Ik val op donkere mannen

21-01-2022 12:27 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Cruve
larazest wijzigde dit bericht op 24-01-2022 17:38
99.59% gewijzigd
Ik val op zwarte mannen en op witte gay-ishe mannen. Met de ene heb ik een relatie en de andere categorie af en toe casual seks.
Het lijkt me vrij menselijk om een voorkeur te hebben. Ook heel handig, anders is het zo moeilijk kiezen.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 21-01-2022 13:50
29.28% gewijzigd
Hoezo jouw vraag, hoe kom ik hier vanaf?
Ik zie het probleem niet. Eenieder heeft qua uiterlijk zijn of haar voorkeur. Dat kan en dat mag.

Qua innerlijk: Genoeg Surinaamse en Afrikaanse mannen die niet macho zijn en ook geen sterke eigen mening hebben.
Ik ben zelf bruin en zou wel een beetje argwanend zijn als iemand zijn voorkeur zo beschrijft als in de OP. Het gebeurt vaak genoeg dat mensen op donker vallen, maar dat uiteindelijk niet als een serieuze optie voor een relatie zien om voor te stellen aan je ouders. Uiteindelijk willen ze daarvoor dan toch liever een leuk wit, Nederlands type.

Bij hoe je het ervaart en hier beschrijft gaan bij mij wel wat alarmbellen af. Vooral omdat je het ziet als een soort afwijkende voorkeur. Nee, dank je. Geen behoefte om de tropische verrassing van de week te zijn.

Daarbij druipt de OP van voordelen, met name wat betreft het macho gebeuren.
Lalala- schreef:
21-01-2022 12:36
Waarom wil je daar van af? Ik val juist op de typische oer-hollander 😂 (lichte ogen, licht haar etc), moet ik daar dan ook van af?
Je voelt je aangetrokken tot iemand of niet🤷🏻‍♀️
Nou dit, ik ook. Ik zie het probleem niet.
Kan toch, als jij daar heet en gelukkig van wordt, wat is het probleem?
Ik zie het probleem niet?
Ik val juist helemaal niet op donkere mannen, dat is ook prima.
Larazest schreef:
21-01-2022 13:08
Sorry, macho en dominant zijn eigenlijk niet de goede woorden als ik het zo terug lees. Ik val zeker niet op foute mannen, ik heb alleen maar relaties gehad met mannen die hun medemens met respect behandelden. Wel val ik op mannen die duidelijk voor hun mening uit komen en zich daarbij niet laten beïnvloeden door anderen. En tja, als het dan af en toe knettert in huis vind ik niet zo erg. Ik ben zelf ook geen ingetogen en verlegen type, dus het is niet zo dat ik over mij heen laat walsen.
ik vind mensen die openstaan voor het feit dat mensen anders over zaken kunnen denken echt aantrekkelijker
je zult elke keer ruzie moeten maken om een keer je zin te krijgen zeg
Jouw probleem, niet het mijne.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wij objectiveren jullie al eeuwen

Dus je mag het best wel even terug doen hoor
Je voelt je aangetrokken tot iemand of niet. En als jij je alleen maar aangetrokken voelt tot donkere mannen, dan zou ik het vooral heel raar vinden om dan toch maar een relatie te beginnen met een blanke man omdat je niet oppervlakkig (jouw invulling, ik ben het daar niet mee eens) wil zijn.

Daarmee doe je jezelf en de ander tekort.
Betty White zei het al.
"Once you go black(berry)..."
:rofl:

https://youtu.be/DUIDAYqMrYo
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Larazest schreef:
21-01-2022 13:14
Ik denk omdat het kan overkomen alsof ik een bepaalde ethniciteit fetishize, zoiets?
Je overdrijft nu wel enorm hoor :facepalm:
Live Life to the fullest
Larazest schreef:
21-01-2022 13:14
Ik denk omdat het kan overkomen alsof ik een bepaalde ethniciteit fetishize, zoiets?

Pff wat een onzin. Je hoeft echt niet op elke slak zout te gaan leggen. Je vindt leuk wie je leuk vindt; waarom zou daar nou weer iets mis mee zijn.
Here am I in my little bubble
Discriminatie naar etniciteit is toch verboden ?
Niet geschoten is altijd mis
Waar wordt er hier gediscrimineerd dan?
Here am I in my little bubble
RainyDays schreef:
21-01-2022 16:57
Waar wordt er hier gediscrimineerd dan?
Precies!
Live Life to the fullest
Bitje93 schreef:
21-01-2022 16:54
:facepalm:
Live Life to the fullest
Dat is van deze tijd ofzo. Als je op donkere mannen valt ben je een racist of een fetisjist.

Ik denk dat hetero zijn binnenkort ook openlijk afgekeurd wordt. Waarom discrimineren tussen genders, maakt toch niet uit man of vrouw of non-binair?
Ik snap wel dat je het esthetisch mooier kan vinden (dat vind ik zelf zelfs ook), maar natuurlijk is het een beetje racistisch als je denkt dat alle donkere mannen (enkel uit Afrika?) heel erg macho zijn en je ze dààrom leuker vindt. Dat is een hele kleine en ogenschijnlijk onschuldige uitwas van een groter probleem (https://www.vox.com/identities/2017/3/1 ... reat-study en https://www.theguardian.com/world/2016/ ... le-detroit). Het kàn natuurlijk je type zijn, de dominante zwarte man, maar dat is wel echt een heel erg stereotiep beeld. Misschien wel interessant om hier wat meer over te lezen en op te zoeken, zodat je het stereotiep beter begrijpt, en waarom dit schadelijk kan zijn? Dat helpt misschien jezelf ook wat beter te begrijpen (en dan kan het ofc nog steeds je type zijn).
Bitje93 schreef:
21-01-2022 16:54
Discriminatie betekent verschil maken. En er zit ook verschil tussen een blanke man en een donkere man, namelijk de huidskleur.
Ik lees hier gewoon dat iemand deep down niet met deze andere cultuur geassocieerd wil worden, ook al ligt er een voorkeur. En dat lijkt me problematisch.
anoniem_407909 wijzigde dit bericht op 21-01-2022 19:32
0.98% gewijzigd
Avage schreef:
21-01-2022 17:25
Dat is van deze tijd ofzo. Als je op donkere mannen valt ben je een racist of een fetisjist.

Ik denk dat hetero zijn binnenkort ook openlijk afgekeurd wordt. Waarom discrimineren tussen genders, maakt toch niet uit man of vrouw of non-binair?
Er zit toch ook verschil tussen een man en een vrouw?
Hoewel ik het een heel apart topic vind, zie ik het probleem ook niet zo. De een valt op bleke mannen met sproeten, de ander op donkerbruine mannen met Afrikaans haar. En soms loop je ineens tegen een leuke aan die qua uiterlijk niet het eerste was waar je aan dacht, en daar blijf je dan bij hangen.
Dominante mannen vind ik ook leuk, maar ze moeten wel oog blijven houden voor de ander. Anders zijn het eikels.
kerst schreef:
21-01-2022 19:10
Er zit toch ook verschil tussen een man en een vrouw?
Ik ben al diverse keren aan het kruis genageld vanwege deze uitspraak.
Tsja ik ben een getinte vrouw en val juist vaak niet op donkere mannen. Een voorkeur hebben is prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven