Gedachtes vliegen

16-01-2022 01:06 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik heb hulp nodig.

Voorgaande relatie heb ik aardig wat mee gemaakt. Ik ben door m’n ex bedrogen, besodemieterd, last minute afzeggingen en vooral narcistische daden en opmerkingen. Vooral het zeggen dat ik gek ben, terwijl ik voelde dat hij met andere zat, later ook echt bewezen… maar zelfs toen nog als gek verklaard en opzij geschoven. Een notendop van deze relatie.
Dit heeft mij dik 1,5 jaar gekost voor ik weer echt alleen kon zijn en blij was met mijzelf. Ik heb enkele dates gehad maar merkte daar al snel dat het niet de klik had die ik zocht.
Door voorgaande relaties helaas waar ik niet netjes behandeld ben, heb ik gemerkt dat ik snel op uiterlijk afknap bij dates. Meestal komt het niet verder dan 3 dates.. geen klik, geen fysieke aantrekkingskracht… dat laatste lijk ik eigenlijk nooit te hebben…

Nu heb ik enkele weken geleden een heel leuke jongen leren kennen, tot nu toe lijkt hij heel oprecht. Ik heb vanaf moment 1 een goed gevoel en goede klik.
Maar ik merk dat dit mij ook automatisch weer beangstigend maakt, hierdoor ga ik dingen zoeken in m’n hoofd om op af te knappen. Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op en dat weet ik, maar op een of andere manier kan ik dit niet uit m’n hoofd zetten en merk ik dat ik daardoor hem op afstand kan houden. Bv deze man is 1.75 en ik 1.67 dan in m’n hoofd maak ik ervan dat hij klein is en nog een ‘jongetje’ is, ook bv met zijn handen zijn net zo groot als die van mij waardoor ik denk hmmm.
Dit is niet netjes van mij en ik wil dat dit stopt maar het lijkt hoe meer ik het niet wil denken, hoe meer focus erop is.
Als we samen op de bank liggen en hij vraagt mag ik je een kus geven, word ik erg ongemakkelijk en houd ik tijdens het knuffelen m’n armen tussen ons in. Terwijl een half uur later ik het eigenlijk heel fijn vind om zulke aandacht te krijgen van hem.
Deze jongen is het waard, we hebben zo’n goede klik en ik vind hem leuk. Kan verliefdheid nog komen zodra ik uit deze spiraal kom met gedachtes…

Maar hoe krijg ik dit uit m’n hoofd om het toe te laten… heeft iemand hier ook ervaring mee of tips?
Ik lees net geen goede klik. Misschien vind je hem leuk als vriend en meer niet. Het is heel normaal dat je veel moet daten eer je iemand tegen komt waarmee het goed zit.
Kan het niet gewoon zijn dat deze man het niet is?
To, vind je het niet oppervlakkig om de hele tijd zo met de buitenkant bezig te zijn?

Heb je wel voldoende tijd genomen als single?

Het komt ook over als niet alleen kunnen zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat we in onze jeugd meegemaakt hebben, heeft enorme invloed op ons verdere (liefdes) leven. Als we in ons huidige leven in ons hoofd gaan zitten en voortdurend gedachten hebben, overleven we een gevoel die we als kind niet konden en wilden dragen. De pijn was te groot om te dragen en daarom hebben we gedachtes gecreëerd omdat die gedachtes dan minder erg zijn dan de pijn te moeten dragen. Je zou wel kunnen zeggen dat ons zelfbeeld, wat we denken over onszelf, gecreerd is om te kunnen overleven. Van nature ben je een volmaakt en waardig wezen. Je bedacht ego is ook niet wie je werkelijk bent. Maar er is ook een reden waarom je die narcistiche types aantrekt en waarom je slecht wordt behandeld. Kun je met overtuiging zeggen dat je die jongen waard bent? Nogmaals, je bent alles waard . Ik bedoel, je ego zorgt voor een beperkter leven om je weg te houden van de pijn . Mss reageert je overleving vanuit een gevoel van niet waardig genoeg zijn?
Ik herken die angst wel en het zoeken naar dingen. Een soort bindingsangst. Ik ben daar zelf ook geweest en ik probeerde de persoon waar ik mee klikte op afstand te houden. Ik zou juist nog even doorzetten als ik jou was. Als je er geen goed gevoel bij hebt kun je het later altijd nog afkappen. Door moeilijke relaties in je verleden kan het zo zijn dat je heel erg moet wennen aan een gezonde relatie en dat je snel getriggerd wordt. Dat is iig mijn ervaring. Als je heel angstig bent n.a.v. je vorige relatie kun je misschien ook eens met iemand gaan praten om dat helemaal goed te verwerken.
Jij bent nog helemaal niet toe aan een relatie anders was je hier niet mee bezig.
Gun die jongen een vriendin die hem wel ziet zitten want als de afmetingen van zijn hand jouw doen twijfelen ligt het probleem echt bij jou en beter ga je die eerst aanpakken. Draai het maar eens om en bedenk hoe het zou voelen als jij zou horen dat jouw partner zulke onbenulligheden als afknappers ziet
Het is heel makkelijk te zeggen ; oh dat is oppervlakkig, je bent met het uiterlijk bezig.
Maar juist daarom zit dit in m’n hoofd. Ik wil hiervan af.
Ik wil juist concentreren op het innerlijk en niet bezig zijn met zoiets onbenullig zoals boven beschreven. Het is namelijk een hartstikke knappe jonge man.
Ik ben in m’n hoofd bezig met zulke dingen om zelf het te kunnen af kappen… en daar wil ik vanaf.

Ik merk dat ik wel weer open zou kunnen staan voor een relatie, want ik heb 6 jaar geleden samen gewoond. Dat was een heel goede jongen maar was de liefde op, helaas daarna drama.

Ik weet dat het niet netjes is, dat het met uiterlijk bezig zijn is, maar ik wil dat juist niet meer. :)
To, houdt een op met dat het nette meisje moeten zijn. Je bent niet verliefd: een relatie is niet verplicht. Ga verder daten en spreek niet meteen een relatie af. Neem de tijd om iemand van binnen en van buiten te leren kennen en begin pas daarna een relatie. Waarom moet je een relatie?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Niet netjes om met uiterlijk bezig te zijn? Ben ik wel hoor. Niks mis mee.
Je kan verliefdheid niet afdwingen. Ook als iemand op papier helemaal goed voor je is, als het gevoel er niet is kan je nog zo je best doen om minder in je hoofd te zitten, maar dan wordt het wel erg geforceerd.
XSaskiax schreef:
16-01-2022 09:21
Het is heel makkelijk te zeggen ; oh dat is oppervlakkig, je bent met het uiterlijk bezig.
Maar juist daarom zit dit in m’n hoofd. Ik wil hiervan af.
Ik wil juist concentreren op het innerlijk en niet bezig zijn met zoiets onbenullig zoals boven beschreven. Het is namelijk een hartstikke knappe jonge man.
Als hij hartstikke knap is wat is dan je probleem qua uiterlijk?
Niet meer met uiterlijkheden bezig zijn betekent ook voor jezelf eerlijk zijn. Ben je zelf al de vrouw die je wil zijn? Wat heb je iemand te bieden?
Wat wil je van een man. Wat zoek je voor normen en waarden en toekomstplannen?
Als je nu nog bezig bent met dingen als het formaat van zijn handen (kuch) dan moet je misschien nog wat meer tijd voor jezelf nemen.
Pioen00 schreef:
16-01-2022 11:36
Als hij hartstikke knap is wat is dan je probleem qua uiterlijk?
Want iedereen voelt zich aangetrokken tot en wil seks/een relatie met iedereen die hartstikke knap is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven