Recente Apple Mail ervaringen gezocht.

16-01-2022 01:55 4 berichten
Ik heb in een ver verleden wel een tijd Apple mail gebruikt maar ben over gestapt op Thunderbird omdat destijds Apple mail een chaos was als je meerdere email adressen had en niet ieder email adres kon in mail. Maar Thunderbird heeft ook wat tekortkomingen waardoor ik twijfel om toch niet weer Apple Mail te gaan gebruiken want in de afgelopen jaren is er blijkbaar veel veranderd.

Gebruikt hier iemand apple mail en kan mij vertellen hoe het zit met het volgende:
1. Kun je nu wel accounts toevoegen van Gmail, Outlook, Ziggo, eigen mailserver?
2. Komt alles in een grote inbox binnen (dat vond ik destijds heel irritant en dat was de hoofdreden dat ik ben overgestapt) of heeft ieder account gewoon een eigen postvak in etc?
3. Krijg je een pop upje als er een nieuw bericht binnenkomt op een van de mailboxen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb apple mail en heb een GMAIL, Hotmail en Outlook-account toegevoegd. Ik kan kiezen voor “Alle inkomende” en dan staan alle mailtjes van de accounts in één postvak. Ik heb meestal mijn Hotmail geselecteerd en als ik apple mail open, dan zie ik die postbus. Als ik in een ander account een mailtje binnenkrijg, dan zie ik op het startscherm een 1 en als ik dan naar het overzicht van mijn postbussen ga, dan zie ik een 1 waar hij is binnengekomen.

Pop-up kun je instellen, maar ik heb dat niet aanstaan, omdat ik anders te snel ben afgeleid.

Hopelijk kun je iets met mijn antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Je bedoeld met Apple mail gewoon de app “mail” op een Apple device? Ik heb een iPhone en gebruik de mail-app die er standaard op staat. Heb daar 2 verschillende Hotmail-accounts in zitten. Ik kan kiezen voor de inbox waarin ik alles zie, van beide mailadressen. Maar ik kan ook de inbox per mailadres bekijken. Doe dat nooit, maar het kan wel :) volgens mij kan je inderdaad elk mailadres gewoon toevoegen. Notificaties kan je aanzetten, dan komt er een rood dingetje bij te staan met hoeveel nieuwe mails er zijn. Ik gebruik het niet, want ik kan niet tegen die rode dingetje die er dan bij komen te staan :mrgreen: alleen bij whatsapp staat het aan en dan moet het zo snel mogelijk gelezen worden zodat dat rode dingetje weer weg is.
Ja ik bedoel gewoon Mail op een Apple product ;-D

En als ik het zo lees dan is hetgeen wat ik zo irritant vond opgelost dus ik kan Mail weer een kans geven. Thunderbird werkt ook wel fijn opzich maar bij bepaalde dingen die ik zou willen niet.

Ik las ook over programma's zoals Spark wat populair blijkt te zijn maar die schijnt het privacy technisch niet helemaal op orde te hebben dus dacht ik wellicht werkt mail nu een stuk beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven