toch nog niet en het wordt vanzelf duidelijk. Maar het was maar een soort van halve date. Jullie hadden al even contact maar dan nog. Je maakt hem op deze manier al heel erg belangrijk.
Het was best lang dat we contact hadden. Niet 2 weken of zo. En eigenlijk bijna elke dag ook. Ook best lang. Juist daarom vind ik het dan lomp om dit zo te doen.
Het kan gewoon zo zijn dat het tegen valt. Geen probleem. Maar laat dat gewoon weten ipv moeilijk doen.
Attraverso schreef:
13-01-2022 14:50
Omdat het gewoon zo gaat bij een geslaagde date. Het is zo verdomd moeilijk om via online daten iemand tegen te komen die je beter wil leren kennen (dan hebben we het nog niet over ‘zien zitten’, laat staan ‘vol voor gaan’) dat je die niet meerdere dagen in het ongewisse laat. Je zegt dan dat het nu even niet lukt maar dat je er naar uitkijkt om zodra het kan een nieuwe date te plannen.
De date was verre van geslaagd want hij werd ziek (mogelijk). Hij heeft ook van zich laten horen.
Ik weet hoe online daten gaat, na een flink aantal keer proberen mijn huidige man ontmoet. En ik herken ook het alles analyseren. Maar dat komt ook door dat de situatie vaak zo onder druk staat, het is anders dan random zonder enige druk of verwachting iemand ontmoeten. Alleen daarmee wordt het zo groot, zo'n ding, dat is gewoon onprettig. En je gaat van alles invullen.
Lollypop04 schreef:
13-01-2022 14:42
Nee, niet heel duidelijk dat hij haar ziet zitten, maar gewoon een appje waaruit blijkt dat hij zin heeft in de herkansing van de date zodat TO het geval krijgt dat hij er nog zin in heeft en niet onzeker is zoals nu.
Jillian80 schreef:
13-01-2022 14:56
Het was best lang dat we contact hadden. Niet 2 weken of zo. En eigenlijk bijna elke dag ook. Ook best lang. Juist daarom vind ik het dan lomp om dit zo te doen.
Het kan gewoon zo zijn dat het tegen valt. Geen probleem. Maar laat dat gewoon weten ipv moeilijk doen.
Als het iets is wat je zo bezig houdt, zou het je helpen om er zelf een streep onder te zetten, ongeacht wat er bij hem gaande is? Of kun je het los laten en initiatief bij hem laten?
Jillian80 schreef:
13-01-2022 14:56
Waarom blijf je hier maar op terugkomen? Hij gaat daar echt niet eerder door reageren hoor en het verandert de situatie ook niet.
Wellicht is het lomp van hem om zo te reageren, maar mogelijk is het gewoon een lompe vent.
Als je het zo belangrijk vindt dat hij eerlijk en duidelijk tegen je is, heb dan zelf de guts om hem te contacten en het te vragen.
Verder eens dat je hem veel te belangrijk maakt en dat jullie een véél te lange aanloop hebben gehad naar deze date.
Ga gewoon verder met je leven, klaag even van je af bij je vriendinnen en doe gewoon wat je altijd deed.
Òp naar de volgende!
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Dina1980 schreef:
13-01-2022 14:59
Nee, niet heel duidelijk dat hij haar ziet zitten, maar gewoon een appje waaruit blijkt dat hij zin heeft in de herkansing van de date zodat TO het geval krijgt dat hij er nog zin in heeft en niet onzeker is zoals nu.
Natuurlijk doet een man die het ziet zitten dat. Wat denk je, dat die een potentiële liefde zal laten lopen omdat hij toevallig even zwak, ziek en misselijk is? Echt niet!
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
*Sikkepit* schreef:
13-01-2022 15:05
Waarom blijf je hier maar op terugkomen? Hij gaat daar echt niet eerder door reageren hoor en het verandert de situatie ook niet.
Wellicht is het lomp van hem om zo te reageren, maar mogelijk is het gewoon een lompe vent.
Als je het zo belangrijk vindt dat hij eerlijk en duidelijk tegen je is, heb dan zelf de guts om hem te contacten en het te vragen.
Verder eens dat je hem veel te belangrijk maakt en dat jullie een véél te lange aanloop hebben gehad naar deze date.
Ga gewoon verder met je leven, klaag even van je af bij je vriendinnen en doe gewoon wat je altijd deed.
Òp naar de volgende!
Ik ga ook wel contact opnemen maar wacht het nog heel even af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven